Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki zaworów, brak ciśnienia oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   alex23

alex23
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Bytom

Napisany 06 września 2009 - 10:42

Witam.
Mam problem z silnikiem x20xev z 95r. Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju.
Ale od początku. Jak zawsze rano jechałem do pracy, po rozruchu silnika zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła od razu tylko po ok. 3 sek. Dzień wcześniej silnik dostał 105 stopni w korku ale wentylator zaskoczył na wyższe obroty i temp spadła do 95. Kolejnego dnia rano (zimny silnik) znów to samo tylko że trwało już to 4 sek. Następnego dnia 6sek. I pojawiły się stuki zaworów. Najpierw stukał delikatnie jeden, ale po rozgrzaniu się silnika przestał. W drodze powrotnej do domu z pracy stukały już dwa a może nawet 3 zawory. (stuki z pod pokrywy zaworów) Podjechałem do ‘mechanika’ i doradził zalanie go środkiem do przeczyszczenia zaworów i wymienić olej (przejechane 4000 km na oleju 15w40). Tak też zrobiłem. Wlałem środek przejechałem około 30 km zaraz po zalaniu jak nakazuje producent owego środka. Ostatniego dnia rano nic nie uległo zmianie. Stukały zaworki kontrolka ciśnienia oleju zgasła po około 7-8 sek. Więc stwierdziłem że jadę zobaczyć co się dzieje. I tu niespodzianka. Zapala się kontrolka ciśnienia oleju (temp ok. 70-80 stopni) pojawia się głośny stukot zaworów. Po ostygnięciu silnika kontrolka oleju zgasła stuki były trochę cichsze ale tylko do momentu zagrzania się silnika. Wymieniłem olej na nowy (15w40), wymieniłem filtr oleju, wyczyściłem cały syf który się pokazał pod pokrywą zaworów. Silnik chodził prawie normalnie. To znaczy ciśnienie oleju się pojawiło (kontrolka zgasła) po wyłączeniu silnika i załączeniu zapłonu kontrolka ciśnienia oleju nie świeciła się przez 10 sek. Co oznacza że pompa oleju pracuje poprawnie, natomiast dalej stukały zawory może ze 3 sztuki ale równomiernie. Olej powraca swobodnie z górnej części silnika do miski, uszczelkę pod pokrywą zaworów wymieniłem oczywiście po czyszczeniu. Przejechałem około 300 – 400 m i problem powrócił (kontrolka oleju świeci a silnik strasznie stuka na zaworach). Pracuje jak stary rasowy diesel. Wiem na pewno że silnik nie ma ciśnienia oleju ale pompa oleju pracuje. Jak jest zimny to ciśnienie jest i kontrolka oleju gaśnie. Czy może to być nieszczelność na popychaczach zaworów i stąd te stuki i świecenie kontrolki czy luzy na panewkach :confused: Bo tylko to mi przychodzi do głowy. Nie mam problemów ze spalinami, nie kopci prócz pary (woda w tłumiku), nie przybywa ani nie ubywa oleju w silniku. POMOCY !

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2009 - 11:19

Zmień olej na 10w40! To tak po pierwsze.

#3 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 września 2009 - 11:28

Jeśli masz problem z ciśnieniem oleju to odpowiedzialne za to na ogół są panewki.Olej raczej nic tu nie ma bo dużo ludzi jezdzi na mineralu i problemów nie mają.U Ciebie jeszcze rozebrałbym zawór przelewowy oleju,bo być może się wiesza.

#4 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 06 września 2009 - 11:29

Zmień olej na 10w40! To tak po pierwsze.


Pomoże jak umarłemu kadzidło.


Moim zdaniem pompa oleju do wyjęcia i sprzwdzenia.

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2009 - 11:31

Ale olej mineralny potrafi skutecznie zalepić pompę oleju, tym bardziej w silniku, dla którego nie przewidziano jazdy na mineralu, bo nikt mi nie powie, że producent by coś takiego pochwalał. 10w40 to ostatecznośc.

#6 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 06 września 2009 - 11:38

Ale olej mineralny potrafi skutecznie zalepić pompę oleju, tym bardziej w silniku, dla którego nie przewidziano jazdy na mineralu, bo nikt mi nie powie, że producent by coś takiego pochwalał. 10w40 to ostatecznośc.



Więc jak już skutecznie zalepi pompę , to proszę wyjaśnij proszę wszystkim co da zmiana na 10W40.

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 06 września 2009 - 11:38

Ale olej mineralny potrafi skutecznie zalepić pompę oleju, tym bardziej w silniku, dla którego nie przewidziano jazdy na mineralu, bo nikt mi nie powie, że producent by coś takiego pochwalał. 10w40 to ostatecznośc.


Nie przesadzaj,że zalepi pompe oleju.Brat ma na mineralu ponad 40000 nalatane i nie wie co to stuk popychacza ani żadne tam jakies inne dziwne objawy.

#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2009 - 12:57

a mierzyłeś ciśnienie oleju ? ? ?
ma być 1,5bar/700rpm przy rozgrzanym silniku...




widzę że kolejna osoba ze śląska :D

#9 OFFLINE   CEDROWA

CEDROWA
  • 54 postów
  • Dołączył: 23-08-2009

Napisany 07 września 2009 - 07:30

Stawiał bym na zawór w pompie

#10 OFFLINE   alex23

alex23
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Bytom

Napisany 08 września 2009 - 18:32

No i po problemie :) Ze względu na brak czasu (praca) postanowiłem pojechać do poleconego (zresztą kolejnego) mechanika. I co się okazało - gość odpalił silnik przytrzymał przez minutę na 3,200 obr. zgasił odpalił i tak kilka razy. W efekcie stuki zaworów ustały a kontrolka oleju zgasła. Oma chula jak dawniej równomiernie i cichutko :) Poprostu podczas chwilowego przegrzania olej stracił swoje wartości smarownicze a konkretnie lepkość. Ja dodatkowo go rozrzadziłem środkiem do czyszczenia zaworów. po wymianie oleju nie doszedł on do wszystkich zaworów bo jechałem na próbę za ostrożnie (niecałe 2,600 obr/min) i nie wytworzyło się odpowiednie ciścnienie. i takim happy end-em dla mnie się kończy naprawa auta czego i wam życzę :) Pozdrawiam serdecznie i DZIĘKUJĘ wszystkim którzy poświęcili Mi uwagę i swój czas. Alex :)