Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie grzeje climatronic


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 23 października 2009 - 19:55

Tydzień temu kupiłem omegę 2,5 V6 z climatronicem jeździ się tym pieknie tylko mały problem jest. Nie mam ogrzewania, jak staje w korku temp idzie powyżej 90 C i dopiero wtedy coś grzeje. Co to moze być?? I nie działa mi też przycisk EKO od odłączania sprężarki to coś z czujnikiem czy musze szukać dalej?? Strasznie parują mi też szyby czy wymiana filtra kabinowego coś da??

#2 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2009 - 21:09

wiele tematów w jednym:p
jesli chodzi o grzanie to przyczyn moze byc wiele od termostatu po nagrzenice ja bym obstawiał terostat bo piszesz ze w korku cos tam grzeje i jego w piewszej kolejności wymienił:pet:
parowanie szyb jest duzo tematów na forum:szukaj2::szukaj2::szukaj2:i jeszcze raz :szukaj2::szukaj2::szukaj2:
przycisk ECO też jest na forum

.



 


#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2009 - 08:17

Zanim rozkopiesz poł auta to sprawdż czy elektryczna pompka pod zbiornikiem wyrównawczym działa.To jest tez przyczyna słabego grzania.

#4 OFFLINE   kris312312

kris312312
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 30 października 2009 - 09:39

witam.Miałem problem z parowaniem szyb i okazało się że mam zatkany odpływ deszczówki.Woda zbierała się w tej jamie przed filtrem pyłkowym (kabinowy).Po przetkaniu odpływu wszystko jest OK.

#5 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2009 - 09:53

witam.Miałem problem z parowaniem szyb i okazało się że mam zatkany odpływ deszczówki.Woda zbierała się w tej jamie przed filtrem pyłkowym (kabinowy).Po przetkaniu odpływu wszystko jest OK.


No, świetnie :ok:
Tylko dlaczego w tym temacie nam to piszesz?

 


#6 OFFLINE   chrobry125

chrobry125
  • 56 postów
  • Dołączył: 14-07-2010
  • Skąd: Polska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 października 2013 - 19:44

Witam podpinam się do tematu bo mój wrzucili do umieralni a mi auto nie grzeje i nie wiem o co chodzi
Objaw jest taki że mam klimatronik dwustrefowy i przy ustawieniu na HI z wylotu na szybę idzie cały czas zimne powietrze węże te pod maską i w chłodnicy i te od nagrzewnicy są ciepłe wloty i wyloty zawór trójdrożny wymieniłem tamtym roku co wiadomo nie jest równoznaczne że nie padł nie działają mi jeszcze nawiewy to znaczy nie przełączają się jak zmieniam na panelu .
mogę jeszcze dodać że wszytko działało w tamtym roku a w tym wyciągałem cały panel klimatronika bo miałem podświetlenie szczelone i wymieniałem żaróweczki , to tyle prosiłbym o jakieś rady bo kurna marznę w aucie rano jak jadę do roboty

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2013 - 21:17

Witam podpinam się do tematu bo mój wrzucili do umieralni a mi auto nie grzeje i nie wiem o co chodzi
Objaw jest taki że mam klimatronik dwustrefowy i przy ustawieniu na HI z wylotu na szybę idzie cały czas zimne powietrze węże te pod maską i w chłodnicy i te od nagrzewnicy są ciepłe wloty i wyloty zawór trójdrożny wymieniłem tamtym roku co wiadomo nie jest równoznaczne że nie padł nie działają mi jeszcze nawiewy to znaczy nie przełączają się jak zmieniam na panelu .
mogę jeszcze dodać że wszytko działało w tamtym roku a w tym wyciągałem cały panel klimatronika bo miałem podświetlenie szczelone i wymieniałem żaróweczki , to tyle prosiłbym o jakieś rady bo kurna marznę w aucie rano jak jadę do roboty


a to czytałeś?? http://forum.omegakl...ead.php?t=33947

#8 OFFLINE   chrobry125

chrobry125
  • 56 postów
  • Dołączył: 14-07-2010
  • Skąd: Polska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 października 2013 - 19:15

a to czytałeś?? http://forum.omegakl...ead.php?t=33947


czytałem dlatego napisałem że węże są ciepłe wszystkie i nie są twarde sprawdzał znajomy mechanik
a jak by ktoś pytał to reset klimatronika też zrobiłem i nie pomogło
a powietrze na HI dalej zimne leci chyba się rozchoruje od tego

#9 OFFLINE   serdel

serdel
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-09-2013

Napisany 09 października 2013 - 19:09

W moim przypadku było podobnie, po wymianie zepsutego panelu klimy przez elektryka, też nie działało ogrzewanie i sterowanie nawiewami, po zakupie kolejnego panelu sam wziąłem się do wymiany i okazało się że "elektryk" nie podłączył żółtej kostki, dzięki niemu wzbogaciłem się o kolejny sprawny panel:) Wszystko wyglądało na sprawne, do czasu aż zrobiło się chłodno, więc może masz też źle wpiętą kostkę.

#10 OFFLINE   greg89

greg89

    lepiej pchać niż ciągnąć

  • 35 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: nysa

Napisany 21 grudnia 2013 - 08:09

witam
mój problem polega na tym że przestał mi grzać klimatronic.
Wyciągałem radio w celu wyciągnięcia panelu ponieważ chciałem reaktywować podświetlenie klimy no i zwarcie zrobiłem na plusie w radiu wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Podświetlenie zrobione wszystko podpięte a tu psikus ani nie grzeje ani nie reagują klapki nawiawu na szyby nogi i twarz, pokazują się przez kilka sekund poziome kreski wskazujące na bład klimy. Pojechałem do mechaniorów podpieli kompa i wyskoczyły błędy wszystkich klapek jakiś nieznany 13 i zbyt niskie napięcie na zaworze grzewczym. Błędy klapek skasowane ale i tak d*pa nie działają.
Koledzy jaki diabeł tam siedzi?

#11 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 22 grudnia 2013 - 16:38

witam.Miałem problem z parowaniem szyb i okazało się że mam zatkany odpływ deszczówki.Woda zbierała się w tej jamie przed filtrem pyłkowym (kabinowy).Po przetkaniu odpływu wszystko jest OK.

No, świetnie
Tylko dlaczego w tym temacie nam to piszesz?

Strasznie parują mi też szyby

raczej dla tego;)

wszystko podpięte a tu psikus ani nie grzeje ani nie reagują klapki nawiawu na szyby nogi i twarz, pokazują się przez kilka sekund poziome kreski wskazujące na bład klimy

a poskładałeś to dobrze ? kostki wlazły na swoje miejsce?

#12 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 15 stycznia 2014 - 08:55

Ja mam z kolei taki problem, nawiew normalnie działał (climatronik ale mam odłaczoną klime bo sie kompresor spalił) także był zwykły nawiew i chodził aż pewnego czasu przestał działać, nie działał od 1-9 i na automatycznej funkcji, juz mialem do mechanika jechac i po 4 dniach sam się naprawił, kiedy zmieniałem miejsce nawiewu silniczki działały, i dzisiaj znowu to samo, odpalam auto a tu nie działa nawiew, na co zwrócić uwage?

#13 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 stycznia 2014 - 10:55

Nawiew nie odpalił się czasem po wciśnięciu przycisku ECO? Jeśli tak to masz odpowiedź:)

Dodany obrazek


#14 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 15 stycznia 2014 - 11:08

Bez przesady..... kompresor zepsuty od roku :( eko czy nie eko grzało tak samo, co moze byc spowodowane ze działała potem nie działał znowu działał i teraz znowu nie?

#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2014 - 13:50

Bez przesady..... kompresor zepsuty od roku :( eko czy nie eko grzało tak samo, co moze byc spowodowane ze działała potem nie działał znowu działał i teraz znowu nie?


poszukaj na forum rezystor dmuchawy

#16 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 16 stycznia 2014 - 09:14

Ok, ale jak mam ten rezystor sprawdzić czy jest dobry?

#17 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 02 lutego 2014 - 01:11

U mnie w tym roku stało się coś ciekawego. Wymieniłem nagrzewnice - sposób inwazyjny, 2 h i po robocie- stara była zapchana i grzanie również było kiepskie. Po wymianie, węże do nagrzewnicy obydwa gorące ale;
1. jak temperatura jest poniżej 0 stopni to nawet na HI leci powietrze chłodne ( jak było - 14 na zewnątrz to w czasie 45 km jazdy do pracy wręcz zmarzłem!!: szpital: ) , jak dam obieg wewnętrzny to coś tam ciepłem zawieje
2. jak temperatura jest powyżej zera, klimatronik zaczyna lekko grzać,
klimatronik ma jakiś błąd - pojawiają się kreski przy wyłączaniu auta- niestety nie mam go gdzie podpiąć ze względu na brak czasu przez dzień, chyba ze urlop wezmę.

Czy miał ktoś podobną przypadłość? Może jakiś czujnik temperatury?

Klimatronik resetowałem AUTO+OFF ale nic to nie dało.

Co zrobione/sprawdzone:
- nowy zawór trójdrożny
- nowa nagrzewnica
- uszczelka pod głowicą ok
- termostat ok, silnik nagrzewa się do max 95 stopni i w czasie jazdy utrzymuje 90-92 st
- pada mi opornik dmuchawy - czy może mieć to pływ na problem opisywany powyżej?

Wszelkie sugestie, wskazówki mile widziane :)

#18 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 02 lutego 2014 - 10:35

U mnie w tym roku stało się coś ciekawego. Wymieniłem nagrzewnice - sposób inwazyjny, 2 h i po robocie- stara była zapchana i grzanie również było kiepskie. Po wymianie, węże do nagrzewnicy obydwa gorące ale;
1. jak temperatura jest poniżej 0 stopni to nawet na HI leci powietrze chłodne ( jak było - 14 na zewnątrz to w czasie 45 km jazdy do pracy wręcz zmarzłem!!: szpital: ) , jak dam obieg wewnętrzny to coś tam ciepłem zawieje
2. jak temperatura jest powyżej zera, klimatronik zaczyna lekko grzać,
klimatronik ma jakiś błąd - pojawiają się kreski przy wyłączaniu auta- niestety nie mam go gdzie podpiąć ze względu na brak czasu przez dzień, chyba ze urlop wezmę.

Czy miał ktoś podobną przypadłość? Może jakiś czujnik temperatury?

Klimatronik resetowałem AUTO+OFF ale nic to nie dało.

Co zrobione/sprawdzone:
- nowy zawór trójdrożny
- nowa nagrzewnica
- uszczelka pod głowicą ok
- termostat ok, silnik nagrzewa się do max 95 stopni i w czasie jazdy utrzymuje 90-92 st
- pada mi opornik dmuchawy - czy może mieć to pływ na problem opisywany powyżej?

Wszelkie sugestie, wskazówki mile widziane :)


Miałem to samo. Musiałem wymienić panel klimatronika i wszystko zaczęło grzać.

#19 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 10:37

U mnie w tym roku stało się coś ciekawego. Wymieniłem nagrzewnice - sposób inwazyjny, 2 h i po robocie- stara była zapchana i grzanie również było kiepskie. Po wymianie, węże do nagrzewnicy obydwa gorące ale;
1. jak temperatura jest poniżej 0 stopni to nawet na HI leci powietrze chłodne ( jak było - 14 na zewnątrz to w czasie 45 km jazdy do pracy wręcz zmarzłem!!: szpital: ) , jak dam obieg wewnętrzny to coś tam ciepłem zawieje
2. jak temperatura jest powyżej zera, klimatronik zaczyna lekko grzać,
klimatronik ma jakiś błąd - pojawiają się kreski przy wyłączaniu auta- niestety nie mam go gdzie podpiąć ze względu na brak czasu przez dzień, chyba ze urlop wezmę.

Czy miał ktoś podobną przypadłość? Może jakiś czujnik temperatury?

Klimatronik resetowałem AUTO+OFF ale nic to nie dało.


Co zrobione/sprawdzone:
- nowy zawór trójdrożny
- nowa nagrzewnica
- uszczelka pod głowicą ok
- termostat ok, silnik nagrzewa się do max 95 stopni i w czasie jazdy utrzymuje 90-92 st
- pada mi opornik dmuchawy - czy może mieć to pływ na problem opisywany powyżej?

Wszelkie sugestie, wskazówki mile widziane :)


Minusy -- - -- świadczą o błędzie w układzie klimatronika może to być czujnik temperatury bądż napęd klapki powietrza i tylko podpięcie pod kompa powie co jest .Druga sprawa jeżeli już wszystkie możliwości są wyczerpane to spotkałem się że przewody na zaworze trójdrożnym zostały zamienione miejscami , chodzi o te dwa po przeciwnej stronie zasilania z głowicy , ogrzewanie było ale tylko w ciepłe dni. Przy palącym się jeżu mogą być minusy na wyświetlaczach.

#20 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 lutego 2014 - 12:24

U mnie kreski na wyświetlaczu od kompa były przy uszkodzonym czujniku temperatury pod zderzakiem. Klimatronik grzał wtedy tylko w pozycji na HI
Przy każdej innej temperaturze wiało zimne powietrze