Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz końcówki układu kierowniczego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 czerwca 2014 - 13:17

końcówka już w drodze.
Dzis zmiana kół na letnie /dopiero :)/ podszedlem do zdjetego koła, chwyciłem za tarcze i szok. przy szarpaniu na boki luzem chodzi cała zwrotnica.. WTF???!! luz nie duży ale ewidentny, jakby nie dokręcone śruby. Dokręcałem dobrze wiec to raczej odpada, samo się nie odkręca.
Podczas bujania auta czuc i słychać stukanie z kolumny, zwlaszcza jak sie trzyma rękę na kopule kolumny pod maską. jakby był pionowy luz... coś się wyrobiło przez parę miesięcy ??? Jutro zrzucam kolumnę i lukam co i jak...
Zaczynam sie bać jechać tym, teraz na 16" jeszcze gorzej...

#22 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2014 - 13:46

pewien jesteś że to zwrotnica? tarcza trzyma się na jednej śrubie i ona może się ruszać jak jest nieprzykręcone koło.

#23 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 czerwca 2014 - 13:06

szybko ruszalem ośką trzymając za tarczę. chodziło luźnawo jakby z całą zwrotnicą... mialem tylko chwilę bo tylko podskoczyłem między przełożeniem kół...
dzis żonki urodziny więc nie pogrzebię przy aucie, ale jutro to już nie ma przebacz...
to raczej nie możliwe by się piasta rozsypała w cholerę i powstałby taki luz lewo-prawo...
Nie ma co gdybać, muszę poczekać do jutra...

Koło zrzucone i co wy na to :

dłuższa zewnętrzna to lemforder, nie ma roku i <3000 km, krótsza niestety orginał stary:



Przynajmniej wiem skąd luz... auto swieżo po przeglądzie :/ diagnosta nie miał najmniejszych uwag... wszystko cacy. W końcu żonka robiła przegląd to po co sie starać z jego strony

#24 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 czerwca 2014 - 10:11

Widać ewidentnie ze krótka sprawdź jeszcze podporę drążka .

#25 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 czerwca 2014 - 13:38

obie poszly do wymiany na TRW
doszla z lewej strony krotka, dluga jeszcze pojezdzi.
Juz jest o niebo lepiej ale jeszcze przesladuje mnie chrobotanie przy skrecie kół... zostaje poducha i lozysko - tak nie mam pewnosci czy na pewno chrobocze ale zaraz bede dalej jechal i sie przekonam przy ruszaniu...
Wybite są tylnie drążki do ustawiania zbieżności - tradycyjnie przy kołach. 2x 200 za Lemiego... trzeba wymienić... hmm słone pieniądze, bez tego ciezko ustawic dobrze zbiezoność bo koła z tyłu nie są stabilne...
Ktoś ma dostęp ew. info jakis zamienników - najlepiej same końcówki a nie komplety? tylko nówka...

Lemi z przodu /zewnetrzne/ po wymianie w zeszłym roku - padł po ok 3-5 tys km, i to spokojnej jazdy żony i w cale nie po jakiś dziurach....

Podporę drążka zmieniałem tez w zezsłym razem z tulejami do wahaczy - ta sie trzyma dobrze, nie widac luzów. Niedlugo wrzuta w auto przekroczy wartość :D Ciekawe czy kupujący to doceni ze nie oszczedza sie na tanich zamiennikach...

PS. Właśnie w warsztacie stała omcia 2,5DTI... pierwsze moje pytanie do mechanika czy nie ma klopotow z silnikiem, ten na mnie popatrzył zdziwony i mówi, że owszem ma i t spore...
Śmieję się czy przypadkiem nie klapki - on jeszcze bardziej zdziwiony i mówi że "siem urwało i wpadło"
tłok, zawroy i prawdopodobnie korbowód skrzywiony... generalnie taniej wymienić silnik niż naprawiać i liczyc ze sie uda....

#26 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 11 czerwca 2014 - 15:09

Widziałem nową końcówkę drążka gdzie smaru pod gumą prawie nie było - oszczędności.
Jeśli chcecie przedłużyć ich żywotność dobrze radzę zdjąć gumki i obficie przesmarować, ewentualnie strzykawka.

#27 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 czerwca 2014 - 08:13

OK, dziwne dźwięki przy ruszaniu/skręcaniu wciąż występują chociaż już nie tak natarczywie jak wcześniej. Odczuwalnie lepiej sprawuje się zawiecha jeśli chodzi o sztywność...
ALe jakby nie było kolumny znowu bedzie trzeba zrzucić i przyjrzeć się co tam piszczy :(

PS. Amorki zmienione - teraz cisza :D winne okazały się SRL, nigdy więcej takigo chłamu. SACHS na pokładzie :D