Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zamienność sprężarek Nubira/Leganza vs Omega


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 01:27

Przeglądając allegro znalazłem na aukcji jednego ze sprzedających nowy kompresor do Omegi za 580zł. Co ciekawe, facet sprzedaje głównie części do Daewoo. Oglądając zdjęcia doszedłem do wniosku, że te sprężarki różnią sie tylko tym, że w Daewoo zamiast śruby jest szpilka mocująca przewody, oraz bywa nieco inna wtyczka cewki albo też wtyczka jest rodem oplowska ale nie na dole kompresora a z boku. 420zł za nowy kompresor od Leganzy/Nubiry + wykręcenie śruby + przełożenie wtyczki (chyba, że zamówimy z długą wtyczka ;) )i mamy nowiutki kompresor w cenie drogiej używki/regenerowanego. Co prawda, na zdjęciach kompresory do Omegi są fotografowane w innej pozycji, ale to chyba tylko dla zmyły.

Czy mam rację, że to jest żywcem zamienne? Bo jeśli tak to nie uszczelniałbym swojego. ;)

Dodam, że kiedyś na stronach intercarsu zestawy naprawcze zarówno do Daewoo i do Opla miały ten same numerki a gdzieś w necie już ktoś o zamienności pisał.

Tematu podobnego nie znalazłem, więc chylę czoła wszystkim tym, którzy dołączą się do dyskusji.

Link do aukcji z kompresorami

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2009 - 07:36

sprezarka z omegi A 2.0 8V pasuje do leganzy 2.0 8V wiem bo tata do leganzy zakladal (znaczy on kupil a mechanik zakladal)ale cos mi sie wydaje ze do omegi b nie podejdzie ale nie mam az takiej wiedzy wiec na tym koncze wypowiedz:D

#3 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 08:44

sprezarka z omegi A 2.0 8V pasuje do leganzy 2.0 8V wiem bo tata do leganzy zakladal (znaczy on kupil a mechanik zakladal)ale cos mi sie wydaje ze do omegi b nie podejdzie ale nie mam az takiej wiedzy wiec na tym koncze wypowiedz:D


Sprężarka z leganzy/nubiry na zdjęciu jest do silnika bliźniaczego 16V na licencji GM. Roczniki aut podobne, rozrządy pasują, paski pasują, pompy olejowe nie licząć rozmiarów śrub pasują. Chodz mi o Omege B i silniki z leganzy/nubiry 2.0L 16V, silniki benzynowe.

#4 OFFLINE   oma222

oma222
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 11 listopada 2009 - 14:32

moim zdaniem to sa te same sprezarki daewo kupilo licecje opla iza duzo nie zmienili bo bardzo duzo czesci pasuje

#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 15:15

Tutaj inspirujący temat.

A może ktoś z okolic Wieliszewa (05-135) podjedzie tam kiedyś na Modlińską 29 do firmy AUTO-WIS Przemysław Wiśniewski (dla dobra posiadaczy Omeg i nie Omegą , coby się człowiek za wcześnie nie zorientował :ksiadz:) i zobaczy, rozezna się w temacie? :D

Zawsze może się komuś ta cenna (o ile dobrze przeczuwam) wiedza przydać ;).

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 11 listopada 2009 - 20:08

Zgadzam się z kolegą. Ciekaw jestem info.

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 21:17

No to szukamy kogoś, chyba najszybciej z mazowieckiego, kto: widział kompresor Omegi i potrafiłby porównać organoleptycznie z tym od nubiry/leganzy oraz niechcąco lub całkowicie umyślnie jechałby w okolicach Legionowa i zahaczyłby o Wieliszew. :)

O ile się nie mylę, to kompresor Harrison V5 występuje praktycznie w każdym silniku benzynowym w Omegach 2.0, 2.5 i 3.0L?

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2009 - 21:36

w daewoo, oplach i wielu innych markach samochodów montowano sprężarki harrison V5
Jest to jeden z najpopularniejszych kompresorów samochodowych

montowane w różnych autach kompresory V5 różnią się w zasadzie tylko głowicą (tylną częścią sprężarki - tam gdzie są przyłącza) oraz kołem pasowym i sprzęgłem, występują też różne mocowania - ja spotkałem się z dwoma - śrubami przez korpus sprężarki do silnika lub od czoła i głowicy sprężarki ucha z blaszanych profili.
Bebechy zawsze są takie same (lub prawie takie same - np. inny zawór sterujący lub, choć nie jestem tego do końca pewien - inny skok tłoczków)

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 21:55

Ale muszą być bardzo podobne jak nie takie same. Tutaj link do innego sprzedawcy, tym razem z Chełma, który sprzedaje sprężaki do Daewoo i Opla. Ten nawet w treści aukcji napisał, że oryginał Daewoo w pudełku Daewoo.

U tego sprzedawcy wtyczka na sprężarce do Omegi , umieszczona na bocznej stronie, nie jak w oryginale na dole; "długa" w której najprawdopodobniej, wg schematu z Autodaty znajdują się dioda.

No i cena sprężarki do Daewoo 410zł :)

Ciekawostka: pompa olejowa u tego sprzedawcy do 2.0L Leganzy ma nawet logo GM, a rozrusznik też żywcem od X20XEVa

Ciekawostka 2: Wydaje mi się, że koło pasowe od sprężarek Daewoo ma nieco mniejszą średnicę w cześci, po której biegnie pasek. Tłumaczyło by to, że w Omedze (X20XEV) jest pasek 6PK1900 a w np: w Nubirze 2.0 16V występuje 6PK1900 i 6PK1892 - napinacz pracuje w tym samym zakresie.

Zawór sterujący według tego źródła jest taki sam.

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 kwietnia 2010 - 09:26

No dobra.

Czyli do 2.0 wiemy, że podzespoły z Koreańskiego brata podchodzą i pasują.

A jak jest z większymi pojemnościami V-ki

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2010 - 11:50

Na forum, niejednokrotnie czytałem, że kompresory do benzyn są takie same. beast potwierdzi lub zaprzeczy - powinien wiedzieć. Ważne, by zamówić z "długą wtyczką" - te od Deawoo moga mieć wersję z krótką wtyczką, zatopioną w cewkę a nam potrzeba takiej, która jest przykręcona do obudowy kompresora a kabelki do nie wychodzą z zalewu cewki.

#12 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 07 sierpnia 2010 - 10:15

witam potwierdzam kompresor od daewoo Nubira/ Leganza pasuje idealnie do omegi 2.0 16v http://moto.allegro....a_oryginal.html
Koleś nie miał z długą wtyczką ja zalutowałem wtyczkę ze starej sprężarki. mocowanie przewodów wykręcamy szpilkę a wkręcamy starą śrubę

#13 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2010 - 21:05

Tez moge to potwierdzic iz kompresor-spręzarka od Nubiry pasuje idealnie do omegi i to nie tylko do 2.0 16 v ale i do 2.5 oraz 3.0- w koncu wszystkie sa takie same.Co do kosci to nie trzeba jej nawet przelutowywac,tylko podebrac odpowiednia wsówke w dobrym sklepie i zamienic ta oryginalna w wiazce przewodów zasilajacych sprezarke.

#14 OFFLINE   3com

3com
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 20 lipca 2011 - 16:17

...a jak w koncu z tym kołem pasowym... skoro w sprezarce z nubiry jest mniejsze (około 120mm) a w omedze bodajze 128mm czyli wieksze o jakies 8 mm to co - to niema znaczenia ? czy dawac standardowy pasek jaki był w omedze czy jakis inny? Napinacz "wybierze" luz?

dajcie znac bo w sobote mam umowiony montarz.

#15 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2011 - 21:56

Z tych aukcji http://allegro.pl/li...87848&country=1 żadna nie będzie pasowała bo tak http://www.e-sklep-l...zesci-1945.html musi wyglądać do Omegi benzynowej.

#16 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 21 lipca 2011 - 10:05

Nie lepiej opłacalne jest regeneracja starej sprężarki ?? Ja swoją zregenerowałem i działa. wydałem na uszczelniacz (73zł), łożysko (70zł), sciągacz magneto(15zł),napełnienie olejem(10 zł). Oczywiście sam ją robiłem więc nie było kosztu robocizny.

#17 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2011 - 10:26

Nie ma co porównywać samemu a w warsztacie.

#18 OFFLINE   3com

3com
  • 21 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 21 lipca 2011 - 13:55

Z tych aukcji http://allegro.pl/li...87848&country=1 żadna nie będzie pasowała bo tak http://www.e-sklep-l...zesci-1945.html musi wyglądać do Omegi benzynowej.



Czesc

mam identyczną z daewoo tylko rozni się kilkoma milimetrami w srednicy koła pasowego... czyli koło z daewoo jest koło 7mm mniejsze - czy to ma duze znaczenie czy napinacz to zniweluje...o to mi chodzi tylko...Dzieki z gory - bronka za odpowiedz ;-)

#19 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 lipca 2011 - 14:17

Nie lepiej opłacalne jest regeneracja starej sprężarki ?? Ja swoją zregenerowałem i działa. wydałem na uszczelniacz (73zł), łożysko (70zł), sciągacz magneto(15zł),napełnienie olejem(10 zł). Oczywiście sam ją robiłem więc nie było kosztu robocizny.


Nie każdy może być tak zdolny jak ty:).

#20 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 22 lipca 2011 - 13:36

Panowie, tu nie trzeba mieć żadnych zdolności, wystarczy chcieć.ja swoją spręzarke wydłubałem z samochodu bez kanału. Tylko jak się nie jest pewnym to lepiej zaopatrzyć się w pasek wieloklinowy do wersji bez klimy. Ja akurat pożyczyłem od kumpla bo zostawił swój po wymianie :p