Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stuki na cieplym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 września 2009 - 11:08

Witam! Pisałem już nie raz i jeździłem po rożnych warsztatach. Zazwyczaj słyszę ze to nie stukają panewki ani popychacze a sworzeń stuka przy opadających obrotach wiec to tez nie to i gadka kończy się na słowach "nie wiemy". Na jednym warsztacie spotkałem się z opinia ze pompa oleju może mieć za niskie ciśnienie na niskich obrotach lecz wtedy by cala góra grała a nie pojedynczy stukot no i kontrolka gaśnie po odpaleniu bez zająknięcia. Czy może ktoś się z czymś takim spotkał ze silnik po odpaleniu pracuje dość głośno lecz nic nie stuka gdy tylko temperatura skoczy do ok 90 st zaczynają się stuki w przedziale 600-1200 obr. Na wyższych obrotach tego nie słychać. Silnik po remoncie a Ci co go robili tez rozkładają ręce bo go 3 razy rozbierali:\ i tak jak mowie stuki są silniejsze im wyższa temperatura...Pojawiają się i Powoli nasilają z nieregularnych wraz z wzrostem temperatury by przy 90st stukać już jednolitym rytmem. Ktoś ma jakiś pomysł?

#2 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2009 - 11:27

kup sobie stetoskop i określ w którym miejscu słychać najgłośniej, jak się ma wprawne ucho to nawet można wysłuchać co klepie...

#3 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 11:27

kolego ja tez mam ten problem z zony corsa tez stuka cos na cieplym

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 11:32

W teorii im cieplejszy silnik i halas glosniejszy = panewki. Sworznie tlokowe dzwonia raczej bez przerwy tylko sie trzeba dobrze wsluchac. Popychacze slychac na zimnym bardziej.

#5 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 września 2009 - 11:54

z stetoskopem to raczej mało prawdopodobne ze coś wywnioskuje bo jestem laikiem;) A co do panewek..To chyb im wyższe obroty tym szybciej stukają w pełnym zakresie obrotów? Jak pisałem ja mam tylko na niskich obrotach..

#6 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2009 - 13:57

mówię ci kup se nawet ten: http://www.allegro.p...skop_kamed.html
i sprawdź dokładnie gdzie najgłośniej wali po tym wnioskujesz gdzie szukać...

#7 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 września 2009 - 18:19

może być jeszcze sprężarka od klimatyzacji...

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 września 2009 - 18:56

zeby nie zakladac nowego tematu. mam pytanie.

jakie powinno byc cisnienie oleju. ??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 września 2009 - 15:05

zobaczę ten stetoskop. mam jeszcze pytanie bo skoro jest cisza na zimnym to może buc wina rozgrzanego oleju?im cieplejszy tym rzadszy i np popychacz nie trzyma oleju?Bo w sumie panewki klepią dość głośno i charakterystycznie, natomiast nie wiem jak to jest z popychaczami jak i sworzniem tłoka..Gdyż przy dodaniu gazu stukot cichnie. Po odpuszczeniu stukot jest jakby nieregularny i wreszcie na niskich obrotach przy ciepłym silniku stuka równomiernie. Aha dodam jeszcze ze przy rozgrzewaniu gdy silnik nabiera temperatury to stukot przypomina stukanie blaszek i jest dość cichy.

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2009 - 16:58

ja mam tak samo
tylko ze stukot slychac caly czas. co prawda silnik na wysokich obrotach jest glosniejszy od tego stukania, ale ja to slysze

tu masz wiecej o moim problemie http://forum.omegakl...ead.php?t=27982
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   artur grochowsk

artur grochowsk
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: lublin

Napisany 22 września 2009 - 08:29

ciśnienie na rozgrzanym oleju i wolnych ob. nie mniej niż 1,5 bar
arturg

#12 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 września 2009 - 08:29

No dobra. widzę ze stukot to chyba przypadłość tych silników.. Niestety jednoznacznie nie da się stwierdzić wiec pojechałem do kolesi którzy mi remontowali silnik. Szlifierz zabrał mnie do znajomego warsztatu w którym dali diagnozę:tłucze się sworzeń na pierwszym tłoku. Dokładniej będę wiedział w przyszłym tygodniu bo oddaje im auto do rozbiórki silnika. Jak będę już wiedział coś więcej to dam znać:)


A wiec odebrałem auto od mechanika. Silnik pracuje cichutko:) Przyczyna stukania był wybity sworzeń na tłoku. Na pierwszy rzut oka nie było tego widać dopiero bo dokładnym płukaniu tłoków w benzynie wyszły luzy. 4 sworznie wymienione. Dlatego jeśli robicie remonty a nie wymieniacie tłoków to mimo ze niby jest ok lepiej to wymienić:) koszt u mnie od sworznia to 50zl choć ja nie dokładałem złotówki za ten remont). I wiecie co jest najśmieszniejsze z pośród chyba 10 mechaników tylko jeden zdiagnozował poprawnie usterkę przy osłuchaniu silnika inni zapewniali ze sworznie inaczej stukają.

#13 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 24 października 2009 - 15:06

odkurzam temat

#14 OFFLINE   Sewus83

Sewus83
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-10-2009

Napisany 27 października 2009 - 13:58

Witam jestem nowym klubowiczem i nie wiem dokładnie jak sie dostać do forum by zadać pytanie ale moze wy mi pomozecie na komputerze pokładowym pokazuje mi "Eremsbelag"
lub "Eremebelag" czy ktoś moze mi to przetłumaczyć?? niby po niemiecku ale słownik nie zna takiego znaczenia pozdrawiam sewus

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 października 2009 - 15:09

Witam jestem nowym klubowiczem i nie wiem dokładnie jak sie dostać do forum by zadać pytanie ale moze wy mi pomozecie na komputerze pokładowym pokazuje mi "Eremsbelag"
lub "Eremebelag" czy ktoś moze mi to przetłumaczyć?? niby po niemiecku ale słownik nie zna takiego znaczenia pozdrawiam sewus


1. klubowiczem to napewno nie jestes. jak juz to forumowiczem
2. jezeli wyswietla sie tobie tak jak napisales to masz walniety wyswietlacz i nie swieca sie wszystkie piksele. komunikat brzmi BREMSBELAG a oznacza koniec klockow hamulcowych
3. nie ten dzial.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI