Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz końcówki układu kierowniczego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 04 listopada 2009 - 14:57

Witam
Wczoraj byłem na przeglądzie i niestety dostałem kwitek, że jest luz końcówki układu kierowniczego prawej zewnętrznej. Domyślam się, że do wymiany jest końcówka drążka, prosze o informacje tylko, czy jest szansa zrobić to samemu, czy konieczna wizyta u mechanika, ewentualnie jaki koszt wymiany takiej końcówki i czy jest sens kupować tani zamiennik, czy lepiej dołożyć na droższy ?

#2 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 listopada 2009 - 15:00

mozesz wymienic sam, jesli sie na tym znasz zamienniki nie opłaca sie brac, bo i tak do Omegi nie są drogie czesci :)

#3 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 04 listopada 2009 - 15:09

A co ze zbieżnością ? Podobno trzeba po tym ustawić.

#4 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 listopada 2009 - 15:10

no to wtedy juz musisz podjechac do specjalisty ktory to robi wiec sądze ze lepiej bedzie całe auto oddac do mechanika i wszystko ustawi jesli ma taki sprzet ?

#5 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 04 listopada 2009 - 15:20

No właśnie, nie byłem pewien czy to konieczne, bo szczerze mówiąc nigdy nie miałem problemów z ukł. kierowniczym, dlatego zbyt wiele na ten temat nie wiem ;) Dzieki w takim razie, zajadę do mechanika.

#6 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 listopada 2009 - 15:39

są tacy co tego nie robią ale szybko sie przekonasz czy bierze Ci opona z ktorejs strony a to w zasadzie szkoda opon bo ustawienie geometrii kół nie jest tak kolosalnie drogie dobry zakład naprawczy powinien to zrobic w ramach naprawy ..:)

#7 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 04 listopada 2009 - 15:49

Aaa, nie no wole, żeby było wszystko w porządku, więc to zrobie. Mam nadzieje, ze mnie duzo nie skasuja ;)

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 listopada 2009 - 15:54

Po wymianie koncowek zbieznosc jest do ustawienia albo chociaz do sprawdzenia czy sie nic nie zmienilo. Z tymi koncowkami jest o tyle smieszna sprawa, ze zamienniki sa nieraz innej dlugosci niz oryginal i trzeba na to wziac poprawke przy wkrecaniu nowej koncowki o taka sama ilosc obrotow +/- wlasnie ta roznica w dlugosci.
Ja na przyklad kupilem ostatnio Meyle, ktore byly o 3 gwinty dluzsze od oryginalow GM i o tyle obrotow zostaly glebiej wkrecone. Po wymianie auto jechalo prosto, kola na zakretach nie piszczaly, ale i tak zawitalem na ustawianiu zbieznosci.

#9 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 05 listopada 2009 - 08:37

A to nie bede samemu kombinowal, a ogolnie mechanikowi ile taka robota w calosci moze zajac? Auto potrzebuje praktycznie caly czas, wiec na strate powyzej 2 godzin w tygodniu nie moge sobie pozwolic ;)

#10 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2009 - 08:42

Jak nie będzie nic zbyt zapieczone i z łatwością będzie się odkręcać, to wymiana jednej końcówki powinna zająć jakieś pół godziny. Zbieżność później to też jakieś 20-30 minut.
Tak przynajmniej z mojego doświadczenia mówię.

#11 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 05 listopada 2009 - 09:08

No to elegancko ;)

#12 OFFLINE   brzoza74

brzoza74
  • 58 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Orzysz

Napisany 05 listopada 2009 - 09:11

Ja ostatnio wymieniałem ale z lewej strony wybita była dłuższa ale koszty niewielkie i wymieniłem dwie koszt około 80 zeta, wymieniłem sam żadna filozofia jeżeli ktoś ma blade pojęcie o mechanice,policz obroty i zmierz długość starej końcówki.u mnie nic nie ściągało wszystko OK,potem oczywiście trzeba zbieżność sprawdzić koło 50 zeta.a ja nie wierze mechanikom i za dużo kasują.powodzenia

#13 OFFLINE   TelWorld

TelWorld
  • 21 postów
  • Dołączył: 31-10-2009

Napisany 05 listopada 2009 - 09:21

Dzieki za porady, w takim razie musze przemyslec, moze jak znajde czas to sam sie za to zabiore, przynajmniej naucze sie czegos na przyszlosc ;) W kazdym badz razie dowiedzialem sie wszystkiego co mnie interesowalo. Pozdrawiam

#14 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 października 2011 - 10:01

Czy końcówka firmy moog długo wytrzyma? Jakiej firmy polecacie końcówke drążka i łącznik stabilizatora.
tomek14829

#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 czerwca 2014 - 21:44

odświeżę kotleta...

U mnie Lemforder wytrzymał pare miesiecy, w tym czasie przejechane może parę tyś. km.
wymieniane wówczas były wszystkie tuleje, końcówki drążka, wspornik - wszystko Lemforder. Dziś zonk - prawa przód stuka i ma wyczuwalny luz. Jakiś trefny egzemplarz??? WTF?! kasy poszło, teraz wymieniam i planuję TRW
Co sądzicie o tym? da radę?
PS. A swoją drogą co mogło spowodować żę tak szybko końcówka poszła?

#16 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2014 - 21:55

A swoją drogą co mogło spowodować żę tak szybko końcówka poszła?

Jakość dróg po jakich jeździsz ?? ;) Dziwna sprawa. Jesteś pewien, że to końcówka a nie łącznik na przykład ?

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 czerwca 2014 - 08:18

końcówka na 100%. czuc jak sie trzyma na kuli przy piaście i szybko rusza kierą. w porównaniu z lewą stroną to masakra.
Łącznik to już zupełnie nówka Lemfordera,włożony z pół roku temu z nowym amorkiem. A od tamtej pory /6 m-cy/ żona zrobila może z 2000 km.

Ciekawe co jeszcze wyjdzie... bo mysle ze wymiana drążka nie zliwkiduje stuków i trzasków podczas ruszania i drżenia koła przy pokonywaniu łuku z większą prędkością...

PS. wszystkie części od kolegi kczech - do ich jakości zastrzeżeń mieć nie mogę. Może wada materiału czy co? Koło nie uderzone, dziura nie zaliczona bo żona dojeżdzała w 90% blisko do pracy i czasem traska 300km po dobrych drogach... Wyjmę przy wymianie i obadam na ile to lemforder i czy przypadkiem mechanik szwindla nie zrobił bo jaja pourywam

#18 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2014 - 09:35

Mi końcówkę wykryli przy zmianie opon zima/lato ale co dziwne nic nie stukało. Dalej wybrałbym Lemfordera, ok jest dwa razy droższy niż inne ale warto, może na trefny egzemplarz trafiłeś. Środkowy drążek też wymieniałeś ??

#19 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 czerwca 2014 - 10:43

srodkowego nie ruszałem. teraz kupiony TRW za 68, lemi to 140 wiec odpuszczę... raz sie sparzyłem.

#20 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2014 - 11:06

IMHO to właśnie środkowy odpowiada za taki stan rzeczy ale daj znać jak wymienisz końcówkę bo coś czuję, że TRW pójdzie na zapas ;)