

Za dużo oleju w automacie?
#1
OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 14:17
#2
OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 21:07
z tego co mi Beast mówił przez tel. przy wymianie oleju powinno sie sprawdzać na D bo na P właśnie tak z literek ląduje na ziemi bo pompa tyle zasysa do koszy i jak na razie skrzynia działa bez zarzutówzyjechałem do domu, wjechałem na kanał i zgodnie z poradami odkręciłem śrubę(przy odpalonym silniku na P).
#3
OFFLINE
Napisany 11 września 2009 - 22:58
powinno sie sprawdzać na D
czyli jedno koło w powietrzu. Chyba, że ma szpere to cała du...pa do góry
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 12 września 2009 - 00:39
#6
OFFLINE
Napisany 12 września 2009 - 09:48
#7
OFFLINE
Napisany 12 września 2009 - 12:16
powinno sie sprawdzać na D bo na P właśnie tak z literek ląduje na ziemi
Panowie to w końcu jak powinno się sprawdzać poziom oleju? Sam chcę go sprawdzić ale już sam nie wiem czy na P lub N (zgodnie z informacją w poradach), czy też na D? Jeśli na D to czemu nikt nie poprawił błędu w poradach? Każdy nowych odsyła do porad a okazuje się, że informacje tam zawarte mogą być nieprawdziwe.
#8
OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 23:08
#9
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 10:02
z tego co mi Beast mówił przez tel. przy wymianie oleju powinno sie sprawdzać na D bo na P właśnie tak z literek ląduje na ziemi bo pompa tyle zasysa do koszy i jak na razie skrzynia działa bez zarzutów
To masz za duzo oleju w skrzyni.
Poziom sprawdza sie na P, rozgrzanej skrzyni i wylaczonych obciazeniach (klima, radio swiatla itd).
Po wymianie warto przepuscic olej przez kosze i mozna przegonic przed D, ale samo sprawdzanie poziomu robi sie na P.
studzin: Skrzynia pobiera informacje z silnika i na tej podstawie pracuje. Jesli podane informacje sa bledne to i skrzynia bedzie blednie pracowala. Zrob porzadek z silnikiem i wtedy sprawdz.
#10
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 10:14
To masz za duzo oleju w skrzyni.
Poziom sprawdza sie na P, rozgrzanej skrzyni i wylaczonych obciazeniach (klima, radio swiatla itd).
Po wymianie warto przepuscic olej przez kosze i mozna przegonic przed D, ale samo sprawdzanie poziomu robi sie na P.
studzin: Skrzynia pobiera informacje z silnika i na tej podstawie pracuje. Jesli podane informacje sa bledne to i skrzynia bedzie blednie pracowala. Zrob porzadek z silnikiem i wtedy sprawdz.
wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza - ale o wyciekaniu nic nie kojarze
#11
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 10:34
wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza - ale o wyciekaniu nic nie kojarze
1l nie wejdzie w Overdrive, wiec raczej tyle nie wyleci, ale jak sprawdzasz na D to poziom jest troche za wysoki (o olej w pierwszym koszu - pompa, chlodzenie i wiekszosc hydruliki i tak jest zalana jak silnik pracuje). Jakie to ma znaczenie? Prawie zadno, tyle tylko, ze na dluzej starczy i jesli sie przesadzi to wywali nadmiar przelewem przy duzych predkoschach.
#12
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 19:04
bo na D nic nie wycieka ale jak na rozgrzanej skrzyni włożysz na P to wtedy ostro rzyga olejemwszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza - ale o wyciekaniu nic nie kojarze
na zimnym oleju na P sie delikatnie przelewa ale na rozgrzanym się wylewa dość sporo
a jak sie sprawdzi na rozgrzanym oleju na D to efekt jest taki jak na zimnym na P czyli delikatne sączenie
nie wydaje mi się aby było za dużo skrzynia pracuje równo i nie ma wycieków a olej zmieniałem rok temuTo masz za duzo oleju w skrzyni.
chyba by pasowało zmienić w sprawdzonych poradach że kontrola stanu oleju powinno przeprowadzać się na rozgrzanym oleju na D ale to tylko takie moje skromne zdanie i testowane na własnej skrzyni,no i chyba lepsza setka więcej oleju niż mniej Czas to zweryfikuje

#13
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 21:32
Kilka moich spostrzerzeń:
-Olej na P i na ciepłym ucieka ostrym strumieniem,
-olej na P i na zimnym cieknie,
-na ciepłym i na D skrzynia wchłoneła niecały litr oleju.
#14
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 23:18
...
chyba by pasowało zmienić w sprawdzonych poradach że kontrola stanu oleju powinno przeprowadzać się na rozgrzanym oleju na D ale to tylko takie moje skromne zdanie i testowane na własnej skrzyni,no i chyba lepsza setka więcej oleju niż mniej Czas to zweryfikuje
Jak dla mnie to można i do pelna, nadmiar ucieknie odpowietrznikiem.
Ze sprawdzeniem na D spotykam się po raz pierwszy. Podałem P bo tak mówią manuale serwisowe 4L30e. Jak znajdę to wrzucę, a tymczasem:
http://www.omegaowne...?num=1152783586 (kto zna ten sam przeczyta, kto nie zna zapyta google translate)
W zalaczeniu opis z ksiazki Etzholda. Pierwszy do Omegi B więc ta sama skrzynia, drugi do Omegi A, więc jeszcze z bagnetem, ale procedura przygotowania ta sama.
Hayness pisze, żeby auto postawić i uruchomić, więc z załozenia chodzi o pozycję P (gdyby było inaczej zaznaczyliby jak zabezpieczyć auto)
Zostaje TIS. Wydaje mi się, że też widziałem P, ale znając życie Opel mógł zdecydować inaczej.




#15
OFFLINE
Napisany 02 października 2009 - 22:56
wszedzie jest napisane ze na D sie sprawdza
Nieee, no błagam Was!! To o co tu chodzi? Porady są o "kant tyłka rozbić"? Czy co? W knidze "Omega B Sam naprawiam" piszą również aby sprawdzać poziom na N lub P a tu takie rzeczy piszecie?
Proszę,nie siejcie już fermentu tylko określcie sprawę co i jak,bo ja sprawdzam co parę tys,km poziom wg wcześniejszych opisów i tera to można zgłupieć!
Autorytecie w omkach,debeściaku:up: Beast-ciu:tak: please, ogarnijta tą kwestię konkretnie!
P.S.Wciąż uważam,że to forum to KOPALNIA MĄDREJ WIEDZY na temat omeg, a tu taki "?".:shock:
(czy ja już sam źle coś czytam,czy co?...:oczoplas::oczoplas:
Pozdrawiam!

#16
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 10:58
#17
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 12:34
Ja opisałem swój przypadek, gdzie problemy znikneły po "przelaniu" oleju na D i tego raczej będę się trzymał. Zresztą lepiej jak jest go za dużo i wywali przez odpowietrznik(a nic nie wywaliło) niż za mało.
Poprawny poziom sprawdza się na ciepło na P, a to, że Tobie pomogło nie znaczy, że tak jest lepiej tylko coś jest z Twoją skrzynią (np nieszczelność w płycie montażowej).
Mario.g - lizusostwo na forum nie jest lubiane, a podlizując się jednej osobie obrażasz innych i w przyszłości mogą nie chcieć Ci pomóc.
#18
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 18:00
Przerabiałem Ten Temat i Zgadzam sie z mkaminskim100...Zawsze sprawdzałem na P.Poprawny poziom sprawdza się na ciepło na P
#19
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 18:22
Przerabiałem Ten Temat i Zgadzam sie z mkaminskim100...Zawsze sprawdzałem na P.
zdania sa podzielony ale prawda jest tylko jedna , jest faktycznie jak kolega podal powyzej sprawdzamy na P
#20
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 19:15
lizusostwo na forum nie jest lubiane, a podlizując się jednej osobie obrażasz innych
Czy Ty przeczytałeś co wcześniej napisał sam beast?
- Jeśli tak , to TO ma być w tym przypadku lizusostwem??
- Jeśli nie , to przeczytaj uważnie co najpierw napisał a potem przeczytaj mój post.
Jak to piszą często "czytaj ze zrozumieniem".
Jeśli ktokolwiek zrozumiał to tak samo jak kolega mkaminski100 to sorka,ale nie miałem zamiaru absolutnie nikogo obrazić.

Pozdro.8)