

Pompa wody czy termostat? 2,5 td
#1
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 20:24
Wymieniłem chłodnice (od beast-a), głowice (sprawdzona,planowana kpl), uszczelki, szpilki, olej+filtr, cały płyn chłodniczy,
Przed walnięciem głowicy niepojawiał się problem po całej naprawie zaczęła wariować mi temperatura płynu chłodzącego + wywalanie go przez korek wlewu (wymieniłem korek od innej omy - ten sam silnik- porada od Beast) niepomogło, nie ma oleju w wodzie, i teraz niewiem czy to termostat a może sprzęgło wiskotyczne, a może pompa już kończy żywot -- koszt pompy ok 80zł nowa (nie-oryginal), termostat w Focie ok 45 zł, a sprzegiełko wiskotyczne od 100 za używke do 680 za nowe w Focie - % za znizki
poradzcie co to może być bo już jestem pod kreską po ostatnim remoncie.
#2
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 21:58
w dziale diesel jest tego dużo.na ten temat. ale powiem jedno padają pompy wody mają plastikowe wirniki.na szybko:
Wymieniłem chłodnice (od beast-a), głowice (sprawdzona,planowana kpl), uszczelki, szpilki, olej+filtr, cały płyn chłodniczy,
Przed walnięciem głowicy niepojawiał się problem po całej naprawie zaczęła wariować mi temperatura płynu chłodzącego + wywalanie go przez korek wlewu (wymieniłem korek od innej omy - ten sam silnik- porada od Beast) niepomogło, nie ma oleju w wodzie, i teraz niewiem czy to termostat a może sprzęgło wiskotyczne, a może pompa już kończy żywot -- koszt pompy ok 80zł nowa (nie-oryginal), termostat w Focie ok 45 zł, a sprzegiełko wiskotyczne od 100 za używke do 680 za nowe w Focie - % za znizki
poradzcie co to może być bo już jestem pod kreską po ostatnim remoncie.
#3
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 22:16
jak wygląda z temperaturą węży tzn czy są równomiernie ciepłe?
Jeśli padnie ma pompę kupuj z plastikowym wirnikiem czyli taka jak powinna być z kolegą chyba maximus walczylismy z temperaturą i okazało się że miał z metalowym wirnikiem mniej łopatek i mniejszy wirnik=mniejsza wydajność efekt zbyt wysoka temperatura
#4
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 22:21
Dobols :piwo2: za pamięć

#5
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 22:33
Dokładnie tak jak pisze dobols kupiłem pompe wody dedykowaną do BMW i naszych omeg ale okazało się że wirnik miał mniej łopatek i były one ustawione pod innym kątem--skutek---pompa mało wydajna i temperatura od razu skakała do 100st.
Dobols :piwo2: za pamięći pomoc:piwo:
wiesz że na ile mi wiedza pozwala to pomogę gdzie nie jestem pewien to się nie wypowiadam:piwo:

#6
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 22:36
ale z plastikowym wirnikiem i na dodatek z górnej półki kupuj . bo u mnie z plastikiem szybko się rozleciała a kosztowała 130 zł. a następną kupiłem z metalowym i jest oki koszt 200 zła węże twardnieją?
jak wygląda z temperaturą węży tzn czy są równomiernie ciepłe?
Jeśli padnie ma pompę kupuj z plastikowym wirnikiem czyli taka jak powinna być z kolegą chyba maximus walczylismy z temperaturą i okazało się że miał z metalowym wirnikiem mniej łopatek i mniejszy wirnik=mniejsza wydajność efekt zbyt wysoka temperatura
#7
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 22:38
#8
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 23:33
#9
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 11:29
[ATTACH]3385[/ATTACH]
[ATTACH]3386[/ATTACH]
Ta pompa z metalowym wirnikiem jest wadliwa, co widać...ma miej tych łopatek i są one osadzone pod innym kątem co zmniejsza ich wydajność, również jest różnica w rozmiarze wirnika. Firma w której kupiłem KWP nie uwzględniła reklamacji twierdząc, że winą jest wadliwy układ chłodzenia( chłodnica, zapowietrzenie). Jednak różnicę w temperaturze można było zaobserwować już po zmianie na inną, nawet używaną ( co ja zrobiłem i jeżdżę do dzisiaj).
#10
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 15:21
#11
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 16:43
Jaros, nie patrz na ilość łopatek, jak będziesz kupował, spójrz tylko ja to, czy wirnik jest wykonany jako odlew.
#12
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 17:31
P.S. Ostatnio mialem pompe z grupy metelli (GRAF) i z tego co pamietam to wirnik byl metalowy ale nie przelotowy a KWP jest robione w Metelli..... Moze kolega ktory mial KWP nie mial w rzeczywistosci KWP tylko ktos wlozyl w pudelko inna pompe..... ciekawe
[B]
#13
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 18:26
Jaroos, nie patrz na ilość łopatek, jak będziesz kupował, spójrz tylko ja to, czy wirnik jest wykonany jako odlew.
mam pompe w reku "Kraft" - jest to odlew
ale popatrzcie na fotke i prosze o szybka odpowiedz bo jak jest do d.. to ją jutro oddam [ATTACH]3393[/ATTACH][ATTACH]3394[/ATTACH]
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 18:32
jutro czeka mnie wymiana pompy + wymienie odrazu termostat i myśle że na tym zakończe zmagania (mam taką nadzieje)Zakładaj tą i już.
[ATTACH]3396[/ATTACH]
a ha i wisko (wiatrak) pewnie zaraz siądzie ale NIE MAM JUŻ kasy to musi poczekać (podejżanie luźno się kręci na ciepłym silniku)
#16
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2009 - 23:24

, termostat uszkodzony- nie domykał się odziwo oryginał od nowości, dziwne tem otwarcia 80 stC - nowy 87 stC.
Teraz mam nowy problem, gotuje mi wode, i tak jak wcześniej wywala przez korek, wąż powrotu do termostatu zimny, wąż do chłodnicy gorący, w kabinie ciepły nawiew działa bez zarzutu, na przyspieszeniu woda skacze mi na czerwone pole!
K...wa co tu jeszcze może być. Beast zapewniał mnie że chłodnica była płukana więc wykluczam niedrożność kanałów w chłodnicy, sprzęgło wiskotyczne odpada bo jak jadę to i tak temp idzie do góry a wcześniej spadała. POMOCY bo już tracę cierpliwość
chyba wywale termostat i zobaczę co się wydarzy jak bedzie się gotowało tz. dalej lipa jak nie to poszukam takiego co otwiera się przy 80 stC
wywalilem termostat i wsadzilem stary uszkodzony - nie nagrzewa mi sie teraz tak mocno bo jest staly przeplyw wody, dzisiaj jade po inny z tem otw. 80 stC , ale i tak musze przyznac ze jest zaduze cisnieniw w ukladzie chlodzenia i dalej wywala mi czesc wody przez korek.
Podejzewam jeszcze glowice ale to w ostatecznosci
10 listopada wymieniłem termostat ( na starym niedomykającym się niedogrzewał się silnik) po przejechaniu 30 km temperatura wody-chłodziwa wkońcu nie szaleje ale,
- raz weszło na czerwone pole ( pedał gazu w podłodze)
- no i jak zwykle wywaliło mi wode z układu przez korek
myśle że to mogą być dwie - trzy rzeczy a mianowicie:
- po wymianie głowicy(planowanie), uszczelkę mogłem uszkodzic przy zakładaniu i jest tam jakaś mikro szczelina przez która wypychane jest ciśnienie z któregoś cylindra na układ chłodzenia (bliskość otworów wodnych do cylindrów jest mała)- tylko czemu nie ma wody w oleju lub odwrotnie?
- pompa tą którą zamontowałem jest mniej wydajna i obieg jest za wolny
- przepłukałem chłodnice nic z niej niepokojącego nie wyleciało woda jest czysta
w czwartek spróbuje jeszcze dokrecic głowice (dokrecałem ją kluczem dynamometrycznym na zimnym silniku 90nM) - tak było w instrukcji nowych szpilek)
Panowie jak macie jeszcze jakieś pomysły to proszę napiszcie...
#17
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 18:05
w czwartek spróbuje jeszcze dokrecic głowice (dokrecałem ją kluczem dynamometrycznym na zimnym silniku 90nM) - tak było w instrukcji nowych szpilek)
No i dokręciłem, coś tam troche poszło, szpilki 9 i 10 wg kolejności dokręcania były luźne.
No i dylemat uszczelka czy głowica??
