Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Oryginalny alarm - Omega B - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 15 listopada 2009 - 09:58

Witam,

posiadam oryginalny alarm z immobilizerem.
Pilot w dwoma przyciskami i dwoma diodami (czerwona, zielona) w kształcie gruszki.
W słupkach zamontowane czujki ultradźwiękowe (po 2 na słupku - przód tył).

Zastanawiam się nad działaniem tego alarmu!

Zamykam samochód naciskając 2x klawisz zamknięcie. (pierwszy raz zamyka, drugi rygluje) Otwieram jednym naciśnięciem.
To samo mogę zrobić z kluczyka. Jedno przekręcenie z powrotem zamyka, przekręcenie dalej - rygiel. Otwieram w odwrotnej kolejności.

Czy zamykając kluczykiem też włączamy i wyłączamy alarm?

Czy to chroni przed słabym złodziejem?

Zamykamy samochód z pilota. Jest załączony alarm i jest zaryglowany.
Wbijamy duży płaski śrubokręt w wkładkę w drzwiach kierowcy i przekręcamy ją jednocześnie wyłączamy alarm i otwieramy wszystkie drzwi?

Jeżeli kluczykiem możemy wyłączyć alarm przez zwykłe przekręcenie to śrubokręt i trochę siły spowoduje podobny efekt?

Czy może w zamku jest jeszcze jakiś mechanizm że sprawdza czy otwieramy to kluczykiem czy śrubokrętem. Np. jakiś czujnik z immobilizera?

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2009 - 10:06

Po śrubokręcie zostaje już tylko immobilizer.

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2009 - 10:11

Czy zamykając kluczykiem też włączamy i wyłączamy alarm?

Ja kluczem tylko włączam alarm ale wyłączyć już nie idzie.

#4 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 15 listopada 2009 - 10:23

Witam.Ja tak z innej beczki:]Alarm fajna zabawka jak sie go załączy ja oczywiscie nigdy go nie włączałem ale od 2tygodni załączam:p powód:o 2;40 obudził mnie telefon od policji,zchodze na dół do auta a tu:o bardzo nie miła niespodzianka :( szybka rozbita w drobny mak i brak nawigacji(na szybie był tylko uchwyt od nawi a nawigacja w schowku-czyli ktos zaryzykował i trafił):mad:

#5 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2009 - 10:36

nie musial trafiac - np. widzial jak wsadzasz nawi do schowka.... z drugiej strony tak jak kiedys było z radiami - radio wyjęte z kieszeni a leży pod fottlem, panel zdjęty z radia - leży w schowku.... sami robimy sobie problemy - tak by była tylko szybka...tego sie nie zabezpieczy - można jedynie ubezpieczyc szyby...

#6 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 15 listopada 2009 - 11:11

Ja kluczem tylko włączam alarm ale wyłączyć już nie idzie.

Czy tak jest u pozostałych?

U mnie z tego co pamiętam to z kluczyka można włączyć i wyłączyć alarm.

Chyba dobrym pomysłem było by zrobienie jakiegoś wyłącznika wyłączania alarmu z kluczyka.
Czy ktoś się orientuje jak to jest zrobione w zamku z tym alarmem?
Czy alarm można włączyć i wyłączyć z każdego zamka, czy tylko z drzwi od kierowcy? (lewe, prawe drzwi i bagażnik)

Myślę nad takim rozwiązaniem.

Włączamy i wyłączamy alarm zawsze z poziomu pilota. Instalacja z zamka jest rozłączona. Osoba wyłamująca wkładkę otworzy samochód ale alarm nadal będzie uzbrojony ... po otworzeniu drzwi czujki ultradźwiękowe zrobią swoje :)

Co w przypadku rozładowania lub zepsucia pilota?

Jesteśmy na wczasach nie mamy zapasowego pilota. Otwieramy z pilota i zawsze zaczyna włączać się alarm. Hm ....

pewnie w zamku jest jakaś zapadka od wyłączania/wyłączania alarmu. Jak przekręcimy kluczyk to zamyka się albo otwiera jakiś obwód. Wstawiając w ten obwód przełącznik jesteśmy w stanie wyłączyć możliwość włączania i wyłączania alarmu z kluczyka.

Nie wiem jak miało by to wyglądać z centralnym ... ale to chyba nie problem ....jedynie przy awaryjnym otwieraniu drzwi otworzyły by się tylko drzwi kierowcy - reszta z palca :)


Co o tym myślicie.
Trochę dziwne rozwiązanie z tym alarmem oryginalnym - proste do obejścia :(

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2009 - 12:07

alarm jest uruchamiany z kluczyka tym samym obwodem co centralny zamek. Zatem jeśli odetniesz ten obwód to kluczykiem nie rozłączysz alarmu, ale też nie otworzysz centralnego zamka, co przy zaryglowanych drzwiach może być kłopotliwe. Jednak można założyć, że otwieranie kluczykiem jest sytuacją awaryjną, bo przecież jest pilot.

Inna metoda to podłączenie niezależnego dodatkowego alarmu, działającego równolegle z fabrycznym. Ja tak mam zrobione (nie wiem jak, poprzedni właściciel to zamontował). Co ciekawe, dokładany alarm uruchamiam pilotem oryginalnym w kluczyku. Wzbudzenie alarmu powoduje wycie syreny, a do tego załącza się klakson.

#8 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 15 listopada 2009 - 12:24

Czy każdy zamek ma opcję wyłączania alarmu i centralnego zamka?