

Gaśnie na gazie przy hamowaniu
#1
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 18:47
Jadąc na gazie podczas dosyć gwałtownego hamowania np. przed skrzyżowaniem mając w tym czasie wbity luz auto gaśnie. Później jest mały problem z odpaleniem ale po chwili kręcenia zaskakuje. Jadąc na PB taka sytuacja nie ma miejsca. Czy może ktoś pomóc i podpowiedzeć co może być przyczyną takiej sytuacji. Omega 2.0 16V instalacja STAG 300. Z góry dzięki za informacje.
#2
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 18:50
Trzeba zrobic przysłonke z blaszki ... ale zaraz pojawi sie tu pewnie kczech i wyjasni Ci dokladnie co i jak ... ja nie chce wprowadzać Cie w błąd
#3
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 19:01
#4
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 19:06
Wzrost ciśnienia po CUT-OFF , wtryskiwacze (ich cewki) nie daja rady sie otworzyć.
a po ludzku, zeby ktoś nie znający sie na całym wszechświecie zrozumiał?
#5
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 19:20
#6
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 20:19
#7
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 21:49
Po pierwsze to mamy problem z ZALEWANIEM silnika gazem - kolega po tym jak silnik sam zgasnie ma problem z jego odpaleniem
Po drugie gdyby problem (jak to napisal kolega "swieczki") czyli wpychania powietrza ( a tym samym gazu) wystopwal u budino7 to tak samo by sie dzialo podczas jazdy np 100km/h i wlaczeniu luzu....
Ja proponuje:
- na postoju podczas pracy silnika na lpg (na rozgrzanym silniku) wcisnac mocno pedal hamulca do podlogi i tak trzymac 2-3 sek po czym odpuscic - zwroc uwage czy takie operowanie pedalem hamulca ma wplyw na ewentualne zaburzenia pracy silnika. Mozesz tez kilka razy szybko wciskac i odpuszczac pedal. - generalnie sprawdzamy w ten sposob czy nie masz czasem uszkodzonego serwa w taki spsob ze zaburza podcisnienie w kolektorze ssacym
jesli to nic zmieni to:
- wyciagnij rure laczaca filtr powietrza z "trabka" pod prawa przednia lampa, nastepnie sparwdz czy efekte gasniecia przy ostrym hamowaniu wystepuje nadal - w ten sposob eliminujesz zjawisko , jak to ladnie napisal kolega, "swieczki" (fajna nazwa

jesli to tez nie pomoze to zostaje wg mnie parownik. Byly problemy swego czasu z alaskami ktore zalozone inaczej niz wzdluz lini auta, otwieraly lub zamykaly doplywa gazu (chodzi o membrane) podcza ostrych skretow czy gwaltownych hamowan
i wlasciwie to tyle....
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 28 października 2009 - 20:11

#9
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2012 - 16:20
Problem:
- gaśnie podczas hamowania silnikiem gdy wciskam sprzęgło np przed skrzyżowaniem. Ale jadąc np 100km/h, wrzucając na luz i hamując nic się nie dzieje.
Czasem obroty spadną tak że zapali się kontrolka od ładowania i wrócą na ok 600rpm ale często spadają do samego dołu. Tak jakby po skończenie hamowania silnikiem nie nadanżały z reakcją. Magiki napewno były szybsze ale ok 60% omeg ma valteki i jeżdżą.
- na zimnym silniku strasznie szarpie podczas zmiany biegów, przy wciskaniu sprzęgła jak i podczas puszczania. Wydaje mi się że spowodowane jest to tym iż obroty dużo szybciej spadają niż na Pb.
Uaktualniłem firmware do najnowszej wersji i nic to nie dało, autokalibracje robiłem już którąś z kolei, troche pomaga zawyżenie temperatury gazu poprzez zmiane czujnika w programie. Nie moge zreklamować wtrysków ponieważ czasy są OK i chodzą cicho.
Z góry dziękuje za pomoc
#10
OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 12:08
Podłącze się bo problem mam podobny ale powstał po wymianie wtryskiwaczy z magików na valteki czerwone. Poprzednią omege miałem na valtekach i chodziła dobrze dlatego je kupiłem teraz. Instalacja to STAG300, parownik kme silver, samochód jak w opisie, ciśnienie 1,06bara, długość wężyków 33cm, nowe filtry przy wymianie wtryskiwaczy.
Problem:
- gaśnie podczas hamowania silnikiem gdy wciskam sprzęgło np przed skrzyżowaniem. Ale jadąc np 100km/h, wrzucając na luz i hamując nic się nie dzieje.
Czasem obroty spadną tak że zapali się kontrolka od ładowania i wrócą na ok 600rpm ale często spadają do samego dołu. Tak jakby po skończenie hamowania silnikiem nie nadanżały z reakcją. Magiki napewno były szybsze ale ok 60% omeg ma valteki i jeżdżą.
- na zimnym silniku strasznie szarpie podczas zmiany biegów, przy wciskaniu sprzęgła jak i podczas puszczania. Wydaje mi się że spowodowane jest to tym iż obroty dużo szybciej spadają niż na Pb.
Uaktualniłem firmware do najnowszej wersji i nic to nie dało, autokalibracje robiłem już którąś z kolei, troche pomaga zawyżenie temperatury gazu poprzez zmiane czujnika w programie. Nie moge zreklamować wtrysków ponieważ czasy są OK i chodzą cicho.
Z góry dziękuje za pomoc
Miałem podobny problem:) Również wtryski valtec... Żadna regulacja nie dawała rady.
Aż do momentu jak wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym, tzw gruszki:)
Problemu już nie ma, zero gaśnięcia:)
#11
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 08:59
Dziś całe popołudnie szukałem nieszczelności, odrazu poskracałem wężyki od wtrysków do kolektora (27cm) ale nic to nie pomogło. Jedyna rada żeby znacznie rzadziej gasła to zwiększenie temperatury lpg
#12
OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 13:19
#13
OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 14:23
Jak dla mnie dolot, albo sama instalacja LPG. Na Pb jest OK ??
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#14
OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 14:36
#15
OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 16:09
#16
OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 17:57
#17
OFFLINE
Napisany 05 marca 2014 - 23:46
Po odpalaniu zimnego auta sprawdz czy parownik rozgrzewa się równomiernie z silnikiem. Gdy go przełączysz na gaz też sprawdź czy temperatura nie spadła.