PROBLEM Z AUTOMATEM!!! PROSZE O POMOC
#1 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2007 - 18:17
Posiadam Opla Omege B 2,5TD automat z 97r. Od tygodnia mam problem z automatem. Zaświecają mi sie lampki od biegów wszystkie naraz lub robi sie tzw. "choinka". Podczas jazdy jest wszystko OK. tylko podczas zmieniania biegów cos sie dzieje takiego. Zauważyłem, ze takie cos sie dzieje jak jest mokro (duże kałuże). Byłem u swojego mechanika wymienil olej filtry, pojeździłem z tydzień było OK. az do mementu kiedy wjechałem w duzy snieg i znowu zaczął sie ten problem. Do tego stopnia ze na komputerze miałem komiunikat "Automatic getriebe" Wyłączyłem silnik, właczyłem jeszcze raz i wszystko było OK (poza "choinką").
Prosze o jakąś rade i czy ktoś sie spotkał z czyms takim.
Mieszkam w okolicach warszawy, prosze o jakies namiary na fachowca od automatów.
Pozdrawiam
adasso
#2 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2007 - 18:50
szkrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie polecam dalszej jazdy w ten sposób.... bo skrzynia poprostu nie wie jaki jest bieg ustawiny....
http://forum.omegakl...ight=pozycjoner
http://forum.omegakl...hlight=selektor
http://forum.omegakl...ight=pozycjoner
http://forum.omegakl...ight=pozycjoner
pozdrawiam
:mrgreen:
#3 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2007 - 18:55
szkrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie polecam dalszej jazdy w ten sposób.... bo skrzyniapoprostu nie wie jaki jest bieg ustawiny....
nie tyle nie wie, co nie przełącza biegów. W trybie awaryjnym poszczególne przełożenia włącza sie ręcznie, gdzie:
1. to I bieg
2. to II biegWYmian
3. to III bieg
D. to IV bieg
W trybie awaryjnym nie powinno sie kontunuwać jazdy na odcinku dłuższym niż konieczny do dojechania do najbliższego serwisu.
ps. a co do przyczyny to GISKARD ma racje. Koszt nie za wielki, wymiana nie skomplikowana.
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 28 marca 2007 - 09:00
Mam pytanie natury technicznej:
Przymierzam się do czyszczenia pozycjonera (selektora jak kto woli). Już nawet raz zacząłem ale wymiękłem... Problem w tym, że żeby go wymontować trzeba najpierw odkręcić nakrętkę (klucz 17 jak dobrze pamiętam). Sęk w tym, że zamiast nakrętki kręci się całe ten trzpień czy jak to nazwać - w każdym razie to na co nakręcona jest nakrętka... Nie wiem jak to wygląda wewnątrz skrzyni ale obawiam się, że w środku też jest nakrętka i ona właśnie się odkręca. Nie chcę sobie narobić więcej kłopotu niż to jest konieczne i proszę o jakieś podpowiedzi. Następna sprawa - pozycjoner ma owalne otwory montażowe - czy to oznacza, że jego położenie można jakoś regulować? I co to może zmienić? Czy jak będę składał zpowrotem do kupy to muszę uważać na jego położenie? Czy tylko dokładność wykonania części jest tak mała, że dali takie otworki...
Help, Hilfe, Na pomość :bigok:
#6 OFFLINE
Napisany 28 marca 2007 - 10:15
Trzeba tak ustawić lub zaznaczyć przed rozkręceniem aby wskazania dźwigni w samochodzie pokrywały się z symbolami na pozycjonerze.
#7 OFFLINE
Napisany 28 marca 2007 - 11:21
#8 OFFLINE
Napisany 28 marca 2007 - 11:42
* - niepotrzebne skreślić
#9 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2008 - 15:39
Czytalem watki, ale mam pytanie bo cos mi nie pasuje do problemow opisanych na forum.
U mojego taty w aucie do dwoch dni przy przy przelaczaniu miedzy biegami migaja/swieca sie wszystkie kontrolki, ale po wlaczeniu wybranego biegu ( np D ) gasnal juz pozostale i swieci tylko jedna- czyli prawidlowo.
Skrzynia chodzi normalnie, nie ma zadnych komunikatow. W poniedzialem jedziemy do Konina ( jakies 500-550km) w jedna strone i wole sie upewnic, zeby nie bylo niespodzianek.
Bledow nie sprawdze na spinacz bo to dotyczy omki B fl.
#10 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2008 - 16:25
Podnosze temat.
Czytalem watki, ale mam pytanie bo cos mi nie pasuje do problemow opisanych na forum.
U mojego taty w aucie do dwoch dni przy przy przelaczaniu miedzy biegami migaja/swieca sie wszystkie kontrolki, ale po wlaczeniu wybranego biegu ( np D ) gasnal juz pozostale i swieci tylko jedna- czyli prawidlowo.
Skrzynia chodzi normalnie, nie ma zadnych komunikatow. W poniedzialem jedziemy do Konina ( jakies 500-550km) w jedna strone i wole sie upewnic, zeby nie bylo niespodzianek.
Bledow nie sprawdze na spinacz bo to dotyczy omki B fl.
Słabo czytałeś. Wyczyść pozycjoner.Jeśli nie pomoże to wyświetlacz pada.
Możesz spokojnie jechac u mnie raz miga raz nie ale nie mam czasu na czyszczenie a zrobiłem z tym dużo wiecej jak 500km.
#11 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2008 - 16:50
Podnosze temat.
Czytalem watki, ale mam pytanie bo cos mi nie pasuje do problemow opisanych na forum.
U mojego taty w aucie do dwoch dni przy przy przelaczaniu miedzy biegami migaja/swieca sie wszystkie kontrolki, ale po wlaczeniu wybranego biegu ( np D ) gasnal juz pozostale i swieci tylko jedna- czyli prawidlowo.
Skrzynia chodzi normalnie, nie ma zadnych komunikatow. W poniedzialem jedziemy do Konina ( jakies 500-550km) w jedna strone i wole sie upewnic, zeby nie bylo niespodzianek.
Bledow nie sprawdze na spinacz bo to dotyczy omki B fl.
bledow skrzyni nawet w B nie zczytasz na spinacz