Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szarpanie - podnoszenie przy zmianie biegów D-R


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bart111

bart111
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: FARSO-DANIA

Napisany 19 listopada 2009 - 17:22

Witam,mam pytanie do użytkowników omeg w automacie otóż kiedy przekładam drążek z p na R czuję jak lekko szarpie autem,dodam że cały cza mam nogę na hamulcu,ale kiedy zmieniam R na D to już znacznie mocniej szarpie z D na R,czy to jest norma czy może defekt?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 18:57

a przełącz R-N a potem za chwilę N-D

też szarpie??



 


#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 listopada 2009 - 19:03

czy jest wyczuwalne słyszalne stuknięcie w czasie przełączania (szarpania)

#4 OFFLINE   bart111

bart111
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: FARSO-DANIA

Napisany 20 listopada 2009 - 16:17

nie słychać aby coś stukało,ale coś jakby popuszczanie hamulca,trudno to opisać po prostu buja autem,z zewnątrz to nawet widać auto porusza się,z N na D tak tego nie czuć mocno jak z D na R i odwrotnie

#5 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2009 - 18:00

Jak nie ma mocnych stuków a tylko podnosi i opuszcza Ci się tył samochodu to nie masz się czym przejmować.

#6 OFFLINE   bart111

bart111
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: FARSO-DANIA

Napisany 20 listopada 2009 - 18:28

No to trochę mi ulżyło,bardziej mi podnosi tył przy R.Jeśli to normalne to spoko,ale jeśli już mówimy o automacie,to co się dzieje kiedy stuka?

#7 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2009 - 23:34

Jak stuka, to gdzieś są luzy - najczęściej w dyfrze lub półosiach.

#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2009 - 19:00

lub łozysko podpory wału się kończy

a podnoszenie i siadnaie dupki to normalne...

#9 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 22 listopada 2009 - 16:53

profilaktycznie mozna zaglądnąć w tylne hamulce.. to stukanie to równiez klocki w tyle moga być.. kiedyś u kumpla był przypadek szukali cudowali a to te kołki wyrobily sie w zacisku ogólnie cały jakoś dziwnie zgnił klocki latały jak nie wiem .. nawet nowe..

#10 OFFLINE   tomas777631

tomas777631
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 07 maja 2010 - 00:07

witam, u mnie jest podobnie jaki moze byc koszt naprawy? dziekuje.pozdrawiam

#11 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:54

U mnie też tak trochę szarpie jak to naprawić?????????????

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:09

u mnie było lekkie stuknięcie...
po sprwdzeniu od spodu stwierdzono luz na wale tzn wał obracłą się prawie o połowe obrotu... co jest niedopuszczalne...
okaząło się ze się most tylni kończył...
zakupiłem używany i jest gitara...
ale coś mi się wydaj eze jest podpora włu jeszcze do wymiany...
bo troche czuć delikatne wibracje przy większych szybkościach tak od 160..
pozdr

#13 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 czerwca 2010 - 22:26

u mnie było lekkie stuknięcie...
po sprwdzeniu od spodu stwierdzono luz na wale tzn wał obracłą się prawie o połowe obrotu... co jest niedopuszczalne...
okaząło się ze się most tylni kończył...
zakupiłem używany i jest gitara...


w poprzedniej Omie miałem to samo sprzedałem ją i znajomy wymienił tylny most i było cacuś :)

#14 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 14 lipca 2010 - 22:07

Panowie trzeba sprawdzić poziom oleju w ASB. Ja kupiłem omegę 2 mies. temu i szarpała trochę i dopiero dziś sprawdziłem ile oleju jest. Okazało się że dolać musiałem 2 litry!!!!!!!!!!!. Szarpanie znikło, biegi płynnie się zmieniają.

#15 OFFLINE   Spokojniaczek

Spokojniaczek
  • 36 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 15 lipca 2010 - 08:07

Potwierdzam stan oleju musi być ok u mnie mechanik jeśli można go tak nazwać zmienił olej i zaczęło szarpać okazało się że brakowało litr po dolaniu biegi zmieniają się płynnie:)

#16 OFFLINE   kostek1153

kostek1153
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-08-2014

Napisany 26 września 2014 - 10:31

Witam Ostatni tylny most dziwnie sie zachowuje ,tył samochodu podnosi sie lub opada
w zależności jaki bieg jest włączony Omega kombi automat 3L

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2014 - 11:20

Jak włączysz bieg i trzymasz dość delikatnie nogę na hamulcu to normalne zjawisko. Chyba że zdechły ci kompletnie tylne hamulce :nie_wiem:

#18 OFFLINE   kostek1153

kostek1153
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-08-2014

Napisany 26 września 2014 - 17:21

Dięki:)

#19 OFFLINE   stunteer

stunteer
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 października 2014 - 20:45

Na zimnym zawsze szarpnie autem, dopiero gdy skrzynia się rozgrzeje zmiana z D na R i odwrotnie jest bez szarpnięcia.