Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Za dużo oleju w automacie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 11 września 2009 - 14:17

Wczoraj podczas gwałtownego przyspieszania zapalił mi się komunikat "automatik getriebe" + check + TC i działał tylko 3ci bieg. Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Dzisiaj podczas stania w korku zaczął mi pływać na obrotach, z kolei na trasie lekko szarpał przy zmianie biegów, a na tempomacie ustawionym na 100 km/h twardo trzymał 3tys. obrotów zamiast wbić na wyższy bieg. Pomyślałem, że może być coś nie tak z poziomem oleju. Przyjechałem do domu, wjechałem na kanał i zgodnie z poradami odkręciłem śrubę(przy odpalonym silniku na P). W tym momencie jak poleciał olej to miałem problem spowrotem zakręcić. Coś około literka poszło w kanał i teraz mam dylemat co może być nie tak?

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2009 - 21:07

zyjechałem do domu, wjechałem na kanał i zgodnie z poradami odkręciłem śrubę(przy odpalonym silniku na P).

z tego co mi Beast mówił przez tel. przy wymianie oleju powinno sie sprawdzać na D bo na P właśnie tak z literek ląduje na ziemi bo pompa tyle zasysa do koszy i jak na razie skrzynia działa bez zarzutów

#3 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 września 2009 - 22:58

powinno sie sprawdzać na D


czyli jedno koło w powietrzu. Chyba, że ma szpere to cała du...pa do góry

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 września 2009 - 23:22

albo kliny pod koła + ręczny

#5 OFFLINE   bbart79

bbart79
  • 22 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Bury St Edmunds

Napisany 12 września 2009 - 00:39

Chyba bezpieczniej aby druga osoba siedziała w aucie i dusiła hamulec. Człowiek to człowiek.
Jeszcze Calibra C20XE ale wkrótce będzie Omega :-)

#6 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 12 września 2009 - 09:48

Jeszcze chodzi mi po głowie, że może coś jest gdzieś przypchane, albo jakieś elektrozawory padły? Bo jeżeli oleju jest "ponad stan" w misce to gdzieś musi go być za mało(nie wiem czy dobrze kombinuję). Niestety mój OP-COM nie chce się łączyć z skrzynią. Jutro jeszcze przeinstaluje system, bo to podobno może być wina sterowników.

#7 OFFLINE   bbart79

bbart79
  • 22 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Bury St Edmunds

Napisany 12 września 2009 - 12:16

powinno sie sprawdzać na D bo na P właśnie tak z literek ląduje na ziemi


Panowie to w końcu jak powinno się sprawdzać poziom oleju? Sam chcę go sprawdzić ale już sam nie wiem czy na P lub N (zgodnie z informacją w poradach), czy też na D? Jeśli na D to czemu nikt nie poprawił błędu w poradach? Każdy nowych odsyła do porad a okazuje się, że informacje tam zawarte mogą być nieprawdziwe.
Jeszcze Calibra C20XE ale wkrótce będzie Omega :-)

#8 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 13 września 2009 - 23:08

Udało mi się wreszcie połączyć OP-COM'a ze skrzynią i nie wykazało żadnych błędów poza potencjometrem przepustnicy. Pływanie obrotów i zawyżone obroty rozumiem, tylko jeszcze zostaje szarpanie przy zmianie biegów i wchodzenie w tryb awaryjny, czy to też może być spowodowane uszkodzodzeniem czujnika TPS?

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2009 - 10:02

z tego co mi Beast mówił przez tel. przy wymianie oleju powinno sie sprawdzać na D bo na P właśnie tak z literek ląduje na ziemi bo pompa tyle zasysa do koszy i jak na razie skrzynia działa bez zarzutów


To masz za duzo oleju w skrzyni.

Poziom sprawdza sie na P, rozgrzanej skrzyni i wylaczonych obciazeniach (klima, radio swiatla itd).
Po wymianie warto przepuscic olej przez kosze i mozna przegonic przed D, ale samo sprawdzanie poziomu robi sie na P.



studzin: Skrzynia pobiera informacje z silnika i na tej podstawie pracuje. Jesli podane informacje sa bledne to i skrzynia bedzie blednie pracowala. Zrob porzadek z silnikiem i wtedy sprawdz.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2009 - 10:14

To masz za duzo oleju w skrzyni.

Poziom sprawdza sie na P, rozgrzanej skrzyni i wylaczonych obciazeniach (klima, radio swiatla itd).
Po wymianie warto przepuscic olej przez kosze i mozna przegonic przed D, ale samo sprawdzanie poziomu robi sie na P.



studzin: Skrzynia pobiera informacje z silnika i na tej podstawie pracuje. Jesli podane informacje sa bledne to i skrzynia bedzie blednie pracowala. Zrob porzadek z silnikiem i wtedy sprawdz.


wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza - ale o wyciekaniu nic nie kojarze




 


#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2009 - 10:34

wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza - ale o wyciekaniu nic nie kojarze


1l nie wejdzie w Overdrive, wiec raczej tyle nie wyleci, ale jak sprawdzasz na D to poziom jest troche za wysoki (o olej w pierwszym koszu - pompa, chlodzenie i wiekszosc hydruliki i tak jest zalana jak silnik pracuje). Jakie to ma znaczenie? Prawie zadno, tyle tylko, ze na dluzej starczy i jesli sie przesadzi to wywali nadmiar przelewem przy duzych predkoschach.

#12 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2009 - 19:04

wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza - ale o wyciekaniu nic nie kojarze

bo na D nic nie wycieka ale jak na rozgrzanej skrzyni włożysz na P to wtedy ostro rzyga olejem
na zimnym oleju na P sie delikatnie przelewa ale na rozgrzanym się wylewa dość sporo
a jak sie sprawdzi na rozgrzanym oleju na D to efekt jest taki jak na zimnym na P czyli delikatne sączenie

To masz za duzo oleju w skrzyni.

nie wydaje mi się aby było za dużo skrzynia pracuje równo i nie ma wycieków a olej zmieniałem rok temu
chyba by pasowało zmienić w sprawdzonych poradach że kontrola stanu oleju powinno przeprowadzać się na rozgrzanym oleju na D ale to tylko takie moje skromne zdanie i testowane na własnej skrzyni,no i chyba lepsza setka więcej oleju niż mniej Czas to zweryfikuje ;)

#13 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 14 września 2009 - 21:32

Olej uzupełniony i wszystkie problemy znikneły, a skrzynia chodzi jak marzenie:D Proponuję kolegę Beasta koronować, bo jego porady są cenniejsze niż te "sprawdzone".

Kilka moich spostrzerzeń:
-Olej na P i na ciepłym ucieka ostrym strumieniem,
-olej na P i na zimnym cieknie,
-na ciepłym i na D skrzynia wchłoneła niecały litr oleju.

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2009 - 23:18

...
chyba by pasowało zmienić w sprawdzonych poradach że kontrola stanu oleju powinno przeprowadzać się na rozgrzanym oleju na D ale to tylko takie moje skromne zdanie i testowane na własnej skrzyni,no i chyba lepsza setka więcej oleju niż mniej Czas to zweryfikuje ;)


Jak dla mnie to można i do pelna, nadmiar ucieknie odpowietrznikiem.
Ze sprawdzeniem na D spotykam się po raz pierwszy. Podałem P bo tak mówią manuale serwisowe 4L30e. Jak znajdę to wrzucę, a tymczasem:
http://www.omegaowne...?num=1152783586 (kto zna ten sam przeczyta, kto nie zna zapyta google translate)
W zalaczeniu opis z ksiazki Etzholda. Pierwszy do Omegi B więc ta sama skrzynia, drugi do Omegi A, więc jeszcze z bagnetem, ale procedura przygotowania ta sama.

Hayness pisze, żeby auto postawić i uruchomić, więc z załozenia chodzi o pozycję P (gdyby było inaczej zaznaczyliby jak zabezpieczyć auto)

Zostaje TIS. Wydaje mi się, że też widziałem P, ale znając życie Opel mógł zdecydować inaczej.

Dodany obrazek Dodany obrazek

Dodany obrazek Dodany obrazek

#15 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 października 2009 - 22:56

wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza


Nieee, no błagam Was!! To o co tu chodzi? Porady są o "kant tyłka rozbić"? Czy co? W knidze "Omega B Sam naprawiam" piszą również aby sprawdzać poziom na N lub P a tu takie rzeczy piszecie?
Proszę,nie siejcie już fermentu tylko określcie sprawę co i jak,bo ja sprawdzam co parę tys,km poziom wg wcześniejszych opisów i tera to można zgłupieć!
Autorytecie w omkach,debeściaku:up: Beast-ciu:tak: please, ogarnijta tą kwestię konkretnie!
P.S.Wciąż uważam,że to forum to KOPALNIA MĄDREJ WIEDZY na temat omeg, a tu taki "?".:shock:
(czy ja już sam źle coś czytam,czy co?...:oczoplas::oczoplas:

Pozdrawiam!;)

#16 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 03 października 2009 - 10:58

Ja opisałem swój przypadek, gdzie problemy znikneły po "przelaniu" oleju na D i tego raczej będę się trzymał. Zresztą lepiej jak jest go za dużo i wywali przez odpowietrznik(a nic nie wywaliło) niż za mało.

#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2009 - 12:34

Ja opisałem swój przypadek, gdzie problemy znikneły po "przelaniu" oleju na D i tego raczej będę się trzymał. Zresztą lepiej jak jest go za dużo i wywali przez odpowietrznik(a nic nie wywaliło) niż za mało.


Poprawny poziom sprawdza się na ciepło na P, a to, że Tobie pomogło nie znaczy, że tak jest lepiej tylko coś jest z Twoją skrzynią (np nieszczelność w płycie montażowej).


Mario.g - lizusostwo na forum nie jest lubiane, a podlizując się jednej osobie obrażasz innych i w przyszłości mogą nie chcieć Ci pomóc.

#18 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2009 - 18:00

Poprawny poziom sprawdza się na ciepło na P

Przerabiałem Ten Temat i Zgadzam sie z mkaminskim100...Zawsze sprawdzałem na P.

#19 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 03 października 2009 - 18:22

Przerabiałem Ten Temat i Zgadzam sie z mkaminskim100...Zawsze sprawdzałem na P.



zdania sa podzielony ale prawda jest tylko jedna , jest faktycznie jak kolega podal powyzej sprawdzamy na P

#20 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 października 2009 - 19:15

lizusostwo na forum nie jest lubiane, a podlizując się jednej osobie obrażasz innych


Czy Ty przeczytałeś co wcześniej napisał sam beast?
- Jeśli tak , to TO ma być w tym przypadku lizusostwem??
- Jeśli nie , to przeczytaj uważnie co najpierw napisał a potem przeczytaj mój post.

Jak to piszą często "czytaj ze zrozumieniem".

Jeśli ktokolwiek zrozumiał to tak samo jak kolega mkaminski100 to sorka,ale nie miałem zamiaru absolutnie nikogo obrazić.:peace:
Pozdro.8)