Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega2.5 V6 benz.Wysoka temperatura wody.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cianki

cianki
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-06-2009

Napisany 27 października 2009 - 19:19

witam.Mam omege z 1997 roku 2.5V6 benzyna w automacie.Odkąd ja mam to temperatura wody nie schodzi ponizej 92st.Auto stosukowo szybko się zagrzewa do 95 i nawet czasem powyzej 100 stopni po czy włączaja sie wentylatory z chłodnicy wody.Po tym spada do 92 stopnie.Temperatura nigdy nie trzyma sie do 90 stopni(jak w każdym innym aucie).Bez względu czy to cykl miasto czy trasa to wentylatory chodzą non stop bo tempratura nigdy nie schodzi ponizej 92.Sytuacja niedopuszczalna w innych furach.Chłodnice już czysciłem wewnątrz(płynem do czyszczenia)oraz przedmuchiwałem z zewnątrz.Pompa wody tez jest wymieniona na nową.Termostat otwiera siębo chłodnica i węże sa gorące.Gdzie szukac przyczyny tak szybko włączających się wentylatorów oraz zbyt wysokiej temperatury cieczy?Dodam,że bez względu czy na dworze jest 30 stopni czy 3 stopnie to sytuacja jest taka sama.Proszę o pomoc.Gdzie szukac przyczyny?

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 19:24

Gdzie szukac przyczyny?


nigdzie. Vki trzymają taką temperature - zwlaszcza, jesli mają założone późne termostaty (a jest kilka rodzajów)

ps. pamiętaj, zebyś nie mial wody w ukladzie tylko płyn.

#3 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 27 października 2009 - 19:29

Wszystko jest OK. Temperatura 95 stopni jest poprawna. Termostat ma pełne otwarcie przy 107 stopniach a zamyka przy 92 albo 94. Widziałem taki i taki. Nie wiem który jest właściwy w tym silniku.

#4 OFFLINE   cianki

cianki
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-06-2009

Napisany 27 października 2009 - 19:33

dzieki za pocieszenie,ale czy wentylatory maja chodzic nawet gdy na zewnątrz 3 stopnie? To dla mnie dosc dziwne.Miałem Vki (od audi) i tam nigdy nie było ponad 90st.Czy wymiana termostatu na otwierający sie od 88st nie pomogłaby ?

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 19:38

temperatura 90-100 jest normalną dla tego silnika. Nic nie musisz robic.

Czy wymiana termostatu na otwierający sie od 88st nie pomogłaby ?


Oczywiście, jesli zmienisz termostat na taki, ktory otwiera sie wczesniej .. to temp. będzie niższa .. tylko po co?
Auto szybko Ci sie nagrzewa, trzyma równy zakres temp. latem i zimą.
Po co chcesz zmieniac, cos co dziala tak jak fabryka wymysliła?

ps. to co piszemy to nie pocieszenie, tylko takie są nominalne wartości temp. dla tych silników. Zaglądnij do dowolnej ksiązki o Omedze B

#6 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 20:10

Podłacze sie do Tematu..osatnio zauważyłem podobne zachowanie w mojej omie..mianowicei,odkad wymieniłem płyn chłodzący na Petrygo(nie wiem czy dobrze zrobiłem) to czy jest zimno czy ciepło..to jezeli pochodzi troche i złapie temperature dokładnie 92 stopnie to wiatrak chodzi cały czas...wydaje mi sie ,ze powinien zbic temperature i sie wyłączyc i gdy wzrosnie znów sie właczyc zbic i tak w kółko..ale nie on napiera cały czas,nawet jesli wskazowka temperatury zejdzie juz ponizej 92 C..zgasze auto pochodzi ze 30 sekund i sie wyłacza..o ile dobrze pamietam to tak nie było...moze sie myle..ale czy oby jaki czujnik nie szwankuje w tym przypadku?

#7 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2009 - 20:14

Podłacze sie do Tematu..osatnio zauważyłem podobne zachowanie w mojej omie..mianowicei,odkad wymieniłem płyn chłodzący na Petrygo(nie wiem czy dobrze zrobiłem) to czy jest zimno czy ciepło..to jezeli pochodzi troche i złapie temperature dokładnie 92 stopnie to wiatrak chodzi cały czas...wydaje mi sie ,ze powinien zbic temperature i sie wyłączyc i gdy wzrosnie znów sie właczyc zbic i tak w kółko..ale nie on napiera cały czas,nawet jesli wskazowka temperatury zejdzie juz ponizej 92 C..zgasze auto pochodzi ze 30 sekund i sie wyłacza..o ile dobrze pamietam to tak nie było...moze sie myle..ale czy oby jaki czujnik nie szwankuje w tym przypadku?



U mnie jest tak samo i nie widze tu zadnej wady, zawsze tak miałem po wyłączeniu auta nawet u mnie dłuzej chodzi wentylator niz 30 sekund :)

#8 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 20:19

baron_kr .ale mnie to troszke drazni,nie wiem jak Ciebie,ale zamiast pracy V6 słychac wentylator,który chodzi cały czas na okragło..nawet jak juz zbije temperature ponizej 92

#9 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2009 - 20:32

baron_kr .ale mnie to troszke drazni,nie wiem jak Ciebie,ale zamiast pracy V6 słychac wentylator,który chodzi cały czas na okragło..nawet jak juz zbije temperature ponizej 92



To dziwne bo mojego prawie nie słychac a szczegolnie jak chodzi silnik to juz w ogóle,a jak zgasze silnik to tylko cichutko go słysze, bo ten wentylator co głosno go słychac to musi byc naprawde gorące lato zeby on mi sie włączył ....

#10 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 20:36

mojego prawie nie słychac

moze inaczej,moj chodzi cicho ,ale jednak go słysze(ped powietrza i jego prace) jak jest cicho w aucie ...ale sadze,ze nie powinno byc tak,iz nieustanie pracuje,nawet jak juz zbije temperature ponizej 92c(cały czas mowa o wolnych obrotach).Byc może dzieje sie tak dlatego,ze został układ zalany petrygo a nie koncentratem..bo wczesniej tak nie miałem..owszem właczył sie zbił temp. i sie wyłaczył..ale zeby pracował non stop???

#11 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 21:35

Wentylator chodzi w 3 przypadkach
1 Płyn jest gorący (ma temp. około 100-103 st.) I bieg
2 Płyn jest zbyt gorący ( ma temp. powyżej 103 st ) II bieg
3 włączenie klimatyzacji

W innym przypadku nie powinien pracować
Czarny tak jak rozmawialiśmy tel. spr. czujnik termiczny w chłodnicy na początek

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#12 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 22:08

Tak zrobie Mareczku.Dzieki za pomoc :up:

#13 OFFLINE   cianki

cianki
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-06-2009

Napisany 28 października 2009 - 01:41

Wentylator chodzi w 3 przypadkach
1 Płyn jest gorący (ma temp. około 100-103 st.) I bieg
2 Płyn jest zbyt gorący ( ma temp. powyżej 103 st ) II bieg
3 włączenie klimatyzacji

W innym przypadku nie powinien pracować
Czarny tak jak rozmawialiśmy tel. spr. czujnik termiczny w chłodnicy na początek


o co chodzi z tym czujnikiem? jaki załozyć ?od ilu stopni ?oraz w której cześci chłodnicy od jest wkręcony?

#14 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2009 - 19:46

o co chodzi z tym czujnikiem?

Oto,ze mój zaczał wariowac i niestety jak sie juz załączy to chodzi non stop na 1 biegu

jaki załozyć

najlepiej oryginał ..ale jak go nie zdobedziesz to moze byc Firmy UPG lub EPS

w której cześci chłodnicy od jest wkręcony

Stojac przed autem,masz go po prawej stronie chłodnicy 1 od góry (mozna by rzec,ze tuz pod aku)

#15 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2009 - 20:00

Wentylator chodzi w 3 przypadkach
1 Płyn jest gorący (ma temp. około 100-103 st.) I bieg
2 Płyn jest zbyt gorący ( ma temp. powyżej 103 st ) II bieg
3 włączenie klimatyzacji

I teraz po wymianie czujnika termicznego tak jest jak wyżej zostało to ujete przez marka_klossa:D Thanks Marek za Help:ok:

#16 OFFLINE   cianki

cianki
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-06-2009

Napisany 31 października 2009 - 20:27

znaczy jaki czujnik kupić? od ilu stopni? może macie jakies sprawdzone propozycje?