

jak sprawdzić czy mam rozjechane mapy
#1
OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 10:01
dodam jeszcze ze mam wymieniony czujnik spalania stukowego i jest to czujnik z passata czy to może mieć jakiś wpływ na spalanie ale błędów nie ma nie świeci chek ani kontrolka silnika
jak to sprawdzić? czy tylko komputer i ewentualnie gdzie to mogę zarobić na podkarpaciu?
#2
OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 11:30
Po drugie skad wiesz ze masz rozjechane "mapy" oraz napisz jaka centralke lpg masz zastosowana w aucie oraz jak masz podlaczona sonde lambde do niej (szeregowo z wykorzystaniem emulacji czy rownolegle bez emulacji)
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 23:12
a jak sprawdzić czy jest szeregowo czy równolegle??
http://aukcja.onet.p...?item=789548540 taka centralka
reduktor lovato typu RGE92
#4
OFFLINE
Napisany 30 października 2009 - 07:49
kolego ktos nie wiedzial dlaczego ta centralka nie chce "jezdzic" z Omega bo w przypadku polaczenia jej zgodnie z instrukcja w uklad sondy, centralk AL700 zawiesza jej prace tak ze podczas obciazen sonda wchodzi na napeicie 5V co znaczy bogato wiec komp lpg bedzie skutecznie przymykal krokowy co daje sie odczuc jako oglone zmulenie auta i brak mozliwosci dynamicznej jazdy. Jednak centralka AL700 daje mozliwosc blokowania krokowego w pewnych katach wiec ktos pewnie wszedl w zakladke ZASTRZEZONE i przestawil tak katy ze nawet jak jest bogato to krokowy przymyka sie tylko troche co daje mozliwosc jazdy ale spalanie bedzie z kosmosu bo komp lpg nie koryguje wlasciwie mieszanki o w skazania lambdy ktora i tak zawiesza sie. Ta centralke z oplem z sonda 5V mozna polaczyc tylko rownolegle (bez emulacji) ale wtedy parownik musi byc w idelanym stanie oraz mikser musi byc wlasciwie dobrany. Efekt bedzie zauwazalny na gazi na + natomisat z biegiem czasu (szczegolnie po dlugich trasach) dadza sie zauwazyc problemy z porannym odpalaniem i z ogolnym zmuleniem na benzynie (czasem blad sondy 13 / 0130) to sygnal ze instalka rozjezdza wartosci adaptacyjne sondy......
Jesli chcesz to zrobic jak trzeba to zostaje tylko zmiana centralki z AL700 na AL700 RESISTIVE )nie trzeba zmieniac okablowania, centralka w budowie jest identyczna jak jej poprzednik ale wspolpracuje z sonda szerokopasmowa 5V "oplowska" w taki sposob ze symuluje jej prace i nie zawiesza jej sygnalu rzeczywsitego. Podlacza sie ja wtedy tak jak na instrukcji czyli szeregowo
P.S. Autronic-i maja jeden minus za idelanie ustawiaja emulacje lambdy wiec trzeba recznie zrobic poprawke - wydluzycz czasy emulacji
pozdrawiam
[B]
#5
OFFLINE
Napisany 30 października 2009 - 08:55
#6
OFFLINE
Napisany 30 października 2009 - 16:53
i jakie mają być wartości ?
a może ma ktoś taki setrownik to bym kupił za rozsądną cenę AL700 RESISTIVE
i jak rozpoznać AL700 RESISTIVE od al 700 bo z tego clo patrzyłem na allegro to różni sie tylko nalkejką o treści RESISTIVE
#7
OFFLINE
Napisany 31 października 2009 - 00:18
Z zew te centralki niczym sie nie roznia. Roznica jest w srodku
gabrys Ty u sibie nic nie zrobisz jesli masz zwyklego autronica bo gdyby byl polaczony rownolegle do sondy (czyli z wykorzystaniem emulacji) to nie ma opcji zeby jezdzilo na gazie.... Ponadto ta emulacja nie ma wplywu na spalanie gazu
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 31 października 2009 - 09:28
Zapytam też głupio, czy dla X20XEV typ sondy w bingo to powinno być "0-5V -" czy też "0-5V +"?
#9
OFFLINE
Napisany 31 października 2009 - 15:35
więc co to jeszcze może być ?
#10
OFFLINE
Napisany 31 października 2009 - 17:20
[B]
#11
OFFLINE
Napisany 31 października 2009 - 20:41
sprawdze może w poniedziałek
a może ty sie tym zajmujesz to bym podjechał do ciebie bo daleko nie mam
#12
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 08:49
[B]
#13
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 11:22
#14
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 12:16
[B]
#15
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 16:55
na odwrót i zmieniłem i teraz pokazuje mi bardzo duże spalanie na kompie (39,8 L/km)
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 11:47
rezistiva masz podpiac tak jak na schemacie ktory zalaczylem, nastepnie zrobic programowanie i wydluzycz dolny czas emulacji
[B]
#18
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 14:07
#19
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 15:10
- mapa jest stala (to sa pewne stale wartosci zapisane)ich zmiana to juz chip tunning
- dodatkowo wiekszosc aut od polowy lat 90 ma w ecu tzw wartosci apadtacyjne , pamiec adaptacyjna , pamiec uczaca sie itd.... rozne sa nazwy - to tez jest czesto nazywane mapa
ECU zeby wypracowac np czas wtrysku to bierze pod uwage wskazania czujnikow (lambda tps maf ks itd) oraz mape ktora nazwalem "stala" wtedy powstaje wypadkowa ktora tez jest nazywana mapa....
sam widzisz ze temat jest ciezki
prawdopodobnie chodzilo Ci o ustawienie / przywrocenie wartosci adaptacyjnych czy tez wykasowanie ich/wyzerowanie (rozne jest nazewnictwo) - generalnie chodzi o to zeby ecu mial "pamiec" czy tez "wartosci" adaptacyjne takie jak nowe autko ktore nigdy nie mialo uruchomionego silnika
P.S. Dla ciekawostki podam ze sa sterowniki ktore po wykasowaniu wartosci musza nauczyc sie pewnych danych i wtedy odpala sie samochod, czeka az sie nagrzeje, wylacza zaplon i odpala od nowa
[B]
#20
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2009 - 07:26
dziś jade na regulacje co mi mają przestawic na kompie
jak możesz to odpisz