

Kopcenie na siwo na zimnym silniku 2.2 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 05 września 2009 - 17:41
Proszę o radę lub kontakt do jakiegoś speca od diesla z okolic Radomia.
#2
OFFLINE
Napisany 05 września 2009 - 20:38
#3
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 07:04
Może to być pompa wodna czy też uszczelka pod głowicą.
Miałem ostatnio taki przypadek w 1,9 tdi 130km - była to walnięta chłodnica recyrkulacji spalin - droga zabawka (woda szła w wydech). Objawy były identyczne ale nie wiem czy w oplu ona występuje w dieslu.
#4
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 14:11
Wydaje mi się że jest coś nie tak z dawką paliwa przy odpalaniu bo po paru minutach od odpalenia (wskaźnik temperatury jeszcze się nie podnosi) dymienie całkowicie ustaje-nie ma siwego ani czarnego dymu.
Jeszcze jedno pytanie:Czy przy odpalaniu rano przy 10 stopni C otoczenia to obroty powinny być wyższe na początku , bo u mnie tak nie jest po odpaleniu czy na ciepłym czy na zimnym silniku obroty są takie same. nadmieniam,że nie mam problemu z odpalaniem.
#5
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 15:27
Gdyby było coś z dawką, to by nie walił na siwo, tylko na czarno.Wydaje mi się że jest coś nie tak z dawką paliwa przy odpalaniu bo po paru minutach od odpalenia
#6
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 18:39
Typowy przypadek w silnikach dci renault. Przy pewnym zakresie obrotów kopcą jak wściekłe, smalą siwy dym, a dym śmierdzi wachą aż mdłości biorą. Diagnoza: poczatek końca wtrysków. Tyle renault.
Kolego, jechac do tego pacana niech poprawia robotę.
Podobno ( wiem to z pewnych zródeł) obudowa pompy wtr. w silnikach 2.2 DTi musi podlegac podczas regeneracji bardzo wnikliwej weryfikacji. Inaczej wymiana bebeszków zda sie psu na budę.
Inna sprawa, że kowal mógł zle pompe wyregulowac.( z jakiegos powodu nie zmienia sie kąt wtrysku na zimno) tak czy siak reklamacja.
#7
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 19:32
podepnij kompa i sprawdz te kąty....
Sprawdz tez czy na wejsciu do kolektora ssacego z turbo nie masz mokro, troche jest normalne ale jak tam bedzie za bardzo mokro to juz nie... wtedy moze byc klopot z turbo /co raczej watpliwe bo wtedy by dymil w calym zakresie obrotow/
#8
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 20:56
Kąt wyjdzie poza "ramki"
Kiedy na zimno nie ruszy z miejsca.......ale jesli wychylenie kąta będzie, ale tak z łaski na uciechę, check powinien milczec, a autko będzie i tak kulało.
jak dla mnie, kolejny pompiarz dupska dał.
#9
OFFLINE
Napisany 07 września 2009 - 07:49
PS
Na jakim ON jeździsz? Spróbuj dolać jakiegoś specyfiku do pochłaniania wody z paliwa, bo może to być przyczyną.
#10
OFFLINE
Napisany 07 września 2009 - 12:10
#11
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 16:45
I gdy postoi olej scieka, a nastepnie przez chwile go spala na biało. Lepiej kontroluj stan oleju
#12
OFFLINE
Napisany 16 października 2013 - 16:36
Mam problem z odpalaniem z rana zakladalem temat i wtedy pomoglo co doradzaliście i co ja zrobiłem ale niestety zrobiło sie to samo od nowa;/
Średnio ale zapala tyle że przy obrotach w przedziale 1200|(zimny silnik) do 1700(cieply silnik) strasznie kopci kolor jest jakby bialo niebieski cos w tym stylu,co to za przyczyna moze byc?? Pompa naprawde sie konczy,czy moze wtryski,swiece,rozkladam rece juz:/ Z miesiac temu dolewalem srodek do czyszczenia wtrysków i wtedy na krotko dalo poprawe ale teraz jest to samo,układ sie nie zapowietrza. Wszystkie filtry powymieniane,dodam tylko ze na czerwonym szalenstwie jezdze.
#13
OFFLINE
Napisany 16 października 2013 - 19:36
dodam tylko ze na czerwonym szalenstwie jezdze.
Sam sobie odpowiedziałeś.
#14
OFFLINE
Napisany 16 października 2013 - 22:39
#15
OFFLINE
Napisany 16 października 2013 - 23:03
#16
OFFLINE
Napisany 17 października 2013 - 16:05
dodam tylko ze na czerwonym szalenstwie jezdze.
To paliwo zabija nasze pompy, wcześniej lub później.
#17
OFFLINE
Napisany 18 października 2013 - 08:17
To paliwo zabija nasze pompy, wcześniej lub później.
To paliwo zabija wszystkie silniki i to prędzej niż póżniej:D
Ja bym proponował wypłukać układ paliwowy i oddać wtryski do sprawdzenia..tak na początek..akurat Ty masz taką pompę która jest wrażliwa na takie specyfiki...a regeneracja to w granicach 2 tysi...może być tak że powoli zaciera się regulator na pompie...a jak jezdzisz na tym gównie to chociaż dolewasz uszlachetniacza jakiegoś?