Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

15w40 czy 15w50


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kamisiek

kamisiek
  • 29 postów
  • Dołączył: 13-05-2008
  • Skąd: słupsk

Napisany 19 października 2009 - 15:37

maryna zalana 15w40-mineralny. zrobił to poprzedni właściciel, chyba w myśl starej zasady ze powyżej 200kk lejemy minerał. ja jako uzytkowniczka auta po prawie 2 latach eksploatacji nie zauważyłam żadnych większych problemów.
ponieważ mam w domu 15w50 petronas (zdaje się syntetyk Petronas) zastanawiam się nad zmianą. co radzicie?
tylko nie krzyczcie ze było, ze poszukać itd. poszukałam... czytałam... i dalej nic nie wiem.
nie wiem, moze ta niewiedza to przywilej kobiety?
ratunku!

#2 OFFLINE   chillor

chillor
  • 20 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 października 2009 - 16:04

Gorąvo polecam mobila 10 w 40 do diesla, jak masz turbinke to do turbo diesla. Używam go odkąd kupiłem samochodzik i naprawde sprawdza sie rewelacyjnie. Tylko wczesniej umyj silnik, masz takei fajne preparaty dolewasz, pochodzi troszke na starym olejku i zmieniasz na fresz :). A czy przez te 2 latka zmieniałaś olej wogóle?

#3 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 października 2009 - 16:20

Ja bym zostal przy mineralnym 15w40.Silnik pracuje na nim juz dluzszy czas jest ok wiec nie ma sensu eksperymentowac.

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2009 - 16:53

Olej półsyntetyczny

Petronas Syntium 800 15w50


Olej silnikowy na bazie syntetycznej przeznaczony dla silników benzynowych i diesel.

Specyfikacja:
SAE API ACEA VW MB-Approval
15W-50 SL/CF A3/B3 505.00 229.1

Charakterystyka:
Formuła Syntium 800 zapewnia:
• ochronę przed zużyciem silnika
• niskie zużycie oleju
• czystość silnika

a ja bym zalał tym olejem , przecież 200 000 km dla diesla to nie jest jakiś straszny przebieg o ile jest prawdziwy a tak poza tym to kto wymyślił to zalewanie mineralnym po 200 tyś km , takie rzeczy to stosowało się w samochodach z przed trzech dekad

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 października 2009 - 17:42

Rowniesz uwazam ze zalanie minerala do diesla przy przebiegu 200 tys to glupota ale czy ma taki przebieg no nie wiem.Z tym rocznikiem stawiam ze motorek ma przejechane z 400 tys.Masz racje Kocyk tzn.mialem na mysli zebym 50-tki nie kupil ale jak juz go masz Kolezanko to mozesz go wlac.50-tka charakteryzuje lepszymi wlasciwosciami zmarnymi przy wyzszych temp[ma lepszy film olejowy] i raczej nie chodzi tu o temp. otoczenia a o temp.silnika.Poprostu biedziesz miala wieksza pewnosc ze jak dasz motorkowi w d..e to nie przerwie sie film olejowy tzn.wszystkie elementy w srodku silnika beda "nasaczone olejem".

#6 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 19 października 2009 - 20:01

śmiało lej półsyntetyk silnikowi napewno nie zaszkodzisz. Ja jeżdzę też na półsyntetyku Valvoline mam najechane 263tys i planuję przy kolejnej zmianie oleju wlać pełny syntetyk. Te zabobony z wlewaniem mineralnego do silników z przebiegiem 200tys to kompletna bzdura to faktycznie dotyczyło raczej Polonezów i Łady Samary o ile zdołały doczłapać się do takiego przebiegu:mur:

#7 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 października 2009 - 22:34

jak polecam FUCHS 15-40

#8 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 20 października 2009 - 00:02

Ja uważam że powinnaś zalać tego Valvoline. Minerał do turbiny to jakieś nieporozumienie, nigdy nie zrozumiem jak można oszczędzać na oleju tymbardziej że nie są to jakies kolosalne pieniądze. Zarówno BMW jak i GM zalecają do tego silnika olej syntetyczny, na cały okres eksploatacji.


Krzysiek

#9 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 20 października 2009 - 19:17

a co powiecie na temat Shell Helix Super High Mileage 15/50?

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2009 - 19:21

a co powiecie na temat Shell Helix Super High Mileage 15/50?

No weź! Serio się nad nim zastanawiasz? Ja serio myślę o zmianie z 10W40 na 5W50 (czyli syntetyk zalecany przez Opla do tego silnika).

arówno BMW jak i GM zalecają do tego silnika olej syntetyczny, na cały okres eksploatacji.

No i tu się zgadzam w 100%, jeśli nie bierze oleju, to tylko syntetyk. Jest droższy, ale silnik milej pracuje, lżej, miękko.

#11 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 20 października 2009 - 19:27

zastanawiam sę bo mam 8 litrów.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2009 - 19:29

Sprzedaj, a do swojej zalej coś normalnego.

#13 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 20 października 2009 - 19:29

wydaje mi się, że producent oleju nie gra aż tak istotnej roli jak jego parametry i zastosowanie do odpowiedniego silnika. Przykładowo do silnika 2,5DTI Opel zalecał wlewać Mobil 1, Renault przystaje przy Elf itd. końca nie widać a w olejach możesz przebierać i wybierać Shell Helix z pewnością też będzie dobry, oby nie mineralny:D