

Brak ładowania akumulatora
#1
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 21:27
Z góry dziękuje za sugestie i pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 21:52
#3
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 21:56
Gość wstawił w czwartek samochód do warsztatu, 3 dni elektrycy dumali i nie znaleźli przyczyny. Zamiast tego wyciągnęli na konsolę przełącznik odłączający wszystko poza centralnym zamkiem aby zamknąć samochód.
Myślisz kolego, że nie sprawdzali alternatora i nie zauważyli braku paska?
A co to ma do braku ładowania?Zamiast tego wyciągnęli na konsolę przełącznik odłączający wszystko poza centralnym zamkiem aby zamknąć samochód.
Szybciej jest jakieś zwarcie, które rozładowuje akumulator. Myślę, że trzeba to odpuścić lub niech klient naprawi to jak ma być bo jeszcze ci fura spłonie.
#4
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 21:56
#5
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 22:05
Gość wstawił w czwartek samochód do warsztatu, 3 dni elektrycy dumali i nie znaleźli przyczyny. Zamiast tego wyciągnęli na konsolę przełącznik odłączający wszystko poza centralnym zamkiem aby zamknąć samochód.
Przedewszystkim zmień elektryka
Co może być:
-szczotki od regulatora napiecia
-dioda na mostku
-zła masa
itd.
Najlepiej podmienić alternator i zobaczyć czy drugi daje jakieś napięcie. Obstawiam że gdzieś jest przerwa na kablu lub dioda siedzi
#6
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 22:11
#7
OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 00:48
Jak niema ładownia to sprawdził bym alternator czyli mostek prostowniczy i regulator napięcia ewentualnie szczotki. Potem kable z alternatora do akumulatora no i na koniec czy jest pasek wielo-klinowy bo bez niego tez nie ładuje:D
To co wymieniłem wpływa na ładowanie a to z tym paskiem to był żart. Zresztą po mechanikach co przyczyny nieładowania nie mogą znaleźć przez 3 dni można i tego się spodziewać.
Zresztą to co zrobili to podsuwa mi inna myśl może ładowanie jest ok tylko prądu za dużo na postoju bierze stąd ptyczek-elektryczek. Prąd pobierany na zamkniętym aucie powinien wynosić chyba 0,02 A (niech wypowie się ktoś pewny) Jeśli jest więcej to przy podłączonym amperomierzu wyciągasz bezpieczniki jak prąd pobierany w spoczynku spadnie znaczy się znalazłeś obwód i tam musisz szukać.
#8
OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 19:33

Pozwolę sobie zapisać Wasze uwagi i zasugerować mojemu mechanikowi pewne rozwiązania jakie podaliście. Dodam że zapewne wcześniej u tamtego elektryka podstawowe rzeczy na pewno sprawdzono a ten pomysł z przełącznikiem miał zapobiec rozładowywaniu się akumulatora na postoju. Oczywiście to żadne rozwiązanie dopóki się nie znajdzie faktycznej usterki, jedynie chwilowe "załatwienei" sprawy. Przepraszam że wczoraj pisałem za ogólnie, tak mnie coś tknęło jak szedłem luli aby się Was mądrzejszych poradzić przed zakupem. Jeszcze raz dziękuję

PS. Napiszę w czwartek wieczorem co tam z tego zakupu wyszło...
#9
OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 22:46
#10
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 18:38

