Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cisnienie oleju, stukot popychacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2009 - 16:23


jakie powinno byc cisnienie oleju
. u mnie na wolnych obrotach jest 1,4, po dodaniu gazu wzrasta do 3,9 i puszcza zawor przy pompie u trzymujac 3,5.

specjalnie nie podaje jednostek bo nie jestem ich pewien, ale zegar chyba skalowany w atmosferach. kurcze najwazniejszego zapomnialem.

cisnienie mierzone na oleju mineralnym. silnik zagrzany do 90 stopni

dlaczego mierzylem?? otoz od tygodnia stuka mi popychacz, najprawdopodbniej popychacz, przynajmniej dzwiek na to wskazuje, i to chyba tylko jeden sadzac po dzwieku. zmienilem olej na taki jak zwykle GM 10W40 i po okolo 2,5 kkm zaczelo sie stukanie. przed wczoraj zmienilem na mineralny lotosu (dla proby) i jeden dzien byl spokoj.

klepanie (stukanie) zaczyna sie jak olej jest zagrzany, czyli rzadszy.
stuka caly czas niezaleznie czy silnik jest obciazony, czy nie. wzrasta proporcjonalnie do wzrostu predkosci obrotowej silnika. stuka caly czas tak samo jak obroty wzrastaja i jak schodza w dol. tak samo stuka jak przyspieszam i jak hamuje silnikiem. w sumie wychodzi na popychacz.

nie wiem w co uderzyc. bo wydatek troche spory jezeli chodzi o komplet popychaczy, a znalezienie wadliwego raczej graniczy z cudem.

acha stukanie ustaje (nie zawsze) jak silnik pochodzi troche na wolnych obrotach. mechanik podopwiedzial mi zebym wymienil na poczatek filtr oleju, bo juz mial taki przypadek ze filtr tak hamowal przeplyw oleju ze, az stukaly popychacze.

wychodzi na to (czytajac inne posty) ze cisnienie oleju mam w normie.

co radzicie??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#2 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 17:39

ciśnienie masz wzorowe...

bar/atm
1 / 1


w sprawie tych popychaczy to jak zdejmiesz wałek to ten klepiący będzie prawdopodobnie twardy, najlepiej jak byś zlokalizował okolicę klepania przed rozebraniem, najlepiej stetoskopem...

#3 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2009 - 17:59

czyli co w slepo wymieniac popychacze??
koszt niemaly tym bardziej ze w przyszlym tygodniu mam remont drugiego auta
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 21:16

czyli co w slepo wymieniac popychacze??

Ja ci powiem, ze mialem kiedys 2.0 16V i tez mi stukal ktorys popychacz ( nawet na cieplym tak sobie tykal )

Wymienilem na dobrej firmy (juz niamietam jakiej ) i po wymianie nic sie niezmienilo :(
KOszt wtedy ( z 3 lata temu ) jakies 800-900 zł czesci + robocizna.

Popychacz ??, czy co innego ?? >trudno powiedziec. Walki byly ok i cisnienie oleju tez ok (wiec wszystko wskazywalo wlasnie na popychacze ). Te silniki maja taka przypadlosc chyba.

Teraz po tym doswiadczeniu olalbym sprawe ( choc wiem jak to wkurza )

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2009 - 23:11

no wlasnie wkurza. i w sumie tu jest caly pies pogrzebany. dzisiaj specjalnie dalem w palnik silnikowi. jakies 100 km przejechane naprawde ostro. i wszystko pozostalo bez zmian. jak narazie dam sobie spokoj. musze drugie auto ogarnac i mam nadzieje ze finanse pozwola zebym pojechal na zlot moim "dieselkiem" na benzyne
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   grafitos

grafitos
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-03-2009

Napisany 22 września 2009 - 15:35

witam was nie chce uruchamiac nowego tematu bo pewnie sie powtorze (sorry za brak polskiej czcionki) - ale mam problem ze swoja Omega 2.0 8v X20SE - byl czas ze na wolnych obrotach zapalala mi sie kontrolka oleju przy prawidlowym stanie i z silnika odbywal sie stukot wraz z obrotami silinika lalem mineral i wio -dzisiaj zapalila sie kontrolka przy 2000 obr/min stukot silnika nabral sily straszliwej spadla moc i silnik zaraz zgasl - dotoczylem sie na parking - plynu w zboirniku zero natomiast poziom oleju na bagnecie 10razy wyzszy - pierwsza diagnoza to chyba uszczelka pod glowica ale martwi mnie ten stukot - zy cos jeszcze z tego silnika bedzie czy oplaca sie remont czy kupic uzywke? slyszelem ze z anglika mozna zadoptowac silnik..jak to widzicie?

w opisie mojego profilu jest blad jesli chodzi o nazwe silnika ten co mam to na pewno X20SE.. z gory dzieki

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2009 - 15:43

witam was nie chce uruchamiac nowego tematu bo pewnie sie powtorze (sorry za brak polskiej czcionki) - ale mam problem ze swoja Omega 2.0 8v X20SE - byl czas ze na wolnych obrotach zapalala mi sie kontrolka oleju przy prawidlowym stanie i z silnika odbywal sie stukot wraz z obrotami silinika lalem mineral i wio -dzisiaj zapalila sie kontrolka przy 2000 obr/min stukot silnika nabral sily straszliwej spadla moc i silnik zaraz zgasl - dotoczylem sie na parking - plynu w zboirniku zero natomiast poziom oleju na bagnecie 10razy wyzszy - pierwsza diagnoza to chyba uszczelka pod glowica ale martwi mnie ten stukot - zy cos jeszcze z tego silnika bedzie czy oplaca sie remont czy kupic uzywke? slyszelem ze z anglika mozna zadoptowac silnik..jak to widzicie?

w opisie mojego profilu jest blad jesli chodzi o nazwe silnika ten co mam to na pewno X20SE.. z gory dzieki

Po pierwsze to uzywaj interpunkcji bo strasznie zle sie to czyta.

Co do silnika to pewnie uszczelka pod glowica, ale nic wiecej sie nieda powiedziec bez robierania.
Jak sama uszczelka to mozesz zmienic a jezeli jakis drogi remont to lepiej uzywany silnik kupic.

#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2009 - 15:45

grafitos nawet nie myśl o remoncie, kupuj używkę i ciesz się jazdą....

szukaj najlepiej takiego co jest jeszcze w aucie, będziesz mógł se go sprawdzić...

#9 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 września 2009 - 16:59

ja dzisiaj sie wkurzylem i rozebreblalem silnik, wczesniej go ladnie osluchalem za pomoca metalowego preta (wyczlo mi ze stukaja 3 popychacze "ssace" z czego jeden najwyrazniej slyszalny). wyciagnalem sobie wszystkie "ssace" popychacze, wymylem wszystkie benzyna, wstrzykiwana do popychacza za pomaca strzykawki i igly. syfu bylo co niemiara. te ktore osluchwo wychodzily mi na uszkodzone sie ruszaja, z czego jeden bardzo. po czyszczeniu benzyna zalalem popychacze plynen do czyszczenia silnikow AKRA z firmy K2. poczekalem dosyc dluga chwile i ponownie wyczyscilem benzyna (AKRA ladnie rozpuscila syf w srodku), nastepnie zalalem popychacze olejem 10W40 i zlozylem auto. po uruchomieniu silnik chodzil bardzo nierowno do przygazowania, pozostal wyrazny stukot jednego popychacza, dojechalem do sklepu zeby takie zamowic ( w miedzyczasie silnik sie nagrzal) i jest CISZA !!!
domyslam sie ze pewnie to chwilowe rozwiazanie, i ze i tak bedzie trzeba je wymienic, ale przynajmniej wiem ktore.

przedstawiam zdjecie z czyszczenia jednego z popychaczy. dodam ze nie byl to ten najbardziej brudny. pozniej juz mialem rece cale w benzynie i nie chcialem telefonu lapac.


jakie sa momenty dorecania walka rozrzadu??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#10 OFFLINE   grafitos

grafitos
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-03-2009

Napisany 23 września 2009 - 00:52

Hej siedzę (już z polską klawiaturą :)) i przeglądam necika w poszukiwaniu silnika do mojej kluchy czy macie doświadczenie w kupowaniu z ebaya i tu mam coś takiego:

http://cgi.ebay.pl/O...id=p3286.c0.m14

czy coś takiego można łyknąć i jest w dobrej cenie?

lub coś takiego?

http://www.moto.alle...era_zafira.html

kurczę jak sobie przypomnę dźwięk mojego silnika który porównałbym do młockarnio-sieczkarni to chyba nie znajduje wątpliwości czy ten silnik się jeszcze do czegoś nadaje :( - na dzień dzisiejszy to autko sobie stoi mechanior zaglądnie do niego może w piątek

#11 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 08:34

jak cena cię nie przeraża to bierz ten: http://www.moto.alle....ra_zafira.html
jak ma prawdziwy ten przebieg to będziesz zadowolony :D

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 12:10

jakie sa momenty dorecania walka rozrzadu??

8 Nm masz to w poradach

#13 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 23 września 2009 - 12:45

Hej siedzę (już z polską klawiaturą :)) i przeglądam necika w poszukiwaniu silnika do mojej kluchy czy macie doświadczenie w kupowaniu z ebaya i tu mam coś takiego:

http://cgi.ebay.pl/O...id=p3286.c0.m14

czy coś takiego można łyknąć i jest w dobrej cenie?

lub coś takiego?

http://www.moto.alle...era_zafira.html

kurczę jak sobie przypomnę dźwięk mojego silnika który porównałbym do młockarnio-sieczkarni to chyba nie znajduje wątpliwości czy ten silnik się jeszcze do czegoś nadaje :( - na dzień dzisiejszy to autko sobie stoi mechanior zaglądnie do niego może w piątek


Ale kolego ty porównujesz dwa różne silniki , w 1 linku 8 zaworowy , w 2 linku 16 zaworowy. Ty masz 8 v więc jaki potrzebujesz ?

#14 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 16:45

Ale kolego ty porównujesz dwa różne silniki , w 1 linku 8 zaworowy , w 2 linku 16 zaworowy. Ty masz 8 v więc jaki potrzebujesz ?



borówka pozmieniał dane aukcji, miał 8v 34kkm przebiegu wystawione, a teraz jest już 16v 117kkm przebiegu, może kolega już go kupił i po co zostawiać martwą aukcję :D ;)

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 października 2009 - 21:19

ja jestem po przegranej (jak narazie walce ze stukami w moim silniku)

cisnienie oleju mam bardzo bliskie dla ksiazkowego, no ale silnik juz ma wedlug licznika 250 tys przejechane

stukanie zaczyna sie jak silnik jest zagrzany, do tego jak po zagrzaniu silnik nie stuka dopoki mu sie nie depnie

po wymianie oleju na mineralny byla cisza przez jeden dzien

osluchowo wychodzilo mi na 3 uszkodzone popychacze (szklanki)

po rozbiorce silnika wyszlo ze 5 szklanek ma luz (moge wcisnac je palcami i olej wyplywa)

wychodzilo mi ze do wymiany mam popychacze:
na walku ssacym liczac od strony sprzegla
-pierwszy , trzeci, czwarty,piaty popychacz

na walku wydechowym liczac od rozrzadu
-trzeci popychacz

zamowilem i wymienilem.

stukanie zmienilo sie na wybitnie jeden popychacz.

po osluchaniu wychodzi mi na to ze stuka 3 popychacz (liczac od strony sprzegla) na zaworach ssacych. czyli ten wymieniony.

jak osluchuje silnik. biore solidny petalowy pret (srednica jakies 3 cm) i przykladam jedna czesc do ucha, druga do silnika. stuki wychodza mi dopiero jak przystawie ten pret to drugiej sruby na pokrywie glowicy, po stronie ssania. ta sruba jest przykrecona do podkowy walka rorzadu, ktora znajduje sie miedzy 3, a 4 zaworem ssacym. przesuwajac pret w kierunku sprzegla dzwiek jest slyszalny, przesuwajac w kierunku rozrzadu lekko cichnie.
wiec wychodzi mi na 3 popychacz. ktory zostal wymieniony.

to co wczesniej bylo slychac po stronie wydechu - ucichlo.

po osluchu i pozniejszym rozebraniu silnika wyszlo ze, to co uslyszalem potwierdzilo sie po rozebraniu.

wiec teraz mam pytanie. jezeli po wymianie popychacza dalej slysze stukot silnika (czasami dosyc glosny) to czy czasem nie stuka mi zawor?? i jezeli stuka to co moze z nim sie dziac ze stuka??

z mojej praktyki mi wychodzi ze stukanie zaworow jest mozliwe jezeli jest skrzywiony, ma za duzy luz, lub jak ma wyrobione prowadnice (ewentualnie trzonek)

to ostatnie chyba wykluczam, bo gdyby tak bylo to powinien mi dymic, spalajac olej. zuzycie oleju mam takie ze jak jade spokojnie to nie ma ubytku, po jezdzie przy czerwonym polu ubyje jakies 200 ml na 1000 km. czyli norma.

czyli wychodzi na to ze jest za duzy luz. pakowac sie w uzywane szklanki, chocby dla sprawdzenia?? bo juz nie kumam mojego silnika
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 października 2009 - 21:55

rozwiazanie problemu.

dzisiaj wymienilem 4 kolejne popychacze. wczesniej wymienilem 4 po stronie ssania i jeden po wydechowej stronie silnika (rozrzadu). dalej stukala czesc ssaca rozrzadu. wiec postanowilem wymienic reszte (czyli pozostale 4)
po odpaleniu (silnik w temp zewn okolo 4 stopnie) konrolka oleju zgasla po okolo 10 sekundach, nastepnie bylo slychac jak wyciszaja sie po kolei popychacze, zero stukania. po jezdzie testowej (olej zagrzany, jazda powyzej 4 tys. obr/min) bylo slychac chyba wszystkie zawory. ogolnie rozrzad sobie stukal. zatrzymalem sie i otworzylem maske zeby posluchac i zobaczylem duza plame oleju pod autem.

wiec znowu rozbiorka i wyszlo ze siemering na walku odmowil wspolpracy (zreszta sie nie dziwie, bo strasznie juz byl twardy), wiec ja w drugie auto i do sklepu po siemeringi. po ich wymianie zabralem sie za wyciaganie miski olejowej.
byla ona minimalnie wgieta, po za tym mialem juz wizje ze smog sie poluzowal i czasem ciagnie troche powietrza.
po wyciagnieciu i wyczeszczeniu jej w srodku zobaczylem ladny odcisk po smogu.
miske wyklepalem i zamontowalem w aucie.
no i niespodzianka (wlalem zimny olej GM10W40) kontrolka cisnienia oleju zgasla natychmiast podczas odpalania silnika. no i dalej stukot. znowu wybitnie jeden popychacz. chwilka delikatnej jazdy do zagrzania silnika (myslalem ze jak sie zagrzeje to przestanie stukac) i dalej tak samo stukalo.
wiec sie zdenerwowalem i dalem silnikowi troche po garach. od tej chwili cisza.

wiec moim problemem bylo wgiecie miski

troche to mimo wszystko dziwne, bo im olej cieplejszy tym bardziej rzadki, i jezeli smog byl przycisniety do miski to powinien byc latwiejsszy przeplyw rzadkiego oleju. widac na logike w silnikach nie mozna brac wszystkiego.


najsmieszniejszym w tym wszytskim jest fakt, ze ta miske zalatwila mi zona ( w sumie od tego czasu zaczelo sie stukanie i problemy z kontrolka oleju), no ale ze ja siedzialem obok (lekko wstawiony) to nie skojarzylem faktu.

moze sie komus przyda
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#17 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 25 października 2009 - 19:14

Podpinam sie pod temat - a co powiecie na cisnienie 2.2 bara na biegu jalowym z wlaczona klima??

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2009 - 19:33

Podpinam sie pod temat - a co powiecie na cisnienie 2.2 bara na biegu jalowym z wlaczona klima??

Dużo, jeśli dobrze kojarzę fakty, to 1.2 na jałowym powinieneś mieć. Miernik dobry?

#19 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 26 października 2009 - 10:28

Miernik dobry
wg ksiazki 2.2 ma ... diesel ;)
Ewentualnie przypchana/zapchana odma miala by jakis wplyw na taki wynik??

#20 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2009 - 13:57

jeżeli w v'ce to masz coś grzebane, albo chłodniczkę lub filtr przypchany...