

Hamowanie
#1
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2009 - 08:14
Podobnie (zwłaszcza w nocy) jeżeli zatrzymujemy się np. na zwężce, etc i stoimy na samym końcu kolejki włączmy światła awaryjne.. w nocy dla zmęczonego kierowcy nie będzie prawie różnicy czy Ty stoisz na światłach mijania czy masz wciśnięty STOP.. dla niego będą one takie same.. a jeśli już zobaczy, że to STOP może okazać się, że nie zdąży się zatrzymać.
#2
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2009 - 09:21
#3
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2009 - 22:29
#4
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2009 - 22:58
#5
OFFLINE
Napisany 20 wrzesień 2009 - 11:07
Nie tylko caddy, maja to tez inne auta np. Rav4 i wiele innych. Dobra sprawa, przydaloby sie to w klusi:cool:interesujaca rzecz ma caddy
#6
OFFLINE
Napisany 20 wrzesień 2009 - 12:03
ciekawe jak to jest realizowane moze jest jakis elektryk ktory moze cos wie na ten temat i mozliwe jest przeniesienia do kluchyDobra sprawa, przydaloby sie to w klusi
#7
OFFLINE
Napisany 20 wrzesień 2009 - 12:08
Poczekamy zobaczymy moze sie ktos kompetentny w tych klockach wypowie i podpowie jak to ewentualnie zrobic.moze jest jakis elektryk ktory moze cos wie na ten temat i mozliwe jest przeniesienia do kluchy

#8
OFFLINE
Napisany 02 grudzień 2009 - 23:34
#9
OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2009 - 08:38
wg. mnie potrzebny byłby do tego czujnik bezwładnościowy taki jak od poduch tylko ustawiony na mniejsze przeciążenie
przekaźnik - w momencie włączenia abs przekazuje prąd na włącznik świateł awaryjnych - teoretycznie prosta instalacja
#10
OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2009 - 09:12
przekaźnik - w momencie włączenia abs przekazuje prąd na włącznik świateł awaryjnych - teoretycznie prosta instalacja
ale to półsrodek, bo gwałtowne hamowanie nie zawsze jest tak gwałtowne, zeby dzialał ABS
#11
OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2009 - 09:36
#12
OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2009 - 10:02
#13
OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2009 - 10:10
Skoro przekaźnik załączy przy inicjacji ABS to jak to wyłączyć?
a co to .. przekaźnik raz włączony będzie dzialał zawsze?

ABS sie załącza i dziala jakis czas, następnie sie wyłącza. Poza tym uklad podtrzymujący prace przekaźnika moze być np. czasowy - to żaden problem.
(jak klikniesz spryskiwacz .. to wycieraczki włączają sie na zawsze, czy moze na jakis czas?

Problemem jest to, ze samo wyzwalanie ABSem nie jest najszczęśliwsze, a czujnik bezwłądnościowy napewno bylby skuteczniejszy i przede wszystkim skalowalny.
#14
OFFLINE
Napisany 05 grudzień 2012 - 21:58
Może ktoś się z tym spotkał? Bo szukam po forum i albo nie widzę albo temat umarł tutaj

Fajna sprawa z takim światłem
Pozdro.
#15
OFFLINE
Napisany 06 grudzień 2012 - 07:24
to jest informacja o gwałtownym hamowaniu (awaryjnym) w innych autach włączają się awaryjne, w większości opli z CAN można tą opcję włączyć, na pewno w astrze H i zafirce BOdgrzeję kotleta. Widziałem dziś podobne działanie w Insigni. Gwałtowne hamowanie wyzwoliło naprzemienne działanie świateł stopu (światła w lampach migały na zmianę z 3 światłem stopu) działało to w momencie mocniejszego hamowania jak ktoś zajechał drogę. Nie jestem pewny czy działa to wraz z ABS czy w momencie gwałtownego hamowania bez ABS. Przy hamowaniu "zwykłym" do skrzyżowania nie mrygało nic.
Może ktoś się z tym spotkał? Bo szukam po forum i albo nie widzę albo temat umarł tutaj
Fajna sprawa z takim światłem
#16
OFFLINE
Napisany 06 grudzień 2012 - 19:30
http://www.cubeelect...cs.com/ster.php
Jest kilka opcji modułów, mniej lub bardziej rozbudowanych, ale w większości jest ta opcja. Zastanawiam się już od dłuższego czasu nad instalacją tego urządzenia w Omedze. Nawet niewprawionemu elektrykowi powinno to zająć niewiele czasu.
#17
OFFLINE
Napisany 07 grudzień 2012 - 22:10

#18
OFFLINE
Napisany 16 grudzień 2012 - 11:41
w citro włączenie świateł awaryjnych podczas gwałtownego hamowania jest już od wielu wielu lat powiązane jest to z modułem esp oraz abs -em, wykonywany jest pomiar trakcji, przeciążenia w G oraz ciśnienia w układzie hamulcowym.....
Ja to mam w Jumperze 00r. Ale jak do tej pory to chyba ze dwa razy mi się to załączyło, naprawdę trzeba dobrze machnąć na heble by to zaskoczyło i ABS musi działać jakiś określony czas, z doświadczenia mi się wydaję że min 2s. ale też to musi być porzadne uderzenie na hamulce, przy lekkim hamowaniu na śliskim i załączonym ABSie nie działa, czyli nie ma przeciążenia G i słabe ciśnienie w układzie hamulcowym. Sucha nawierzchnia czyli duża prędkość i nagłe hamowanie = wyskokie ciśnienie i duże przeciążenie, wtedy działa i mruga awaryjnymi

Lecz jak tylko odpuścisz lekko hamulec to przestaje mrugać

#19
OFFLINE
Napisany 19 grudzień 2012 - 09:48

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365