Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak sprawdzić czy mam rozjechane mapy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 29 października 2009 - 10:01

cześć auto mi bardzo dużo pali 2.0 16v automat ( 36 litrów gazu 150 km) instalacja II gen regulacja nic nie dała ,błędów nie ma, wymiana reduktora tez nie pomogła, z tego co czytam to mam rozjechane mapy bp
dodam jeszcze ze mam wymieniony czujnik spalania stukowego i jest to czujnik z passata czy to może mieć jakiś wpływ na spalanie ale błędów nie ma nie świeci chek ani kontrolka silnika
jak to sprawdzić? czy tylko komputer i ewentualnie gdzie to mogę zarobić na podkarpaciu?

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2009 - 11:30

wg mojej wiedzy stukowy w xev jest typowym oplowskim czujnikiem stosowanym w silnikach 1,8 16V i 2,0 16V nie zamienia sie na VW....
Po drugie skad wiesz ze masz rozjechane "mapy" oraz napisz jaka centralke lpg masz zastosowana w aucie oraz jak masz podlaczona sonde lambde do niej (szeregowo z wykorzystaniem emulacji czy rownolegle bez emulacji)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 29 października 2009 - 23:12

centralke mam autronic al 700
a jak sprawdzić czy jest szeregowo czy równolegle??
http://aukcja.onet.p...?item=789548540 taka centralka
reduktor lovato typu RGE92

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2009 - 07:49

tak tez myslalem.............. a wiec
kolego ktos nie wiedzial dlaczego ta centralka nie chce "jezdzic" z Omega bo w przypadku polaczenia jej zgodnie z instrukcja w uklad sondy, centralk AL700 zawiesza jej prace tak ze podczas obciazen sonda wchodzi na napeicie 5V co znaczy bogato wiec komp lpg bedzie skutecznie przymykal krokowy co daje sie odczuc jako oglone zmulenie auta i brak mozliwosci dynamicznej jazdy. Jednak centralka AL700 daje mozliwosc blokowania krokowego w pewnych katach wiec ktos pewnie wszedl w zakladke ZASTRZEZONE i przestawil tak katy ze nawet jak jest bogato to krokowy przymyka sie tylko troche co daje mozliwosc jazdy ale spalanie bedzie z kosmosu bo komp lpg nie koryguje wlasciwie mieszanki o w skazania lambdy ktora i tak zawiesza sie. Ta centralke z oplem z sonda 5V mozna polaczyc tylko rownolegle (bez emulacji) ale wtedy parownik musi byc w idelanym stanie oraz mikser musi byc wlasciwie dobrany. Efekt bedzie zauwazalny na gazi na + natomisat z biegiem czasu (szczegolnie po dlugich trasach) dadza sie zauwazyc problemy z porannym odpalaniem i z ogolnym zmuleniem na benzynie (czasem blad sondy 13 / 0130) to sygnal ze instalka rozjezdza wartosci adaptacyjne sondy......
Jesli chcesz to zrobic jak trzeba to zostaje tylko zmiana centralki z AL700 na AL700 RESISTIVE )nie trzeba zmieniac okablowania, centralka w budowie jest identyczna jak jej poprzednik ale wspolpracuje z sonda szerokopasmowa 5V "oplowska" w taki sposob ze symuluje jej prace i nie zawiesza jej sygnalu rzeczywsitego. Podlacza sie ja wtedy tak jak na instrukcji czyli szeregowo
P.S. Autronic-i maja jeden minus za idelanie ustawiaja emulacje lambdy wiec trzeba recznie zrobic poprawke - wydluzycz czasy emulacji
pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 października 2009 - 08:55

kczech a jakie czasy emulacji ustawić (czas pobytu emulowanej sondy na bogatej i na ubogiej)dla Simtec'a?

#6 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 30 października 2009 - 16:53

krzech a jak wydłuzyć czasy emulacji tylko komp ?
i jakie mają być wartości ?
a może ma ktoś taki setrownik to bym kupił za rozsądną cenę AL700 RESISTIVE
i jak rozpoznać AL700 RESISTIVE od al 700 bo z tego clo patrzyłem na allegro to różni sie tylko nalkejką o treści RESISTIVE

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2009 - 00:18

czas emulacji = czas w jakim sonda pozostaje w napieci niskim lub wyskoim. Autronic malpuje (zczytuje) sonde podczas gdy programujemy instalke (czyli stale obroty powyzej 3000. Wtedy ustawi przebieg w ktorym sonda bedzie pozostawala w napieciach po 0,5 sek to za idelany przebieg. Simtec zglupieje bo tak naprawde na chlodnym silniku czy przy jezdzie po miescie sonda nie pracuje tak idealnie. Generalnie trzeba wydluzyc te czasy , czasem trzeba zmienic tylko jedna wartosc
Z zew te centralki niczym sie nie roznia. Roznica jest w srodku
gabrys Ty u sibie nic nie zrobisz jesli masz zwyklego autronica bo gdyby byl polaczony rownolegle do sondy (czyli z wykorzystaniem emulacji) to nie ma opcji zeby jezdzilo na gazie.... Ponadto ta emulacja nie ma wplywu na spalanie gazu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2009 - 09:28

Ja się tak dorzucam autorowi do tematu, bom też ciekaw odnośnie tej emulacji a mam "trudnego pacjenta" u znajomego. Na elektrodzie doczytałem, że czasy powinny wynosić H=0,5s a L=1,5s. Dotychczas czasy emulacji tu akurat dla bingo-s były H=L=0,025s.
Zapytam też głupio, czy dla X20XEV typ sondy w bingo to powinno być "0-5V -" czy też "0-5V +"?

#9 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 31 października 2009 - 15:35

krzech dziś sprawdziłem dokładniej mam chyba taki jak pisałeś( poniżej zdjęcie )AL700 RESISTIVE
więc co to jeszcze może być ?

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2009 - 17:20

teraz trzeba sprawdzic ja jest podlaczona sonda w uklad tej centralki
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 31 października 2009 - 20:41

a mozesz mi napisac jak ma byc podłączona to znaczy kolory który do jakiego?
sprawdze może w poniedziałek
a może ty sie tym zajmujesz to bym podjechał do ciebie bo daleko nie mam

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2009 - 08:49

w zalaczeniu schemat - zwroc uwage na miejsce przeciecia przewodu sygnalowego sondy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 01 listopada 2009 - 11:22

kczech czyli z tego schematu wyczytałem ze mam rozciąc jeden kabel i podłączyć szary i fioletowy . fiolet bliżej sondy a do drugiej części szary (jeśli dobrze wyczytałem ze schematu?) ale który kabel ma być przecięty bo z tego co widziałem to jest tam 3 lub 4 przewody przy sądzie.jeżeli sie myle to prosze o poprawe .

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2009 - 12:16

tniesz czarny kabel sondy. Ale najpierw sprwadz jak masz podlaczone. Pamietaj ze gazownik nie musial wpinac sie przy sondzie. Mogl wpiac sie za sonda albo przy samym ecu a tam jest juz inny kolor kabla sondy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 02 listopada 2009 - 16:55

krzech czy to ma jakies znaczenie jak zamiast fioletowego jest szary bo u mnie tak było
na odwrót i zmieniłem i teraz pokazuje mi bardzo duże spalanie na kompie (39,8 L/km)

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2009 - 17:22

A-mon manual, może się przydać.

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2009 - 11:47

jesli ktos polaczyl lambde rownolegle ( bo jak rozumiem byl podpiety tylko kabel szary) to takie cos moglo spalic ecu lpg lub lambde. Na kablu szarym po przejsciu na lpg pojawia sie napiecie (to wlasnie emulacja)
rezistiva masz podpiac tak jak na schemacie ktory zalaczylem, nastepnie zrobic programowanie i wydluzycz dolny czas emulacji
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2009 - 14:07

A mam takie pytanko: dziś dzwoniłem do firmy zajmującej się montażem i serwisowaniem gazu oraz mechaniką i elektroniką pojazdów i pytam o cenę regulacji i takie tam oraz czy potrafią ustawić mapę na kompie na PB a oni do mnie że takiego czegoś się nie robi nawet w ASO. Czytałem trochę postów i wiem że da się jakoś na kompie ustawić mapę PB. Co wy na to?

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2009 - 15:10

chyba nie zrozumieliscie sie ....
- mapa jest stala (to sa pewne stale wartosci zapisane)ich zmiana to juz chip tunning
- dodatkowo wiekszosc aut od polowy lat 90 ma w ecu tzw wartosci apadtacyjne , pamiec adaptacyjna , pamiec uczaca sie itd.... rozne sa nazwy - to tez jest czesto nazywane mapa
ECU zeby wypracowac np czas wtrysku to bierze pod uwage wskazania czujnikow (lambda tps maf ks itd) oraz mape ktora nazwalem "stala" wtedy powstaje wypadkowa ktora tez jest nazywana mapa....
sam widzisz ze temat jest ciezki
prawdopodobnie chodzilo Ci o ustawienie / przywrocenie wartosci adaptacyjnych czy tez wykasowanie ich/wyzerowanie (rozne jest nazewnictwo) - generalnie chodzi o to zeby ecu mial "pamiec" czy tez "wartosci" adaptacyjne takie jak nowe autko ktore nigdy nie mialo uruchomionego silnika

P.S. Dla ciekawostki podam ze sa sterowniki ktore po wykasowaniu wartosci musza nauczyc sie pewnych danych i wtedy odpala sie samochod, czeka az sie nagrzeje, wylacza zaplon i odpala od nowa
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 06 listopada 2009 - 07:26

krzech podpięte były dwa(szary ,i fioletowy) tylko nie był przecięty ten czarny z sondy
dziś jade na regulacje co mi mają przestawic na kompie
jak możesz to odpisz