Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Egr vs lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2009 - 18:52

Czy źle funkcjonujący EGR moze miec wpyw na błędy lambdy?

Konkretnie X25XE i prawa sonda.

Czy EGR współpracuje tylko z prawą głowicą (bo sie nie przyglądałęm)?

Błąd EGR był, ale wynikał z luźnej wtyczki. Teraz EGR nie wywala błędu .. ale od czasu do czasu lambda 1 (prawa) wywala niski poziom czy jak tam ten komunikat wygląda.

EGR mógł długi nie dzialac, bo wtyczka była luźna wiec tak sie zastanawiam, czy nie musi sie rozruszać, czy cóś ;)

ps. w opelscanerze kiedy zacząłem sie bawić EGRem i tym suwakiem z % ... nie zauwazylem żadnych reakcji. Jak dobrze zrozumialem to co jest tam napisane - powyżej 50% powinienem zauwazyć różnice w pracy silnika, a powyżej 70% mógłby nawet zgasnąć.
Albo nie umialem tego użyc, albo EGR nie wspołpracował z suwakiem ;)
(w parametrach wartości dla EGR też sie nei zmieniały)

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 19:25

Błędy EGR, które posiadasz, jak już mówiłem ustawiają sterownik silnika tak by nie występowało spalanie stukowe (patrz błędy V6 by TIS - porada beasta)

Teraz, na czym polega to przestawienie, dokładnie nie wiem (i chyba trzeba by tu nieźle mądrą głowę by nam powiedziała), ale między innymi zubożenie mieszanki - za mieszankę odpowiada między innymi sonda lambda, stąd wiele parametrów jest przeskalowanych by tegoż spalania stukowego nie było. Moja sugestia - pozbądź się błędów EGR, wykonaj adaptację sterownika i po tym sprawdź działa nie sondy lambda - jeśli nie będzie reakcji - to znaczy że masz pad sondy.



 


#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2009 - 19:35

Błędy EGR, które posiadasz, jak już mówiłem ustawiają sterownik silnika tak by nie występowało spalanie stukowe (patrz błędy V6 by TIS - porada beasta)

Teraz, na czym polega to przestawienie, dokładnie nie wiem (i chyba trzeba by tu nieźle mądrą głowę by nam powiedziała), ale między innymi zubożenie mieszanki - za mieszankę odpowiada między innymi sonda lambda, stąd wiele parametrów jest przeskalowanych by tegoż spalania stukowego nie było. Moja sugestia - pozbądź się błędów EGR, wykonaj adaptację sterownika i po tym sprawdź działa nie sondy lambda - jeśli nie będzie reakcji - to znaczy że masz pad sondy.


no ale wlasnie mówie, ze EGR nie ma już błędów.

Błąd EGR był, ale wynikał z luźnej wtyczki. Teraz EGR nie wywala błędu

Był bład i z godnie z Twoją (trafną) sugestią problem leżał we wtyczce. Obudowa gniazda jest wyłamana i piny są na wierzchu, a tym samym wtyczka byla luźna.
Przeczyszczenie wtyków, dogięcie rozciapcianych dziurek we wtyczce i spięcie całości opaską zadzialalo i EGR błędów nie wywala.

Zastanawia mnie teraz jednak to, czy moze on dzialać ospale (czy cóś). W ogolności na wykresie w opelscanerze od czasu do czasu EGR sie ruszał .. ale dosłownie na ułamek sekundy. Wiec działa, tylko nie wiem - jak poiwnien dzialac.
Napięcie na wolnych obrotach jest takie jak powinno być (OIDP 0,68V) ale po dodaniu gazu nie zmienia sie...

Ponawiam pytanie - czy EGR nie wywalający błedu, ale chodzący tak jak opisałem wyżej - moze być przyczyną okresowego zawieszenia prawej (i tylko prawej) sondy na niskim poziomie?

Pytanie dodatkowe - jak poiwnien zachować sie silnik/opelscaner przy zabawie testem
EGRu w opelscanerze za pomocą suwaka.

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 19:37

powinien zachować się jak opisany w OSie - czyli dławić się powyżej 50% a nawet zgasnąć powyżej 70%

a czy po wykasowani błędów wykonałeś adaptację sterownika ECU?



 


#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2009 - 19:43

powinien zachować się jak opisany w OSie - czyli dławić się powyżej 50% a nawet zgasnąć powyżej 70%

a czy po wykasowani błędów wykonałeś adaptację sterownika ECU?


no zrobilem jakiś reset (ten pierwszy z dwóch OIDP) kliknąłem tego reseta i zrobilem ze 20km bo bylem u rodziców.


A tak naprawde to co to da w przypadku zlikwidowania problemu z błedem EGR?

ps. generalnie silnik w ogole nie reaguje na suwak z precentami.

ps2. jest tam też w zakladce wczesniej test EGR ale po jego włączeniu też sie nic nie dzieje.

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 19:51

ale jeździłeś tylko na benzynie??

ok

jedziemy z testem zaworu:

w załączniku masz rysunek wtyczki

MIernik - końcówka do pinu E druga do masy - +12V lub więcej

jak tak to opel scanner

dodaj gazu powyżej 2500 - widzisz zmiany? wartości EGR Voltage powinny być wyższe niż 0,9V, na samym zapłonie na rozgrzanym silniku powinieneś mieć wartości w zakresie 0,16-1,55V, na jałowym bez naciśniętego pedału gazu 0,7-0,9V.

Napisz jakie masz



 


#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2009 - 20:10

No dobra ... ale główne moje pytanie pozostaje bez odpowiedzi.

Czy jakaś niesprawność EGRu, która nie powoduje błędu w ECU moze powodować nieprawidłowe dzialanie prawej (i tylko prawej) sondy lambda (konkretnie zawieszanie na niskich wartościach).:mur:

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 20:12

Nie znam takiej niesprawności. Szukam i nie mogę nic znaleźć na ten temat



 


#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2009 - 20:13

Nie znam takiej niesprawności. Szukam i nie mogę nic znaleźć na ten temat


no to bardziej ogolnie - czy EGR moze powodować nieprawidłowe dzialanie lambdy.

Czy jest jakiś konkretny przyczynowo-skutkowy scenariusz, gdzie EGR spowoduje błąd lambdy

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 20:15

no to przedstawiłem Ci - ale musi być błąd

Ponieważ komputer musi wiedzieć że EGR nie działa prawidłowo - inaczej nic się nie może dziać.



 


#11 OFFLINE   blastoz

blastoz
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 30 maja 2011 - 20:06

no to przedstawiłem Ci - ale musi być błąd

Ponieważ komputer musi wiedzieć że EGR nie działa prawidłowo - inaczej nic się nie może dziać.

Pozwolę sobie odkopać temat.
Mam podobny problem w X20XEV. Błąd 34, 38 i 91. Z błędem EGR'u pogodziłem się już rok temu. Wymieniłem za to sonde na nową, ale jej błędy nadal są. Czyżby właśnie przez wadliwy EGR ?

Pozdrawiam!
Rafał

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2011 - 17:07

Wymieniłem za to sonde na nową, ale jej błędy nadal są

A byles na kompie pokasowac bledy? X20XEV nie zapomina bledow po odpieciu aku.

#13 OFFLINE   blastoz

blastoz
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 31 maja 2011 - 18:54

A byles na kompie pokasowac bledy? X20XEV nie zapomina bledow po odpieciu aku.

Wlasnie wrucilem z garazu i udalo mi sie zgasic nieszczesna kontrolke. Wyciagnolem raz jeszcze egr'a i siegajac dalej po kablu okazalo sie ze jeden jest przerwany. Polutowalem, zaizolowalem, odpalilem auto 20 razy i kontrolka zgasla.
Odczytujac bledy okazuje sie ze blad 34 nadal jest, za to bledy lambdy pogasly.
I teraz juz głupieje.
Wg wielu stron w X20XEV jest Siemens Simtec 56.0/56.1 gdzie na liscie kodu 34 nawet nie ma. Jesli jednak ktoś, gdzies umiescil na liscie to widnieje jako "Czujnik ciśnienia w kolektorze, MAP sensor". Ponoc takiej czujki w X20XEV nie ma, bo jest przeplywka przelotowa. Kody ktore ja odczytuje w mojej omie bardziej pasuja do Motronic'a. Nie mam niestety mozliwosc sprawdzic jaka mam jednostke, bo naklejki na ECU juz nie ma.
Czy możliwe jest, że w Omie B '94 automat z takiego czy innego powodu (moze ktos podmienil) jest wlasnie Motronic ?