Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

moment dokrecania glowicy a nie kat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 23 listopada 2009 - 21:58

witam moje pytanko z jaka silo trzeba dokrecic glowice po wymianie uszczelki i na ile etapow sie dzieli takie dokrecanie wszedzie pisza tylko kat a ja posiadam klucz tylko dynamometryczny

#2 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 23 listopada 2009 - 22:25

w opakowaniu po uszczelce powinieneś miec instrukcjie..(nawet najgorsze podrubki mają)
wiec w zależności jaką kupujesz uszczelke moga sie różnić momenty dlatego ja juz od dawna nie szukam w ksiązkach tylko kożystam z tego co jest dołaczone do uszczelki.. dobrze ze masz dynanometr.. ale o ile pamiętam pierwsze etapy dokręcasz wsie srubki momentem a na koniec dociągasz o jakiś tam kąt.. co masz za uszczelke.. victora.. eringa??? musi tam być papier i jego sie trzymaj

#3 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2009 - 23:16

25nm+90stopni+90stopni+90stopni+15 stopni ale te ostatnie 15 mozesz sobie odpuscic,

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2009 - 23:21

25nm+90stopni+90stopni+90stopni+15 stopni ale te ostatnie 15 mozesz sobie odpuscic,


oczywiscie wartosci dla NOWYCH srub.

katomierz do klucza

http://allegro.pl/it...esway_nowy.html




 


#5 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2009 - 23:31

oczywiscie wartosci dla NOWYCH srub.

katomierz do klucza

http://allegro.pl/it...esway_nowy.html


bo chyba raczej sie powinno zakladac nowe sruby, nie sa az takie drogie.
a jesli uzywaz starych srob to wiadomo ze wtedy trzeba dokrecac z wyczuciem zeby nie narobic balaganu;)

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2009 - 23:33

bo chyba raczej sie powinno zakladac nowe sruby, nie sa az takie drogie.
a jesli uzywaz starych srob to wiadomo ze wtedy trzeba dokrecac z wyczuciem zeby nie narobic balaganu;)


wiesz znam "fachowcow" ktorzy skladali silniki na stare sruby - bo tak taniej.




 


#7 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 listopada 2009 - 23:40

wiesz znam "fachowcow" ktorzy skladali silniki na stare sruby - bo tak taniej.

ja nie mowie ze to cos zlego uzywanie tych samych srob, sam nie raz skladalem glowice na starych srubach bo wlasciciel pojazdu powiedzial ze te jeszcze wygladaja dobze.
ale staram sie urzywac nowych szpilek

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2009 - 23:46

ja nie mowie ze to cos zlego uzywanie tych samych srob, sam nie raz skladalem glowice na starych srubach bo wlasciciel pojazdu powiedzial ze te jeszcze wygladaja dobze.
ale staram sie urzywac nowych szpilek


wiesz jak wygladaja dobrze to pol biedy ale jak masz o 4-5 mm dluzsze to juz inna bajka




 


#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2009 - 06:09

po co kątomierz 90 stopni to chyba kazdy bez katomierza obruci pozatym sruba ma zawsze jakies 6 kątow czy to torx czy zwykla zawsze mozna na czubki patrzec.

#10 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 listopada 2009 - 20:02

oczywiscie ze zamowilem nowe sruby koszt jakies 100zl komplet uszczelek ponad 350zl nowy olej zmieniam na 10W/40poniewaz juz ma troche przejechane filtr oleju rorzad byl wymieniony jakies 35tys temu czyli raczej zostaje a czy sruby mam zlapac na emulo i raczej ten kontomierz bedem musial kupic best znalazl na allegro i ceno wcale nie jest taka wysoka

#11 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 listopada 2009 - 22:05

oczywiscie ze zamowilem nowe sruby koszt jakies 100zl komplet uszczelek ponad 350zl nowy olej zmieniam na 10W/40poniewaz juz ma troche przejechane filtr oleju rorzad byl wymieniony jakies 35tys temu czyli raczej zostaje a czy sruby mam zlapac na emulo i raczej ten kontomierz bedem musial kupic best znalazl na allegro i ceno wcale nie jest taka wysoka


nie stosuj zadnych wynalazkow, najwyzej kropelke oleju na gwint i kropelke na podkladke na srobie i tyle

#12 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopada 2009 - 22:08

za 40 zł to z kartonu sobie go wytnij :) , zwykłym kątomierzem kąt wyznacz i dociąg śrubę , a za resztę kup zgrzewkę piwa :)

#13 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 26 listopada 2009 - 21:07

a uszczelki i sruby firmy victor reinz