

Geometria-roznica w rozmiarze opon
#1
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 14:50
Chodzi mi czy roznica w wysokosci opon przod-tyl nie bedzie miala negatywnego wplywu na pomiary geometrii? Bo czujniki napewno mierza przod-tyl wzgledem siebie?
Chce do piatku kupic opony i zrobic geometrie i nie wiem czy szukac 235 czy zostac przy 225.
Moze jest jakis diagnosta, ktory wie albo ktos kto robil juz takie cos?
Jesli ktos cos wie niech pisze bo musze zamowic opony zebym na piatek mial, czyli max jutro musze zamowic.
Zapas i klucze ktore jezdzily od nowosci w bagazniku nieuzywane w koncu sie przydaly, a kolo trzymalo cisnienie;)
#2
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 18:06
PS. Geometrię miałem ustawianą na 235/35R19 -> felga 8J ET41, a obecnie przy 225/50R17 na seryjnych 17" (7,5J ET39) opony są za bardzo pochylone i obcierają o McPhersony no i auto dziwnie kładzie się na zakrętach.
#3
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 18:46
hmm... a nie lepiej na obie osie wrzucić 225/45R18? 225mm spokojnie starczy na te 218PS 280NM Szersze opony są droższe, mocniej ciąga po koleinach, auto więcej pali i gorzej przyspiesza, jedyna zaleta to wygląd no i przyczepność, ale tak jak mówię 225mm starczy spokojnie.
PS. Geometrię miałem ustawianą na 235/35R19 -> felga 8J ET41, a obecnie przy 225/50R17 na seryjnych 17" (7,5J ET39) opony są za bardzo pochylone i obcierają o McPhersony no i auto
dziwnie kładzie się na zakrętach.
290:p
225/45/18 odpadaja, sa za wysokie, czekam na dalsze info;)
#4
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 19:39
Chodzi mi czy roznica w wysokosci opon przod-tyl nie bedzie miala negatywnego wplywu na pomiary geometrii? Bo czujniki napewno mierza przod-tyl wzgledem siebie?
Jeśli profil i rozmiar(np. R18) opon na przodzie i tyle jest taki sam to nie istotne jest jaką szerokość masz na tyle i przodzie.Ważne aby wszystkie cztery koła były np. xxx/40R18
#5
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 21:17
Jeśli profil i rozmiar(np. R1 opon na przodzie i tyle jest taki sam to nie istotne jest jaką szerokość masz na tyle i przodzie.Ważne aby wszystkie cztery koła były np. xxx/40R18
Nie, bo wraz ze wzrostem szerokosci z 225 na 235 przy tym samym profilu 40, wzrasta tez wysokosc calej objetosci kola o 8mm i chodzi mi wlasnie o ta roznice przy geometrii.
Jezeli przod i tyl mozna ustawic oddzielnie to ta roznica nie bedzie miala zadnego wplywu, ale jak przod i tyl ustawia sie wzgledem siebie to juz roznica moze miec wplyw na prawidlowe ustawienie geometrii samochodu. I wlasnie to mnie zastanawia i dlatego pytam.
#6
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 21:29
#7
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 21:31
Według mnie szerokość czy wysokość opony nie ma wpływu na geometrię. Ważne są felgi, jeśli masz wszystkie takie same to będzie OK. Przód ustawiają na chorągiewki a tył względem już ustawionego przodu, na lusterka.
Chodzi mi o "czujniki", ktore zaklada sie na kola.
Szersze opony są droższe, mocniej ciąga po koleinach, auto więcej pali i gorzej przyspiesza, jedyna zaleta to wygląd
no i przyczepność, ale tak jak mówię 225mm starczy spokojnie.
Jezdzilem w tamtym roku na 235/45/17 i nie czuje zadnej roznicy;) Troche bardziej nosilo w koleinach, ale mialem wyzabkowane opony wtedy.
#8
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 21:40
Przód ustawiają na chorągiewki a tył względem już ustawionego przodu, na lusterka.
tak sie robiło dziesiec lat temu.oczywiście zależy to jakie przyrządy są do dyspozycji ale przód i tył można ustawić oddzielnie,przynajmniej każdy dobry warsztat powinien mieć taki sprzęt.Więc szerokość opony nie gra roli.
#9
OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 14:08
Mysle ze bedzie dobrze.
#10
OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 21:29
Za mało wiedzy za duzo bujnej wyobrazni.tak sie robiło dziesiec lat temu.oczywiście zależy to jakie przyrządy są do dyspozycji ale przód i tył można ustawić oddzielnie,przynajmniej każdy dobry warsztat powinien mieć taki sprzęt.Więc szerokość opony nie gra roli.
Wpierw sie ustawia tył wzgledem koł przedniej do jazdy na prost. Pozniej sie ustawia przód. Bo tył prowadzi auto a przód tylko skreca.
Sprzet sprzetowni nie równy tak samo stanowisko na ktorym to sie robi.
Opony, obrotnice na ktorych pomiar sie robi sa waznym elementem podczas ustawiania pochylenia koła. Przy zbieznosci nie maja znaczenia. Zeby omega dobrze jedziła musi byc dobrze tył ustawiony a dopiero pozniej przód. Jak chcesz namiar to moge ci dac do Lublina na dobra geometrie. Auto serwis Kępa Mełgiewska 4, taki duzy serwis obok wiekszego marketu i orlenu lub Opon-Serwis Gębka S.J.. Adres: Aleja Kraśnicka 238a
Zajrzyj na moje aukcje!
#11
OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 22:00
Jeśli profil i rozmiar(np. R18) opon na przodzie i tyle jest taki sam to nie istotne jest jaką szerokość masz na tyle i przodzie.Ważne aby wszystkie cztery koła były np. xxx/40R18
a z tym to ja sie nie zgodze:rolleyes:dlatego ze profil jest obliczany od szerokosci opony.dlatego zeby nie bylo motki np.z kontrola trakcji mozesz stosowac na przod 235/45/18 i na tyl 265/40/18;) kiedys gdzies widzialem na necie cos takiego jak przelicznik wartosci ET i tam bylo dokladnie wszystko opisane
#12
OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 22:34
45% 235 mm to jest wysokosc opony...
Zajrzyj na moje aukcje!
#13
OFFLINE
Napisany 26 września 2009 - 14:32
Wszystkie kola w normie, tylu nawet nie trzeba bylo ruszac, prawy przod czyli ta co scielo pod naciskiem wychodzila troche poza norme i przod mi poprawil, ale dziwne ze tak szybko ja scielo. Co dziwne, na zapasie zrobilem ok 300km i nie bylo zadnego sladu nierownego zuzycia. Kupilem Dunlop Sp Sport 01 235/40/18 zeby miec komplet.
#14
OFFLINE
Napisany 26 września 2009 - 19:41
#15
OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 08:52
Jak byś mógł pokazać wydruk z geometrii to by było git jak ścięło jedna oponę to wina opony na 99% a nie geometrii. Jak geometrie masz złe to będzie podcinało 2 opony nigdy jednej. Co do ustawianie to przód się ustawia do tyłu by wyszła kierownica prosto wiadoma ze jak z tyłu jest masakra i jest możliwość poprawy to cze ba to zrobić. Z oponami to najważniejsze jest by na osi była ta sama wielkość rozmiar.
Tak mi powiedzial ze to niemozliwe ze wina geometrii. Musze teraz obserwowac, prawdopodobnie to byla wina opony, mozliwe ze stracila sztywnosc boczna?

#16
OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 18:45
#17
OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 22:15
Tak mi powiedzial ze to niemozliwe ze wina geometrii. Musze teraz obserwowac, prawdopodobnie to byla wina opony, mozliwe ze stracila sztywnosc boczna?
U kogo robiłes geometrie na Hunter DSP600 ?? Mozna by troche lepiej ustawic pochylenie koła z przódu. Ale tak to jest całkiem niezle.
Zajrzyj na moje aukcje!
#18
OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 14:47
U kogo robiłes geometrie na Hunter DSP600 ?? Mozna by troche lepiej ustawic pochylenie koła z przódu. Ale tak to jest całkiem niezle.
U Wisniewskiego na Zwiazkowej.
Powiedzial cos ze ustawia pod opony, ale nie doslyszalem dokladnie.
#19
OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 17:43
U kogo robiłes geometrie na Hunter DSP600 ?? Mozna by troche lepiej ustawic pochylenie koła z przódu. Ale tak to jest całkiem niezle.
Z czystej ciekawości jak chciałeś ustawić omege pochylenie bo z tego co ja wiem i z doświadczenia omega powinna być ustawiona na 1stopien 15 do 30 minut
#20
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 21:04
Z czystej ciekawości jak chciałeś ustawić omege pochylenie bo z tego co ja wiem i z doświadczenia omega powinna być ustawiona na 1stopien 15 do 30 minut
Z takiej ciekawosci. Ze serwisuje montuje i szkołe z tych urzadzeń do geometri.
www.wimad.com.pl z urzadzeń Hunter www.hunter.com
I sam mam omege i wiele razy ja ustawiałem i da sie idealnie ustawic z tych danych ktore sa podane. I co jeszcze wypadało by zrobic po 60 kg w nogi kierowcy i 60 w pasazera i zbiornik paliwa do pełna tak sie ustawia omege tak do konca prawidłowo.
Mam komus podac dane regulacyjne Omegi jesli jest ktos zainteresowany.
Zajrzyj na moje aukcje!