Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

lock up


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 06 października 2009 - 20:04

Czy mamy coś takiego w naszych automatach. Pytam po to bo remontowałem skrzynię i odczuwam mały prześlizg 3 i 4 biegu. chodzi mi oto że po włączeniu 3 biegu mam obroty 2500 ciągnie do 2800 i znów spada do 2500 potem ciągnie normalnie podobnie jest na 4. Czy to spięcie przez przekładnie chydrokinetyczną na sztywno silnika ze skrzynią czy palą mi się nowiuśkie sprzęgła.

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2009 - 20:21

to raczej typowa opcja w skrzyni VAG - w Oplu raczej nie ma - nie spotkałem się



 


#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2009 - 20:28

oczywiście ze mamy lock up.

Poza tym lock up nie jest czymś z VAGa .. tylko normalną cechą choćby srednio nowoczesnych automatów

Jak to sprawdzić? Bardzo prosto.
Ile biegów ma automat w omedze B?
4
a ile zmian biegów czuć podczas przyspieszania? 5
Piąty to lock up
Odpowiednio w 5 biegowych B FL czuć 6 przełożenie - ktore de facto nie jest przełożeniem.

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2009 - 20:28

z tego co wiem jest w naszych skrzynkach lock-up. Załączenie lock-upa odczuwane jest jak włączenie dodatkowego biegu.

#5 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 07 października 2009 - 12:31

u mnie czuję prześlizg na 3 biegu tak jak wcześniej opisałem o jakieś 300 obrotów też tak macie

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2009 - 12:36

u mnie czuję prześlizg na 3 biegu tak jak wcześniej opisałem o jakieś 300 obrotów też tak macie


generalnie poslizg występnuje na kazdym bieegu począwszy od ruszenia (w koncu jak stoisz na D i masz noge na hamulcu, a następnie ją zdejmiesz naciskasz na gaz .. to przecież obroty wzrastają zanim auto ruszy .. no nie?)
Poslizgu nie ma tylko jak zapnie sie lock up .. jednak trudno to laikowi zauważyć, bo po wcisnięciu gazu lock up sie rozłącza.

#7 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 07 października 2009 - 13:58

generalnie poslizg występnuje na kazdym bieegu począwszy od ruszenia (w koncu jak stoisz na D i masz noge na hamulcu, a następnie ją zdejmiesz naciskasz na gaz .. to przecież obroty wzrastają zanim auto ruszy .. no nie?)
Poslizgu nie ma tylko jak zapnie sie lock up .. jednak trudno to laikowi zauważyć, bo po wcisnięciu gazu lock up sie rozłącza.


ok. wiadoma sprawa, ale czy też tak masz. Przy normalnym rozpędzaniu kiedy zmieni się bieg na 3 mam ok 2500 obrotów na tym biegu obroty rosną do 2800 cały czas auto się rozpędza potem obroty spadną do 2500 i auto ciągnie dalej na 3 biegu. Tak jakby w początkowej fazie sprzęgła się ślizgały a po chwili łapały. Mógł byś sprawdzić u siebie czy tak masz.

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2009 - 14:02

nie musze sprawdzać - tak nie powinno byc.

#9 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 października 2010 - 19:31

Witam, mam pewien problem który występuje odkąd zmieniłem skrzynie (mam 2.5TD założona teraz AR25 od 2.5 V6), tj. od ponad pół roku, mianowicie kiedy skrzynia jest zimna to przykładowo rozpędzam samochód na 2800obr/min dobijam do 80 i lock up łapie no i dalej przyśpiesza ciut wolniej z racji pełnego zasprzęglenia z silnikiem. Daję gaz jest redukcja i git. Ale...
kiedy skrzynia się podgrzeje to przyśpieszając przy tych samych obrotach skrzynia w okolicach 78km/h zapina lock up, po 0,5sek. obroty rosną ok. 300-400 w górę (ale bez wycia) i w kolejne 0,5sek lock up załapuje już normalnie i wszystko działa okej. Dodam że przy niższych obrotach tj. tak do 2000obr/min taki efekt nie występuje.
Tak jak mówię, wszystko działa prawidłowo dzieje się tak przez bardzo wiele km. Tylko mam pytanie czego to może być wina ? Sterownik ? Czujnik ciśnienia ? Może ktoś z Was miał już podobną sytuację ?

#10 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 19:43

Witam, mam pewien problem który występuje odkąd zmieniłem skrzynie (mam 2.5TD założona teraz AR25 od 2.5 V6), tj. od ponad pół roku, mianowicie kiedy skrzynia jest zimna to przykładowo rozpędzam samochód na 2800obr/min dobijam do 80 i lock up łapie no i dalej przyśpiesza ciut wolniej z racji pełnego zasprzęglenia z silnikiem. Daję gaz jest redukcja i git. Ale...
kiedy skrzynia się podgrzeje to przyśpieszając przy tych samych obrotach skrzynia w okolicach 78km/h zapina lock up, po 0,5sek. obroty rosną ok. 300-400 w górę (ale bez wycia) i w kolejne 0,5sek lock up załapuje już normalnie i wszystko działa okej. Dodam że przy niższych obrotach tj. tak do 2000obr/min taki efekt nie występuje.
Tak jak mówię, wszystko działa prawidłowo dzieje się tak przez bardzo wiele km. Tylko mam pytanie czego to może być wina ? Sterownik ? Czujnik ciśnienia ? Może ktoś z Was miał już podobną sytuację ?


jesli dobrze kumam masz taki efekt jakby ci sie sprzeglo slizgnelo podczas przelaczania z prawdopodobnie 3 na 4 bieg
ja mialem cos takiego u siebie
mechanik od automatow powiedzial ze to prawdopodobnie podjechane tarczki(ale by musial rozebrac skrzynie zeby potwiedzic) i odradzil naprawe ze wzgledu na koszty, tym bardziej ze u mnie slizgal sie dodatkowo na wstecznym

no i zmienilem skrzynie


a tak wogole to poziom oleju w automacie masz OK?

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 października 2010 - 20:18

Tak, poziom jest ok, olej był świeży dolany, wyczyszczę zaworki jeszcze i naleję świeżego z nowym filtrem, może pomoże ;-)

#12 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 20:44

Tak, poziom jest ok, olej był świeży dolany, wyczyszczę zaworki jeszcze i naleję świeżego z nowym filtrem, może pomoże ;-)


albo zczytaj moze czy nie masz bledow bo wiem po sobie ze zmiana oleju nie pomogla wogole a jedynie niepotrzebnie kase na olej wydalem,na filtr i uszczelki

jedz lepiej do dobrego mechanika od automatu
ja za przejazdzke z gosciem nic nie zaplacilem mimo tego ze sie wogole nie znalismy wczesniej
a wkladajac paluchy samemu w srodek najprawdopodobniej nic nie zdiagnozujesz a zaworki mysle ze wyjda przy zczytywaniu bledow

#13 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 października 2010 - 20:52

No właśnie błędów żadnych nie ma, jeszcze tak myślę może to od kondycji silnika, bo regenerowałem nastawnik ale znowu jest to samo, a pompa robiona była ok. rok temu. Ciekną mi 2 wtryski więc tak myślę może silnik świruje bo w pewnym momencie może nie mieć wystarczająco mocy, stąd uwalnia lock up na chwilę ? ;/ Kurcze już sam nie wiem. Ale jakby nic się nie pogarsza i żadnych negatywnych skutków nie widać, więc pozostaje tylko jeździć ;-) Pytam stricte z ciekawości a nie żeby się zamartwiać i szukać dziury w całym. ;-)

#14 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 04 października 2010 - 21:21

Mam to samo i dodatkowo przeciąga mi 2drugi bieg. Mam zamiar przełożyć elektrozawory z drugiej skrzyni ale jakoś nie mogę sie za to zabrać choć jestem ciekawy czy coś to pomoże.

#15 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 października 2010 - 22:00

U mnie przeciąganie się nie zdarzyło jak do tej pory. Wszystko działa super i bardzo płynnie tylko ten lock up. ;/
Nie mam na razie zaworków na podmianę, jeśli będziesz pierwszy to daj znać czy coś się zmieniło ? :)

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 kwietnia 2015 - 14:06

Podepnę się.

Ar25 - zmienia biegi ładnie, nie szarpie, malina. Tylko jest małe ale, nie ma lockupa przy 70-80 km/h. W ogóle go przy żadnej prędkości nie ma. Idzie to naprawić jakoś normalnie? Błędów brak.

Edycja: 04-06-2015, 10:59
Podbije temat, wpadła druga skrzynia, również brak lockupa. Sterownik ? Wiązka była wcześniej lutowana 1 do 1.