

wtryskiwacze elpigaz i-plus
#1
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 21:37
Wtryskiwacze I-PLUS robione są przez firmę AEB. Troszkę głośno pracują, ale ciszej niż MED. Kalibracja wtryskiwacza polega na dokręceniu dyszy odpowiednim momentem, jedynym elementem wymiennym jest oring na dyszy, który jest też uszczelnieniem a element wykonawczy to coś w rodzaju metalowego plasterka podciądanego przez cewkę. Pomiar temperatury gazu w strudze gazu w korpusie pomiędzy 2 i 3 cylindrem. Na swoich mam przejechane około 30000tys bez problemu. Wydajność wtryskiwacza tak jak przy Rail-u IG1, do turbo się nie nadaje jak i do samochodów, które mają niskie czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach (>2,5ms). Bardzo solidnie i estetycznie wykonane.
znalezione info na forum lpg
#2
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 22:27
Cz ktoś ma takie wtryskiwacze w omie i czy dają radę.
mam w 3.0 od miesiaca - 0 problemow z rozjezdzaniem mapy jak to mialo miejsce na valtekach, kalibracja rewelacyjna (nie robi sie otwarcia dla kazdej predkosci i czasu wtrysku) i mnie ustawione na 120 jednostek (czyli pewnie 1.2 w stosunku do benzyny) mieszanka idealna (powyzej 5000 rpm mam ustawione 1.4

#3
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 16:41
chyba złożę do mojej omy te wtryski bo mam waldemary coprawda jeszcze na nich pośmigam bo mają 12 tyś przebiegu ale regenerował tych elektro-zaworków nie będę szkoda czasu i kasy.
pozdrawiam:D
#4
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 17:13
#5
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 20:49
własnie ale gdzieś można je kupić i ile kosztują oraz jakie do omy v6 pojedyncze czy listwa .
#6
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 20:51
Na pewno stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Trudno powiedzieć gdzie go umieścić, bo nie każdy wtryskiwacz będzie dobry do danego silnika, w jednym będzie ok a w innym "kicha". Na pewno nie zmienia charakterystyki pracy jak Rail/Valtek i jest bardziej odporny na zabrudzenia niż Matrix/MJ. Konstrukcja wtryskiwacza przypomina wtryskiwacz instalacji SGI firmy AG, które potrafiły przejechać z 200tys. km. bez zająknięcia. Nie znam wtryskiwaczy MED, ale I-Plus to raczej czołówka, oczywiście Keihen-a nic nie przebije, ale cena jest miażdżąca
własnie ale gdzieś można je kupić i ile kosztują oraz jakie do omy v6 pojedyncze czy listwa .
www.shopgaz.pl -
potrzebujesz 2 listwy po 3 wtryskiwacze + woreczek montazowy
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 20:58
wlaśnie dzięki:D bo waldemary to rozwalą silnik na
waldemary to tani shit- niestety. w seju mam keihiny (bfc fly sequent) maja nalatane 90 000 km i nic przy nich nie robilem
manro jak jestes w wawy to podjedz na torunska 31 do Elpigazu do Pana Darka milczarka i zamow je u niego. powolaj sie na mnie.
#9
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 21:17
Beast piszac o tych jednostkach chodzilo ci o ustawienie konkretnie twojej centralki lpg do tych akurat wtryskow??mam w 3.0 od miesiaca - 0 problemow z rozjezdzaniem mapy jak to mialo miejsce na valtekach, kalibracja rewelacyjna (nie robi sie otwarcia dla kazdej predkosci i czasu wtrysku) i mnie ustawione na 120 jednostek (czyli pewnie 1.2 w stosunku do benzyny) mieszanka idealna (powyzej 5000 rpm mam ustawione 1.4 )
Bo podpinajac je do np. staga nie bedzie roznicy w ustawianiu tych wtryskow a waldemarow ( no poza opcja typ wtryskiwacza)
Niewiem chyba jestem slepy, ale niemoge tych wtyskiwaczy znalesc na tej stronce ( jest strasznie nieczytelna)www.shopgaz.pl -
potrzebujesz 2 listwy po 3 wtryskiwacze + woreczek montazowy
__________________
Tak zachwalacie, ze chyba wybiore te wtryski zamiast MJ o ile beda pracowac ze stagiem.
#10
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 21:20
#11
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 21:27
Beast piszac o tych jednostkach chodzilo ci o ustawienie konkretnie twojej centralki lpg do tych akuraty wtryskow??
dokladnie tak. na valtekach ustawiales wydajnosc na kazdym czasie otwarcia wtryskiwacza i w przedziale rpm, tu masz jednakowa wydajnosc w kazdym przedziale. Ustawienie na 120 jednostek dalo wykres sondy w idealnym odwzorowaniu z benzyna. przy wyzszych obrotach kazalem troche wzbogacic

wtryski masz tu:
PRODUKTY - WTRYSK GAZU ELISA, STELLA [SW] - Części zamienne i akcesoria - ELISA/STELLA [SW ..] - Wtryskiwacze, elementy i zest. serw. wtryskiwaczy ELISA/STELLA
#12
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 21:34
Dzieki, niezle ktos kombinowal z ta stronka, zeby utrudnic szukanie :shock:wtryski masz tu:
PRODUKTY - WTRYSK GAZU ELISA, STELLA [SW] - Części zamienne i akcesoria - ELISA/STELLA [SW ..] - Wtryskiwacze, elementy i zest. serw. wtryskiwaczy ELISA/STELLA
Cena 335,00 ze jedna listwe na 3 cylindry. No musze przemyslec bo myslalem, ze beda troche tansze ( za ta kase mam 2 listwy MJ, ktore sa podobno tez dobre, tylko sie szybko brudza)
#13
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 21:36
Dzieki, niezle ktos kombinowal z ta stronka, zeby utrudnic szukanie eheh
Cena 335,00 ze jedna listwe na 3 cylindry. No musze przemyslec bo myslalem, ze beda troche tansze ( za ta kase mam 2 listwy MJ, ktore sa podobno tez dobre, tylko sie szybko brudza)
335 netto + woreczek montazowy
ale mozna taniej. ja za moje dalem bezposrednio u montera elpigaz 700 z groszami brutto za komplet z woreczkiem
#14
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 21:37
waldemary to tani shit- niestety. w seju mam keihiny (bfc fly sequent) maja nalatane 90 000 km i nic przy nich nie robilem
manro jak jestes w wawy to podjedz na torunska 31 do Elpigazu do Pana Darka milczarka i zamow je u niego. powolaj sie na mnie.
podjadę pewnie bo gdy zmienią skład mieszanki gazu na zimowy to znowu kaszana z waldemarów będzie
dzięki Beast pozdrawiam:D
#15
OFFLINE
Napisany 19 września 2009 - 06:17
#16
OFFLINE
Napisany 20 września 2009 - 20:03
#17
OFFLINE
Napisany 22 września 2009 - 02:37
tylko nie podoba mi się konstrukcja magic jet 'ow. Te kostki połączeniowe na cienkich przewodzikach. Szkoda gadać.
Akurat to specjalnego kłopotu nie robi. Magic Jety lubia się przybrudzić czasami a i tez ważne jest by zamontować je tak - by pracowały możliwie pionowo. Inaczej się szybciej wytłuką.
A co do czyszczenia MJ - nie ma problemu (jesli są zamontowane w łatwo dostępnym miejscu) - odkręcamy śrubę (14 mm) i rozbrajamy wtryskiwacz do dokładnego oczyszczenia.
Podstawa to dobre filtry FL. Polecam Czaję FL01, daje radę dość skutecznie. Czaja FL02 tez jest fajna (puszkowa) ale trzeba zważyć na to - by podstawa filtra (do ktorej przykręcana jest puszka) była podtoczona. Brak podtoczenia (stary model) zaskutkuje niewyobrażalnym padem ciśnienia podczas butowania.
Pół biedy jesli trójnik pomiarowy jest zamontowany jak nalezy - czytaj między filtrem a listwą wtryskiwaczy. Gorzej (co niestety bardzo częste) - jak (delikatnie mówiąc) - oszczędnie gospodarujący rozsądkiem gazol zamontuje pomiar między reduktorem a filtrem. Wtedy sterownik nie wykryje padu ciśnienia i nie przełączy na benzynę - co owocuje ani chybi ubogą mieszanką - a co za tym idzie - rychłym nadpaleniem zaworów. Chociaż bywa, że Check Engine się zapali wówczas i da do myślenia.
Na marginesie dodam, że najwięcej poprawek, ktore wykonywałem po innych gazmenach lub też zauważałem na zdjęciach, materiałach rozmaitych dotyczyło (zaraz po niewłaściwym doborze rupieci) - właśnie umieszczenia trójnika pomiarowego w niewłaściwym miejscu - czyli przed filtrem FL a nie za filtrem.
Oczywiście ten problem nie istnieje jeśli się zastosuje filtr z dodatkowym króćcem do czujnika ciśnienia a pomiar temperatury zdejmie z listwy (jesli ma wbudowany czujnik) lub z filtra FL (są modele z wbudowanym czujnikiem).
Dlatego niegłupim pomysłem jest zamontowanie pojedyńczych Magic Jetów (jesli jest taka możliwość) i zastosowanie filtra fazy lotnej Magic Jet - z wbudowanym czujnikiem temperatury (w STAG'u ustawić wówczas typ CT4K5) oraz z siódmym wyjściem na czujnik ciśnienia.
#18
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 08:30
jak się to sprawdza w praktyce? dobrze mapsensoruje z filtra? jak z pomiarem temp. gazu? szybko zmienia?
#19
OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 15:28
Piotrek zakładałeś tak?
jak się to sprawdza w praktyce? dobrze mapsensoruje z filtra? jak z pomiarem temp. gazu? szybko zmienia?
Tak. Nie ma problemów. Pomiar ciśnienia z filtra z siedmioma wyjściami (6 -> wtryskiwacze + 1 -> pomiar) jest skuteczny - bo mierzone jest ciśnienie PO przejściu LPG przez wkład filtrujący - czyli ciśnienie w puszce filtra tuż przy wyjściu na wtryskiwacze.
Tam jest też zamontowany pomiar temperatury w postaci termistora typu CT4K5.