Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

gdzie podłączyć podciśnienie do STAG300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 01 listopada 2009 - 10:21

Szukałem na forum ale nie spotkałem się z takim pytaniem, podobnie jak nie udało mi się znaleźć na forum STAGA. Chodzi mianowicie o miejsce podłączenia czujnika podciśnienia do instalacji podciśnienia silnika. Przy moim silniczku X25XE ( w vectrze nie w omci) mam podłączony od strony puszki bezpiecznikowej. Patrząc od przodu na wysokości prawego kielicha amortyzatora. Nie wydaje mi się żeby to miejsce było najlepsze ponieważ jest:
a) za akumulatorem podciśnienia ( siłą rzeczy podciśnienie nieco inne niż za przepustnicą);
b) w dolocie znajduje się cały zespół urządzeń zasilanych podciśnieniem co również ma pewnie wpływ na jego prawidłowe odczyty;

Ponadto po przekopaniu forum dowiedziałem się, że większość gazowników zakłada dysze 1,8 - 2,0 i uzyskują właściwe parametry (AC Gas w przeliczeniu mocy na cylinder zaleca nawet do 2,5) Więc skoro ja mam 2,0 ( czyli teoretycznie właściwie) a mnożnik mam aż 1,4 przy ciśnieniu 1,45 ( a więc wysokich jak diabli szczególnie dla czerwonych VAlteków) to coś tu kurna jest nie tegez.

Tak więc tym razem podejrzenie padło na podciśnienie.:D

Czy możecie coś podpowiedzieć w tym temacie??? Gdzie się najlepiej wpiąć w podciśnienie żeby uzyskać dobry nie zakłócony sygnał dla czujnika LPG.?

No i jeszcze problem z sondami. Mam wpięte równolegle i niestety ale (standardowo jak się okazuje) mam problem z rozjechanymi wartościami adaptacyjnymi. Wypiąć je w diabły i monitorować Opel Scannerem czy jest jakiś sposób prawidłowego podłączenia.??

Pomóżta bo normalnie szkoda mi tej mojej Viki a żadnego fachmana w okolicy nie ma.:(
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 listopada 2009 - 10:44

ja mam nawiercony kolektor (tą górną "czapę") i wkręcony dodatkowy króciec do wężyka podciśnienia.
Podciśnienie powinno być podłączone do czujnika ciśnienia staga oraz do reduktora (przy wciskaniu gazu wzrasta dzięki temu ciśnienie gazu)
Co do sond - powinieneś mieć je wpięte tak jak w schemacie na stronie AC. Stag jest 'przezroczysty' dla sygnału sond, więc nie zakłóca w żaden sposób ich prawidłowego odczytu przez ecu.

Na Twoim miejscu bym się nie bawił, tylko zamontował wtryskiwacze Magic Jet i skalibrował odpowiednio dysze.

Jeszcze jedna ważna rzecz - jaki masz parownik?

#3 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 01 listopada 2009 - 11:13

Podciśnienie powinno być podłączone do czujnika ciśnienia staga oraz do reduktora (przy wciskaniu gazu wzrasta dzięki temu ciśnienie gazu)


to mam prawidłowo :)

Jeszcze jedna ważna rzecz - jaki masz parownik?

nooo ten też szału nie robi Emmegas niestety nie wiem który:( obawiam się jednak, że nie jest najlepiej dobrany)
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2009 - 11:17

ja mam nawiercony kolektor (tą górną "czapę") i wkręcony dodatkowy króciec do wężyka podciśnienia.
Podciśnienie powinno być podłączone do czujnika ciśnienia staga oraz do reduktora (przy wciskaniu gazu wzrasta dzięki temu ciśnienie gazu)

Mam tak samo.

#5 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 01 listopada 2009 - 11:22

Co do sond - powinieneś mieć je wpięte tak jak w schemacie na stronie AC


mam tak wpięte (równoległe znaczy)

Odnośnie Magic Jet - nosiłem się z zamiarem ich zakupu ale znalazłem też sporo opini o popsuciu się ich jakości. Ile w tym prawdy trudno powiedzieć.


Acha a odnośnie nawiercania kolektora to powiem szczerze nie bardzo mi się uśmiecha bo w viki pod maską miejsca jest bardziej niż skromnie. musiałbym gdzieś z boku wypuszczać chyba.
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 listopada 2009 - 12:33

emmegas mam w aucie o mocy 95 koni. Ponoć jest do 150, być może istnieją również mocniejsze, ale tego nie wiem. Na moim nie ma żadnych oznaczeń... ani typu, ani numeru, ani tym bardziej mocy. Coś mi się kojarzy, że istnieje mocniejsza wersja emmegas, poznaje się ją po tym, że ma wejście gazu ø8 mm.

Jeśli masz za słaby reduktor, to stag będzie wydłużał czasy wtrysku przy dużym obciążeniu, co objawi się koniecznością podniesienia mnożnika po prawej stronie wykresu. Poza tym pojawi się komunikat "wtryskiwacze całkowicie otwarte"
Jak możesz to wklej screena z mapami.
Jeśli masz kasę na doprowadzenie wszystkiego do porządku to zamień listwy wtryskowe na porządne (ponoć nowe valteki są ok, choć mimo wszystko polecam magicjet) i kup reduktor scorpion gt.
Ważne jest też odpowiednie umiejscowienie filtra gazu i tzw. trójnika pomiarowego.
Ja mam stuningowany trójnik - po wymontowaniu go widać, że króćce czujnika temp. i wężyka ciśnienia mocno zmniejszają przelot.
Króciec wężyka wykręć, odpiłuj nadmiar tak by wkręcony w trójnik nie zasłaniał przelotu.
Czujnik temperatury też obszlifowałem nadając mu grubość około 3mm. zmniejszyłem też nieco jego długość. Trzeba jednak uważać, by szlifując nie 'dokopać' się do termistora zatopionego wewnątrz.
czujnik i króciec należy wkręcić używając jakiegoś kleju do gwintów aby zapewnić szczelność.

#7 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 01 listopada 2009 - 13:08

mocniejsza wersja emmegas, poznaje się ją po tym, że ma wejście gazu ø8 mm.

ja mam wejścia na 8mm i przewód od zbiornika też na 8mm. Więc tego nie spartolili.

Poza tym pojawi się komunikat "wtryskiwacze całkowicie otwarte"

a juści pojawia sie. Jutro będę miał trochę czasu to wrzucę aktualne mapy.

Z kasą na razie krucho ale koło wiosny planuję grubszą robotę przy instalce z zamiarem wydania około 800zł więc trochęrzeczy na pewno odświeżę.
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#8 OFFLINE   aircat

aircat

    210000

  • 9 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 02 listopada 2009 - 11:58

Emmegas ma tendencję do zacinania się i buja wtedy mocno ciśnieniem, pomijam że do twojego silnika jest za słaby. Z mojego toczydła wyleciał po miesiącu i skończyło się zrzucanie oraz dławienie przy starcie (pomijam niższe spalanie o ok 2L). Stabilne ciśnienie i liniowe wtryski to podstawa, komputer w tym przypadku to tylko kosmetyka. Jak to mówią "z gówna bata nie ukręcisz".

#9 OFFLINE   MarcinL

MarcinL
  • 49 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Olesno

Napisany 02 listopada 2009 - 20:39

Dodany obrazek

Dodany obrazek

trochę za wysoko gaz ale już poprawiłem
Jesteś FAST ...!!! Bądź FURIOUS !!!!!

#10 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 02 listopada 2009 - 22:37

podcisnienie podłacz jak najbliżej przepustnicy poszukaj powinny byc jakies dodatkowe wyjscia zaslepione ale jesli niema to musisz nawiercic i wkrecić wkrętke gwint. M6

prawie w kazdym przypadku gazownicy zle podchodzą do tego zadania i pozniej z autem dzieją sie różne siupy np. wkrecają podcisnienie w jedno ramie kolektora a jak wiadomo podczas pracy silnika wystepuja tam różne podcisnienia , przy przepustnicy jest zawsze to samo.

co do mapy to nie sugeruj sie zbytnio pokryciem map gdyz one i tak samoczynnie sie rozjadą po pewnym czasie zwracaj szczególna uwage na odczyty z sond bo wprzeciwnym wypadku spalisz głowice.

#11 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 11 grudnia 2011 - 23:39

Witam, ja zadam to samo pytanie ale chodzi o omegę z motorkiem 2.5V6 gdzie powinno być podłączone podciśnienie do silnika?, sam zakładam instalacje stag 300 Iso2

#12 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 grudnia 2011 - 00:04

przed grzybkiem od podcisnienia na 3jniku plastykowym najlepiej, w wezyk idacy z kolektora do grzybka :) poznasz po plastykowej szarej/bialej rurce po lewej stronie idacej od przepustnicy

#13 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 17 grudnia 2011 - 18:59

Dzięki za podciśnienie, mam jeszcze jedno pytanko, czy przy wtryskiwaczach Hana ma znaczenie zamontowanie ich pionowo czy poziomo?, wiem że powinny być jak najbliżej wkrętek do kolektora jednak w 2.5 V6 jak chciałbym ich zamontować bardzo blisko to tylko poziomo można, ze względu na tą czapę, górną część kolektora, swoją drugą nie podglądałem jak mocowane są w V-kach może ktoś mi podpowie?

#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2011 - 19:48

Podciśnienie musi być jak najbliżej przepustnic.Można dać z tyłu i z przodu kolektora pionowo , ja też mam zamocowane poziomo na czapie kolektora.

#15 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 23 grudnia 2011 - 09:30

Dzięki manro za wskazanie podłączenia podciśnienia. Manro widzę że masz taki sam silnik jak ja więc zapytam dalej, z uwagi na to że sam zakładam staga u siebie, jak możesz powiedz mi gdzie podłączyć kabel z komputera gazu, na schemacie określonym jako do ceweki zapłonowej? ta informacja jest mi bardzo pilnie potrzebna bo tylko tego nie rozszyfrowałem z całego schematu i stanełem w miejscu a samochód mam rozgrzebany, a jak by z tą informacją do mnie zadzwonił to już bym był całkiem wdzięczny 505 020 441
Zenek z Marek.