


jak podpiąć wskaznik ilosci gazu pod wskaznik benzyny by pokazywal ilosc gazu
#1
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 21:11

#2
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 09:55
#3
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 10:24
Mozliwe jest wszystko ... ale nie ma prostych metod.
Trzeba zaprojektować i zbudowac jakiś uklad dopasowujacy, trzeba zbadać sygnały z czujnika poziomu w butli LPG i z czujnika zbiornika Pb później zrobić tak, zeby dopasować do siebie sygnały.
Żaden gazownik tego nie zrobi. Co najwyżej jakiś magik elektronik.
#4
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 10:37
http://c11.wrzuta.pl...5/lpg_wskaznik? na zdjęciu to jest ten czujnik w tym kółu normalnie we włoskich instalacjach I i II generacji w tym miejscu był wskaźnik (manometr) poziomu gazu, a w tym holendrze był taki czujnik podłączony do wskaźnika na desce i działało to tak, była to instalka I generacji ale nie podciśnieniowa tylko sterowana kompem

#5
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 10:48
Tylko, ze - to byly stare instalacje i stare samochody.
Podkreslam słowo byly
I teraz do rzeczy - takie czujniki LPG byly DEDYKOWANE do konkretnego samochodu, bo chyba zdajecie sobie sprawe, ze każdy samochód ma inaczej wyskalowane wskażniki i dzialające na różnych zasadach. Nie da sie więc w prosty sposob podłączyć jednego do drugiego.
Nie jest to niemozliwe ... ale wymaga interwencji sredniosprawnego elektronika, ktory dopasuje jedno do drugiego.
Samo wskazywanie na Pb poziomu PB a na LPG poziomu LPG - jest banalne i opiera sie na podłączeniu przekaźnika między czujnikami. Nie w tym problem.
Koledzy taka moja uwaga bez złośliwości.
Jesli nie wiecie jak to zrobic i uważacie, ze po prostu mozna to podpiąc ot tak - tzn ze sie kompletnie na tym nie znacie i nie macie w ogole po co sie za to zabierac.
Gdyby byly w was odrobina elektronicznej wiedzy ... pytanie nie brzmiało by "jak podpiąc"
tylko pojawiłoby sie szereg konkretnych pytan:
1. jaki sygnał podaje czujnik poziomu paliwa w Omedze.
- czy jest to napięcie, czy rezystancja. Jesli napięcie to czy rośnie czy maleje wraz z wzrostem poziomu paliwa. jesli rezestancja to czy rośnie czy mal...
- jakie są granice tego sygnały dla skrajnych wartości
- czy przebieg zmian jest liniowy czy nie
2. ktorędy poprowadzone są przewody od czujnika poziomu paliwa do wskażnika i jakie mają kolory
3. jaki sygnał podaje czujnik poziomu LPG w butli
- czy jest to napięcie czy rezystancja
- jaka jest rozdzielczość sygnału i czy jest on ciągły, czy skokowy
- jakie są granice sygnały
- czy rosnie czy maleje
Mając takie dane mozna jedno z drugim połączyc - oczywiście poprzez wynkonany przez znającego sie na elekronice człowieka interface dopasowujący sygnały.
Jeszcze macie ochote robic to samemu?
#6
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 12:49
#7
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 13:34
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#8
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 20:46
moge sie zapytac czy chce sie pobawic
jak juz ktos powyzej zauwazyl trafnie ze potrzebne sa dokladne dane do konretnych licznikow
pozdrawiam
serducho gsi irmscher
#9
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:17
a nie lepiej zamontować coś takiego http://www.swistak.p....osci-lpg.html#
ma ktoś może coś takiego zamontowane, jak to się sprawuje???
#10
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:24
ma ktoś może coś takiego zamontowane, jak to się sprawuje???
ja mam po prostu fabryczny czterodiodowy + rezerwa (5 diod) wskaźnik na włączniku. Wystarcza.
#11
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:29
#12
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:39
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#13
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:42
tylko, czy to faktycznie działa jak należy?
#14
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:51

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#15
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 11:24


Edit: jak się zastanowiłem, to takie rozwiązanie jak napisałem jest o tyle kiepskie, że może fałszować w małym stopniu odczyt poziomu benzyny. Poza tym każdy czujnik poziomu się waha, na przykład na wybojach więc wynik pokazywany na wskaźniku jest jakoś uśredniany, niekoniecznie w gazie i benzynie tak samo, co mogłoby powodować latanie wskazówki. Lepszym rozwiązaniem jest chyba zastosowanie jakiegoś małego mikrokontrolera z przetwornikiem a/c albo np atiny z zewnętrznym przetwornikiem do pomiaru oporu przez jakiś dodatkowy układ pomiarowy (np mostek Wheatstona) i potem wysterowanie tranzystora zewnętrznym przetwornikiem c/a. Rzecz do zrobienia jak najbardziej. Koszt myślę, że max 20 zł za elementy elektroniczne
#16
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2009 - 09:59

#17
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 22:01
#18
OFFLINE
Napisany 30 października 2013 - 22:11
Potrzebuje informacje jaką oporność ma wskaźnik PB przy pełnym zbiorniku i jakie napięcie.
Układ od LPG ma przy pełnym zbiorniku 0,19V (90 Ohm) Przy pustym 5V (według opisu jest to 0 OHm )
Potrzebuje takiej samej informacji dla wskaźnika PB a może uda się skonstruować taki układ dopasowujący

#19
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 16:51
Elpigaz Leonardo ma takie coś w standardzie. Powiem tak. Miałem to a i tak jeździłem na kilometry. To był tylko taki gadżet. Pokazywał dokładnie tylko pełną butlę.
Tak własnie jest , mam tak w swojej omsi .