Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

schemat instalacji elektrycznej do pompy paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 13:54

Witam
Jak w temacie szukam schematu gdzie mogą być jakieś łączenia na odcinku przekaźnik - pompa paliwa w 2-u litrówce. Problem jest taki że czasami po przekręceniu kluczyka pompa nie rusza a podając jej napięcie na krótko rusza. Miernikiem sprawdzane na wejściu do przekaźnika ( czerwony kabel) napięcie jest więc przerwy szukam od przekaźnika do pompy. niech ktoś poratuje schematem lub wiedza bo nie chcę w ciemno wybebeszać auta bo wiązka chyba idzie wewnątrz...

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 17:40

są sakny ksiązki sam naprawiam na FTP powinno być, jak nie to zabiorę na zlot schematy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   tols

tols
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-08-2009

Napisany 25 września 2009 - 22:21

Nie szukaj przerwy od przekaźnika do pompy, bo jej nie znajdziesz. Napięcie na wejściu przekaźnika po włączeniu stacyjki jest zawsze (nóżka 30), nie sprecyzowałeś gdzie podajesz napęcie (wyjście przekaźnika p 87, bezpiecznik nr 18 pod kierownicą) na pompę , najprościej wyklucz ową przerwę zwierając kawałkiem przewodu zaciski 30 i 87 przekaźnika pompy paliwa (patrz przekaźniki w komorze silnika przy module SIMTEC dwa różowe najbliżej szyby - lewy ten od strony silnika ). Pompa powinna zadziałać -jak nie sprawdż bezpiecznik 18 środkowy rząd pod kierownicą 3 od prawej -zadziała - dalej dobry elektryk, komputer. Przekaźnikiem pompy paliwa steruje moduł, powodzenia.

#4 OFFLINE   Kierowc

Kierowc
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 29 września 2009 - 21:58

też mam problem z pompą paliwa,ale jest jeszcze jedna sprawa że przekażnik ma wewnątrz diode no jak ona jest D. a napięcia nic nam nie dadzą na kablach sprawdzając miernikiem w podstawce przekażnika

#5 OFFLINE   tols

tols
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-08-2009

Napisany 01 października 2009 - 18:21

też mam problem z pompą paliwa,ale jest jeszcze jedna sprawa że przekażnik ma wewnątrz diode no jak ona jest D. a napięcia nic nam nie dadzą na kablach sprawdzając miernikiem w podstawce przekażnika


Przy modułach elektronicznych wszystkie przekaźniki muszą mieć diody na cewkach, napięcie miernikiem sprawdzamy względem masy. Najprościej zerknąć na schemat gdzie powinny one występować, na zacisku 30 przekaźnika pompy po włączeniu stacyjki napięcie musi być. Napięcia na kablach pewnie, że nic nam nie dadzą, bo gdy przekaźnik ten nie działa to napięcie z modułu nie jest podawane na cewkę. Przeczytaj poniżej jak podać owe napięcie na obwód elektryczny zas. pompę, oczywiście po przekręceniu stacyjki i na chwilkę. Miałem taki przypadek. Był suchy lut w module SIMTEC, grzebanie w tymże powierz doświadczonemu.

#6 OFFLINE   Kierowc

Kierowc
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 15 października 2009 - 18:00

Dzięki za wszystkie porady. Doszedłem co to było ,a mianowicie katastroficzny brak styku konicuwek przekażnika z kablami w podstawce .a omega a jak coś

#7 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2009 - 08:54

Ja chyba też się uporałem:) do dziś jest spokój a le sam nie wiem gdzie tkwiła przyczyna więc opisze co porobiłem. Jak wielu radziło poczyściłem styki w podstawie przekaźnika oraz sam przekaźnik ale problem pozostał, dalej podmieniłem bezpiecznik na nowy większy o 5 A,
posprawdzałem wszystkie styki na masie i jeden czarny kabelek był luźnawy.. nie wiem czy to alarm, czy gaz ale zakułem go jeszcze raz, poczyściłem wszystkie styki i póki co spokój:)

#8 OFFLINE   endi

endi
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 31 stycznia 2010 - 11:26

jak maż napięcie na kostce i pompa działa to przekaznik

ja mam gorszy problem bo nie mam napięcia na kostce przekaznika pompy paliwa

#9 OFFLINE   krzywar

krzywar

    online

  • 3 postów
  • Dołączył: 24-04-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 24 października 2010 - 20:45

jak maż napięcie na kostce i pompa działa to przekaznik

ja mam gorszy problem bo nie mam napięcia na kostce przekaznika pompy paliwa


Ja mam ten sam problem wie ktoś możne o co chodzi???
www.rik-bud.pl

#10 OFFLINE   krzywar

krzywar

    online

  • 3 postów
  • Dołączył: 24-04-2008
  • Skąd: Nysa

Napisany 25 października 2010 - 16:56

jak maż napięcie na kostce i pompa działa to przekaznik

ja mam gorszy problem bo nie mam napięcia na kostce przekaznika pompy paliwa


Mam taki sam problem jak kolega, wie ktoś może o co chodzi??? Gdzie tkwi problem??

Problem sam zniknął po przeczyszczeniu styków itp. jednak dalej nie ma prądu na pompie a komputer pokazuje dwa błędy...
53
Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54
Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
www.rik-bud.pl

#11 OFFLINE   kamil89

kamil89
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-10-2012

Napisany 29 października 2012 - 19:53

Witam
mam problem z odpaleniem, wymienilem pompke i dalej niechce zapalic, co dalej moge sprawdzic i jak?

#12 OFFLINE   kapssel

kapssel
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-05-2011
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 23 czerwca 2013 - 17:01

Witam mam taki problem,w bezpieczniku pompki jest napięcie, po zmostkowaniu w podstawie przekaźnika 30,87 pinów pompka nie działa,nie dochodzi prąd do kostki pompki paliwa.Pompka na krótko podłączona działa i auto odpala,co może być z tym prądem??Pozdrawiam