Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kod usterki 74


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 14 października 2009 - 18:29

Witam. Jestem tu nowy i proszę o porade. Od tygodnie jestem posiadaczem omegi 2.5TD i wydaje mi się że jest troche mułowata do100 w 14sekund. Zczytałem dziś błędy na spinacz i wyskoczyły mi15,41,74,91,92. Tempomatu nie mam to te dwa ostatnie odpadają. Chodzi mi najbardziej o ten15, 41 i 74. Ten 74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa a gdzieś na forum czytałem że im zimniejsze powietrze tym lepiej. Dodam że intercoler mam bez wentylatora tylko dolot w zderzaku jest ażurowy a widziałem w innych że te kratki mają pełne. Może musze założyć pełną to nie będzie te powietrze tak się mocno schładzać.A co do błedu 41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa, to pewnie czeka mnie wymiana tego czujnika? 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30, tu też nie rozumiem bo temperatura dochodzi do 90stopni.Prosze o rady.

#2 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 14 października 2009 - 20:28

twoja Omega fabrycznie, w zależności jakie nadwozie masz, sedan do 100km/h przyspieszał w 12s a kombi w 13s (dane dla manualnej skrzyni). Samochód nie jest pierwszej młodości więc parametry masz całkiem przyzwoite, a co do odczytanych błędów to nie powinny mieć żadnego wpływu na przyspieszenie oraz "mułowatość" samochodu. Należy pamiętać, że z biegiem lat kompresja silnika też spada :tak:

#3 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 15 października 2009 - 07:50

Dzięki za wypowiedz ale jeszcze interesuje mnie co z tym błędem 74 zrobic?Czy założyć pełną kratkie w zdeżaku? Bo niechce żeby coś złego dzieło mi się z silnikiem z tego powodu. A moja omega to kombi.

#4 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 15 października 2009 - 17:35

Witam. Jestem tu nowy i proszę o porade. Od tygodnie jestem posiadaczem omegi 2.5TD i wydaje mi się że jest troche mułowata do100 w 14sekund. Zczytałem dziś błędy na spinacz i wyskoczyły mi15,41,74,91,92. Tempomatu nie mam to te dwa ostatnie odpadają. Chodzi mi najbardziej o ten15, 41 i 74. Ten 74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa a gdzieś na forum czytałem że im zimniejsze powietrze tym lepiej. Dodam że intercoler mam bez wentylatora tylko dolot w zderzaku jest ażurowy a widziałem w innych że te kratki mają pełne. Może musze założyć pełną to nie będzie te powietrze tak się mocno schładzać.A co do błedu 41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa, to pewnie czeka mnie wymiana tego czujnika? 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30, tu też nie rozumiem bo temperatura dochodzi do 90stopni.Prosze o rady.


po podłączeniu interfejsa wykasuj poprostu błąd następnie bez ingerencji wmontuj kratkę i pośmigaj trochę zobacz co sie będzie działo. To że temperatura dochodzi do 90 stopni tym sie nie przejmuj u mnie jak cisnę i turbina zamiata temp potrafi podskoczyć w okolice 100 stopni 90 to normalka. Jeżeli nic się nie zmieni wtedy możesz popróbować mechanicznie pogrzebać;)

#5 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 15 października 2009 - 19:48

Przepraszam ale co to jest interfejs? i jak wykasować błąd?

#6 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 15 października 2009 - 20:26

zatkać chłodzenie intercoolera? powodzenia... nie ma takiego czegoś że temperatura powietrza doładowującego za niska. po prostu masz uszkodzony czujnik lub przewody i tyle. diesel czym na chłodniejsze powietrze tym lepiej.

#7 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 15 października 2009 - 20:38

A co może się dziać złego z silnikem jeśli bym nie wymienił tego czujnika?

#8 OFFLINE   smoku

smoku
  • 43 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Tarnów

Napisany 09 stycznia 2010 - 21:27

Koledzy dziś sprawdziłem sobie błędy na spinacza i wyskoczył mi błąd 74-temperatura powietrza doładowującego zbyt niska.
jak sprawdzić ten czujnik, i czym objawia się jego uszkodzenie bo mi autko chodzi normalnie.

#9 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 10 stycznia 2010 - 02:17

prawda jest taka że im niższa temperatura powietrza tym leprze osiągi nie trzeba dodatkowo schładzać powietrza np dodatkowy wentylator na intercoolerze diesel jest przystosowany do każdych warunków pracy czy zima czy lato moim zdaniem musiał byś wyczyścić styk czujnika z kostką i zobaczyć co się będzie działo . Interfejs to kabel łączący samochód z komputerem np opel-skaner op-com kub tech2



kod 74 to jest przepływomierz zbyt wysokie napięcie ale w 2.5 td jest opis 74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa

najlepiej podłączyć fejsa i sprawdzić parametry
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#10 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 10 stycznia 2010 - 02:46

Przepraszam ale co to jest interfejs?


To jest podstawowe urządzenie każdego posiadacza samochodu wyposażonego w elektronikę sterującą...... każdy posiadacz omegi powinien go mieć :)
Dzięki "fejsowi" czyli poprostu: komputerowi diagnostycznemu jest możliwa poprawna naprawa i regulacja silnika (szczególnie td). Bez niego nie dojdziesz do ładu z samochodem (szczególnie z silnikiem BMW - jaki jest w omedze).

#11 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 26 lutego 2011 - 13:27

Witam.Jakie oprogramowanie do Interfejsu najlepiej kupić do Omegi TDS '95 ?? I czy Omega B ma OBDI czy OBDII?

#12 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2011 - 23:41

Obd ii