Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odcina gaz i przełącza na benzynę


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   autoselect

autoselect
  • 12 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Podedwórze

Napisany 07 października 2009 - 20:21

Witam!
Szukałem, szukałem ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem.
Instalacja sekwencyjna :STAG 300, parownik/regulator ciśnienia-ZAVOLI, zawór odcinający-LOVATO, wtryskiwacz gazu-WALTEK,czujnik ciśnienia-AC/PS-01. Instalacja założona przez poprzedniego właściciela w grudniu ubiegłego roku a więc na gwarancji. Przejechane ok. 30tys. km. Niestety miejsce założenia o tyle odległe , że nie opłaca mi się tam jechać.
Objawy:
Początkowo (jakieś dwa miesiące temu zaczęło przełączać na benzyne przy prędkościach ok 140km/g, następnie przy gwałtownym przyśpieszaniu (np. podczas wyprzedzania), później tak przy 100km, potem przy 80, następnie przy zmianie z 4 biegu na 5. Teraz to już praktycznie nie ma jazdy na LPG. Jedzie chwilę na gazie i nagle przeskok na benzynkę, jak przełączę znowu na gaz to znowu jedzie chwilę na gazie poczym z powrotem uparcie przeskakuje na benzin.
Dobrzy ludzie doradźcie co to za komedyja bo ja osobiście nie mam zielonego pojęcia. Tak jakby się coś stopniowo zapychało.(filtr gazu sprawdzany i jest ok)
Pozdr. :(

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2009 - 20:27

filtry masz dwa ,sprawdzałeś ten mały przed zaworem (ciekły) trzeba podłączyć kompa bo przyczyn może byc wiele może czujnik moze parownik nie trzyma ciśnienia ciężko tak na oko

#3 OFFLINE   manio1b

manio1b
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 07 października 2009 - 20:30

Jeśli jesteś laikiem w elektryce to nie wiem czy poradzisz sobie sam. Ale odwagi. Posprawdzaj wszystkie łącza elektryczne : typu zasilanie z aku, bezpieczniki gazu, może coś zaśniedziało typu konektory na zaworach lub reduktorze gazu. Nie sądzę że tu ma jakiś wpływ prędkość auta.Poprostu odpal na gazie i poruszaj wiązkami od gazu, może akurat ci się to zdarzy. Powodzenia.

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2009 - 20:33

Początkowo (jakieś dwa miesiące temu zaczęło przełączać na benzyne przy prędkościach ok 140km/g, następnie przy gwałtownym przyśpieszaniu (np. podczas wyprzedzania), później tak przy 100km, potem przy 80, następnie przy zmianie z 4 biegu na 5. Teraz to już praktycznie nie ma jazdy na LPG. Jedzie chwilę na gazie i nagle przeskok na benzynkę, jak przełączę znowu na gaz to znowu jedzie chwilę na gazie poczym z powrotem uparcie przeskakuje na benzin.
Dobrzy ludzie doradźcie co to za komedyja bo ja osobiście nie mam zielonego pojęcia. Tak jakby się coś stopniowo zapychało.(filtr gazu sprawdzany i jest ok)
Pozdr.

Moga byc spadki cisnienia.

Ja na poczatek podjechalbym sprawdzic szczelnosc >> moze gdzie ucieka gaz ( duzo niekosztuje a masz pewnosc)
Jak bedzie ok, to chyba jednym sposobem ( jak chcesz sie sam bawic) jest zakup inerfejsu (koszt ok 60zł ). POtem musisz poczytac instrukcje (czyli troche sie poduczyc ) i zaistalowac sobie program do staga >> jest darmowy na stronie producenta.

Jak juz masz intefejs i jakas wiedze, to sprawdzasz w czasie jazdy co sie dzieje z cisnieniem i temp reduktora w momencie jak przezuca na benzyne.

Bo przyczyny moga byc rozne >> mogl sie np. wysypac map sensor.

#5 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2009 - 20:39

Stag przełącza się na benzyne gdy wystąpi błąd:

- spadnie ciśnienie gazu
- odepnie się jaki kolwiek wtrysk gazowy
- gdy temperatura gazu spadnie do określonego pułapu
- gdy ma zaznaczoną opcję również przełącza na benzyne gdy przekroczy się określoną ilośc obrotów np. 6000rpm

Podepnij komputer i sprawdź ciśnienie na parowniku i wskazania czujników temperatury, wymień filtr fazy lotnej i fazy ciekłej. Może masz membrane w parowniku zjechaną, nie tankowałeś gazu na jakichś stacjach niewiadomego pochodzenia? Ja tak miałem jak mi się od gazu rozpuściła normalnie membrana w parowniku :/ Wszystko wyjdzie Ci na kompie

#6 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 08 października 2009 - 20:33

sa 3 mozliwosci

padniety czujnik temp na reduktorze

padniety czujnik cisnienia gazu ps-01

lub reduktor

#7 OFFLINE   autoselect

autoselect
  • 12 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Podedwórze

Napisany 09 października 2009 - 20:16

Witam!
Byłem dzisiaj u gazowników i co się okazało.
Filterek przy parowniku i sam parownik były tak zasyfione, że gaz chociaż jest gazem nie mógł się przez to przecisnąć.
Gaz tankuję przeważnie w jednym miejscu i ponoć jest dobry.
Powiedziano mi, że filterki trzeba zmieniać co jakieś 15tys.(moje miały jakieś 30tys.). Ok tylko dlaczego w takim razie dostęp do tego filterka przy parowniku jest tak ciulowy? Rocznie robię jakieś 30tys. , a więc dwa razy do roku trzeba rozbebeszać pół samochodu żeby wymienić takie małe g.... No nic, w każdym razie kluseczka śmiga na gazie jak dawniej . Czas zdiagnozowania usterki i naprawa ok. 1 godz. (podpięcie do kompa i sprawdzenie ciśnienia, wymiana filterków, przeczyszczenie gruntowne parownika) Koszt to 160 pln.
Pozdrawiam!

#8 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 09 października 2009 - 22:11

kolego to samo miałem w volvo 850 t5 zachowywał się tak samo jak opisujesz tylko że zaczynało się od 200 potem 170 i tak dalej aż pewnego dnia nie pozwolił dodać gazu i od razu się przełączał pojechałem do gościa który to zakładał podpiął pod kompa i wymiwnił czujnik ciśnienia i coś tam jeszcze regulował i było ok a do staga300 to większość gaziarzy ma kompa