Witam!
Przekopałem chyba wszystkie tematy z temperaturą i podobnego nie znalazłem. Więc tak: jak silnik się zagrzeje i temperatura wzrasta do 95 stopni to włącza się wentylator i wtedy gaszę silnik bo akurat dojechałem pod dom, i gdy wentylator się wyłączy i przekręce stacyjkę żeby odpalić to temperatura jest prawie 100 stopni, gdy odpalę i przejadę kawałek gwałtownie spada. Czy ktoś przerabiał taki problem? Dodam że na starym i nowym płynie jest to samo i czasem na rozgrzanym silniku pokaże że nie ma płynu. Zauważyłem jeszcze że są białe ślady na zbiorniczku jakby coś spod korka leciało i na ciepłym silniku jest więcej płynu niż na zimnym. Co może być nie tak? Czy wymiana korka pomoże czy pompa kończy żywot?


Temp silnika po zgaszeniu i ponownym odpaleniu V6
Rozpoczęte przez
klimi
, 23 paź 2009, 07:44
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 07:44
#2
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 08:12
Wzrost poziomu plynu po zagrzaniu to normalna sprawa. Nagly wzrost temperatury po zgaszeniu i wlaczeniu stacyjki to tez normalka. Ciecz bedaca w obiegu ma nizsza temperature, po zgaszeniu silnika obieg staje i ciecz nagrzewa sie od goracego wciaz silnika. Instalacja jest nadcisnieniowa wiec temp. 100 st. to nie problem, przy 107 st. dopiero termostat otwiera sie na max.
Sprawdzenie poziomu plynu robi sie na zimnym silniku. Poza tym sprawny musi byc korek wlewu, zeby trzymal odpowiednie nadcisnienie w ukladzie i nie dopuszczal do wrzenia jesli temperatura skoczy.
Sprawdzenie poziomu plynu robi sie na zimnym silniku. Poza tym sprawny musi byc korek wlewu, zeby trzymal odpowiednie nadcisnienie w ukladzie i nie dopuszczal do wrzenia jesli temperatura skoczy.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#3
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 17:20
Może masz uszkodzony czujnik który daje wskazania na liczniki i okłamuje - jest pod kolekorem ssącym obok czujnika temp. ecu.
Termostat sprawdź też.
Sprawdź czy nie ma oleju w zbiorniczku z cieczą i czy w oleju nie ma wody - robi sie biała maź - jak śmitana.
Termostat sprawdź też.
Sprawdź czy nie ma oleju w zbiorniczku z cieczą i czy w oleju nie ma wody - robi sie biała maź - jak śmitana.
#4
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 17:35
Nic nie naprawiaj tak jak kolega pisze i nie szukaj nigdzie przyczyny.
Jest to normalne zjawisko w naszych silnikach.A temperatura spada nagle po odpaleniu bo pompa zaczyna pracować.
Jest to normalne zjawisko w naszych silnikach.A temperatura spada nagle po odpaleniu bo pompa zaczyna pracować.
#5
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 18:35
Sprawdź czy nie ma oleju w zbiorniczku z cieczą i czy w oleju nie ma wody - robi sie biała maź - jak śmitana.
Nic takiego nie ma. olej i płyn czyściutki:) jutro zmienię korek od zbiorniczka bo mi przez niego cieknie.
#6
OFFLINE
Napisany 25 października 2009 - 16:44
A ja mam takie pytanie. Jak silnik się nagrzeje do tych 90-95 st. i jadąc wrzucę na luz to temperatura na desce spada błyskawicznie niemal do zera. Czy to normalne, bo wcześniej wydaje mi się, że nie było tak dużego spadku???