Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Para z korka wlewu oleju.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 04 listopada 2009 - 14:36

Witam.
Ostatnio pokusiło mnie aby odkręcić korek wlewu oleju na odpalonym silniku. Ku mojemu zdziwieniu kazał z niego dymek/jakby para wodna. Wygląda to tak:
http://img22.imagesh.../dscf0101h.jpg/
http://img688.images...i/dscf0102.jpg/
Niepokoi mnie to bo słyszałem że to świadczy o przedmuchach i już zużytym silniku.Byłem z tym u znajomego mechanika, powiedział mi że to wcale nie musi być wyznacznik zużycia silnika. Powiedział mi również żebym zawitał do jakiegoś serwisu disli i powiedział aby sprawdził mi mocowanie wtryskiwaczy( tłumaczył mi ze kiedyś miał identyczny problem z tym parowaniem i że to wina ze ktoś wcześniej dłubał przy wtryskiwaczach i nie do końca je dokręcił i przez nie są te "przedmuchy"). Wiec zajechałem z tym problemem do mechanika od disli. On powiedział mi ze w mojej omie wtryski są na stałe i to na pewno nie ta przyczyna porwania i wymienił mi filtr odmy oryginał bmw wraz z robocizna 250zł. Zmiana jest taka że paruje troche mniej i gdy korek leży swobodnie, na otworze wlewu oleju tylko delikatnie spod niego paruje, a wcześniej aż podskakiwał. Ale mimo wszystko paruje/dymi nadal.

Jak to w końcu jest z tymi wtryskami, no i parowaniem w 2.5dti u was też tak jest?
Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2009 - 17:09

Ja na twoim miejscu nie przejmował bym się tym karzda omega i beemka z tymi silnikami jesienią tak mają to jest typowe w dieslach

#3 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 04 listopada 2009 - 18:33

No nie wiem... U rodziców audi a4 2004 1.9tdi tego nie ma ani tez w vencie brata 95r tez 1.9tdi. Chociaż kumpel ostatnio kupił leona 04r tez 1.9 tdi i mu dymiło.... Od czego to zależny?

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 listopada 2009 - 18:43

Masz różnicę temperatur między silnikiem, a otoczeniem i się tak będzie robić. Nie szukaj dziury w całym.

#5 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 04 listopada 2009 - 19:17

Witam.
Ostatnio pokusiło mnie aby odkręcić korek wlewu oleju na odpalonym silniku. Ku mojemu zdziwieniu kazał z niego dymek/jakby para wodna. Wygląda to tak:
http://img22.imagesh.../dscf0101h.jpg/
http://img688.images...i/dscf0102.jpg/
Niepokoi mnie to bo słyszałem że to świadczy o przedmuchach i już zużytym silniku.Byłem z tym u znajomego mechanika, powiedział mi że to wcale nie musi być wyznacznik zużycia silnika. Powiedział mi również żebym zawitał do jakiegoś serwisu disli i powiedział aby sprawdził mi mocowanie wtryskiwaczy( tłumaczył mi ze kiedyś miał identyczny problem z tym parowaniem i że to wina ze ktoś wcześniej dłubał przy wtryskiwaczach i nie do końca je dokręcił i przez nie są te "przedmuchy"). Wiec zajechałem z tym problemem do mechanika od disli. On powiedział mi ze w mojej omie wtryski są na stałe i to na pewno nie ta przyczyna porwania i wymienił mi filtr odmy oryginał bmw wraz z robocizna 250zł. Zmiana jest taka że paruje troche mniej i gdy korek leży swobodnie, na otworze wlewu oleju tylko delikatnie spod niego paruje, a wcześniej aż podskakiwał. Ale mimo wszystko paruje/dymi nadal.

Jak to w końcu jest z tymi wtryskami, no i parowaniem w 2.5dti u was też tak jest?
Pozdrawiam.


Kolego u mnie w 2,5 TD też paruje i nawet się tym nie przejmuje kolego to nie są nowe samochody daj spokój sobie z tym bo i tak nie wiem czy byś z tym coś zdziałał lecz dodam że u mnie jest te parowanie o wiele mniejsze niż u Ciebie na zdjęciach ale to są tylko zdjęcia nie oddają wszystkiego.

#6 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 listopada 2009 - 20:36

Masz różnicę temperatur między silnikiem, a otoczeniem i się tak będzie robić. Nie szukaj dziury w całym.

Dokładnie tak jak pisze Wicek, moja Omega też paruje:D Ten typ tak ma. Poczytaj na forum bo temat był już poruszany.

#7 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 04 listopada 2009 - 20:42

Fakt, zdjęcia nie oddają tego jak jest w rzeczywistości, bo na fotkach tego dymu trochę nie widać... no nie wiem już totalnie jak to z tym jest...

Kolego u mnie w 2,5 TD też paruje i nawet się tym nie przejmuje kolego to nie są nowe samochody daj spokój sobie z tym bo i tak nie wiem czy byś z tym coś zdziałał lecz dodam że u mnie jest te parowanie o wiele mniejsze niż u Ciebie na zdjęciach ale to są tylko zdjęcia nie oddają wszystkiego.

Jeżeli chodzi o Twoja ome fancik87 to ja miałem e36 2.5td czyli praktycznie ten sam silnik co Ty i tam z pod korka nic nie leciało :D przebieg 280tys

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 listopada 2009 - 20:45

Jeżeli chodzi o Twoja ome fancik87 to ja miałem e36 2.5td czyli praktycznie ten sam silnik co Ty i tam z pod korka nic nie leciało przebieg 280tys

I pewnie sprawdzałeś jak na dworze było ciepło, a nie piździca jak teraz... Masz o wiele większą wilgotność powietrza jesienią, gdy jest taka pogoda. Powietrze atmosferyczne spotyka się z warunkami jakie panują w silniku, tj. głównie temperatura i paruje. Na moje nie ma co ciągnąć tematu. Gdyby było coś źle z silnikiem, typu przedmuchy, to wywalalo by Ci miarkę oleju i gównie z tamtąd wydobywał by się dym.

#9 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 04 listopada 2009 - 21:39

Fakt, zdjęcia nie oddają tego jak jest w rzeczywistości, bo na fotkach tego dymu trochę nie widać... no nie wiem już totalnie jak to z tym jest...

Jeżeli chodzi o Twoja ome fancik87 to ja miałem e36 2.5td czyli praktycznie ten sam silnik co Ty i tam z pod korka nic nie leciało :D przebieg 280tys


Oj nie wiem dlaczego ale raczej jest mi w to trudno uwierzyć bo mój kumpel ma taką samą betę tylko tyle że z mniejszym przebiegiem nom i mu paruje ale on mówi że to normalne w tego typach dieslach tym bardziej że to nie są nowe auta a Ty kolego u siebie w bmw e36 2.5td pewnie ten korek odkręcałeś latem bo jeśli jesienią to nie uwierzę że nie parowało jeśli tego sam nie zobaczę.

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2009 - 07:20

poprostu ten typ tak ma mi też paruje.

#11 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 05 listopada 2009 - 15:34

Ok, przyjąłem do wiadomości, i śpię spokojnie:)

#12 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2009 - 21:56

Potwierdzam słowa kolegów - u mnie też paruje tak samo i nic się nie dzieje - tak musi być.