Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwny problem z gazem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:24

Gumy, w sensie membrany czy gumy uszczelniające kolanka? 50tyś. km obleci, po tym przebiegu, bez regulacji temperatury, tzn chwili załączania LPG w Stagu2-L i tak membrany już swoje odczują i wtedy może nasunąć się znów pytanie: regenerować czy wymienić i to niezależnie od marki parownika. <-tak uważam ja, Florek :)

#42 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:30

50 tysia ? Ha ha, po pierwszej zimie do kibla się będzie nadawał....

#43 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:41

Ustawiałem, z czego pamiętam, Astrę-G 1,8 16V, BMW 316, Omegę 2.0 16V, Fiata PalioWeekend, Fiata Sienę, Opla Calibrę na tym parowniku. Kurz na nich był nieziemski. Nie jeden sezon zrobiły, nie jedną zimę widziały, nie raz śrubka od kanału obiegowego była obiektem moich ...Grrr... ale działały. Naprawdę, te Tomasetto nie są takie tragiczne i nie mają krótkiego żywota, w dodatku są atrakcyjne cenowo. Choć fakt faktem, Lovato i Zavoli lepiej mi się kojarzą.

#44 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:58

to mów co robić, kupować tomasetto i wymieniać sam co mnie wyjdzie 200pln czy załatwiać sprawę z gazownikiem i ładować lovato za 350 bo teraz dafik mi namieszał

#45 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 22:39

to mów co robić, kupować tomasetto i wymieniać sam co mnie wyjdzie 200pln

+ koszt regulacji lub Lovato w cenie jw. + koszt regulacji. Myślę, że teraz najepiej byłoby spytać kogoś innego, nie mnie i DAFika, szkoda tylko, że jak dotąd temat był nieodwiedzany przez innych użytkowników.

#46 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 08 grudnia 2009 - 16:34

klamka zapadła. Dafik trochę zamieszał ale mam nadzieje że na dobre. zamówiłem dziś lovato super. Umówiłem się z gaziarzem że mi go zamontuje. jedno pytanie mnie nurtuje. Filtr wiadomo tez musze kupić (to w gazowni na miejscu) i czy zawór też?

#47 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2009 - 16:39

Jeśli elektrozaworu nie ma w zestawie to tak. Bywają zestawy z elektrozaworem (filtr w środku). Zadzwoń, może jeszcze nie wysłali.

#48 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 12 grudnia 2009 - 13:38

na i lipa. Reduktor wymieniłem na nowy (lovato super), a problem wysokich obrotów pozostał. Gość mówił że chyba łapie gdzies lewe powietrze bo jakbym gdzieś trochę syczało ale czy to moze być przyczyna tych nie opadających obrotów... Niech może jeszcze ktoś odezwie się w mojej sprawie

#49 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2009 - 14:31

Tak, lewe powietrze może być przyczyną podwyższonych obrotów. Jak znajomemu przypadkiem wyciągnąłem wężyk biegnący do regulatora ciśnienia paliwa to Omega trzymała obroty 1600. Nowy parownik będzie zaś ułatwieniem regulacji. Pytałeś, ile kosztuje Stagowski TSL-02?

#50 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 12 grudnia 2009 - 17:06

ok tylko teraz powiedz gdzie mam szukać przedmuchów. wywaliłem cały wiltr łącznie z tą "rudą", ściągnąłem ten ala pierścień z przepustnicy i uszczelniłem od nowa sylikonem. gdzie jeszcze szukać??

Pytałeś, ile kosztuje Stagowski TSL-02?


w autogaz.olsztyn.pl zaśpiewali 169pln , do AC się nie dodzwoniłem.
Ten tsl lecho jest aż taki lipny...

Aha, co do TSL-02 - mój gazownik go miał ale powiedział że nim nie wyreguluje mojego gazu bo mam śrubę na silniku krorowym i ze lepiej wyreguluje na sondzie

#51 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2009 - 17:19

No to wykręć śrube na krokowym do oporu i wtedy reguluj, śruba na krokowym to ukłon w stronę gazowników, jeżeli nie udaje się wyregulować za pomocą śruby na parowniku i elektroniki. Stary sposób na nieszczelności to pedzelek w benzynkę i mażemy po przewodach, nowszy to samostart i delikatnie psikamy na elementy dolotu i czekamy sekundę na zwiększenie obrotów. Ten testerek nie napisałm, że jest lipny, ale bałem sie o kompatybilność. Opis aukcji wskazuje, że można go do Staga2-L zastosować i cena atrakcyjna.

Ale jeżeli wolne obroty są na benzynie a na gazie podwyższone to wina regulacji gazu.

#52 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 12 grudnia 2009 - 18:40

na benzynie wolne obroty są ok a na gazie w kratkę ale przeważnie podwyższone (od 2000 do 2500). mówisz popsikać samostartem, ale gdzie?

aha. gaz mam niby wyregulowany (przynajmniej wg. wskazań sondy jest ok) ale omega nie idzie jak przedtem (zamula). nie chcę znowu jechać na reg. bo szkoda mi czasu i drogi. Którym podkręcam dawkę na krokowcu czy reduktorze?

#53 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2009 - 19:18

Jeżeli na benzynie dobrze, to wg. mnie nieszczelności nie ma. Podwyższone obroty na gazie to wynik tego, że na wolnych obrotach dostaje zbyt dużo gazu (lub czasem zbyt mało). Generalnie bez regulacji - wprowadzenia sterownika Stag2-L w tryb nauki za pomocą testera - nie da się zmusić silniczka krokowego do większego zamkniecia.

#54 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 04 stycznia 2010 - 20:30

Problem rozwiązany i wcale nie duże pieniądze są do tego potrzebne. żadnych przedmuchów przy przepustnicy ani kolektorze nie było. Mechanik polecił mi zmienić czujnik wolnych obrotów przy silniku krokowym benzyny. Ściągnąłem kumpla ze swoją omą i przełożyłem. Zauważyłem że pod silnikiem krokowym nie było uszczelki. wziąłem od kumpla i... problem ustał. Jutro lecę po uszczelkę i problem z głowy.

szkoda tylko tych pieniędzy na reduktor, zawór, kolejne regulacje ale cóż, człowiek uczy się na błędach.

PS .florek jak chcesz tsl to pisz. oddam po kosztach ;)

#55 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2010 - 22:52

Mój post nr 51 i wcześniejsze traktowały również o lewym powietrzu ;) ale teraz dopiero wyszło szydło z worka . Wyreguluj sobie gaz TSLem i wtedy mi wysyłaj - masz okazję. Info poszło na PW.