

Ciśnienie w kołach
#1
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 15:50
Wczoraj zmieniałe z letnich na zimówki i po skończonej pracy miałem zbyt mało powietrza, wieć je dopompowalem tak na bolka oko z mysla że dziś na stacji sobie to zrobie na porządnie, stąd moje pytanie.
A druga sprawa po czym poznac opony kierunkowe - chyba tak się to nazywa
#2
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 15:53
#3
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 16:01
Jakie powinno byc cisnienie masz podane na naklejce pod klapka wlewu paliwa. A na oponach kierunkowych masz strzalke z napisem "Rotation".
Ciśnienie sobie sprawdze, a co do opon to wczoraj przed montażem szukałem czegos takiego i za cho....... nie umiałem znaleźć stąd moje pytanie.
#4
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 16:05
W klapce jak kolega napisał masz ciśnienia - w zależności od ładunku i ilości osób różnice są dość znaczne.
#5
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 16:12
#6
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 16:15
Direction muszę poszukac skupiałem sie na szukaniu strzalki i rotation.
I jeszcze jedno pytanko jak zimówki leżały 2 sezony zimowe w garazu to trzeba je wyważać, oststani właściciel nie jeździł przez zimę i ich nie zakładał, zrobił na nich tylko jeden sezon.
#7
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 16:24
Kazda opone po zalozeniu na felge trzeba wywazyc.jak zimówki leżały 2 sezony zimowe w garazu to trzeba je wyważać, oststani właściciel nie jeździł przez zimę i ich nie zakładał
#8
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 17:32
Kazda opone po zalozeniu na felge trzeba wywazyc.
Opony były na felgach i tak tez leżały 2 sezony
#9
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 18:15

#10
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 18:20
gg 512561
#11
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 18:21

[ATTACH]3379[/ATTACH]
#12
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 18:27
http://www.opony.com...zenia_opon.html - opis oznaczeń
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#13
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 10:49
#14
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 11:27
Jeśli napompujesz koła przy temperaturz powiedzmy +10 C to przy powiedzmy przy -10 C będzie duzo mniejsze. Dlatego nalezy kontrolować ciśnienie pod kątem warunków zewnętrznych. Nalezy także pamiętać że podczas jazdy koło troche sie podgrzewa , wtedy także ciśnienie wzrośnie.
#15
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 11:46
I dlatemu nie nalezy kontrolowac cisnienia na rozgrzanych oponach.Nalezy także pamiętać że podczas jazdy koło troche sie podgrzewa , wtedy także ciśnienie wzrośnie.
#16
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 12:44
Dobra czyli jak dobrze rozumiem jesli chodzi o cisnienie nie ma podziału na opony letnie czy zimowe. Natomiast ide za waszą radą i dzis jade do wulkanizatora. Przekonały mnie poranne opady sniegu i 2 godzinna podróz do pracy jeden pirłet na delikatnym zjeździe z górki. Wystrczy mi:D.
Wiesz co? gdzie ten śnieg ? bo umnie nie padało jakoś. Podjedź to sprawdze jakie masz te gumy i nadmucham ci wiatru jak trzeba.
#17
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 15:14
Wiesz co? gdzie ten śnieg ? bo umnie nie padało jakoś. Podjedź to sprawdze jakie masz te gumy i nadmucham ci wiatru jak trzeba.
U nas go nie było :pale w dordze do pracy do Gliwic na starej hitlerówce już nie było tak kolorowo. Od M1 w Zabrzu przy autostradzie praktycznie do samych Gliwic wszyscy jechali w bardzo żółwim tempie. Mam nadziję że jak będę wracał to warunki będą lepsze i nie będzie tak ślisko.
A tak na dobrą sprawę to gdzie dokładnie mieszkasz ??
Ja w Brzękowicach Górnych
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 16:13
#20
OFFLINE
Napisany 30 marca 2010 - 12:02
