Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

PROBLEM Z AUTOMATEM!!! PROSZE O POMOC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adasso

adasso
  • 3 postów
  • Dołączył: 31-01-2007
  • Skąd: Legionowo

Napisany 31 stycznia 2007 - 18:17

Witam wszystkich klubowiczów!!

Posiadam Opla Omege B 2,5TD automat z 97r. Od tygodnia mam problem z automatem. Zaświecają mi sie lampki od biegów wszystkie naraz lub robi sie tzw. "choinka". Podczas jazdy jest wszystko OK. tylko podczas zmieniania biegów cos sie dzieje takiego. Zauważyłem, ze takie cos sie dzieje jak jest mokro (duże kałuże). Byłem u swojego mechanika wymienil olej filtry, pojeździłem z tydzień było OK. az do mementu kiedy wjechałem w duzy snieg i znowu zaczął sie ten problem. Do tego stopnia ze na komputerze miałem komiunikat "Automatic getriebe" Wyłączyłem silnik, właczyłem jeszcze raz i wszystko było OK (poza "choinką").
Prosze o jakąś rade i czy ktoś sie spotkał z czyms takim.
Mieszkam w okolicach warszawy, prosze o jakies namiary na fachowca od automatów.

Pozdrawiam
adasso




#2 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 stycznia 2007 - 18:50

pozycjoner (selektor) do czyszczenia lub wymiany.... poczytaj w tych linkach był gdzies tam odnośnik do strony z opisem dokładnym, krok po kroku, jak to zrobić...

szkrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie polecam dalszej jazdy w ten sposób.... bo skrzynia poprostu nie wie jaki jest bieg ustawiny....

http://forum.omegakl...ight=pozycjoner

http://forum.omegakl...hlight=selektor


http://forum.omegakl...ight=pozycjoner

http://forum.omegakl...ight=pozycjoner

pozdrawiam
:mrgreen:

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2007 - 18:55

szkrzynia pracuje w trybie awaryjnym i nie polecam dalszej jazdy w ten sposób.... bo skrzyniapoprostu nie wie jaki jest bieg ustawiny....


nie tyle nie wie, co nie przełącza biegów. W trybie awaryjnym poszczególne przełożenia włącza sie ręcznie, gdzie:
1. to I bieg
2. to II biegWYmian
3. to III bieg
D. to IV bieg

W trybie awaryjnym nie powinno sie kontunuwać jazdy na odcinku dłuższym niż konieczny do dojechania do najbliższego serwisu.

ps. a co do przyczyny to GISKARD ma racje. Koszt nie za wielki, wymiana nie skomplikowana.

#4 OFFLINE   zaraza13

zaraza13
  • 216 postów
  • Dołączył: 12-07-2006
  • Skąd: Ze Stolicy Polskiej Miedzi

Napisany 31 stycznia 2007 - 18:59

albo odrazu TU
Bateria R6 24V

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 28 marca 2007 - 09:00

Żeby nie zakładać osobnego tematu podłączę się pod ten właśnie :) (autor niech będzie zaszczycony bo miałem kilka do wyboru :D ).
Mam pytanie natury technicznej:
Przymierzam się do czyszczenia pozycjonera (selektora jak kto woli). Już nawet raz zacząłem ale wymiękłem... Problem w tym, że żeby go wymontować trzeba najpierw odkręcić nakrętkę (klucz 17 jak dobrze pamiętam). Sęk w tym, że zamiast nakrętki kręci się całe ten trzpień czy jak to nazwać - w każdym razie to na co nakręcona jest nakrętka... Nie wiem jak to wygląda wewnątrz skrzyni ale obawiam się, że w środku też jest nakrętka i ona właśnie się odkręca. Nie chcę sobie narobić więcej kłopotu niż to jest konieczne i proszę o jakieś podpowiedzi. Następna sprawa - pozycjoner ma owalne otwory montażowe - czy to oznacza, że jego położenie można jakoś regulować? I co to może zmienić? Czy jak będę składał zpowrotem do kupy to muszę uważać na jego położenie? Czy tylko dokładność wykonania części jest tak mała, że dali takie otworki...
Help, Hilfe, Na pomość :bigok:

#6 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2007 - 10:15

Nie wiem co tej śrubie dolega dlatego nie będę filozofował bo nie rozkręcałem jeszcze tego,ale napewno ustawienie pozycjonera ma znaczenie względem drążka zmiany biegów.
Trzeba tak ustawić lub zaznaczyć przed rozkręceniem aby wskazania dźwigni w samochodzie pokrywały się z symbolami na pozycjonerze.

#7 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2007 - 11:21

GregorN, a tą stronę widziałeś?
http://myomega.ovh.o...r_programow.htm

#8 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 28 marca 2007 - 11:42

Widziałeś, widziałeś :) właśnie dzięki tej stronie chciałem się za to zabrać... myślałem, że będzie łatwo (i pewnie będzie) ale przestraszyłem sie tych śrubek (Boooosze świat się kończy... taki wielki chłop a śrubek sie boi :roll: ) :) A tak na poważnie - to mam nadzieję, że ktoś to robił (a nie tylko oglądał wspomnianą przez Lorda stronkę) i powie/napisze* jak się do tego zabrać i czy przypadkiem nie będzie z tego więcej szkody niż pożytku
* - niepotrzebne skreślić :D
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2008 - 15:39

Podnosze temat.

Czytalem watki, ale mam pytanie bo cos mi nie pasuje do problemow opisanych na forum.

U mojego taty w aucie do dwoch dni przy przy przelaczaniu miedzy biegami migaja/swieca sie wszystkie kontrolki, ale po wlaczeniu wybranego biegu ( np D ) gasnal juz pozostale i swieci tylko jedna- czyli prawidlowo.

Skrzynia chodzi normalnie, nie ma zadnych komunikatow. W poniedzialem jedziemy do Konina ( jakies 500-550km) w jedna strone i wole sie upewnic, zeby nie bylo niespodzianek.

Bledow nie sprawdze na spinacz bo to dotyczy omki B fl.

#10 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 27 lutego 2008 - 16:25

Podnosze temat.

Czytalem watki, ale mam pytanie bo cos mi nie pasuje do problemow opisanych na forum.

U mojego taty w aucie do dwoch dni przy przy przelaczaniu miedzy biegami migaja/swieca sie wszystkie kontrolki, ale po wlaczeniu wybranego biegu ( np D ) gasnal juz pozostale i swieci tylko jedna- czyli prawidlowo.

Skrzynia chodzi normalnie, nie ma zadnych komunikatow. W poniedzialem jedziemy do Konina ( jakies 500-550km) w jedna strone i wole sie upewnic, zeby nie bylo niespodzianek.

Bledow nie sprawdze na spinacz bo to dotyczy omki B fl.


Słabo czytałeś. Wyczyść pozycjoner.Jeśli nie pomoże to wyświetlacz pada.
Możesz spokojnie jechac u mnie raz miga raz nie ale nie mam czasu na czyszczenie a zrobiłem z tym dużo wiecej jak 500km.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2008 - 16:50

Podnosze temat.

Czytalem watki, ale mam pytanie bo cos mi nie pasuje do problemow opisanych na forum.

U mojego taty w aucie do dwoch dni przy przy przelaczaniu miedzy biegami migaja/swieca sie wszystkie kontrolki, ale po wlaczeniu wybranego biegu ( np D ) gasnal juz pozostale i swieci tylko jedna- czyli prawidlowo.

Skrzynia chodzi normalnie, nie ma zadnych komunikatow. W poniedzialem jedziemy do Konina ( jakies 500-550km) w jedna strone i wole sie upewnic, zeby nie bylo niespodzianek.

Bledow nie sprawdze na spinacz bo to dotyczy omki B fl.



bledow skrzyni nawet w B nie zczytasz na spinacz