Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak podpiąć wskaznik ilosci gazu pod wskaznik benzyny by pokazywal ilosc gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dracus6662

dracus6662
  • 9 postów
  • Dołączył: 30-10-2009

Napisany 02 listopada 2009 - 21:11

hej czy ktos wie czy jest to wykonalne na in stalacjach | i || gen by wskaznik benzyny pokazywal gaz na gazie a benzyne na benzynie :D

#2 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 11 listopada 2009 - 09:55

tez podepne sie pod temat ... mam 2,5 v6 na sekwencji ... wiem ze to wykonalne zeby pokazywał na liczniku ilosc gazu .. tylko jak ?

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 10:24

www.elektroda.pl

Mozliwe jest wszystko ... ale nie ma prostych metod.
Trzeba zaprojektować i zbudowac jakiś uklad dopasowujacy, trzeba zbadać sygnały z czujnika poziomu w butli LPG i z czujnika zbiornika Pb później zrobić tak, zeby dopasować do siebie sygnały.

Żaden gazownik tego nie zrobi. Co najwyżej jakiś magik elektronik.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 10:37

ojciec w 91 roku kupił regate z instalacją VIALLE TYPE D i tam był taki myk ze poziom gazu był pokazywany na desce na wskazniku paliwa tyle ze lampka rezerwy nie dzialała na gazie, kilka lat wstecz zakladalem wojkowi do moskwicza instalacje LPG właśnie z butlą z VIALLE i tym dingsem co prawda niebyło to połączone ze wskaźnikiem na desce ale był osobny wskaźnik chyba z żuka i działało to.
http://c11.wrzuta.pl...5/lpg_wskaznik? na zdjęciu to jest ten czujnik w tym kółu normalnie we włoskich instalacjach I i II generacji w tym miejscu był wskaźnik (manometr) poziomu gazu, a w tym holendrze był taki czujnik podłączony do wskaźnika na desce i działało to tak, była to instalka I generacji ale nie podciśnieniowa tylko sterowana kompem :o, pamiętacie te 3 stopniowe przełączniki LPG 0 i Pb, jeździło się na Pb to pokazywało Pb trza było przełączyć w pozycję 0 aby wypalić Pb z komory w gaźniku i wtedy wskaźnik paliwa umierał pokazywał zero jak Pb się kończyło i auto zaczeło szarpać to przełączało sie na LPG i wtedy znowu wskaźnik ożywał i pokazywał LPG tyle że na gazie nieświeciła rezerwa, ja ten czujnik miałem w ręku on nie wchodzi nawet do wnętrza butli, niemam pojęcia jak to działa pod tym czujnikiem jest podstawka z mosiądzu pełna jedynie jest wyfrezowane w niej gniazdo na ten czujnik, to może działało na nacisk powierzchniowy trudno powiedzieć ale działało. zdjęcie jest troche kijowe ale lepszego nieznalazłem

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 10:48

stare holenderskie instalacje byly faktycznie podpięte pod wskazniki samochodowe.

Tylko, ze - to byly stare instalacje i stare samochody.
Podkreslam słowo byly
I teraz do rzeczy - takie czujniki LPG byly DEDYKOWANE do konkretnego samochodu, bo chyba zdajecie sobie sprawe, ze każdy samochód ma inaczej wyskalowane wskażniki i dzialające na różnych zasadach. Nie da sie więc w prosty sposob podłączyć jednego do drugiego.
Nie jest to niemozliwe ... ale wymaga interwencji sredniosprawnego elektronika, ktory dopasuje jedno do drugiego.

Samo wskazywanie na Pb poziomu PB a na LPG poziomu LPG - jest banalne i opiera sie na podłączeniu przekaźnika między czujnikami. Nie w tym problem.

Koledzy taka moja uwaga bez złośliwości.
Jesli nie wiecie jak to zrobic i uważacie, ze po prostu mozna to podpiąc ot tak - tzn ze sie kompletnie na tym nie znacie i nie macie w ogole po co sie za to zabierac.
Gdyby byly w was odrobina elektronicznej wiedzy ... pytanie nie brzmiało by "jak podpiąc"
tylko pojawiłoby sie szereg konkretnych pytan:
1. jaki sygnał podaje czujnik poziomu paliwa w Omedze.
- czy jest to napięcie, czy rezystancja. Jesli napięcie to czy rośnie czy maleje wraz z wzrostem poziomu paliwa. jesli rezestancja to czy rośnie czy mal...
- jakie są granice tego sygnały dla skrajnych wartości
- czy przebieg zmian jest liniowy czy nie
2. ktorędy poprowadzone są przewody od czujnika poziomu paliwa do wskażnika i jakie mają kolory
3. jaki sygnał podaje czujnik poziomu LPG w butli
- czy jest to napięcie czy rezystancja
- jaka jest rozdzielczość sygnału i czy jest on ciągły, czy skokowy
- jakie są granice sygnały
- czy rosnie czy maleje

Mając takie dane mozna jedno z drugim połączyc - oczywiście poprzez wynkonany przez znającego sie na elekronice człowieka interface dopasowujący sygnały.

Jeszcze macie ochote robic to samemu?

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 12:49

wskaźnik paliwa jest najzwyklejszym w świecie omomierzem wystarczy sygnał od wskaźnika zewrzeć do masy a wskazówka wystrzeli do max a opór 273 ohm to jest coś koło EMPTY, ten czujnik który pokazałem na fotce działał u mnie w fiacie regata i był podmieniony na inny też holenderskiej butli z auta czort wie jakiego bo go nie widziałem dostaliśmy samą butlę i odziwo też działał, ten sam czujnik w moskwiczu 408 był podpiety pod zegar z żuka i ot co zdziwko bo też działał i pokazywał stan, wystarczy miernikiem zmierzyć na pustym baku jaki jest opró i już wiemy jaki zakres mamy, jak byś zamiast wskaźnika paliwa podłączył odpowiednio wyskalowany omomierz to też by pokazywał stan.

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 13:34

a nie lepiej zamontować coś takiego http://www.swistak.p...losci-lpg.html# niż kombinować albo wykorzystać elementy tego urządzenia bo i tak trzeba będzie coś podobnego stworzyć ponieważ w butli mamy wskaźnik typowo mechaniczny bez jakiejkolwiek instalacji

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 12 listopada 2009 - 20:46

mam taki uklad swego czasu kumpel mi robil fakt ze do innego opla ale dzialalo bez problemu mialem to w kadecie zalozone i bylo gitara
moge sie zapytac czy chce sie pobawic
jak juz ktos powyzej zauwazyl trafnie ze potrzebne sa dokladne dane do konretnych licznikow
pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher

#9 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 12 listopada 2009 - 22:17

a nie lepiej zamontować coś takiego http://www.swistak.p....osci-lpg.html#


ma ktoś może coś takiego zamontowane, jak to się sprawuje???

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2009 - 22:24

ma ktoś może coś takiego zamontowane, jak to się sprawuje???


ja mam po prostu fabryczny czterodiodowy + rezerwa (5 diod) wskaźnik na włączniku. Wystarcza.

#11 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 12 listopada 2009 - 22:29

Miernik gazu mialem 5 diodowy w stagu ale jest odłączony bo zwór odbijający jest zdemontowany. Według mnie zakładanie tego cuda troche bezsensu bo potrafiło pokazywać 1 kreske po 50 km a rezerwe po 120 a po zatankowaniu było pełno nie mam teraz żadnego wskaźnika jeżdze na km i jest ok.

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2009 - 22:39

plusem tego http://www.allegro.p...a_lpg_gazu.html jest to że da się skalibrować pod daną butlę z możliwością korekty - jest opisane w instrukcji montażu do pobrania

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 12 listopada 2009 - 22:42

wiem, wiem, czytałem

tylko, czy to faktycznie działa jak należy?

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2009 - 22:51

w komentarzach sami zadowoleni :D , a'propos komentarzy siódmy od góry mnie rozwalił :mrgreen:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2009 - 11:24

Da się zrobić taki interfejs bardzo prosto. Oba czujniki są rezystancyjne więc to nie problem. Do wskaźnika gazu podłączamy jaki mały rezystor przed masa, i do niego bazę tranzystora czyli mamy tranzystor sterowany prądem płynącym przez czujnik na butli. Tranzystor jak wiadomo zmienia swój opór pod wpływem napięcia sterującego, czyli po odpowiednim dobraniu oporów i samego rezystora będziemy mieli przeskalowany odczyt z czujnika gazu na skalę czujnika benzyny. Dokładamy przdkaznik albo tranzystor i mamy przełącząnie odczytu. Sterowanie tego podpinamy np do elektrozaworu na butli i gotowe :) Wymyśliłem to na poczekaniu, ale powinno działać :)

Edit: jak się zastanowiłem, to takie rozwiązanie jak napisałem jest o tyle kiepskie, że może fałszować w małym stopniu odczyt poziomu benzyny. Poza tym każdy czujnik poziomu się waha, na przykład na wybojach więc wynik pokazywany na wskaźniku jest jakoś uśredniany, niekoniecznie w gazie i benzynie tak samo, co mogłoby powodować latanie wskazówki. Lepszym rozwiązaniem jest chyba zastosowanie jakiegoś małego mikrokontrolera z przetwornikiem a/c albo np atiny z zewnętrznym przetwornikiem do pomiaru oporu przez jakiś dodatkowy układ pomiarowy (np mostek Wheatstona) i potem wysterowanie tranzystora zewnętrznym przetwornikiem c/a. Rzecz do zrobienia jak najbardziej. Koszt myślę, że max 20 zł za elementy elektroniczne

#16 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 15 listopada 2009 - 09:59

jak kupywałem omege , jezdziłem szukałem ... to jedna miała własnie gaz holenderski i taki patent , ale niestety jej nie wziełem ;)

#17 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 09 grudnia 2009 - 22:01

Elpigaz Leonardo ma takie coś w standardzie. Powiem tak. Miałem to a i tak jeździłem na kilometry. To był tylko taki gadżet. Pokazywał dokładnie tylko pełną butlę.

#18 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 30 października 2013 - 22:11

Postanowiłem odświerzyć temat, jako że pogoda już coraz mniej pozwala na grzebanie przy samochodzie to też czas na takie modyfikacje.

Potrzebuje informacje jaką oporność ma wskaźnik PB przy pełnym zbiorniku i jakie napięcie.

Układ od LPG ma przy pełnym zbiorniku 0,19V (90 Ohm) Przy pustym 5V (według opisu jest to 0 OHm )
Potrzebuje takiej samej informacji dla wskaźnika PB a może uda się skonstruować taki układ dopasowujący ;)

#19 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 07 listopada 2013 - 16:51

Elpigaz Leonardo ma takie coś w standardzie. Powiem tak. Miałem to a i tak jeździłem na kilometry. To był tylko taki gadżet. Pokazywał dokładnie tylko pełną butlę.


Tak własnie jest , mam tak w swojej omsi .