ze wzajemnością pozdrawiam;)a koledze rafi195 życzę Wesołych Świat..


Przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk
#41
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 21:34
#42
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 15:18
Pracuje w serwisie - skody. Lejemy pełen syntetyk lub 10w/40.
Niestety niektórzy klienci wiedzą lepiej jaki olej nalać

Przykład - superb 2,0 tdi 80tyś przebiegu , klient sam kupił olej za 17zł litr - 15w40 (bo serwis zdziera ) , a 5 tyś km po tym prawie zatarł silnik - ukręcił się wałek na pompie oleju - wniosek prosty olej za gęsty do tego silnika.
Wałek 15zł robocizna 750zł i tak sobie zaoszczędził na oleju ale to był skrajny przypadek.
Fabia 1,2 3-cylindrowa z lpg 420tyś km - wymiana oleju - 10w/40 i auto jeździ do dzisiaj bez problemów. Podobnie Octavia 1,9 tdi - 570tyś km przebiegu- 10w/40 i jeździ dalej.
Nie ma wiec postaw lać minerala nawet przy znacznym przebiegu.
Silniki rozbierane w warsztacie przy przebiegu - 100 - 300tyś. jeżdżące na syntetyku czy półsytetyku jeśli chodzi o gładź cylindrów - zero progu, zero widocznego zużycia.
Pomyślcie jak wygląda mineral przy -15stopniach mrozu - smoła - zanim się silnik nagrzeje.
Olej nie tylko smaruje ale również przejmuje ciepło z silnika (są przecież chłodniczki oleju) i to też ważne.
Dobry olej to mniejsze tarcie w silniku, mniejsze zużycie paliwa....
Nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy 10w/40 firmy ......jest lepszy niż 10w/40 innej firmy.
Osobiście odradzam Castrola -15w/40 - przy 90tyś km w fabi 1,4mpi zdjęliśmy pokrywę zaworów - ukazał się widok tragiczny - na klawiaturze i w silniku była smoła - olej musiał wejść w reakcję z czymś w silniku (mechanicy widzieli już takie przypadki w innych autach ale tylko jak jeździły na powyższym oleju). Rada dla klienta była jedna - wymienić olej na inny 15w/40 ale nie na 10w/40 (wypłukane rzadszym olejem- gluty z ,,smoły'' mogły by zapchać kanały olejowe w głowicy czy wale korbowym) albo sprzedać auto.
#43
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 16:37
ratunek jest jeden.. jak jest sporo tego syfu, to rozebrac motor i przemyc ropą.. a jak mniej osadów to przed wymiana oleju wlac specjalna płukanke do silników, odpalic na 15 minut zeby popracowal na biegu jałowym i spuscic zuzyty olej.. przerabiałem to rok temu podczas przejscia z minerała na polsyntetyk Valvoline.
mozna sie zdziwic jaki syf spłynie z silnika po takim zabiegu..

#44
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 18:35
#45
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 18:49
#46
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:30
a jakby co to mineralny olej MOTUL 10W40
Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.
Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.
Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.
Przypominam również że obecne oleje mineralne mają współczynnik TBN odpowiadający za mycie silnika porównywalny z olejami pół i syntetycznymi. Powiedzenie "minerał brudzi a syntetyk czyści" bierze się z czasów selektola który przed 83' rokiem nie miał żadnych właściwości myjących.
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
klasa lepkości SAE
-
15W-40
lepkość kinematyczna w temp. 1000C
mm2/s
14,3
lepkość w temp. -200C
MPaˇs
5200
lepkość HTHS w 1500C
MPaˇs
4,0
wskaźnik lepkości
-
143
temperatura płynięcia
0C
-33
temperatura zapłonu
0C
237
liczba zasadowa TBN
mg KOH/g
8,6
popiół siarczanowy
%
1,05
odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
10,4
Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.
a tu półsyntetyk
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
klasa lepkości SAE
-
10W-40
lepkość kinematyczna w temp. 1000C
mm2/s
14,6
lepkość w temp. -250C
MPaˇs
5800
lepkość HTHS w 1500C
MPaˇs
3,70
wskaźnik lepkości
-
157
temperatura płynięcia
0C
-34
temperatura zapłonu
0C
231
liczba zasadowa TBN
mg KOH/g
8,6
popiół siarczanowy
%
1,0
odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
11,5
te oleje jednego producenta i nie ma dużej różnicy.
a jak piszecie ten rzadszy10w40 a tamten jak zimny to gęsty 15w40 a popatrzcie jakie temp płynięcia mają obydwa:p
#47
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 22:47
poszukajcie sobie bo mi się nie chce ci którzy twierdzą że olej półsyntetyczny jest taki wspaniały i jest lepszy o niebo od mineralnego. olej pół syntetyczny jest na bazie mineralnego i nie wieka różnica w ich właściwościach. jest.tylko syntetyk to dopiero jest różnica..
To dla czego na mineralnym mobilu brał 1L/1000km a na półsyntetyku Valvoline MaxLife o 50% mniej i do tego przestała klekotać klawiatura z rana. Nic nie robiłem tylko olej zmieniłem. Efekt stopniowo był widoczny - nie od razu.:jump:
#48
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2009 - 12:51
#49
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 11:23
Ale nawet najlepszy minerał czy półsyntetyk, nie będzie chronił silnika tak jak nawet przecietny syntetyk... dlatego uważam ze powinno sie jezdzic na syntetyku jak najdłużej...
i tu się zgodzę pozdrawiam;)
#50
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 18:50
Wg instrukcji 0,075 l/100 km
WOW, a ja sie martwilem, ze mi bierze 1l/1000km


#51
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 22:44
WOW, a ja sie martwilem, ze mi bierze 1l/1000km
Cinquecento i Civic nic oleju mi nie braly, ale widze, ze w Omedze takie branie to norma
Norma ale tylko w książce. Tym sposobem producent sobie zapewnił spokój. Jak ci tyle będzie oleju palił to remontuj albo szukaj drugiego motoru.
#52
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 16:20
Norma ale tylko w książce. Tym sposobem producent sobie zapewnił spokój. Jak ci tyle będzie oleju palił to remontuj albo szukaj drugiego motoru.
Poki co tym sie nie marwie. Wydaje mi sie, ze to wina oleju, bo wczeniej nie bylo tak duzego zuzycia. Za 2000km mam wymiane i zaleje go jakims innym (mysle nad minrealnym), to zobacze co bedzie.
#53
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 15:53
#54
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 17:04
Czy jak zalał bym ją pełnym syntetykim 5w40 to paliła by lepiej na zimnym silniku?
raczej napewno nie, napewno rozrusznik bedzie mial lzej na zimnym silniku, ale niewiele to zmieni
#55
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 17:13
#56
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2010 - 13:42
#57
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2010 - 15:48
#58
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2010 - 21:27
Nie no, silnik pali dobrze, tylko jak jest zimny to musi zakręcic wałem ze trzy razy i to mie troszke denerwuje:D Ale jak jest dobrze to lepiej nic nie ruszac.
U mnie kiedyś na starym akumulatorze z rana trzeba było kręcić nawet z 5 sekund. Po kupnie nowego kręci max 1sekunde z rana a potem na dotyk. Jak mi raz nalali magicy 15w/40 też było ciężej, niż teraz na 10w/40. Kolego a u ciebie może byc problem z cofającym się paliwkiem. Może pompka już nie taka, lub regulator cisnienia na listwie. Warto sprawdzić tam ciśnienie.