

klekoczące zawory
#1
OFFLINE
Napisany 10 października 2009 - 21:09
#2
OFFLINE
Napisany 10 października 2009 - 21:23

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 10:28
ok pojadę na kompa zobaczymy co pokaże .
ale do odczytu błędów wcale nigdzie nie musisz jechac
http://forum.omegakl...p=3996#post3996
#5
OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 16:47
#6
OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 16:57
Sczytałem błędy a mianowicie 0130, 0135, 0140, 0410, wygląda na to ze uszkodzoną mam sondę i następne uszkodzenie w układzie doprowadzenia powietrza dodatkowego ale nie wiem co to jest za uszkodzenie czy może ktoś podpowiedzieć z góry dziękuje
Zobacz kable od sondy czy nie jest cos urwane albo przetarte. A pompa powietrza dodatkowego to tzw. odkurzacz (lewe przednie nadkole, wiecej o nim sie dowiesz jak w szukajce wpiszesz "odkurzacz") - mozliwe ze sie zatarl i ktos wyjal przekaznik od niego zamiast wyjac bezpiecznik (w skrzynce pod maska: przekaznik od odkurzacza jest w narozniku skrzynki przekaznikow najblizej reflektora, a bezpiecznik to DUZY czerwony 50A).
#7
OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 18:57
0130 - Oxygen sensor (O2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
0135 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control -
circuit malfunction
0140 - Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - no activity
detected
0400 - Exhaust gas recirculation (EGR) system - flow malfunction
Sprawdź jak koledzy pisali czy przewody od lambdy nie są gdzieś przetarte i sprawdź EGRa - może on nawalił i po nagrzaniu daje za dużo spalin z powrotem do silnika i stąd klekotanie.
A tak w ogóle błędy 0135 i 0140 czyli Heated oxygen sensor to nie są błędy odkurzacza tylko układu podgrzewania lambdy -> http://www.aa1car.co...ry/o2sensor.htm więc raczej odkurzacz nie ma tu całkowicie nic do rzeczy

Ale zacznij po kolei od lambdy bo ona może ciągnąć za sobą kolejne (lambda źle reguluje mieszankę = niedopalona benzyna w spalinach kierowana z powrotem do silnika = znowu za bogata mieszanka i tak w kółko). Patrząc na te błędy obstawiam albo całkowity pad lambdy albo przetarte przewody. Tak czy inaczej wymiana albo zaizolowanie powinno rozwiązać problem.

#8
OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 19:38
A klekoczace zawory na cieplym to raczej juz przepracowany olej silnikowy.
#9
OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 19:43

Znalazłem dwa opisy - jeden secondary air injection system, drugi fuel pump.
Tak czy inaczej trzeba zacząć od lambdy

#10
OFFLINE
Napisany 17 października 2009 - 14:51
#11
OFFLINE
Napisany 24 października 2009 - 09:47