witam doszło do tego iż musze kupić wachacze na przód auta,jakiej firmy są najlepsze i żywotność. proszę o poradę.pozdro


jakiej firmy kupic wachacze przód
Rozpoczęte przez
lysy10
, 08 lis 2009, 16:47
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2009 - 16:47
#2
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 21:06
Pierwsza firma - Lemforder poźniej długo nic i TRW, Delphi,Moog, Swag/Febi ( ta sama firma )
i inne wynalazki. Nie wierz sprzedawcom że jakiś Qap czy tenkort i inne to super towar.
Ale Lemforder jast bardzo drogi, a poza tym wahacze do Omci łatwo zregenerować przy użyciu dobrych części. Jeżeli masz uszkodzony to proponuję kupić orginał używany od anglika i jeżdzić - jak padnie regenerować.
i inne wynalazki. Nie wierz sprzedawcom że jakiś Qap czy tenkort i inne to super towar.
Ale Lemforder jast bardzo drogi, a poza tym wahacze do Omci łatwo zregenerować przy użyciu dobrych części. Jeżeli masz uszkodzony to proponuję kupić orginał używany od anglika i jeżdzić - jak padnie regenerować.
#3
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 21:11
czy TEKNOROT? Jeżeli chodzi o TEKNOROT to miałem praktycznie cale zawieszenie z przodu tej firmy i nie narzekałemtenkort


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#4
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 21:12
witam doszło do tego iż musze kupić wachacze na przód auta
,jakiej firmy są najlepsze i żywotność. proszę o poradę.pozdro
jesli nie masz pogietych wachaczy to warto zregenerowac zaluz tulejki lemforder`a drobie ale lepiej zrobic tylko raz a nie bawic sie 2 razy w robote i koszty
#5
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 10:08
lamforder kosztuje okolo 450 za sztuke i sa naprawdę dobre ja u siebie zmieniałem sworznie jeszcze orginalne to były właśnie lemfordery na gumie był znaczek lemforder a na miseczce pod spodem znak GM
#6
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 11:59
o tym ze BOGE/LEMFORDER jest najlepszy i najdrozszy to wszyscy wiedza
Jesli ktos ma opony w Omedze nie szersze niz 195 i nie ma ochoty zmieniac tulejek (choc to najlepszy pomysl) to niech zalozy wahacze tureckiego teknorota to najdluzej pojezdzi. Tego teknorota sprzedalem na kilogramy do aut grupy VW (wielowahaczowe zawieszenie) i jeszcze nikt nigdy nie zglosil reklamacji ani nie narzekal. Problemem kompletnych wahaczy innych firm niz LMI jest to ze tuleja duza jest w nich miekka i w koleinach bedzie nosilo.
P.S. Chyba wszystkie auta niemieckie jezdza w oryginale na zawieszeniu ZF (boge,lemforder,sachs)
Pisanie ze swag to febi to tez troche na wyrost bo nie sadze zeby wsrod nas byl ktos kto zajmuje stanowisko wsrod kierownictwa febi i wie kto z kim i kiedy..... Teraz wiele firm chcac zapelnic luki w swoich referencjach kupuje produkty innych firm (nawet konkurencji) i pakuja w swoje pudelka. Ja osobiscie jestem zwolennikiem febi (a dokladnie FEBI/BILSTEIN) bo maja generalnie produkty dobre w przyzwoitych pieniadzach i z mala iloscia bledow katalogowych. Czesto biorac pudelko Febi w srodku nie ma produktu FEBI np rolki rozrzadu beda INA albo Litenis, pompy wody sa wloskie (wiec pewnie METELLI) amortyzatory BILSTEIN (normlane to ich produkt), tuleje w wiekszosci maja cechy FEBI (choc mialem w rekach tuleje do Laguny II i mialy tylko numer a logo bylo wytarte - bylo to logo Renault), lozyska do amortyatorow najczesciej sa INA a do kol maja cechy Febi - dlatego w ich pudelkach znajdziemy tez pewnie SWAG..... Wracajac do tematu to doswiadczenie uzytkownikow Omegi mowi jedno - jesli opona ma szerokosc od 205 w gore to tylko Lemforder.
Jesli ktos ma opony w Omedze nie szersze niz 195 i nie ma ochoty zmieniac tulejek (choc to najlepszy pomysl) to niech zalozy wahacze tureckiego teknorota to najdluzej pojezdzi. Tego teknorota sprzedalem na kilogramy do aut grupy VW (wielowahaczowe zawieszenie) i jeszcze nikt nigdy nie zglosil reklamacji ani nie narzekal. Problemem kompletnych wahaczy innych firm niz LMI jest to ze tuleja duza jest w nich miekka i w koleinach bedzie nosilo.
P.S. Chyba wszystkie auta niemieckie jezdza w oryginale na zawieszeniu ZF (boge,lemforder,sachs)
Pisanie ze swag to febi to tez troche na wyrost bo nie sadze zeby wsrod nas byl ktos kto zajmuje stanowisko wsrod kierownictwa febi i wie kto z kim i kiedy..... Teraz wiele firm chcac zapelnic luki w swoich referencjach kupuje produkty innych firm (nawet konkurencji) i pakuja w swoje pudelka. Ja osobiscie jestem zwolennikiem febi (a dokladnie FEBI/BILSTEIN) bo maja generalnie produkty dobre w przyzwoitych pieniadzach i z mala iloscia bledow katalogowych. Czesto biorac pudelko Febi w srodku nie ma produktu FEBI np rolki rozrzadu beda INA albo Litenis, pompy wody sa wloskie (wiec pewnie METELLI) amortyzatory BILSTEIN (normlane to ich produkt), tuleje w wiekszosci maja cechy FEBI (choc mialem w rekach tuleje do Laguny II i mialy tylko numer a logo bylo wytarte - bylo to logo Renault), lozyska do amortyatorow najczesciej sa INA a do kol maja cechy Febi - dlatego w ich pudelkach znajdziemy tez pewnie SWAG..... Wracajac do tematu to doswiadczenie uzytkownikow Omegi mowi jedno - jesli opona ma szerokosc od 205 w gore to tylko Lemforder.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 10:04
kiedys na jakiejś aukcj juz nie pamiętam e-bay czy inna były takie zestawy tiuningowe zamiast tej tulej do wachaczy było coś na zasadzie sworznia kolowego czaicie takie wielkie a przez środek przechodzi śruba.. to tez by nie był głupi pomysł do szerszych opon tylko gdzie to kupic.. moze ktoś słyszał????
#8
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 19:32
#9
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 20:07
tak chodzi o takie tuleje
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]