

Serwo - nieszczelność - lewe powietrze
#1
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 20:02
1. W ktorych miejscach moga powstawac nieszczelnosci ?
2. Czy konieczna jest wymiana serwa czy tez mozna je doszczelnic ?
U mnie podczas lekkich skretow kierownica na biegu jalowym i postoju zaczytnaja falowac obroty. Do serwa idzie rurka ktora daje podcisnienie z kolektora dolotowqego (ssacego). Po wyjeciu tejze rurki wspomaganie kierownicy nadal dziala - o co tu chodzi i po co to podcisnienie ?? Doszczelnilem wlot tej rurki ale bez rezultatu... gdzie jeszcze szukac przyczyny ??
#2
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 20:25
#3
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 20:30
Drogi kolego, chyba pomyliło Ci się wspomaganie kierownicy ze wspomaganiem hamulców. To pierwsze nie ma nic wspólnego z podciśnieniem w dolocie i lewym powietrzem, to drugie owszem.
Dokładnie tak. Popularnie serwem nazywa sie podcisnieniowy układ wspomagania hamulca.
W układzie kierowniczym jest pompa hydrauliczna.
ps. w dieselkach nie ma serwa - jest pompa podcisnieniowa , tzw. WAKU
Trzeba szukać, ale wg mnie lewe powietrze dałoby błędy w ECU.
niekoniecznie ..
#4
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 21:26
#5
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 21:28
Obciążenie silnika pompą wspomagania.Skoro wspomaganie kierownicy nie ma nic wspolnego z lewym powietrzem to dlaczego skret kieorwnicy skutkuje falowanie obrotow ? O to mi chodzi.
#6
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 22:20
Obciążenie silnika pompą wspomagania.Skoro wspomaganie kierownicy nie ma nic wspolnego z lewym powietrzem to dlaczego skret kieorwnicy skutkuje falowanie obrotow ? O to mi chodzi.
Czyli mam rozumiec ze jest to normalny objaw ?
#7
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 22:33
Obciążenie silnika pompą wspomagania.Skoro wspomaganie kierownicy nie ma nic wspolnego z lewym powietrzem to dlaczego skret kieorwnicy skutkuje falowanie obrotow ? O to mi chodzi.
Czyli mam rozumiec ze jest to normalny objaw ?
tak, oczywiscie delikatne falowanie a nie skoki o 500 rpm
#8
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2007 - 23:40
tak, oczywiscie delikatne falowanie a nie skoki o 500 rpm
generalnie tak, choc nie do konca.
Silnik powinien mieć na tyle mocy, zeby odbiorniki elektryczne, czy inne (w tym wspomaganie) nie powinno zmieniać prędkości obrotowej silnika. W praktyce jest jednak inaczej i zazwyczaj coś tam z obrotami sie zadzieje, a dopiero krokowiec i przepustnica wyrównają obroty.
Tak czy inaczej, w ogolności, należy powiedziec, ze z obrotami nie powinno sie dziać 'nic normalnie zauważalnego'.
Jesli jest inaczej, to cos jest nie tak ...
Paradoksalnie może to być kwestia lewego powietrza - ale UWAGA - nie dlatego, ze wspomaganie kiery z niego korzysta, ale dlatego, ze lewe powietrze powoduje spadek mocy, a spadek mocy będzie odczuwalny kiedy jest ona potrzebna, np. kiedy kręcisz kierownicą.
Nie wiem czy wystarczająco jasno wyjaśniłęm.
#9
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2007 - 02:55
#10
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2007 - 12:47
tak, oczywiscie delikatne falowanie a nie skoki o 500 rpm
generalnie tak, choc nie do konca.
Silnik powinien mieć na tyle mocy, zeby odbiorniki elektryczne, czy inne (w tym wspomaganie) nie powinno zmieniać prędkości obrotowej silnika. W praktyce jest jednak inaczej i zazwyczaj coś tam z obrotami sie zadzieje, a dopiero krokowiec i przepustnica wyrównają obroty.
Tak czy inaczej, w ogolności, należy powiedziec, ze z obrotami nie powinno sie dziać 'nic normalnie zauważalnego'.
Jesli jest inaczej, to cos jest nie tak ...
Paradoksalnie może to być kwestia lewego powietrza - ale UWAGA - nie dlatego, ze wspomaganie kiery z niego korzysta, ale dlatego, ze lewe powietrze powoduje spadek mocy, a spadek mocy będzie odczuwalny kiedy jest ona potrzebna, np. kiedy kręcisz kierownicą.
Nie wiem czy wystarczająco jasno wyjaśniłęm.
u mnie przy maxymalnym skreceniu kiera jest delikatne zawachanie
#11
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2007 - 17:44
u mnie przy maxymalnym skreceniu kiera jest delikatne zawachanie
jesli tylko przy maksymalnym skręceniu (do oporu) to jest to akurat 'usterka' wspomagania.
Usterka w '' bo nie ma sie co tym przejmować. Wspomaganie ma zawory krańcowe/przelewowe/zwrotne - róznie sie je zwie. Jesli One nie są drożne lub są częściowo drożne, lub poprostu są lekko przytkane, to przy maksymalnym skręceniu kołami opór generowany przez wspomaganie kiery rośnie, bo olej nie ma obiegu ...
Nie ma sie czym przejomować, jednocześnie, jesli dobrze rozumiem, mamy przykład omesi, której obroty stoją w miejscu przy kręceniu kierownicą (poza prztypadkiem skrajnym)
ps. w mojej też obroty sie nie zmieniają przy użyciu wspomagania..
#12
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 16:27
#13
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2007 - 01:57
podepne sie - jezeli chodzi o lewe powietrze do serwa - ham. to najczęściej pęka membrana gumowa w serwie(duża blaszana pucha do ktorej jest przypieta pompa). Nie wiem czy sa zestawy naprawcze(gumy) do OMY. w niektórych sam. mozna wymienic środek(jednak polecam wymiane calego serwa, raz wymienilem srodek w SAMARZE i d*pa bylo jescze gorzej gdzies sie zrobila nieszczelnosc). Peknieta membrana bedzie powodowala brak wlasciwego podcisnienia do wspomagania hamowania a przez to motor -plywaja obroty- przy gwaltownym mocnym hamowaniu zgasnie albo wskoczy na 2000)czesciej wystepuje 1 opcja. Długie jezdzenie na bardzo nieszczelnym serwie moze ekstremalnie doprowadzic do wypalenia gniazd zaworowych (z powodu za malej ilosci powietrza, bo serwo potrzeb. wiecej powietrza). Do tej pory spotkalem sie z tym przypadkiem w 2 sam. jednak moj krag znajomych mech. przerabial ten temat wypalania gniazd w zwiazku z serwem dosc czesto - pytanie brzmi dlaczego najczesciej na 3 cylindrze????. Inne rozszczelnienie to przewod laczacy serwo z kolektorem.
i to jest konkretna odpowiedz o ktora mi chodzilo, Dziekuje bardzo koledze !