Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klekoczące zawory


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pablo11

pablo11
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Dziwnów

Napisany 10 października 2009 - 21:09

Witam czy ktoś może mi pomóc . Mam problem w mojej omie ( sil 2,0 16v) a mianowicie po zagrzaniu przy 2000 obr pod obciążeniem zaczynają klekotać zawory ale powyżej jest ok i silnik jest przymulony , pali mi się pomaranczowa kontrolka silnika czy ktoś może coś doradzić.

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2009 - 21:23

błędy sczytaj ;) tak na początek

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   pablo11

pablo11
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Dziwnów

Napisany 11 października 2009 - 10:21

ok pojadę na kompa zobaczymy co pokaże .

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2009 - 10:28

ok pojadę na kompa zobaczymy co pokaże .


ale do odczytu błędów wcale nigdzie nie musisz jechac

http://forum.omegakl...p=3996#post3996

#5 OFFLINE   pablo11

pablo11
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Dziwnów

Napisany 11 października 2009 - 16:47

Sczytałem błędy a mianowicie 0130, 0135, 0140, 0410, wygląda na to ze uszkodzoną mam sondę i następne uszkodzenie w układzie doprowadzenia powietrza dodatkowego ale nie wiem co to jest za uszkodzenie czy może ktoś podpowiedzieć z góry dziękuje

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2009 - 16:57

Sczytałem błędy a mianowicie 0130, 0135, 0140, 0410, wygląda na to ze uszkodzoną mam sondę i następne uszkodzenie w układzie doprowadzenia powietrza dodatkowego ale nie wiem co to jest za uszkodzenie czy może ktoś podpowiedzieć z góry dziękuje


Zobacz kable od sondy czy nie jest cos urwane albo przetarte. A pompa powietrza dodatkowego to tzw. odkurzacz (lewe przednie nadkole, wiecej o nim sie dowiesz jak w szukajce wpiszesz "odkurzacz") - mozliwe ze sie zatarl i ktos wyjal przekaznik od niego zamiast wyjac bezpiecznik (w skrzynce pod maska: przekaznik od odkurzacza jest w narozniku skrzynki przekaznikow najblizej reflektora, a bezpiecznik to DUZY czerwony 50A).

#7 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2009 - 18:57

Ale od uszkodzenia odkurzacza nie klekotały by mu na rozgrzanym silniku. Odkurzacz ma za zadanie dogrzać katalizatory na zimnym (z tego co pamiętam - nawet jest gdzieś na forum że jak wyciąłeś kata to odkurzacz można wypiąć żeby niepotrzebnie nie chodził)

0130 - Oxygen sensor (O2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
0135 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control -
circuit malfunction
0140 - Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - no activity
detected
0400 - Exhaust gas recirculation (EGR) system - flow malfunction

Sprawdź jak koledzy pisali czy przewody od lambdy nie są gdzieś przetarte i sprawdź EGRa - może on nawalił i po nagrzaniu daje za dużo spalin z powrotem do silnika i stąd klekotanie.

A tak w ogóle błędy 0135 i 0140 czyli Heated oxygen sensor to nie są błędy odkurzacza tylko układu podgrzewania lambdy -> http://www.aa1car.co...ry/o2sensor.htm więc raczej odkurzacz nie ma tu całkowicie nic do rzeczy :)

Ale zacznij po kolei od lambdy bo ona może ciągnąć za sobą kolejne (lambda źle reguluje mieszankę = niedopalona benzyna w spalinach kierowana z powrotem do silnika = znowu za bogata mieszanka i tak w kółko). Patrząc na te błędy obstawiam albo całkowity pad lambdy albo przetarte przewody. Tak czy inaczej wymiana albo zaizolowanie powinno rozwiązać problem. :)

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2009 - 19:38

BzQ tam nie bylo 0400 tylko 0410 - uklad powietrza dodatkowego.
A klekoczace zawory na cieplym to raczej juz przepracowany olej silnikowy.

#9 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2009 - 19:43

Sorry mój błąd, faktycznie było 0410 :)

Znalazłem dwa opisy - jeden secondary air injection system, drugi fuel pump.

Tak czy inaczej trzeba zacząć od lambdy :)

#10 OFFLINE   pablo11

pablo11
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Dziwnów

Napisany 17 października 2009 - 14:51

Witam .Dzięki wielkie za porady jutro będę miał czas żeby wszystko dokładnie sprawdzić .

#11 OFFLINE   pablo11

pablo11
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Dziwnów

Napisany 24 października 2009 - 09:47

Witam . Przejżałem wszystkie przewody wygladaja na dobre . Mam spalony odkużacz , i sondę . Sondę wymieniłem ale po ponownym podłaczenieu znowu pokazuje kody 0130 0135 , co się może dziać powinno być dobrze. prosiłbym o podpowiedz.