Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

duże spalanie strzela w wydech


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   skwadrian

skwadrian
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-11-2009

Napisany 30 listopada 2009 - 21:36

Witam koledzy odrazu przyznam się bez bicia że jestem nowy na forum więc proszę was o wyrozumiałość :) mianowicie mam instalacje lpg z parownikiem emmegas który był niedawno wymieniony na nowy autko to omega b 2.0 8v 94r 2 tygodnie temu wymieniłem silnik bo zaczoł mi przepalać olej a z racji tego że miał 320 tyś zrobione nie było sensu nic remontować kupiłem taki sam silnik 2.0 8v z omegi b z 1998 z przebiegiem żekomo około 150tyś mechanik od którego kupiłem silnik montował mi go do auta ale dla pewności ściągał głowice żeby upewnić się jak wygląda w sierodku poruwnując oba silniki zauważalne były duże różnice np w moim na pierwszym cylinderku był uskok w gładzi wyczuwalny palcem i to znacznie a na ostatnim tłok miał luz w nowym gładź była idealna wymienił uszczelniacze oraz dotarł zawory silnik jest dużo mocniejszy jednak nawet przy bardzo spokojnej jeździ pali tyle samo około 16-17 lpg w mieście które raczej nie jest zbyt zakorkowane prubowałem nawet na emeryta i spalanie wyniosło 16lpg wymieniłem kable wn oraz świece bo na starych miałem przebicie instalacja gazowa jest 2 gen jednak wymieniłem na śrube żeby była możliwość regulacji dziwi mnie to bo 2 silnikach spalanie jest jakąś fikcją gdyż na komputerku pokazuje w mieście około 30 prae litrów zregóły dochodzi do końca zakresu w trasie to wychodzi jakieś 17-20 przy spokojnej jeździ ena pb i lpg mniej wiecej tyle samo pokazuje czasami zdażyło się że w trasie spalanie pokazywało na lpg około 10 i tak wychodziło a potem znowu coś wariowało proszę was koledzy o pomoc na jakimś spocie napewno jakimś browarkiem wynagrodze jak będziemy mieli okazje się spotkać dodam jeszcze że dziwnie strzela w tłumik jak schodzi z obrotów pomijam fakt sondy lambda gdyż mam śrube zamiast krokowca od lpg a gdyby była sonda uwalona lub przepływka to na pb by mi mulił a naprawde dobrze się wkręca dzięki wielkie koledzy

#2 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 grudnia 2009 - 17:07

... dodam jeszcze że dziwnie strzela w tłumik jak schodzi z obrotów pomijam fakt sondy lambda gdyż mam śrube zamiast krokowca od lpg a gdyby była sonda uwalona lub przepływka to na pb by mi mulił a naprawde dobrze się wkręca dzięki wielkie koledzy


normalnie to jakaś masakra
taką instalkę to przypadkiem nie reguluje się przy pomocy analizatora spalin?
jakąś tu nie spójność widzę, z jednej strony dbasz o silnik a taką szprycę założyłeś, krokowy to chyba minimum co się daje?
lepiej że w tłumik wali a nie w kolektor i przepływkę.:D
naprawdę nie rozumiem jaka w tym przypadku jest oszczędność...

#3 OFFLINE   skwadrian

skwadrian
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-11-2009

Napisany 01 grudnia 2009 - 22:51

kolego to niechodzi o to mam krokowca wisi mi nawet podłączony i ściśnięty opaskom samozaciskowom wszystko by było ok tyle że z krokowcem to palił ponad 20lpg a naprawde dużo km robię koledzy powiedzcie co to może być żebym wiedział co jest gran i za co się wziaść to bym zrobił to i założył krokowca bo sam reguluje miszankom

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2009 - 23:07

jesli nie masz krokowca to nie ma opcji zebys osiagnal przyzwoite osiagi i rozsadne spalanie.............
Jesli strzela w tlumik to albo:
- wlaczona jest funkcja cut - off
- albo zle ustawiony (padniety) reduktor i zlaewa silnik gazem
- albo wypalone gnizado/gniazda zaworowe
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   skwadrian

skwadrian
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-11-2009

Napisany 02 grudnia 2009 - 16:08

koledzy a jeśli gaz jest źle ustawiony albo źle ustawiony parownik to przez to będzie tak się zachowywał lub jeśli w układzie wydechowym jest jakaś nieszczelność bo mam nieszczelny troszke układ wydechowy ale na starym i nowym silniku jest to samo z strzelaniem a co do tego spalania na kompie zawyza i to o bardzo bardzo dużo zawsze jak jade nawet niewiem 50 60 90 dosłownie przy każdej prędkości tak jest że spalanie wynosi prawie że maxna pb i lpg co to może koledzy być raz coś jak by się odwiesiło i faktycznie w trasie pokazywał około 9litrów i tyle też spalał a po przejechaniu około 100km i odpaleniu auta jak odstał znowu zaczoł wariować :( a co do reduktora to jest hmm około pół roczny kupiony nowy tyle że może źle ustawiojny wstępny naciąg membrany czy wolne obroty nie wiem

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 16:42

jesli jest zle ustawiony sklad mieszanki (np napiecie membrany) to tez tak bedzie
p.s. co do funkcji cut-off to u Ciebie nie ma to znaczenia bo masz srube zamiast krokowca a to wlasnie za pomoca silniczka jest realizowane "odciecie" gazu przy hamowaniu silnikiem i zadanych obrotach
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:26

koledzy a jeśli gaz jest źle ustawiony albo źle ustawiony parownik to przez to będzie tak się zachowywał lub jeśli w układzie wydechowym jest jakaś nieszczelność bo mam nieszczelny troszke układ wydechowy...


moja opinia:
jak chcesz dojść do ładu to doprowadź auto żeby chodziło na benzynie jak należy - mam na myśli to duże spalanie.
Będzie łatwiej opanować lpg.


Mimo że jest śruba to nie powinien tyle palić, ale jak masz np.dziurawy dolot...
Z kolei wydech dziurawy przed sondą- może być przyczyną, za sondą nie.

Może ktoś kliknie instrukcję lub zasadę jak się reguluje tego typu instalację od początku do końca
a kolega skwadrian zrobi z tego manuala

ps.
zapodaj fotki instalacji opisz dokładnie jaki masz sprzęt lpg i co poza tym dolega itp.- itd.
będzie dobrze:D

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:40

kolega ma SRUBE - wiec to co odczytuje sonda nie znaczenia dla tej instalki. Nieszczelny dolot ma znaczenie bo powstaje zly stosunek paliwo/powietrze, przez co auto ma inna charakterystyke momentu obrotowego , wiec aby uzsykac tem sa efekt przyspieszenia jak przy sprawnej instalce , trzeba wciskac glebiej pedal gazu a to spowoduje ze z zostanie wyciagniete wiecej lpg do komory spalanie. Duze nieszczelnosci za przepustnica w strone komory spalania powoduja ze mikser nie jest tak wydajny "w mieszaniu" gazu z powietrzem co oczywiscie odbije sie na spalaniu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   skwadrian

skwadrian
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-11-2009

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:41

fotki koledzy dodam jutro bo dopero jutro podejdę do garażu i pstrykne fotki a powiedzcie mi od czego z ttym komputerem spalanie wariuje bo raz się sam odwiesiło a nic nie ruszałem dodam że na benzynie nie brakuje mu mocy oraz n ie ma problemu na pb dobrze się zbiera i płynnie rusza a nieszczelny jest za sondom sprawdzałem dolot raczej jest szczelny dodam że nie raz mi szczeluło w dolot na tamtym silniku i przepływomierzem ale auto naprawde dobrze na pb chodzi a te fikcyjne spalanie pokazuje na pb i lpg a auto kupiłem z gazem ale gdyby była przepływka walnięta to by na pb by coś się działo tak mi się wydaje ale mówię raz coś się polepszyło i spalanie było na pewno takie jak prawdzie sprawdzałęm po tankowaniu od czego to może być a jak sprawdzić nieszczelność za przepustnicom bo nie wiem za bardzo szczególnie mnie dziwi to co wyśfietla komputer a naprawde mam to od samego początku

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 grudnia 2009 - 20:08

kolega ma SRUBE - wiec to co odczytuje sonda nie znaczenia dla tej instalki.


oczywista oczywistość:D
tylko co ze spalaniem raz mało raz dużo - coś tam musi być ostro namieszane z instalką lub jakiś drobiazg.
nieszczelność możesz sprawdzić - psikając samostartem po dolocie lub zamiast tego ktoś używał szmatki i denaturatu - moczysz szmatkę i jedziesz po dolocie na błysk:D
sprawdzaj tak żeby mieć pewność a nie "raczej";)

#11 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 grudnia 2009 - 00:30

wywalić śrubę, zamontować krokowiec, sprawdzić czy parownik nie wyzionął ducha, wyregulować porządnie na analizatorze spalin i problem powinien się rozwiązać

#12 OFFLINE   skwadrian

skwadrian
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-11-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 18:13

ok dzięki tak też zrobie a co z tym spalaniem na komuterku na pb też wynosi praktycznie max tego co może wyśfietlić czyli 30 pare litrów a tak z innej beczki przepraszam bo wiem ze to nie ten dział ale dzisiaj wysiadając z auta pilot mi padł tzn jak wcisne przycisk to mryga kontrolka i nic nie zamyka a to był ostatni mój kluczyk pierwszy się zepsół całkiem

#13 OFFLINE   bernikcm

bernikcm
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-11-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 19 grudnia 2009 - 21:39

Podepnę się bo mam podobny problem, mimo wyregulowania instalacji przez gazownika spalanie nadal jest 17-18 litrów , obroty spadają bardzo powoli , a czasem potrafi strzelić w tłumik czy przyczyną może funkcja Cut off czy w ogóle instalacja II generacji ma taką funkcję??