Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nowy STAG 300 - słabe auto, szarpie + inne problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   giovano

giovano

    B_z wyglądem FL

  • 28 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Villa Arlini - Italia

Napisany 23 października 2009 - 11:21

instalacje w omci posiadam od czerwca. jest to stag-300-1
od dłuższego czasu mam mase problemow. podczas proby przyspieszenia, gdy gwaltownie zmienie bieg z 5 na 3 (przy predkosci 80kmh) i chce wyprzedzac to auto od razu przelacza mi sie na benzyne i piszczy przelacznik B/G
kolejny problem jest taki,ze auto szarpie przy wiekszych predkosciach a zaczyna sie od 100-110 lub gdy jade pod gorke. kolejna sprawa to taka, ze chyba butla jest zapowietrzona. zatankowalem gaz we włoszech w jakiejś dziwnej stacji i od tatego czasu powstaly wszystkie problemy. po zatankowaniu do pelna (butla 45kg) wchodzi okolo 38L auto jezdzi normalnie przez pierwsze 50km. nie ma szarpan,wszystko jest ok. gdy przekrocze 50km (przejeade) od czasu do czasu poszarpuje do przejechania 100km. Gdy przejade 100km zaczynaja sie problemy. Szarpie, sam przelacza sie na paliwo bez powodu. Pow. 130-150km przejechanej trasy nie da sie juz jezdzic! szarpie, nie ma przyspieszenia ale nie gaśnie. Gdy zajade na stacje wchodzi maksymalnie 16-18L gazu!
Po zatankowaniu do pełna problemy mijają i cała historia powtarza się od początku. W polsce zasięg na butli (trasa) miałem około 250-330km a tutaj, problemy zaczynaja sie po przejechaniu 100km. Kontrolki poziomu gazu w butli znikaja jak szalone. Pierwsza po 40km, druga po 70, trzecia po 100 i piszczy mi rezerwa juz przy 120-130km
Probowalem tankować na innych stacjach ale nic sie nie zmienia.
Mam pytanie... Jak ze STAGA spóścić całkowicie GAZ? tak by pozbyć sie zawartości butli do zera? może to pomoże, wypuścić całość i zalać go czystym innym gazem np. z Shella---
kolejna sprawa... stuka mi to coś zaznaczone na fotkach na czerwono. w Polsce dzialalo bardzo cichutko a teraz, oba te bajery jak by stukaja bardzo głośno

Dodany obrazek

pełna fotka:

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 23 października 2009 - 12:59

kolego to co ci tyka to wtryskiwacze nie wiem jak ty uważasz że głośno tykają ,mi też tykają no...głośniej jak zimny silnik jak ciepły też tykają jak zawory w polonezie ale duuużo ciszej żeby gaz spuścić to musisz wcisnąć tą kulkę co przy zaworze do tankowania ale lepiej tam gdzie są zawory od butli i zegar poluzuj końcówkę i niech leci do atmosfery ale pierw wyjeżdżj tyle ile się da myślę że musisz powymieniać filtry bo jakiegoś dziada zatankowałeś ale sprawdż butle może coś w srodku blokuje to się łatwo demontuje a butli to się nie odpowietrza tankujesz i tyle wtryskiwacze można wyciszyć wymieniając takie małe oringi

a cha są dwa rodzaje piszczenia takie kiedy gazu brakuje i w trybie normalnym przełączy się na b lud awaryjny niech podepnąci pod kom to powinieneś wiedzieć a jak ci miga lampka ta od centrali gazu

#3 OFFLINE   giovano

giovano

    B_z wyglądem FL

  • 28 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Villa Arlini - Italia

Napisany 23 października 2009 - 14:53

odpalam auto na zimnym, jadę, i w chwili gdy silnik osiągnie około 88-90C przełącza się na GAZ, do tej chwili pulsuje wolno (tak z jeden raz mrugnie na sekundę) na zielono, gdy się przełączy na GAZ, świeci na zielono... Gdy przełączy się sam np. podczas ostrgo zrywu to kontrolka pulsuje na zielono 3 , 4 razy na sekundę (szybko mruga)... i piszczy TIT,TIT,TIT (cztery razy)... Do póki go sam nie przełączę na GAZ będzie jechał na paliwie. Wyjaśnij mi jeszcze , gdzie są te zawory od butli i jakiś zegar...
Butle mam w kole zapasowym (kombi) i od góry patrząc nie ma na niej niczego... sama butla przykręcana od spodu...
oraz, gdzie są i jak wyglądają filtry.... przypomnę że mieszkam we włoszech a tutaj, znaleść omegę to jak Ferrari na Ukrainie! nie mają kabli, sprzętu i złączek do Omeg tym bardziej, nie wiedzą nawet co to STAG... Serwis odpada, a byłem już w kilkunastu

#4 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 23 października 2009 - 15:37

jak patrzysz na butlę z góry to widzisz ''denko'' które jest przykęcone na dwie śróbki ''motylki'' odkręcasz je i widzisz zegar i elektro zawór dwie końcówki jedna wchodzi gaz do butli podczas tankowania i drugą wychodzi na instalację w sam to stanowi całość ktora jest przykręcana do butli kilkoma śrubami można to odkręcić i sprawdzić co tam jest nie tak tylko uważać do opary zostaja w butli jeśli chodzi o instalację to gdzieś po drodze przed parownikiem musi być filterek który jest zamknięty w mosiężnej lub inny metal puszce wielkości pięści no i na spodzie parownika jest śruba spustowa pozostałości po gazie -oleista ciecz to sobie sprawdż i pisz może pomogę ja mam staga 300 to prawie to samo a z twojego opisu wynika że podczas ostrego ryszania to tak jakby nie było dobrego ciśnienia i centralka przełączy na b zacznij od filtrów

#5 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 23 października 2009 - 20:41

po pierwsze kolego jak napieprzaja Ci Valdemary sa do wymiany prawdopodobnie i tu moze byc klopot Twoich dziwnych historiipo drugie butla nie moze byc zapowietrzona, po trzecie zeby calkowicie spuscic gaz z butli jedz do gazownika włosi bardzo lubia GAZ :D :D lub odkrecic 6 srub na Imbus 4 ale jak nie masz pojecia o konstrucji wielozaworu lepiej sie nie pchac bo trzeba go tez umiejetnie wyciagnac, po czwarte jezeli podczas przyspieszania przelacza Ci na gaz to jest niskie cisnienie sprawdz filtry gazu i ustawienie dawki na reduktorze :)

#6 OFFLINE   giovano

giovano

    B_z wyglądem FL

  • 28 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Villa Arlini - Italia

Napisany 24 października 2009 - 07:36

sprawdzić ustawienie dawki na reduktorze...
Mógł bym Was poprosić o szersze info? Gdzie jest ten reduktor, jak wygląda, jak zwiększyc dawkę? Z tego co się orientuję to zwiekszenie dawki itp. odbywa sie spod kompa. Wszystkie ustawienia itp facet robil na kompie. podlaczal sie wtyczka pod jakas ogromna puszke (chyba komputer gazu) i tam regulowal. Napiszcie mi krok po kroku gdzie sa te filtry,jak je wyczyscic itp Mam dzis wolne wiec biore sie do roboty. Jesli chodzi o wlochow, to z Gazem nie jest tu tak jak myslicie. moze wlasi lubia gaz ale 90% samochodow na ulicach ma znaczek TDi,CDi itp a warsztatowcy,jak widza polskie tablice rejestracyjne od razu sie usmiechaja.wiadomo o co chodzi. kolejna sprawa: jakie waldemary ?? przeciez wszystko jest kompletnie nowiusienkie. na gazie zrobilem w polsce okolo 600-800km, dodatkowo trasa z gdanska do Ancony okolo 2900km z czego 80% na paliwie bo gazu w czechach i austri nie ma oraz po italii okolo 800km wiec mysle ze nic nie mialo prawa uszkodzic sie w instalacji ktora, kurde molek ma przebiegu okolo 2000km ponadto ten badziew kosztowal ponad 3000zl
na zdjeciu widac w lewym gornym rogu srebrną prostokątną puszkę z czerwono zielonymi napisami. obok jest złączka 4 pinowa. tam dokonywal wszystkich regulacji bo po zamontowaniu gazu spalal mi okolo 25-30L na setke gdy pojechalem na pierwsza regulacje ustawil tak ze teraz srednio na trasie i w miescie mieszane 12.5-13 ale zawsze poruszam sie w przedziale predkosciowym 80-100

#7 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2009 - 10:06

na moje to bym wymienił filtry i zczytał ze staga jaki błąd pokazuje

#8 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2009 - 14:27

Ja też tak miałem jak zatankowałem nieświadomie totalny syf... W efekcie membrana w parowniku mi spuchła i zaczela się rozpuszczac...

W butli zapewne masz ten syf i dlatego tankujesz mniej litrów gazu. Ewentualnie jak masz pełny zbiornik to zwiększa Ci się ciśnienie w układzie i dlatego autko jeździ normalnie. Ja proponowałbym wymiane filtrów fazy ciekłej i lotnej. No i radzę tankować na jakichś znanych stacjach, bo to nie jest oszczędność że się zatankuje pare groszy czy eurocentów taniej jak później trzeba wyłożyć 70zł na nową membranę czyli tyle za ile tankuje się pełny zbiornik gazu.

#9 OFFLINE   adass

adass
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-09-2009

Napisany 28 października 2009 - 22:59

masz nieprawidlowo zamontowane wtryski gazu to co zaznaczyles na czerwono,powinny byc w pionie,beda czesciej ci sie czesciej zapychaly.a co do stuku czasami tak pracuja,jakies lipne

#10 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 26 września 2010 - 15:47

Może zasłaby reduktor albo wąż z butli do reduktora za mały przekrój

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 19:45

Kolego:
1- Stag to elektronika, 50% instalacji; reszta to mechanika a więc:
2- Wtryskiwacze Valtek V30, po zdjęciu widzę, że założone ładnie z naciskiem na ładnie, bo funkcjonalnie to wcale: leżą poziomo, więc się brudzą; długie wężyki między wtryskiwaczami a wkrętkami to drugi minus, trzeci minus to właśnie Valtek - na rynku są lepsze i precyzyjniejsze a tylko nieco droższe
3-Zrób zdjęcie reduktora/parownika, tego czegoś, skąd gaz leci do listw wtryskiwaczy, obaczym, czy nie za mały.

Nawet najlepsza elektronika nie jest w stanie skompensować słabości wtryskiwaczy, parownika, złego montażu butli bądź zbyt małych rurek miedzi. Jak do Staga monter założy parownik Tomasetto Alaska i wtryskiwacze Valtek to w mocnym autku będzie problem, jak do Staga założy wtryskiwacze Keihin i parownik Koltec/MagicIII, Gold, Zavoli bądź dwa takie parowniki to będzie to zestaw lepszy niż Prins. Stag to nowoczesny, uniwersalny kontroler.

#12 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 września 2010 - 03:42

Dobry stosunek cena/jakość mają magic-jety. Syf w butli syfem w butli, ale rozjechane/rozkalibrowane wtryski też potrafią narobić bigosu.