Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przesłona ksenon do soczewki oraz różnice pomiędzy europą a angielką


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2009 - 20:42

A więc. Otrzymałem soczewkę ksenonową, lecz odbłyśnik był wypalony i popękany (po wypadku), więc rozebrałem to na części pierwsze i mam z tego ładną przesłonę ksenonową, którą mam zamiar wsadzić do mojej lampy soczewkowej. Żeby nie było, że jedna jest z przesłoną ksenonową, a druga z soczewkową, bo będzie widać wyraźną różnicę chcę dowiedzieć się jakie są różnice, najlepiej gdybym otrzymał zdjęcie przesłony z anglika. Czy jest to całkiem innej budowy - cięcia przesłona, czy tylko wystarczy to jakoś obrócić, przenitować czy coś. Ew. gdyby ktoś miał takową przesłonę na sprzedaż w rozsądnych pieniądzach, to z chęcią przyjmę.
Kolejne moje pytanie tyczy się tego, czy można bez problemu zaadaptować przesłonę ksenonową do zwykłego odbłyśnika. Nie mam teraz przed sobą soczewki, więc jeśli ktoś wie jak czy przesłona, odbłyśnik i soczewka są ze sobą skręcane, tak jak ma to miejsce w ksenonie, czy jest to na nitach? Nie chciał bym, żeby jutro się okazało po rozebraniu lampy, że jest jednak na nitach, bo nie mam tego jak rozwiercić.

Jeśli ktoś ma, to proszę o zdjęcia, będzie mi najłatwiej sobie wyobrazić jak wygląda przesłona ang.

Przesłona od ksenona na europę wygląda następująco:

Dodany obrazek

Jeśli wszystko będzie pasować na zasadzie plug&play, to zamieszczę fotorelację.

#2 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 listopada 2009 - 21:14

Przesłona w zwykłej soczewce jest tak samo montowana jak w ksenonie, przekładasz i działa.

Przesłona w zwykłej soczewce jest płaska, a więc żeby otrzymać wersję europa z anglika trzeba roznitować ruchomą część przesłowy (zamykającą doświetlanie poboczy, aby dało się jeździć w rejonach z innym ruchem) i odwrócić.

Przesłona ksenona jest lekko wypukła ( w miejscu gdzie jest schodek linii światłocienia- na srodku), po obróceniu jej kształt na wprost jest ok lecz wypukłość jest nie po tej stronie co trzeba (w złej), co powoduje brak wystarczającego przesłonięcia źródła a co za tym idzie dostajemy kule światła a nie linię światłocienia - jest to nie do przyjecia. Przesłona musi mieć wypukłość po właściwej stronie

#3 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 22 kwietnia 2010 - 16:02

Przesłona w zwykłej soczewce jest tak samo montowana jak w ksenonie, przekładasz i działa.


z tym się raczej nie zgodzę, miałem nie raz w ręku zestaw pod ksenon odbłyśnik - przesłona - soczewka i mocowanie przesłony w porównaniu do takiego zestawu pod zwykła żarówkę jest według mnie inne.
co prawda "zestawu" pod zwykłą żarówkę w ręku nie miałem ale ze zdjęć znalezionych na forum i innych danych mogę stwierdzić następujące fakty:
1. odbłyśnik(lustro) w soczewkach pod żarówkę ma inna wielkość (jest płytsze), poza tym wykonane z metalu, a w ksenonie z plastiku, samo mocowanie żarówki/żarnika jest inne
2. przesłona mocowana jest poprzez zagięcie 2 blaszek na obudowie odbłyśnika, a w ksenonach przykręcana

poprawcie jeśli się mylę:p

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 kwietnia 2010 - 16:02

z tym się raczej nie zgodzę, miałem nie raz w ręku zestaw pod ksenon odbłyśnik - przesłona - soczewka i mocowanie przesłony w porównaniu do takiego zestawu pod zwykła żarówkę jest według mnie inne.
co prawda "zestawu" pod zwykłą żarówkę w ręku nie miałem ale ze zdjęć znalezionych na forum i innych danych mogę stwierdzić następujące fakty:
1. odbłyśnik(lustro) w soczewkach pod żarówkę ma inna wielkość (jest płytsze), poza tym wykonane z metalu, a w ksenonie z plastiku, samo mocowanie żarówki/żarnika jest inne
2. przesłona mocowana jest poprzez zagięcie 2 blaszek na obudowie odbłyśnika, a w ksenonach przykręcana

poprawcie jeśli się mylę:p


dokladnie tak jest