Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie na gazie przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   budino7

budino7
  • 3 postów
  • Dołączył: 22-10-2009

Napisany 27 października 2009 - 18:47

Witam.
Jadąc na gazie podczas dosyć gwałtownego hamowania np. przed skrzyżowaniem mając w tym czasie wbity luz auto gaśnie. Później jest mały problem z odpaleniem ale po chwili kręcenia zaskakuje. Jadąc na PB taka sytuacja nie ma miejsca. Czy może ktoś pomóc i podpowiedzeć co może być przyczyną takiej sytuacji. Omega 2.0 16V instalacja STAG 300. Z góry dzięki za informacje.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 18:50

problem w położeniu dolotu.
Trzeba zrobic przysłonke z blaszki ... ale zaraz pojawi sie tu pewnie kczech i wyjasni Ci dokladnie co i jak ... ja nie chce wprowadzać Cie w błąd

#3 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 27 października 2009 - 19:01

Wzrost ciśnienia po CUT-OFF , wtryskiwacze (ich cewki) nie daja rady sie otworzyć.

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 19:06

Wzrost ciśnienia po CUT-OFF , wtryskiwacze (ich cewki) nie daja rady sie otworzyć.


a po ludzku, zeby ktoś nie znający sie na całym wszechświecie zrozumiał?

#5 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 27 października 2009 - 19:20

Gówniane graty : wtryski,parownik przede wszystkim.

#6 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2009 - 20:19

na prosty rozum , gasnie tzw "swieczka" dolot powietrza musisz zrobic tak aby nie wlatywało bezposrednio powietrze do filtra , mozna przesłonic , albo dosztukowac rure i ją zagiąc do srodka ...

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 21:49

no wiec sprawa nie jest taka prosta bo mamy doczynienia z sekwencja , wiec teoretycznie wszelkie problemy z "wpychaniem" powietrza do kolektora czy zmienne dlugosci kolektorów nie powinny miec wplywu na prace instalki
Po pierwsze to mamy problem z ZALEWANIEM silnika gazem - kolega po tym jak silnik sam zgasnie ma problem z jego odpaleniem
Po drugie gdyby problem (jak to napisal kolega "swieczki") czyli wpychania powietrza ( a tym samym gazu) wystopwal u budino7 to tak samo by sie dzialo podczas jazdy np 100km/h i wlaczeniu luzu....
Ja proponuje:
- na postoju podczas pracy silnika na lpg (na rozgrzanym silniku) wcisnac mocno pedal hamulca do podlogi i tak trzymac 2-3 sek po czym odpuscic - zwroc uwage czy takie operowanie pedalem hamulca ma wplyw na ewentualne zaburzenia pracy silnika. Mozesz tez kilka razy szybko wciskac i odpuszczac pedal. - generalnie sprawdzamy w ten sposob czy nie masz czasem uszkodzonego serwa w taki spsob ze zaburza podcisnienie w kolektorze ssacym
jesli to nic zmieni to:
- wyciagnij rure laczaca filtr powietrza z "trabka" pod prawa przednia lampa, nastepnie sparwdz czy efekte gasniecia przy ostrym hamowaniu wystepuje nadal - w ten sposob eliminujesz zjawisko , jak to ladnie napisal kolega, "swieczki" (fajna nazwa :) )
jesli to tez nie pomoze to zostaje wg mnie parownik. Byly problemy swego czasu z alaskami ktore zalozone inaczej niz wzdluz lini auta, otwieraly lub zamykaly doplywa gazu (chodzi o membrane) podcza ostrych skretow czy gwaltownych hamowan
i wlasciwie to tyle....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 28 października 2009 - 20:11

Popieram w 100% kolege kczecha ale warto tez sprawdzic dolot powietrza chodzi generlnie o szczelnosc :)

#9 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2012 - 16:20

Podłącze się bo problem mam podobny ale powstał po wymianie wtryskiwaczy z magików na valteki czerwone. Poprzednią omege miałem na valtekach i chodziła dobrze dlatego je kupiłem teraz. Instalacja to STAG300, parownik kme silver, samochód jak w opisie, ciśnienie 1,06bara, długość wężyków 33cm, nowe filtry przy wymianie wtryskiwaczy.
Problem:
- gaśnie podczas hamowania silnikiem gdy wciskam sprzęgło np przed skrzyżowaniem. Ale jadąc np 100km/h, wrzucając na luz i hamując nic się nie dzieje.
Czasem obroty spadną tak że zapali się kontrolka od ładowania i wrócą na ok 600rpm ale często spadają do samego dołu. Tak jakby po skończenie hamowania silnikiem nie nadanżały z reakcją. Magiki napewno były szybsze ale ok 60% omeg ma valteki i jeżdżą.
- na zimnym silniku strasznie szarpie podczas zmiany biegów, przy wciskaniu sprzęgła jak i podczas puszczania. Wydaje mi się że spowodowane jest to tym iż obroty dużo szybciej spadają niż na Pb.

Uaktualniłem firmware do najnowszej wersji i nic to nie dało, autokalibracje robiłem już którąś z kolei, troche pomaga zawyżenie temperatury gazu poprzez zmiane czujnika w programie. Nie moge zreklamować wtrysków ponieważ czasy są OK i chodzą cicho.
Z góry dziękuje za pomoc

#10 OFFLINE   Warchlak

Warchlak
  • 29 postów
  • Dołączył: 13-01-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 01 września 2012 - 12:08

Podłącze się bo problem mam podobny ale powstał po wymianie wtryskiwaczy z magików na valteki czerwone. Poprzednią omege miałem na valtekach i chodziła dobrze dlatego je kupiłem teraz. Instalacja to STAG300, parownik kme silver, samochód jak w opisie, ciśnienie 1,06bara, długość wężyków 33cm, nowe filtry przy wymianie wtryskiwaczy.
Problem:
- gaśnie podczas hamowania silnikiem gdy wciskam sprzęgło np przed skrzyżowaniem. Ale jadąc np 100km/h, wrzucając na luz i hamując nic się nie dzieje.
Czasem obroty spadną tak że zapali się kontrolka od ładowania i wrócą na ok 600rpm ale często spadają do samego dołu. Tak jakby po skończenie hamowania silnikiem nie nadanżały z reakcją. Magiki napewno były szybsze ale ok 60% omeg ma valteki i jeżdżą.
- na zimnym silniku strasznie szarpie podczas zmiany biegów, przy wciskaniu sprzęgła jak i podczas puszczania. Wydaje mi się że spowodowane jest to tym iż obroty dużo szybciej spadają niż na Pb.

Uaktualniłem firmware do najnowszej wersji i nic to nie dało, autokalibracje robiłem już którąś z kolei, troche pomaga zawyżenie temperatury gazu poprzez zmiane czujnika w programie. Nie moge zreklamować wtrysków ponieważ czasy są OK i chodzą cicho.
Z góry dziękuje za pomoc


Miałem podobny problem:) Również wtryski valtec... Żadna regulacja nie dawała rady.
Aż do momentu jak wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym, tzw gruszki:)
Problemu już nie ma, zero gaśnięcia:)

#11 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2012 - 08:59

Lewe powietrze w tamtym miejscu? Jeśli nie będzie innych pomysłów to spróbuje ale wydaje mi się że gdyby było jakieś lewe powietrze to silnik nie pracowałby równo a do tego nie moge się przyczepić
Dziś całe popołudnie szukałem nieszczelności, odrazu poskracałem wężyki od wtrysków do kolektora (27cm) ale nic to nie pomogło. Jedyna rada żeby znacznie rzadziej gasła to zwiększenie temperatury lpg

#12 OFFLINE   roberthj1

roberthj1
  • 89 postów
  • Dołączył: 07-01-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 marca 2014 - 13:19

Odgrzebię trochę temat. Silnik na lpg gaśnie mi przy hamowaniu, na benzynie jest idealnie. Dokładniej wygląda to tak, kiedy odpalam auto rano po chwili przełączam na gaz i kiedy hamuję a jest jeszcze zimny to nie gaśnie. Po chwili zaczyna się rozgrzewać i kiedy wskazówka temperatury podniesie się trochę to po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500 i podnoszą się na 800 po chwili a przy hamowaniu już gaśnie (oba objawy tylko podczas jazdy na postoju wszystko ok). Po jakimś czasie wskazówka zaczyna pokazywać normalną temperaturę czyli ponad 90stopni i wtedy objaw spadania obrotów po wciśnięciu sprzęgła znika ale pozostaje gaśniecie przy hamowaniu. Auto gaśnie nie tylko podczas szybkiej jazdy i hamowania ale nawet kiedy jadę 10km/h i zahamuję . Próbowałem hamować zanim obroty spadną do 800 i gaśnie, próbowałem czekać aż wejdą na 800 i wtedy dopiero hamować ale również gaśnie. Kiedy auto stoi i naciskam hamulec obroty stoją normalnie na 800 więc gaśnięcie występuje tylko kiedy auto się porusza. Byłem na regulacji gazu i wymieniłem filtr gazu ale nic to nie pomogło. Czytałem fora już kilka dni. Znalazłem że może to być wina serwa, parownika, albo wlotu powietrza. Zanim zacznę wymieniać wszystko na ślepo i tracić kasę, może ktoś potrafi po objawach stwierdzić która z tych części jest winna, żebym nie musiał strzelać w ciemno. Auto mam od niedawna, kiedy je kupiłem chodził normalnie ale się popsuł, wymienione było sporo części i wtedy wystąpiły te objawy. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel założył mu filtr powietrza stożkowy i schował to w obudowie po starym filtrze.

#13 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2014 - 14:23

Miałem podobnie. Gazownicy obstawiali wtryski gazu, po ich wymianie okazało się że reduktor umarł. Skończyło się na wymianie LPG, ze starej instalacja mam tylko butlę. Przez pierwsze 3 miesiące po zakupie było OK.
Jak dla mnie dolot, albo sama instalacja LPG. Na Pb jest OK ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#14 OFFLINE   roberthj1

roberthj1
  • 89 postów
  • Dołączył: 07-01-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 marca 2014 - 14:36

Na Pb idealnie, sprawdzałem na wszystkie możliwe sposoby i nic się nie dzieje. Gaśnie tylko na gazie. Tylko dodam że ja nie mam gazu na wtryskach. Podłączony jest pod rurę od dolotu. Mało się na tym znam ale z tego co mi mówił mechanik jest to druga generacja, przełącza się przy 2 tys. obrotów, reguluje się komputerem.

#15 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marca 2014 - 16:09

kolego mi auto gasło jak np zmieniałem biegi i okazało się, że reduktor był do wymiany...

#16 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marca 2014 - 17:57

a moze zacznij od najprostszej sprawy - filtr powietrza i kiedy byly wymieniane filtry gazu ? nastepnie regulacja. Filtr powietrza - 30 zł + regulacja z filtrami z 70 zł. Na regulacji dowiesz sie czy parownik jest jeszcze caly. W poprzedniej omedze mialem podobny problem i na koniec okazalo sie ze termostat tez byl walniety i pomimo dobrej temperatury silika reduktor byl zimny (ewentualnie letni). Niedogrzany redutkor ma kroszta zywotnosc oraz moze powodowac takie problemy

#17 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 05 marca 2014 - 23:46

A parownik jest wzdłuż czy w poprzek do kierunku jazdy ??

Po odpalaniu zimnego auta sprawdz czy parownik rozgrzewa się równomiernie z silnikiem. Gdy go przełączysz na gaz też sprawdź czy temperatura nie spadła.