

Ile REALNIE wytrzyma rozrząd w V6?
#1
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 01:12
#2
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 01:54
Nazbierało się ostatnio pierdół i jestem w plecy z kasą. Właśnie mija 55 tys. od wymiany paska rozrządu. Ile jeszcze bez bólu mogę pojeździć? Robię 5 tys. na miesiąc... Myślicie, że dotrwa do nowego roku? Oczywiście nie mam żadnej gwarancji na poprzednią wymianę (ponoć po kosztach, bez faktury - 1500 zł) Realnie V-ki wytrzymają 70 - 75 tys? (odpada ryzyko zatartej pompy)
w V6 glownym problemem sa napinacze dlatego opel wrocil do wymiany rozrzadow co 60tys.km
jesli jestes pewien ze ostatnim razem byl wymieniany caly komplet to mozesz jeszcze troche posmigac
#3
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 10:59
Sam wiesz, ze niema sensownej odpowiedzi na twoje pytanie a tylko gdybanie, moze tak , moze nieIle jeszcze bez bólu mogę pojeździć? Robię 5 tys. na miesiąc... Myślicie, że dotrwa do nowego roku?
#4
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 11:10
na to sobie odpowiedz najpierw
#5
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 13:09

#6
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 15:11
#7
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 15:13
Opel zaleca: pierwsza wymiana rozrządu - 90000km, ale każda następna już 60000km. I tego należy bezwzględnie się trzymać.
Nie wiem mogę się mylić , ale gdzieś wyczytałem ,że na początku było faktycznie co 90tys. , ale z racji wcześniejszych awarii/zerwań paska opel skrócił do 60 tys.
#8
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 15:24
Ciekawostka : ciroen z silnikiem 2.0 HDi , serwis zaleca pierwsza wymiane rozrzadu 160 tys a nastepne co 120 tys i o dziwo rzeczywiscie rozrzady w tych autach tyle wytrzymuja na oryginalnych podzespołach. W moim aucie był wymieniony po 100 tys.( wpis w ksiązce napraw) Ja wymieniłem ten pasek po 120 tys ( stan licznika 220 tys) w serwisie stwierdzili ze to żadna rewelacja że tyle wytrzymal po prostu norma.
#9
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 15:31
#10
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 17:25
Znam przypadek ze pasek strzelil po 5km i nie bylo to jakies dziadostwo tylko CONTI.
A lepiej chyba wydac teraz kilka zlotych na wymiane niz potem zalowac ze sie tego nie zrobilo....

#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 17:54
#13
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 18:31
mi strzelił po 500km przez nieudolność mechanika wiec tak jak koledzy mowia nie ma zasady.
Dlatego warto po kilkudziesięciu kilometrach jazdy na nowym pasku sprawdzić czy wszytko gra

Nazbierało się ostatnio pierdół i jestem w plecy z kasą. Właśnie mija 55 tys. od wymiany paska rozrządu. Ile jeszcze bez bólu mogę pojeździć?
Trzeba odchylić osłonę i zobaczyć jak to tam wygląda


#14
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 18:47
Dlatego warto po kilkudziesięciu kilometrach jazdy na nowym pasku sprawdzić czy wszytko gra
czy go nie ściąga jakaś nowa "krzywa rolka" itp.
to nie to pan mechanik pomylił sie i założył stara śróbę do jednej rolki i sie u**bała.cóż ludzka rzecz sie pomylić tylko że kosztowało go to wymianę silnika
#15
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 18:58
Miał chłopak kosztowną lekcje...... ale tak to bywa w życiu. Ale pomimo wszystko warto zajrzeć.......to nie to pan mechanik pomylił sie i założył stara śróbę do jednej rolki i sie u**bała.cóż ludzka rzecz sie pomylić tylko że kosztowało go to wymianę silnika
#16
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 19:04
Miał chłopak kosztowną lekcje...... ale tak to bywa w życiu. Ale pomimo wszystko warto zajrzeć.......
no miał a mi ze złości para szła uszami:bad: bo za lawete zapłaciłem półtora kafla:mad:
#17
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 12:14
#18
OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 17:44

Przy 240.000 też oczywiście była wymiana.
#19
OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 18:51
#20
OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 19:11
Zapytam przy okazji co ile lat trzeba-należy wymienić rozrząd w "xev" ?? Kilometrów jest tak mało "nakręconych" od wymiany że wstyd się przyznać. Kompletny był wymieniany trzy lata temu.
Co 60kkm lub 4 lata