Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kopcenie na siwo na zimnym silniku 2.2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   situ82

situ82
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: Szydłowiec

Napisany 05 września 2009 - 17:41

Proszę o pomoc. Po naprawie pompy (mechanik powiedział ,że wymienił wszystkie części pompy na nowe, stara została tylko obudowa), auto na zimnym silniku przy odpalaniu kopci na siwo i po przejechaniu kilku km dymienie całkowicie ustaje (nie puszcza nawet trochę dymu przy ostrej jeździe) Sytuacja powtarza się gdy auto postoi około 1 godz nawet jak nieostyganie.
Proszę o radę lub kontakt do jakiegoś speca od diesla z okolic Radomia.

#2 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 05 września 2009 - 20:38

Kowal robił Ci tylko pompę, czy też pchał łapska gdzies jeszcze????

#3 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 06 września 2009 - 07:04

Wygląda to na wyciek cieczy chłodzącej do komory spalania lub do wydechu.



Może to być pompa wodna czy też uszczelka pod głowicą.

Miałem ostatnio taki przypadek w 1,9 tdi 130km - była to walnięta chłodnica recyrkulacji spalin - droga zabawka (woda szła w wydech). Objawy były identyczne ale nie wiem czy w oplu ona występuje w dieslu.

#4 OFFLINE   situ82

situ82
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: Szydłowiec

Napisany 06 września 2009 - 14:11

Była naprawiana tylko pompa, a co do walniętej uszczelki to nie ubywa płynu chodzącego, nie przybywa oleju nic takiego się nie dzieje.
Wydaje mi się że jest coś nie tak z dawką paliwa przy odpalaniu bo po paru minutach od odpalenia (wskaźnik temperatury jeszcze się nie podnosi) dymienie całkowicie ustaje-nie ma siwego ani czarnego dymu.
Jeszcze jedno pytanie:Czy przy odpalaniu rano przy 10 stopni C otoczenia to obroty powinny być wyższe na początku , bo u mnie tak nie jest po odpaleniu czy na ciepłym czy na zimnym silniku obroty są takie same. nadmieniam,że nie mam problemu z odpalaniem.

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2009 - 15:27

Wydaje mi się że jest coś nie tak z dawką paliwa przy odpalaniu bo po paru minutach od odpalenia

Gdyby było coś z dawką, to by nie walił na siwo, tylko na czarno.

#6 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 06 września 2009 - 18:39

Nie wicku drogi nie na czarno:p

Typowy przypadek w silnikach dci renault. Przy pewnym zakresie obrotów kopcą jak wściekłe, smalą siwy dym, a dym śmierdzi wachą aż mdłości biorą. Diagnoza: poczatek końca wtrysków. Tyle renault.

Kolego, jechac do tego pacana niech poprawia robotę.

Podobno ( wiem to z pewnych zródeł) obudowa pompy wtr. w silnikach 2.2 DTi musi podlegac podczas regeneracji bardzo wnikliwej weryfikacji. Inaczej wymiana bebeszków zda sie psu na budę.

Inna sprawa, że kowal mógł zle pompe wyregulowac.( z jakiegos powodu nie zmienia sie kąt wtrysku na zimno) tak czy siak reklamacja.

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 września 2009 - 19:32

gdyby nie zmienial sie kąt, zaraz wywalilo by checka. wystarczy podpiac kompa i sprawdzic czy żądana wartosc kąta i rzeczywista pokrywają sie w calym zakresie obrotów. Gdyby byla roznica, mialbys klopot z odpalaniem....
podepnij kompa i sprawdz te kąty....
Sprawdz tez czy na wejsciu do kolektora ssacego z turbo nie masz mokro, troche jest normalne ale jak tam bedzie za bardzo mokro to juz nie... wtedy moze byc klopot z turbo /co raczej watpliwe bo wtedy by dymil w calym zakresie obrotow/

#8 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 06 września 2009 - 20:56

check sie zapali wtedy gdy:

Kąt wyjdzie poza "ramki"

Kiedy na zimno nie ruszy z miejsca.......ale jesli wychylenie kąta będzie, ale tak z łaski na uciechę, check powinien milczec, a autko będzie i tak kulało.

jak dla mnie, kolejny pompiarz dupska dał.

#9 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2009 - 07:49

Sprawdź kąty wtrysku żądane vs rzeczywiste i dawki paliwa.
PS
Na jakim ON jeździsz? Spróbuj dolać jakiegoś specyfiku do pochłaniania wody z paliwa, bo może to być przyczyną.

#10 OFFLINE   situ82

situ82
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: Szydłowiec

Napisany 07 września 2009 - 12:10

Mechanik poprawiał to 3 razy i efekt jeszcze gorszy dlatego proszę o kontakt do jakiegoś pompiarza z okolic Radomia.

#11 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 14 grudnia 2009 - 16:45

Najbardziej prawdopodobne jest to ze, masz wyjechane uszczelniacze zawrów.
I gdy postoi olej scieka, a nastepnie przez chwile go spala na biało. Lepiej kontroluj stan oleju

#12 OFFLINE   kurczak

kurczak
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2012
  • Skąd: sieradz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2013 - 16:36

Witam,posiadam omege 2.2dti 2001rok
Mam problem z odpalaniem z rana zakladalem temat i wtedy pomoglo co doradzaliście i co ja zrobiłem ale niestety zrobiło sie to samo od nowa;/
Średnio ale zapala tyle że przy obrotach w przedziale 1200|(zimny silnik) do 1700(cieply silnik) strasznie kopci kolor jest jakby bialo niebieski cos w tym stylu,co to za przyczyna moze byc?? Pompa naprawde sie konczy,czy moze wtryski,swiece,rozkladam rece juz:/ Z miesiac temu dolewalem srodek do czyszczenia wtrysków i wtedy na krotko dalo poprawe ale teraz jest to samo,układ sie nie zapowietrza. Wszystkie filtry powymieniane,dodam tylko ze na czerwonym szalenstwie jezdze.

#13 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 października 2013 - 19:36

dodam tylko ze na czerwonym szalenstwie jezdze.


Sam sobie odpowiedziałeś.

#14 OFFLINE   kurczak

kurczak
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2012
  • Skąd: sieradz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2013 - 22:39

2 inne ople z takimi samymi silnikami 2.2dti jezdza na tym samym paliwie i u nich sie nic nie dzieje wiec nie wierze ze to przez paliwo,na tym oleju opalowym auto jest mocniejsze i żwawsze niz na oryginale z renomowanej stacji

#15 OFFLINE   Sidro

Sidro
  • 87 postów
  • Dołączył: 17-04-2012
  • Skąd: Zaniemyśl/ok.Poznania

Napisany 16 października 2013 - 23:03

takie same silniki nie świadczą o tym że silniki są w takiej samej kondycji...wkrótce i pewnie ich to czeka jak dobrze pójdzie...

#16 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 października 2013 - 16:05

dodam tylko ze na czerwonym szalenstwie jezdze.


To paliwo zabija nasze pompy, wcześniej lub później.

#17 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 października 2013 - 08:17

To paliwo zabija nasze pompy, wcześniej lub później.


To paliwo zabija wszystkie silniki i to prędzej niż póżniej:D
Ja bym proponował wypłukać układ paliwowy i oddać wtryski do sprawdzenia..tak na początek..akurat Ty masz taką pompę która jest wrażliwa na takie specyfiki...a regeneracja to w granicach 2 tysi...może być tak że powoli zaciera się regulator na pompie...a jak jezdzisz na tym gównie to chociaż dolewasz uszlachetniacza jakiegoś?