Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki olej do tylnego mostu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 17 listopada 2009 - 22:29

Witam. Buczy mi z okolicy tylnego mostu, podczas jazdy od 10-40 km.h najbardziej, mechanicy radzili mi na początek wymienić olej w tylnym moście. Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Orientujecie się jaki to musi być dokładnie olej, coś takiego http://www.allegro.p...pel_sae_90.html ?

2. Jedyni twierdzą, że wchodzi 1 litr oleju, inni że 1,2 i teraz mam dylemat czy kupić 1 opakowanie 1-litrowe czy muszę 2 litry kupić, bo może zabraknąć?

3. Podobno do niektórych modeli wału trzeba wlewać dodatkowo jakiś ceramizer. Czy ja posiadając 3.0 MV6 z 95 roku go potrzebuję? Znalazłem coś takiego http://www.allegro.p..._opel_50ml.html Jest napisane, że potrzebuję aż 250 ml tego w stosunku do 750 ml oleju, trzeba więc kupić aż 5 buteleczek czy można mniej?

Dzięki z góry za info. Pozdrawiam!

#2 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 listopada 2009 - 23:39

Ja wmieniałem w moście to weszło 1,2:cool:

#3 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 listopada 2009 - 11:18

A wlewałeś jakiś specyfik do tego? Buczy mi bardzo most i zastanawiam się nad dolaniem tego moze coś pomoże zanim wymienię cały most. Tylko cena spora, bo trzeba niby wlać 250 ml, czyli sam uszlachetniacz 100 zł + 72 zł 2 litry oleju...

#4 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 18 listopada 2009 - 14:38

A wlewałeś jakiś specyfik do tego? Buczy mi bardzo most i zastanawiam się nad dolaniem tego moze coś pomoże zanim wymienię cały most. Tylko cena spora, bo trzeba niby wlać 250 ml, czyli sam uszlachetniacz 100 zł + 72 zł 2 litry oleju...


Nic nie dolewałem , żadnego specyfiku. Co do sprzedawcy to ok , robiłem u niego zakupy.

#5 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 listopada 2009 - 14:52

A orientujecie sie czy ja posiadam most napędowy z "mechanizmem różnicowym z ograniczonym poślizgiem"? Pytam, bo do takich mostów przewidziany jest ten specyfik.

#6 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 listopada 2009 - 19:56

wlewanie specyfików rozwiązuje sprawę na krótko, bo są to produkty które zagęszczają lub uszczelniają . Każdy olej ma swoje przeznaczenie i gęstość dolewając ceramizery, doktory itd. zagęszczamy lub rozrzedzamy to co w oryginale ma działać.
Jeżeli buczy to raczej wymiana bo inaczej po 500 - 1000 km. będzie znowu to samo.
Miałem do czynienia z tymi środkami i teraz zmienić muszę silnik.
Pozdrawiam.

#7 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 listopada 2009 - 20:23

Tylny most widzę po 250 zł hula, a orientujecie się czy wymiana jest skomplikowana? Długo trwa? Co muszę zakupic oprócz mostu?

#8 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 18 listopada 2009 - 21:09

Tylny most widzę po 250 zł

a skąd masz gwarancje że nie kupisz "lepszego" wynalazka. Masz skrzynie automat więc szpery w moście nie powinno być. Zalać najpierw nowego oleju: SAE 90 klasa GL-5. A może zamiast mostu to piasty już się kończą...........

#9 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 18 listopada 2009 - 21:21

kup najpierw olej i zmien a pozniej kombinuj z mostem jakbeda problemy to napiszesz na forum. narazie zmien inie dolewaj zadnego specyfiku czysty olej nie kombinuj. kupisz specyfik wlozysz 300 a okaze sie ze most do wymiany wiec po co ladowac sie w kase. co do kupna uzywanego nigdy nie jestes pewien co kupisz. moze jezdzic lata a moze miesiac takie jest zycie.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#10 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 listopada 2009 - 21:24

Też tak myślę. Zmienię najpierw olej tak jak radzicie Wy i mechanicy każąc im też sprawdzić łożysko podporowe wału, a później najwyżej będę myślał dalej.

#11 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 19 listopada 2009 - 13:24

do mostu wejdzie rowny litr. stan powinien być 8mm ponizej korka wlewowego

#12 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2009 - 20:27

to jak w moście ma być 1 litr oliwy to ja wczoraj dolałem 0,5 litra niezła susza już tam była ale nic nie huczało ani nie wyło czy coś podobnego się nie działo po prostu przypadkowo na podnośniku się znalazł i mechanik sam zaproponował sprawdzić i dolał na moich oczach.:o

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2009 - 22:41

Panowie, z całym szacunkiem, ale niecałe 2 tygodnie temu (a i z 4 tygodnie wcześniej też) innemu zainteresowanemu odpowiadałem ile i jakiego oleju powinno być w tylnim moście. Warto przeczytać obszerny dorobek tego znakomitego forum, które istnieje już od dawna i znając życie, ktoś już kiedyś zadał podobne jak nie takie samo pytanie.

Czytać i korzystać a także tutaj konkretnie traktujący temat o tym. Oleju w moście 1L SAE90, powinien sięgać dolnej krawędzi wlewu (chyba, że ze szperą to olej z dodatkiem ale ilość ta sama), zaś w skrzyni manualnej, 1,2L SAE80, poziom powinien sięgać 9mm poniżej dolnej krawędzi wlewu.

#14 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 21 listopada 2009 - 23:19

a widzisz tu masz racje pomylilem w moscie oleju pod korek nie 8mm ponizej :p