Według mnie - Bzdura
To właśnie zapieczony gwint powoduje to, że świeca się ukręca.
Stąd też tak ważne jest czy świecę odkręca się na zimnym/ciepłym silniku.
O tym, że winien jest gwint świadczyć może chociażby fakt, że jak moją - oberwaną świeczkę w końcu udało mi się wykręcić - gwint na niej był nieco....zjechany a część gdzie zbiera się nagar praktycznie nie wykazywała jakichkolwiek śladów ingerencji (zarysowań itp) - które powinny powstać na skutek ocierania się tej powierzchni o głowicę (gdyby to część poza gwintem była zapieczona).
Więc.. Między 2.0-2.2 a 2.5 nie ma różnicy
A pytając co daje to, że świeca jest dłuższa miałem na myśli porównanie świec do 2.2 i 2.5 - skoro średnica świecy jest taka sama, długość gwintu ta sama i odległość nakrętki od gwintu bardzo zbliżona - to świece mogłyby się różnic i o 20 cm - a tak problem byłby podobny
Problem ukręcających świec występuje również w wielu innych silnikach - najbardziej znane to chyba CDI mercedesa..