

Wlew i butla - Wasze doświadczenia
#1
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 22:46
Z uwagi na fakt, że Omegi B jeszcze nie gazowałem - moja pójdzie na pierwszy ogień.
W związku z powyższym pozwolę sobie Was poradzić w temacie umieszczenia wlewu gazu oraz wielkości zbiornika.
Wg mnie - przynajmniej na pierwszy rzut oka (i pomiary) do sedana powinien stykowo wejść zbiornik walczak STAKO 400/930 mm - czyli 100 litrów (tankowanie 80). Zmierzyłem, że od podłogi do tylnej półki w świetle jest 420 mm, zaś rozstaw między mocowaniami amortyzatorów w najwęższym miejscu to 940 mm. Więc walczak 100 litrów powinien wejść.
Ciekawy pomysł wysunął producent zbiorników IRENE. Zaproponowano do Omegi B Sedana - zbiornik toroidalny pionowy o pojemności 65 litrów zamiast koła zapasowego - z boku bagażnika - http://www.irene.pl/.../opel/omega.jpg
Moim zdaniem pomysł jest ciekawy - ale ma słaby punkt - nierównomierne obciążenie auta z lewej strony. Sam ważę sporo - siedzę z lewej. No i do tego - zamiast koła - włazi zbiornik z gazem ważący (pełny) spokojnie z 70 kg.
Tak więc chyba wstawię setkę walcową.
Druga kwestia - zawór tankowania. Oględziny wlewu paliwa wykluczyły moim zdaniem możliwość zamontowania wlewu pod klapką. Więc pozostaje wlew albo w zderzaku albo podwieszony pod zderzakiem.
Jakie macie w w/w kwestiach doświadczenia ?
#2
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 22:50
#3
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 22:56
Wlew mam pod klapką od paliwa na adapter. A butle 55l w miejsce zapasu zalewam 55l starcza na 360 km. Dystans na gazie jest w sam raz bo postój co jakiś czas trzeba robić.
Możesz jakieś foto cyknąć tego wlewu ?
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 23:05
coś takiego http://www.allegro.p...b_standard.html
No tak


Interesuje mnie co innego - w jaki sposób udało się ten zawór zamontować pod klapką ?
#6
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 23:08
No tak
, wiem wiem, takie u mnie na półce leżą co najmniej trzy
.
Interesuje mnie co innego - w jaki sposób udało się ten zawór zamontować pod klapką ?
bardzo prosto. jestem w trakcie przenoszenia zaworu. ta przejsciowke montujesz na "uchu" nad wlewem paliwa, przewod 8mm przechodzi spokojnie przez gume kolo korka. ja mam akurat dluzsza przedluzke niz ta na zdjeciu. w czwartek zrobie zdjecie jak to wyglada
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 00:50
bardzo prosto. jestem w trakcie przenoszenia zaworu. ta przejsciowke montujesz na "uchu" nad wlewem paliwa, przewod 8mm przechodzi spokojnie przez gume kolo korka. ja mam akurat dluzsza przedluzke niz ta na zdjeciu. w czwartek zrobie zdjecie jak to wyglada
Własnie wróciłem z warsztatu. Zrobiłem mocowanie do zaworu, przypasowałem i będzie IMHO idealnie. Zawór dokładnie nad korkiem wlewu benzyny. Mocowanie zostanie pomalowane na czarno.
Na ucho mocujące idealnie nadaje się (właściwie bez przeróbek poza wygięciem do kata ok. 80 stopni (kąt ostry)) - ta oto http://tinyurl.com/n25a4j blacha.
Rozstaw otworów w mocowaniu zaworu perfekcyjnie pasuje do takiego http://tinyurl.com/kj9bw4 zaworu tankowania.
Nie jest potrzebny przedłużany króciec z zaworem Tomasetto - klapka zamykająca wlew benzyny doskonale się zamyka chowając zawór. Nie ma żadnej kolizji z korkiem.
Przewód 8 mm przejdzie przez gumę, dalej pójdzie wzdłuż krócca wlewu benzyny i wróci z powrotem do bagażnika przez peszla stanowiącego część obudowy wielozaworu.
Będzie nieco zabawy z dogięciem miedzi ale udać się musi.
Samo mocowanie ucha zaworu do walcowej blachy stanowiącej obudowę wlewu benzyny zostanie zrealizowane albo na dwie śruby M5 z nierdzewki przelotowe (nakretka wówczas od strony bagażnika - dojscie jest takie sobie) albo właduję elegancko dwie nitonakrętki M5 nierdzewne uszczelnione dodatkowo silikonem.
Kolejnośc montażu przewiduję taką:
1. Dogięcie, docięcie i nawiercenie blachy ucha (już zrobiłem)
2. Namierzenie otworów w walcowej częsci obudowy wlewu benzyny
3. Wiercenie albo 5.5 mm pod M5 przelot albo (OIDP) 8.5 mm pod nitonakrętkę M5 po czym osadzenie nitonakretek nitownicą.
4. Przykręcenie ucha
5. Wycięcie otworu w gumie i wprowadzenie przewodu miedzianego i nadanie mu kształtu
6. Lekkie wyprowadzenie przewodu miedzianego celem solidnego dokręcenia go do zaworu tankowania
7. Osadzenie zaworu tankowania
8. Zamocowanie przewodu 8 mm miedzianego.
Jak zrobię - bedzie dokumentacja fotograficzna.
#9
OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 07:05
Własnie wróciłem z warsztatu. Zrobiłem mocowanie do zaworu, przypasowałem i będzie IMHO idealnie. Zawór dokładnie nad korkiem wlewu benzyny. Mocowanie zostanie pomalowane na czarno.
Na ucho mocujące idealnie nadaje się (właściwie bez przeróbek poza wygięciem do kata ok. 80 stopni (kąt ostry)) - ta oto http://tinyurl.com/n25a4j blacha.
Rozstaw otworów w mocowaniu zaworu perfekcyjnie pasuje do takiego http://tinyurl.com/kj9bw4 zaworu tankowania.
dokladnie taka sama blache mam u siebie
#10
OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 19:35
Zajrzyj na moje aukcje!
#11
OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 19:52
Ja mam sedana i wlew mam pod tablica rejestracyjna. tablice w gore na zawiasach mam zrobiona.
Mam dokładnie tak samo zrobione i jest bezproblemowy dostęp jak i wykonanie tego nie było trudne.
#12
OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 10:05
Zbiornik mam wzdłuż kufra po prawej stronie (żeby nie tracić możliwości otwierania kanapy) 70l (czyli efektywnie ~54)
#13
OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 10:59
Ja w swojej mesi wlew gazu mam w miejscu gdzie podpinasz hol. Pięknie zakryty, wogule niczemu nie przeszkadza, nie brudzi się i wogule go nie widać. Gorąco polecam.
P.S. Jeden minus: trzeba dobrze domykać zasłonkę, bo można łatwo ją zgubić (kwestia przyzwyczajenia. Jeszcze mi się nie zdarzyło).
#14
OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 12:52
Witajcie.
Z uwagi na fakt, że Omegi B jeszcze nie gazowałem - moja pójdzie na pierwszy ogień.
W związku z powyższym pozwolę sobie Was poradzić w temacie umieszczenia wlewu gazu oraz wielkości zbiornika.
Wg mnie - przynajmniej na pierwszy rzut oka (i pomiary) do sedana powinien stykowo wejść zbiornik walczak STAKO 400/930 mm - czyli 100 litrów (tankowanie 80). Zmierzyłem, że od podłogi do tylnej półki w świetle jest 420 mm, zaś rozstaw między mocowaniami amortyzatorów w najwęższym miejscu to 940 mm. Więc walczak 100 litrów powinien wejść.
Ciekawy pomysł wysunął producent zbiorników IRENE. Zaproponowano do Omegi B Sedana - zbiornik toroidalny pionowy o pojemności 65 litrów zamiast koła zapasowego - z boku bagażnika - http://www.irene.pl/.../opel/omega.jpg
Moim zdaniem pomysł jest ciekawy - ale ma słaby punkt - nierównomierne obciążenie auta z lewej strony. Sam ważę sporo - siedzę z lewej. No i do tego - zamiast koła - włazi zbiornik z gazem ważący (pełny) spokojnie z 70 kg.
Tak więc chyba wstawię setkę walcową.
Druga kwestia - zawór tankowania. Oględziny wlewu paliwa wykluczyły moim zdaniem możliwość zamontowania wlewu pod klapką. Więc pozostaje wlew albo w zderzaku albo podwieszony pod zderzakiem.
Jakie macie w w/w kwestiach doświadczenia ?
a ja nie polecam tak dużej butli chyba że głównie jeździsz sam. ja mam butle 80l zamocowaną poprzecznie w bagażniku i jak jechałem na wakacje to ledwo się zapakowaliśmy w 3 osoby bo zajmuje 1/3 bagażnika. poza tym już nart ani niczego dłuższego się w bagażniku nie przewieziesz. zaletą jest że nie musisz co 250km zatrzymywać się i tankować, mniej więcej równe wyważenie samochodu no i w zimę zawsze to parę kg więcej i lepsza przyczepność. Pomimo tego wolałbym mniejszą po lewej stronie bagażnika
#15
OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 15:02
Taki wałek kiepściunio wygląda (wiem bo sam miałem taki w poprzedniej instalacji) a przy małej ilości gazu już jest ciężko z przyspieszaniem bo ciśnienie w butli spada jak masz tam 10 czy 15 litrów też tak miałem a butle miałem 80l. Przy obecnej nie czuje większej różnicy na pełnym i mniej pełnym biorniku, zatankuje za 20zł i da się jechać.