Podziękuj
#21 OFFLINE
Napisany 20 września 2009 - 11:26
dziękuje się miganiem na przemian kierunkami
w momencie jazdy za ciężarówką zwracajcie uwage na kierunki u niego bo jeśli wam mignie prawym kierunkiem to znaczy że możecie wyprzedzać bo jest z naprzeciwka wolne a nawet jeśli coś się pojawi gdy będziecie w połowie zestawu to kierowca ciężarówki napewno zwolni żebyście mogli pojechać do przodu
jeśli będziecie się zabierać za wyprzedzanie i dostaniecie sygnał lewym kierunkiem to znaczy że coś z przeciwka jedzie i nie macie raczej szans żeby wyprzedzić
osobiście zdarzało mi się zajeżdżać droge takim kierowcom którzy nic nie widzieli a zabierali się za wyprzedzania oczywiście gdy z na przeciwka coś jechało
#22 OFFLINE
Napisany 20 września 2009 - 11:59
#23 OFFLINE
#24 OFFLINE
Napisany 20 września 2009 - 20:04
#25 OFFLINE
Napisany 20 września 2009 - 20:16
#26 OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 11:01
jeżdżę L-ką i uczniów też tego uczę i jeśli jadą motory to każę zjechać choć trochę do prawej, jednoślady i tak się zmieszczą i powiem wam, że oni to doceniają i dziękują zawsze podniesieniem ręki
#27 OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 11:08
Tak celem drobnego wyjaśnienia - awaryjnymi sygnalizujemy niebezpieczeństwo na drodze tj. awaryjne hamowanie lub postój na drodze-ostatni pojazd w korku
dziękuje się miganiem na przemian kierunkami
w momencie jazdy za ciężarówką zwracajcie uwage na kierunki u niego bo jeśli wam mignie prawym kierunkiem to znaczy że możecie wyprzedzać bo jest z naprzeciwka wolne a nawet jeśli coś się pojawi gdy będziecie w połowie zestawu to kierowca ciężarówki napewno zwolni żebyście mogli pojechać do przodu
jeśli będziecie się zabierać za wyprzedzanie i dostaniecie sygnał lewym kierunkiem to znaczy że coś z przeciwka jedzie i nie macie raczej szans żeby wyprzedzić
osobiście zdarzało mi się zajeżdżać droge takim kierowcom którzy nic nie widzieli a zabierali się za wyprzedzania oczywiście gdy z na przeciwka coś jechało
I na zachodzie takie dziękowanie awaryjnymi może skończyć się na panicznym hamowaniu tamtejszych kierowców, którzy przyzwyczajeni są, że awaryjne sygnalizują jakiś wypadek, korek czy inne przeszkody na drodze.
To ja dodam, że np w takiej nowej Fabii dziekowanie kierunkami jest nieco utrudnione, bo projektanci-morony zrobili tak, ze kierunek daje dwa mrugniecia i dopiero sie wylacza i nijak to ominac. Takze ja dziekuje awaryjnymi. A o tym lewym kierunku w TIRach to nie wiedzialem. Dzieki Sołtys!
To jeszcze odnośnie migania przez ciężarówki długimi światłami podczas gdy są one wyprzedzane przez (najczęściej) inna ciężarówkę: nie ma to na celu oślepiania pojazdów z przeciwka, lecz daje znak wyprzedzającemu, że już może zjechać na prawy pas, bo wyprzedził już "całą długość" ciężarówki
#28 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 08:59
#29 OFFLINE
#30 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 11:29
wyjątek taksiarze z powodu strasznego chamstwa na drodze większości z nich to taksiarzy nie wpuszczam
gdy to możliwe przy dziękowaniu awaryjne zastępuje machnięciem ręki bądź na CB
#31 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2012 - 09:34
Najmniej podziękowań jest od strony taksówkarzy, czują sie jak by drogi były tylko dla nich.
Prawie nigdy mi nie dziękują, kierowcy autobusów zdarza się, że nie podziękują.
Ja zawsze dziękuję awaryjnymi:)