

przycisk z gwiazdką
#1
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 10:18
Do czego służy przycisk z gwiazdką obok automatycznej skrzyni biegów
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 10:45
jazda w zimie
bosz... po co wprowadzac dezorientacje takimi radami ...
Śnieżynka (opisana już wielkokrotnie na forum) służy do ułatwiania ruszania na śliskiej powierzchni.
Działa w ten sposob, ze włączając śnieżynke automat rusza z III biegu. Snieżynka wyłącza sieautomatycznie przy ok. 80 km/h kiedy auto wrzuci IV.
Nic innego śnieżynka nie robi.
Fakt jest taki, ze po włączeniu śnieżynki, auto baaardzo łagodnie rusza, co faktycznie moze ułatwić ruszenie na śliskiej nawierzchni, nawet jesli dodacz troch ze duzo gazu. Moment na kołach wtedy jest naprawde mały.
Wypróbuj sobie kiedyś - włącz sniezynke i rusz

#4
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 12:02

#5
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 13:45
A to moja rakieta http://www.mv6.prv.pl
#6
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 14:58
Mnie ta śnieżynka już nie raz uratowała gdy ugrzązłem w błocie :mrgreen:
no dobra. Ja używam codziennie rano śnieżynki, zeby mi skrzynia nie wkręcała silnika do 3tys obrotów jak jest zimny zanim zmieni bieg

Tak ją w ciula robie

#7
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 15:24
śnieżynce włączony klawisz TC (kontrola trakcji), czy jeden nie wyklucza drugiego?
#8
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 15:41
no dzisiaj już mogę ją przetestować (jest trochę śniegu), ale czy nie przeszkadza
śnieżynce włączony klawisz TC (kontrola trakcji), czy jeden nie wyklucza drugiego?
jak wcisnies klawisz TC to wylaczasz kontrole trakcji

#9
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 17:37
no dzisiaj już mogę ją przetestować (jest trochę śniegu), ale czy nie przeszkadza
śnieżynce włączony klawisz TC (kontrola trakcji), czy jeden nie wyklucza drugiego?
tylko po co

Włączony przycisk TC (świecąca sie kontrolka) to wYłączona trakcja

#10
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 17:49
no dzisiaj już mogę ją przetestować (jest trochę śniegu), ale czy nie przeszkadza
śnieżynce włączony klawisz TC (kontrola trakcji), czy jeden nie wyklucza drugiego?
tylko po co
Włączony przycisk TC (świecąca sie kontrolka) to wYłączona trakcja
dokladnie :mrgreen: skoro wlaczasz sniezynke to znaczy ze nie chcesz zeby kola buksowaly co milo jest wspomagane dlawieniami silnika przez TC. ogoolnie najlepiej to TC-off, 3+"s" i jaaaaaaaazdaaaaaaaaa :bud:
#11
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 18:03
bajer....
a TC-off
#12
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 18:13
... przy okazji chciałem pozdrowić śniezynkę

A to moja rakieta http://www.mv6.prv.pl
#13
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 22:46
#14
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 22:59
to trochę opel wprowadza w błąd, bo jak TC wciśnięty to świeci kontrolka, że niby TC działa, mogli chociaż dopisać do kontrolki "OFF"
nic nie wprowadza w blad. Kontrolka sie pomaranczowa wiec ostrzega cie ze TC jest WYLACZONE. jesli podczas jazdy zerwiesz przyczepnosc to tez ci zamruga. W standarcie jest zalaczone i nie ma potrzeby zebi sie jakas kontrolka swiecila
#15
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 23:05
#16
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 23:05
to trochę opel wprowadza w błąd, bo jak TC wciśnięty to świeci kontrolka, że niby TC działa, mogli chociaż dopisać do kontrolki "OFF"
(...)
ale chodziło mi o kontrolkę, że jak wciskasz TC, to że niby się wyświetla, że kontrola trakcji wyłączona, a tu po prostu się świeci TC, przyznasz, że większą by to niosło ze sobą informację
ABS, poduszki, cisnienie oleju, ładowanie akumulatora, klocki hamulcowe - to wszytsko jest sprawne dopiero kiedy świecą sie kontrolki na desce :>
Może by tak sie zastanowić troche nad tym na co sie patrzy i co od czego jest.
Poza tym - jesli czegoś używasz ... to proponuje RTFM (zapożyczony akronim od kolegi z innego wątku

ps. jak, mnie wali czerwona albo pomarańczowa kontrola po gałach to sie zastanawiam co sie zepsuło - Ty sie cieszysz, ze w koncu jest cisnienie oleju ?
#17
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 23:07
ale chodziło mi o kontrolkę, że jak wciskasz TC, to że niby się wyświetla, że kontrola trakcji wyłączona, a tu po prostu się świeci TC, przyznasz, że większą by to niosło ze sobą informację
ze wzgledow bezpieczenstwa ktos dal ten wynalazek jako standart i defaultowo WLACZONY ale na szczescie w niektorych autach mozna go wylaczyc :mrgreen: wiec po kiego next kontrolka swiecaca po oczach w nocy ze masz WLACZONY TC ?
#18
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 23:08
#19
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 23:10
skoro wciskasz TC i na wyświetlaczu zapala się oponka z napisem TC to można by pomyśleć, że właśnie załączyłeś kontrolę trakcji, a jeśli by się wyświetlało np. TC OFF, to by było bardziej czytelne, nie sądzisz?
zrozumiales analogie do cisnienia oleju czy poduszek powietrznych?
Kontrolka na desce ma zwrócić Ci uwage na awarie lub niebezpieczenstwo.
Wyłączając TC masz wiedziec, ze to zmniejsza bezpieczeństwo Twojego tyłka i masz o tym być powiadomiony.
Ludzie .. myślcie, ja Was prosze
#20
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 23:10
skoro wciskasz TC i na wyświetlaczu zapala się oponka z napisem TC to można by pomyśleć, że właśnie załączyłeś kontrolę trakcji, a jeśli by się wyświetlało np. TC OFF, to by było bardziej czytelne, nie sądzisz?
wiesz jest pewien standard przyjety dla oznaczen wyposazenia i kontrolek w samochodach i pewnie dla tego.