Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak poznać, że rozrząd jest do wymiany?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 września 2009 - 15:50

Jak w temacie. Silnik x20se. Na obudowie było napisane kiedy był robiony, ale się starlo.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2009 - 18:03

raczej malo prawdopodobne że poznasz jedynie rozebrać i popatrzeć czy rolki luzów nie maja i jak wygląda pasek

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 21:14

sciagnij oslone i sciagnij rolke i szukaj daty produkcji
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 21:18

Jak w temacie. Silnik x20se. Na obudowie było napisane kiedy był robiony, ale się starlo.

nigdy nie będziesz pewny co do rozrzadu najlepiej wymień w ciemno ,a co do wypowiedzi kolegi Kczeha to rolka moze troche w magazynie lerzeć ;)

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 21:26

pysio 1981 akurat ta rolka nie mogal za dlugo lezec bo to jedna z popularniejszych rolek i to schodzi jak cieple buleczki, Po drugie , jesli kolega zauwazy date i bedzie to rok powiedzmy 2003 to nawet jesli jakis sprzedawca mial tego duzo i przelezalo do 2004 to rozrzad i tak do wymiany bo srednio 15 000 - 20 000 rocznie
jesli rolka bedzie roczna czy dwu letnia i wlasciciel jest pewny ze auto jezdzilo "normalne" polskie przebiegi to jeszcze ro pojezdzi
p.s. jakby sklepy trzymaly taka rolke ponad rok to oznacza ze musza bankrutowac.............
przy okazji mozna sprawdzic date na pompie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 19 września 2009 - 21:53

No ja bym wymienił dopiero po zerwaniu paska po co przepłacać pasek i napinacz 230 zł http://www.allegro.p..._omega_2_0.html a jak się zerwie to tylko (tańsza opcja)uszczelka pod głowica zawory prowadnice zaworów popychacze może nowa głowica ewentualnie wałek rozrządu) droższa opcja cały silnik (pęknie tłok i się rozsypie przez co wyleci sworzeń z tłoka i przewietrzy korbowody) wersja bardzo pesymistyczna aczkolwiek możliwa.

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2009 - 23:04

szukaj daty produkcji

w domu leży cały rozrząd do astry H 1,7 CDTI i na żadnej rolce nie mogę znaleźć daty produkcji na pudełku jest na naklejce

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2009 - 13:40

po pierwsze nie na kazdje rolce znajdziesz date produkcji. Po drugie daty nie sa na wierzchu i trzeba wiedziec gdzie i co szukac. Po trzecie pisalem tez zeby sprawdzil pompe (wiekszosc ma date z zew.). Po czwarte, mam w domu zestaw rozrzadu do 1,9 tdi VW (pudelku ruville w srodku INA oraz napinacz Litenis/NTN) i na rolkach jest tylko rok produkcji a na napinaczu (od zew) miesiac i rok.
a i zapomnialem o pasku - na conti bedzie data ( np na dayco juz nie) - jesli juz nie mozna nic odczytac z paska to tez sygnal ze juz ma przejechane minimum polowe przebiego dopuszczalnego. Generalnie to wszystko i tak nie odpowuie na pytanie jak dlugo jeszcze mozna przejechac n tym rozrzadzie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2009 - 14:13

No ja bym wymienił dopiero po zerwaniu paska po co przepłacać pasek i napinacz 230 zł http://www.allegro.p....omega_2_0.html a jak się zerwie to tylko (tańsza opcja)uszczelka pod głowica zawory prowadnice zaworów popychacze może nowa głowica ewentualnie wałek rozrządu) droższa opcja cały silnik (pęknie tłok i się rozsypie przez co wyleci sworzeń z tłoka i przewietrzy korbowody) wersja bardzo pesymistyczna aczkolwiek możliwa.



a który 2,0 8v jest kolizyjny?

#10 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2009 - 14:35

a który 2,0 8v jest kolizyjny?


Każdy 2.0 8V jest bezkolizyjny.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#11 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 20 września 2009 - 15:00

http://www.motonews....t=22944&c=0&f=9 Tu wyczytałem ze jest kolizyjny.

#12 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2009 - 16:58

U mnie w poprzedniej Omedze dwa razy strzelił pasek i nic się nie stało (miałem właśnie taki silnik) Poprzedni właściciel założył pompę wody z 2.0 16V. Okazało się, że ma inną ilość zębów na kole i niszczyła pasek.

Tak, jak mówię: 2 razy zerwałem pasek, zanim doszedłem do tego, co się dzieje.
Nic się nie stało. Wymieniłem pompę, ustawiłem rozrząd i śmigała aż miło.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2009 - 17:19

Każdy 2.0 8V jest bezkolizyjny.

Że tak nieładnie powiem: Gówno prawda!
W Omegach B ósemki mają tak przeprojektowaną głowice w porównaniu do A, że są kolizyjne i już.

#14 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2009 - 18:55

W Omegach B ósemki mają tak przeprojektowaną głowice w porównaniu do A, że są kolizyjne i już.


W takim razie przepraszam. Ja miałem Omegę A.
Myślałem, że konstrukcja tych silników się nie zmieniła. :oops:
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2009 - 22:06

wlasnie mialem napisac ze nie kazda 8V jest bezkolizyjna (pisze o wielu markach nie tylko o oplu) Ostatnio kolesiowi w bora 1,6 8v walnal rozrzad i okazalo sie ze choc sinik konstrukcja przypomina stare bezkolizyjne, uszczelki glowne ida te same, tloki , pierscienie itd, to zawory sa minimalne dluzsze i .............. buum
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 października 2009 - 01:17

z tego co wiem, to x20se jest kolizyjny, jest mala szansa, ale jest. c20ne był bezkolizyjny, ale x20se ma chyba troche inna glowicę.