

wymiana siłownika centralnego zamka
#1
OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:49
#2
OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:51
#3
OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:53
#4
OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:56
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 23:18
Przy demontażu zamka nie chciałbym czegoś zepsuć, urwać, więc sądziłem, że obędzie się bez ...
No więc bez się nie da jak nie wiesz co i jak. Sprawdzone.
#7
OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 20:42
#8
OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 21:00
Miałem podobne objawy jak popękał plastik który jest częścią zamka.
#9
OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 21:06
No i zrobione. Winowajcą okazało się skrzywione ucho w którym zamocowany jest drut z ryglem. W zimie po zamarznięciu zamka, na siłę próbowałem wcisnąć rygiel i to spowodowało, że po pewnym czasie centralny zaczął fiksować.
#10
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 10:34
pozdro
#11
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 15:48
W sobotę walczyłem z siłownikiem w drzwiach kierowcy. Wymontowałem zamek, odpiąłem siłownik, rozebrałem go i przetestowałem jak tylko się dało:
- silniczek po podłączeniu na krótko kręci jak wściekły
- przełączniki zawarte w siłowniku działają prawidłowo (zgodnie z zamieszczonymi na nich schematami)
- mechanicznie wszystko wygląda prawidłowo, odpowiednie występy uruchamiają mikroprzełączniki
Poprawiłem wszystkie widoczne luty i podpiąłem do kostki w drzwiach
Niestety siłownik nawet nie drgnie - tak jakby nie dochodził prąd. Jednak sam siłownik prawidłowo działa jak 'master' - tzn. pozostałe siłowniki 'słuchają' go gdy porusza się nim ręcznie.
Ktoś może spotkał się z podobnym przypadkiem? Jakieś sugestie?
#12
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 16:37
#13
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 17:34
mam jeszcze jeden pomysł - może te mikrostyki przepuszczają prąd wg miernika, ale mają upalone styki i większy prąd nie przechodzi?
#14
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 17:50
w to ze upalone to watpie, raczej brudne
#15
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 19:07
1-czarno-niebieskiale ciężko stwierdzić na których to pinach powinno pojawiać się napięcie.
2-czarno-czerwony
6-czarno-żółty
#16
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 20:03
jednak zanim zacznę ponowną rozbiórkę drzwi chyba nabędę nowy (tzn. używkę) siłownik żeby w razie czego nie rozbierać wszystkiego ponownie
#17
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 20:13

#18
OFFLINE
Napisany 08 października 2009 - 10:36
Jestem typem dociekliwego majsterkowicza i prosta wymiana siłownika to dla mnie pójście na łatwiznę.
Wziąłem się więc za robotę i naprawiłem - wymieniłem mikroprzełącznik w siłowniku na nowy i zamek hula jak trzeba.
naprawa pochłonęła godzinę roboty i 1,80 PLN
#19
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 20:24
#20
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 22:05
Witam, ja mam taki problem, że normalnie z pilota zamykam samochód. Gdy otwieram wszystkie drzwi sie otwieraja poza tymi od kierowcy(rygiel wyskakuje ale nie dokońca) trzeba pociągnąć go ręcznie do góry. To samo przy otwieraniu kluczykiem musze przekrecić kluczyk na maxa do tyłu dopiero wtedy rygiel wychodzi do samego końca. Rozbierałem tapicerke ale słabe dojście, podejrzewam siłownik który nie odbija do końca. Czy może ktos miał podobny poroblem...
jam zem taki sam problem posiadal czasu pewnego

rozebralem, przeczyscilem, nasmarowalem = dziala jak powinno.
jeszcze troje drzwi na mnie czeka do przesmarowania