

lock up
#1
OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 20:04
#2
OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 20:21
#3
OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 20:28
Poza tym lock up nie jest czymś z VAGa .. tylko normalną cechą choćby srednio nowoczesnych automatów
Jak to sprawdzić? Bardzo prosto.
Ile biegów ma automat w omedze B?
4
a ile zmian biegów czuć podczas przyspieszania? 5
Piąty to lock up
Odpowiednio w 5 biegowych B FL czuć 6 przełożenie - ktore de facto nie jest przełożeniem.
#4
OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 20:28
#5
OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 12:31
#6
OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 12:36
u mnie czuję prześlizg na 3 biegu tak jak wcześniej opisałem o jakieś 300 obrotów też tak macie
generalnie poslizg występnuje na kazdym bieegu począwszy od ruszenia (w koncu jak stoisz na D i masz noge na hamulcu, a następnie ją zdejmiesz naciskasz na gaz .. to przecież obroty wzrastają zanim auto ruszy .. no nie?)
Poslizgu nie ma tylko jak zapnie sie lock up .. jednak trudno to laikowi zauważyć, bo po wcisnięciu gazu lock up sie rozłącza.
#7
OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 13:58
generalnie poslizg występnuje na kazdym bieegu począwszy od ruszenia (w koncu jak stoisz na D i masz noge na hamulcu, a następnie ją zdejmiesz naciskasz na gaz .. to przecież obroty wzrastają zanim auto ruszy .. no nie?)
Poslizgu nie ma tylko jak zapnie sie lock up .. jednak trudno to laikowi zauważyć, bo po wcisnięciu gazu lock up sie rozłącza.
ok. wiadoma sprawa, ale czy też tak masz. Przy normalnym rozpędzaniu kiedy zmieni się bieg na 3 mam ok 2500 obrotów na tym biegu obroty rosną do 2800 cały czas auto się rozpędza potem obroty spadną do 2500 i auto ciągnie dalej na 3 biegu. Tak jakby w początkowej fazie sprzęgła się ślizgały a po chwili łapały. Mógł byś sprawdzić u siebie czy tak masz.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 19:31
kiedy skrzynia się podgrzeje to przyśpieszając przy tych samych obrotach skrzynia w okolicach 78km/h zapina lock up, po 0,5sek. obroty rosną ok. 300-400 w górę (ale bez wycia) i w kolejne 0,5sek lock up załapuje już normalnie i wszystko działa okej. Dodam że przy niższych obrotach tj. tak do 2000obr/min taki efekt nie występuje.
Tak jak mówię, wszystko działa prawidłowo dzieje się tak przez bardzo wiele km. Tylko mam pytanie czego to może być wina ? Sterownik ? Czujnik ciśnienia ? Może ktoś z Was miał już podobną sytuację ?
#10
OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 19:43
Witam, mam pewien problem który występuje odkąd zmieniłem skrzynie (mam 2.5TD założona teraz AR25 od 2.5 V6), tj. od ponad pół roku, mianowicie kiedy skrzynia jest zimna to przykładowo rozpędzam samochód na 2800obr/min dobijam do 80 i lock up łapie no i dalej przyśpiesza ciut wolniej z racji pełnego zasprzęglenia z silnikiem. Daję gaz jest redukcja i git. Ale...
kiedy skrzynia się podgrzeje to przyśpieszając przy tych samych obrotach skrzynia w okolicach 78km/h zapina lock up, po 0,5sek. obroty rosną ok. 300-400 w górę (ale bez wycia) i w kolejne 0,5sek lock up załapuje już normalnie i wszystko działa okej. Dodam że przy niższych obrotach tj. tak do 2000obr/min taki efekt nie występuje.
Tak jak mówię, wszystko działa prawidłowo dzieje się tak przez bardzo wiele km. Tylko mam pytanie czego to może być wina ? Sterownik ? Czujnik ciśnienia ? Może ktoś z Was miał już podobną sytuację ?
jesli dobrze kumam masz taki efekt jakby ci sie sprzeglo slizgnelo podczas przelaczania z prawdopodobnie 3 na 4 bieg
ja mialem cos takiego u siebie
mechanik od automatow powiedzial ze to prawdopodobnie podjechane tarczki(ale by musial rozebrac skrzynie zeby potwiedzic) i odradzil naprawe ze wzgledu na koszty, tym bardziej ze u mnie slizgal sie dodatkowo na wstecznym
no i zmienilem skrzynie
a tak wogole to poziom oleju w automacie masz OK?
#11
OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 20:18
#12
OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 20:44
Tak, poziom jest ok, olej był świeży dolany, wyczyszczę zaworki jeszcze i naleję świeżego z nowym filtrem, może pomoże ;-)
albo zczytaj moze czy nie masz bledow bo wiem po sobie ze zmiana oleju nie pomogla wogole a jedynie niepotrzebnie kase na olej wydalem,na filtr i uszczelki
jedz lepiej do dobrego mechanika od automatu
ja za przejazdzke z gosciem nic nie zaplacilem mimo tego ze sie wogole nie znalismy wczesniej
a wkladajac paluchy samemu w srodek najprawdopodobniej nic nie zdiagnozujesz a zaworki mysle ze wyjda przy zczytywaniu bledow
#13
OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 20:52
#14
OFFLINE
Napisany 04 października 2010 - 21:21
#15
OFFLINE
Napisany 04 października 2010 - 22:00
Nie mam na razie zaworków na podmianę, jeśli będziesz pierwszy to daj znać czy coś się zmieniło ?

#16
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2015 - 14:06
Ar25 - zmienia biegi ładnie, nie szarpie, malina. Tylko jest małe ale, nie ma lockupa przy 70-80 km/h. W ogóle go przy żadnej prędkości nie ma. Idzie to naprawić jakoś normalnie? Błędów brak.
Edycja: 04-06-2015, 10:59
Podbije temat, wpadła druga skrzynia, również brak lockupa. Sterownik ? Wiązka była wcześniej lutowana 1 do 1.