Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Urwana / Ukrecona świeca żarowa w DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 listopada 2009 - 10:12

Witam,

Zapewne problem z którym się zmagają użytkownicy jak i mechanicy przy wymianie świec żarowych w naszych dieselkach. Po uprzednim psikaniu odrdzewiaczami i nawfą udało się odkręcić świece nr 1 i 4, świece nr 2 i 3 były ukręcone pod nakrętką i się obracały. W mojej okolicy mechanicy widzą jedyne rozwiązanie - ściąganie głowicy !!. Poszukałem, popytałem i znalazłem kilka firm które sie zajmują wyjmowaniem urwanych, zapieczonych świec żarowych. Ja skorzystałem z usług firmy z Konstancina "Auto-Szlif". Podstawiłem auto z ostygniętym silnikiem, cała operacja wyjęcia tych dwóch świec wyniosła prawie 6 godzin. Pozostałe świece zostały również wyjęte i sprawdzone gwinty i przesmarowane. Cena ustalana indywidualnie w zależności ile podzespołów należy zdemontować aby dostać sie do świec. Ja zapłaciłem 500 zł za wyciągniecie 2 świec. Koszt szacowany jest od 180 zł do 250 zł za szt wyjetej świecy i ewentualnie za demontaż i montaż podzespołów jak jest ciężki dostęp.

Później dołącze fotki tych wyjętych świec z nagarem jaki się na nich utworzył co uniemożliwiał ich normalne wykręcenie.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2009 - 10:15

no rozumiem, ze ceny mogą byc różne .. ale mozesz podać ile zaplaciles Ty .. to będziem znali rząd wielkości kosztów.

#3 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 06 listopada 2009 - 10:38

Sprytny mechanik-złota rączka, pół godziny zabawy na jedną świecę, 20 pln i świeca wykręcona. Żeby nie było - świeca ukręcona pod nakrętką, nieco poniżej powierzchni głowicy - było ciężko, 3 mechaników chciało ciągnąć głowicę, ale jednak się udało :)

#4 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 listopada 2009 - 10:52

Owszem że sie da jak ma sie sposób, tylko że w 2,5 DTI są inne świece krótkie, w 2,0 i 2,2 DTI są długie i już tak łatwo to nie idzie niestety.

#5 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2009 - 21:47

I tu się kolego mylisz w 2,5 DTI świece są również bardzo długie (około 15-17cm) i jest ich 6 sztuk.
:D

#6 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 listopada 2009 - 12:55

Parametry świecy żarowej dla 2.0 i 2.2 DTI:

Beru
Napięcie [V]: 11
Należenie prądu [A]: 15,5
Konstrukcja świec żarowych: żwieca żarowa ołówkowa
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 135
Głębokość zabudowy [mm]: 31


Parametry świecy żarowej dla 2.5 DTI:

BERU
Konstrukcja świec żarowych: Świeca żarowa "paluszek"
Napięcie prądu [V]: 11
Wymiar gwintu: M10x1
Długość całkowita [mm]: 105
Głębokość zabudowy [mm]: 32
Rozmiar klucza: 10


Więc w 2.0 i 2.2 DTI sa o 30 mm dłuższe.

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 listopada 2009 - 13:46

No tak, ale co to daje, ze świeca jest dłuższa bo nie bardzo rozumiem?

Obie urywają się przy samej głowicy - nie sądzę, żeby świeca do 2.0 czy 2.2 miała dłuższą część na której jest gwint - to czy jest głębiej wpuszczona nie ma już znaczenia.

#8 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 listopada 2009 - 14:29

Właśnie ma znaczenie długość tej świecy ponieważ na długosci bez gwintu osadza sie nagar i się ona zapieka, a że urywa się nad gwintem pod nakrętką to wina konstrukcji świec że jest słaba w tym punkcie.

Im jest dłuższa świeca bez gwintu tym mocniej może być zapieczona.

Poniżej na zdjęciu dobre i zapieczone urwane świece po wyjęciu z głowicy:

#9 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 listopada 2009 - 15:08

Według mnie - Bzdura :)

To właśnie zapieczony gwint powoduje to, że świeca się ukręca.

Stąd też tak ważne jest czy świecę odkręca się na zimnym/ciepłym silniku.

O tym, że winien jest gwint świadczyć może chociażby fakt, że jak moją - oberwaną świeczkę w końcu udało mi się wykręcić - gwint na niej był nieco....zjechany a część gdzie zbiera się nagar praktycznie nie wykazywała jakichkolwiek śladów ingerencji (zarysowań itp) - które powinny powstać na skutek ocierania się tej powierzchni o głowicę (gdyby to część poza gwintem była zapieczona).

Więc.. Między 2.0-2.2 a 2.5 nie ma różnicy :)

A pytając co daje to, że świeca jest dłuższa miałem na myśli porównanie świec do 2.2 i 2.5 - skoro średnica świecy jest taka sama, długość gwintu ta sama i odległość nakrętki od gwintu bardzo zbliżona - to świece mogłyby się różnic i o 20 cm - a tak problem byłby podobny :)

Problem ukręcających świec występuje również w wielu innych silnikach - najbardziej znane to chyba CDI mercedesa..

#10 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 listopada 2009 - 15:19

Każdy przypadek może się różnić więc chciałem pomóc gdzie i jak można rozwiązać ten problem bez konieczności zdejmowania głowicy. U mnie wystąpiło zapieczenie właśnie na długosci pod gwintem i naprawdę mocno siedziało. Sam widziałem jak mechanik nad tym pracował, i co najważniejsze zostały usunięte bez niszczenia oryginalnego gwintu w głowicy.

#11 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2009 - 16:00

to własciwie swiece wykrecac na zimnym / lekko ciepłym / goracym silniku ????

#12 OFFLINE   chojny

chojny
  • 26 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 07 listopada 2009 - 18:25

Witam

czy przy wymianie świec udało wam się zdjąć całkowicie kolektor dolotowy?

pzdr

#13 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 listopada 2009 - 19:11

Ja przy samodzielnej wymianie świec żarowych w silniku Y25DT zdejmowałem kolektor ssący, a co za tym idzie rozbierałem całe podszybie i mechanizm wycieraczek. Na szczęście u mnie obyło się bez niespodzianek i wszystkie świece dały się bez problemu wykręcić - były jeszcze oryginalne. Nowe świece dokręcałem kluczem dynamometrycznym momentem podanym w instrukcji serwisowej - tak by przy kolejnej wymianie nie było problemów.

#14 OFFLINE   wojti232

wojti232
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-03-2010

Napisany 02 października 2010 - 14:30

omega rules który mechanik wykręcał ci tą świece bo mam podobny problem.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2010 - 15:08

to własciwie swiece wykrecac na zimnym / lekko ciepłym / goracym silniku

najlepiej na ciepłym głowica jest alu a świeca stal, aluminium jest podbłym materiałem bardzo lubi się trzeć,

Nowe świece dokręcałem kluczem dynamometrycznym momentem podanym w instrukcji serwisowej - tak by przy kolejnej wymianie nie było problemów.

bo tak się powinno robić świeca jest uszczelniana na stożku, to że ją dokręciłeś dynamometrem wcale nie oznacza że nie będzie problemów w przyszłości i faktycznie w Y25DT trzeba zwalić cały kolektor trochę chore rozwiązanie no ale co zrobić.