Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zasilacz samochodowy 5V 3A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2009 - 14:16

Ello

Mam zagwózdkę :) Przyszedł mi wyświetlacz który ma służyć jako reklama, według opisu miał być z możliwością montażu w samochodzie i tu jest ból, zasilacza samochodowego nie ma (i według opisu na pudełku nie ma go w zestawie i cholera wie czy jest w ogóle) a dziadostwo chodzi na 5V i 3A. Max co znalazłem na allegro to ładowarki 5V i 2A.

Elektronik ze mnie żaden ale chyba za mało prądu będzie żeby to chodziło?

Ktoś ma pomysł/schemat lub jest gotów wykonać coś takiego?

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 listopada 2009 - 17:20

Stabilizator 5V poszukaj na Elektrodzie.

#3 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2009 - 17:46

Ello

Mam zagwózdkę :) Przyszedł mi wyświetlacz który ma służyć jako reklama, według opisu miał być z możliwością montażu w samochodzie i tu jest ból, zasilacza samochodowego nie ma (i według opisu na pudełku nie ma go w zestawie i cholera wie czy jest w ogóle) a dziadostwo chodzi na 5V i 3A. Max co znalazłem na allegro to ładowarki 5V i 2A.

Elektronik ze mnie żaden ale chyba za mało prądu będzie żeby to chodziło?

Ktoś ma pomysł/schemat lub jest gotów wykonać coś takiego?


kulnij sie do jakiegoś sklepu elektronicznego coś ci na pewno znajda

#4 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2009 - 18:27

No kurde po elektronicznych w Kielcach dzwoniłem i rozkładają ręce :( Będę w niedziele z kumplem który ma większe pojęcie kombinował.

#5 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 27 listopada 2009 - 18:35

ja kiedys podłączałem cd-rom od kompa do auta i tam było potrzebne 5V,zakupiłem w sklepie elektronicznym jakis opornik który redukował z 12V do 5V koszt ok 1.50pln i wszystko działało bardzo dobrze.Na amper nie zwracałem uwagi ale chodziło.Wiec napewno jak sie ktoś kuma w sklepie to Ci doradzi.

#6 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2009 - 18:37

no a tam gdzie kupiłeś ten wyświetlacz nie maja takiego zasilacza w ofercie?

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2009 - 18:55

ja kiedys podłączałem cd-rom od kompa do auta i tam było potrzebne 5V,zakupiłem w sklepie elektronicznym jakis opornik który redukował z 12V do 5V koszt ok 1.50pln i wszystko działało bardzo dobrze.Na amper nie zwracałem uwagi ale chodziło.Wiec napewno jak sie ktoś kuma w sklepie to Ci doradzi.


opornik ma to do siebie, ze spadek napięcia na nim jest proporcjonalny na prądu jaki płynie. Jesli więc wyświetlacz będzie miał różny pobór prądu w zależności od swiecenia .. to napięcie zasilania będzie sie zmieniac.
Nie wspominam już o tym, ze nie znajdzesz takiego opornika, ktory potrafi wytrzymac taką moc, jaka będzie sie na nim odkłądać.

Poniżej jeden z kolegów dobrze radził - szukaj stabilizatora napięcia %v. Czasem są to nawet gotowe uklady - 4 nóżk (2 dla 12V i 2 dla 5V)
Mysle, ze takie wytrzymujące 5A da sie znaleźć.

#8 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 listopada 2009 - 21:48

Poniżej jeden z kolegów dobrze radził - szukaj stabilizatora napięcia %v. Czasem są to nawet gotowe uklady - 4 nóżk (2 dla 12V i 2 dla 5V)
Mysle, ze takie wytrzymujące 5A da sie znaleźć.


np taki: http://allegro.pl/it...drop_5a_5v.html

#9 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 listopada 2009 - 22:15

http://eltronix.pl/products/4873
Takie coś + radiator i gotowe :)

#10 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2009 - 22:33

Dobra teraz jak to wlutować bom lewy :) Z zapalniczki/akumulatora mam 2 przewody a na układzie są 3 nóżki :D HELP :D

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2009 - 22:38

Dobra teraz jak to wlutować bom lewy :) Z zapalniczki/akumulatora mam 2 przewody a na układzie są 3 nóżki :D HELP :D


ostatnio napisałem komuś, ze nie poświęcił 5 sekund na googlanie i mnie koledzy z licznikiem poniżej 100 zburali... ;-)

Wiec prosze bardzo - pogóglałem za Ciebie leniu :p :boks:8-):tere-fere:
http://www.inselelek...28/l78sxxcv.pdf

ps. żeby nie bylo - od razu zejdz na drugą strone, zanim schemat blokowy zaczniesz studiowac ;)

#12 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2009 - 23:04

Tank You wery bardzo :)

A nie pogooglałem bo jestem akuratnie bardzo zajęty pewnym projektem i tak w miedzyczasie napisałem prośbę :D

Obiecuję poprawę :)

#13 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 listopada 2009 - 23:58

poniżej 100 zburali...

i pozwoliłes sobie na bure... ?
jakoś nie wierze
:peace:

#14 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2009 - 10:03

nie chcialo mi sie zaczynac (narazie) bo jeden z kolegów strasznie cięty jest na mnie, od momentu jak mu powiedzialem, ze walenie młotkiem w kolumne kierowniczą jest raczej złym pomysłem.

#15 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 listopada 2009 - 18:20

http://sklep.avt.pl/...go montazu.html

#16 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudnia 2009 - 07:10

ten układ z zastosowaniem LM78XX co Cita przedstawił będzie działał ale będzie wymagał porządnego chłodzenia. Zasilisz go z auta - 14V a na wyjściu będzie 5V - na stabilizatorze odłoży się 9V przy 3A będzie się wydzielać moc 36W. Trochę radiatora będzie potrzebne. Lepiej zastosować przetwornicę impulsową. Może kilka elementów będzie więcej ale układ będzie mniejszy.

Proponuję LM2576-5.0

http://www.national....s/LM/LM2576.pdf
na 1 stronie masz schemat. poza scalakiem tylko 4 elementy sa potrzebne. bez płytki nawet to zbudujesz.

płytka: http://www.allegro.p...z_lm2576_x.html
do zmontowania układ: http://www.allegro.p...z_lm2576_x.html

#17 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 10:36

Dzięki wszystkim za pomoc i porady. W związku z tym że na lutowaniu znam się tak samo jak na strojeniu fortepianów kupiłem przetwornicę na 220V. Na taką decyzję wpłynęło też to że teraz mogę podłączyć w samochodzie np. laptopa czy telefon bez korzystania z dodatkowych ładowarek samochodowych :)

#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 10:38

Dzięki wszystkim za pomoc i porady. W związku z tym że na lutowaniu znam się tak samo jak na strojeniu fortepianów kupiłem przetwornicę na 220V. Na taką decyzję wpłynęło też to że teraz mogę podłączyć w samochodzie np. laptopa czy telefon bez korzystania z dodatkowych ładowarek samochodowych :)



ale obiecaj, ze kolo zapalniczki zrobisz sobie gniazdko 220V najlepiej "podwójną swinke", a później wstawisz zdjęcie na forum :D

albo chociaż takie

Dodany obrazek

#19 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 11:26

Koło zapalniczki raczej nie wejdzie :D Małe toto nie jest, jeszcze nie przekminiłem gdzie to schowam :D

#20 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 grudnia 2009 - 19:53

przyjedziesz na spota do grójca to podepniemy cie pod linie wyskokiego napiecia 110kV bo przebiega po sąsiedzku i bedziesz siwecił przez tydzień bez podlączania zaslania i ładowac nei bedziesz musiał