Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem po wymianie rozrządu!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 01 września 2009 - 21:05

Witam !
Problem wygląda tak ze po wymianie paska rozrzadu (ustawiony na znaki) silnik jak jest zimny pracuje bez żadnych problemów, cicho lecz jak się rozgrzeje zaczynają dochodzić dziwne stuki tak jakby zawór dotykał tłoka. Nie wiem co mam z tym z robić. może ktoś mi poradzi w czym może tkwic problem. Prosze o pomoc pozdrawiam P.S stuki nie są regularne

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 21:16

Dużo roboty nie ma aby zdjąć pokrywę i zobaczyć. Może też rozcykał się hydropopychacz.

#3 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 01 września 2009 - 21:33

Witam !
Problem wygląda tak ze po wymianie paska rozrzadu (ustawiony na znaki) silnik jak jest zimny pracuje bez żadnych problemów, cicho lecz jak się rozgrzeje zaczynają dochodzić dziwne stuki tak jakby zawór dotykał tłoka. Nie wiem co mam z tym z robić. może ktoś mi poradzi w czym może tkwic problem. Prosze o pomoc pozdrawiam P.S stuki nie są regularne


podlacze sie do tematu bo dreczy mnie ten sam problem dziwne cykanie co 2-3 sekundy mozna powiedzie co obrot w tym samym momecie. objaw sie zaczyna po rozgrzaniu do temperatury pracy jak zinmy tego dzwieku nie ma. kombinawalem juz kilka razy z paskie ,napinaczem i rolkami i wydaje mnie sie z to pasek nie uklada sie dobrze na kola zebate i skutkiem jest taki dzwiek. od mojej wymiany mam drugi pasek i efekt ten sam Pasek conti.ja juz zrobilem 4 kkm i narazie sie nic nie dzieje jezeli chodzi o panewki czy popychacze, tylko jest ten zam dzwiek, znika po zalozenie starego paska jest to troche wkurzajace bo chodzi jak diesel :mad:

#4 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 01 września 2009 - 21:41

rozcykal hydropopychacz? tylko problem pojawił się po założeniu nowego paska na starym było wszystko wporządku P.S czy mogłem źle ustawic rozrząd??

#5 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 01 września 2009 - 21:41

Panowie zajrzyjcie do działu sprawdzone porady tam jest dokładnie opisane z foto włacznie jak sie wymienia rozrzad. Gdzies sie tam doczytałem ze koło potrafi sie obrócić lekko i nawet jeżeli ustawice na znaki rozrzad może być ciutke przestawiony.
Zajrzyjcie tam tam jest plik w pdf do sciagniecia i jest opsiane od a do z wszystko co ijak pwoinno bycOto link: http://forum.omegakl...ead.php?t=24766

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 21:45

To napiszę tak: 1-podejrzeć zawsze można, bo może coś nie tak z montażem. 2-jakiej firmy zastosowany został pasek rozrządu oraz rolki prowadzące i napinacz ewentualnie pompa wodna? 3-hydropopychacz, o którym pisałem mógł rozcykać się spontanicznie.

#7 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 01 września 2009 - 22:05

To napiszę tak: 1-podejrzeć zawsze można, bo może coś nie tak z montażem. 2-jakiej firmy zastosowany został pasek rozrządu oraz rolki prowadzące i napinacz ewentualnie pompa wodna? 3-hydropopychacz, o którym pisałem mógł rozcykać się spontanicznie.

pasek conti z rolki i napinacz Ruville taki jaki byl i jest montowany seryjnie bez pompy wody stara GM

#8 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 01 września 2009 - 22:06

zapomniałem dodac ze te drobne stuki dochodzą z 4tego cylindra

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 22:20

pasek conti z rolki i napinacz Ruville taki jaki byl i jest montowany seryjnie bez pompy wody stara GM


Seryjnie to było montowane GM :). Teraz fakt, Contitech chyba robi dla Opla, ale koledzy mający V-ki donosili, że kiedyś na pierwszy montaż robił Gates

Ale poddaję się, mechanik musiałby zobaczyć co i jak. Szczególnie ten 4 cylinder u sergio99 (za mocny naciąg?).

#10 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 01 września 2009 - 22:53

mam pytanko czy może być problem w liczbie zębów na pasku? poniewaz ten stary pasek wydawał mi się ciutkę dłuższy

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 23:03

Ilość zębów MUSI być taka sama. Inne parametry też powinny być zgodne z normą producenta silnika co wyklucza inną długość paska. Minimalnie może być dłuższy, choć ja porównując z ciekawości paski nigdy nie miałem do czynienia z dłuższym zużytym. Co najwyżej zużyty pasek był bardziej giętki.

#12 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 01 września 2009 - 23:08

Dzieki za info mam nadzieje ze nic nie uszkodziłem ponieważ stuki sa naprawde bardzo lekko słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku. jak myslisz Florek czy oby wszystko z glowicą jest wporządku (silnik normalnie odpala, obroty są równe) dzięki jeszcze raz za info. pzdr

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 23:24

Dzieki za info mam nadzieje ze nic nie uszkodziłem ponieważ stuki sa naprawde bardzo lekko słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku. jak myslisz Florek czy oby wszystko z glowicą jest wporządku (silnik normalnie odpala, obroty są równe) dzięki jeszcze raz za info. pzdr


Jeśli zastosowany pasek jest odpowiedni, pozostałe elementy również a mechanik zrobił wszystko zgodnie ze sztuką pozostaje mieć nadzieję, że wszystko jest w porzadku. Należy zwrócić uwagę, czy wskazówka na napinaczu znajduje się podczas pracy w najgłębszym wycięciu nieruchomej cześci napinacza "NEW". Można również ustawić wał w GMP (znak na wale na dole, co 2 obrót) i zobaczyć, czy wcięcia na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie tylnej rozrządu (nic nie kosztuje a robi sie to szybko, nawet pod blokiem). Lekkie stuki to może być objaw hydropopychacza, który jak na złość rozcykał sie po wymianie paska, ot przypadek (sugeruję się tym rozgrznym silnikiem, niektórym cyka na zimno, innym na ciepło).

#14 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 01 września 2009 - 23:36

Dzięki Florek. Jutro jeszcze raz zerknę na rozrząd, meczy mnie cały czas ten nowy pasek gdyż po sprawdzeniu wydawał mi się ciutke krótszy od starego paska. Jestem sam na siebie zły ze nie zliczyłem ilości zębów. Sam już nie wiem może za mocno naciągnałem ten pasek

#15 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 23:43

Dokładna instrukcja wymiany paska jest w "Sam naprawiam" Poszukaj na forum, jest do ściągnięcia z rapida. Udostępnił dunaj2.

#16 OFFLINE   rezio

rezio
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: bydgoszcz

Napisany 02 września 2009 - 06:30

witam.jak to sie stalo przy wymianie rozrzadu to zdejmij obudowe rozrzadu i zapal silnik i tam trzeba by szukac problemu

witam.najprawdopodobniej trzeba sprawdzic montaz a co do rolek to fabrycznie montowane sa inne wiem z życia że wpolsce wszystko jest możliwe nawet barakowe rolki z napisami firm

#17 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 04 września 2009 - 17:18

eryjnie to było montowane GM . Teraz fakt, Contitech chyba robi dla Opla, ale koledzy mający V-ki donosili, że kiedyś na pierwszy montaż robił Gates

Ale poddaję się, mechanik musiałby zobaczyć co i jak. Szczególnie ten 4 cylinder u sergio99 (za mocny naciąg?).


gates robil do V-łek

jak wymienialem rorzad na zimnym silniku ustwaialem napinacz na new to po rozgrzanu silnika byl powyzej new czyli jeszcze bardziej nacigniety.a jak motor pracowal wskazowka drgala miedzy new a used.Aha jak obracam wal kluczem i jest cykl sprezania to slychac jak pasek trzeszczy no to co moze byc przyczyna??? wydaje mi sie ze kola zebate albo pasek zly ale paski mialem juz 2 conti i efekt ten sam

Dzieki za info mam nadzieje ze nic nie uszkodziłem ponieważ stuki sa naprawde bardzo lekko słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku. jak myslisz Florek czy oby wszystko z glowicą jest wporządku (silnik normalnie odpala, obroty są równe) dzięki jeszcze raz za info. pzdr


moja tez normalnie odpala na dotyk pracuje rowno itd

#18 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 13 września 2009 - 20:07

witam musze sie przyznac bez bicia zastosowalem preparat na zapobieganie piszczeniu paskow wielorowkowych alternatora BELT DRESSING i puki co specyficzny dzwiek ktory mnie meczyl od ponad pol roku zniknol:) ale ciekawe na jak dlugo:confused:

#19 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 września 2009 - 20:26

ale ciekawe na jak dlugo


Do czasu wymiany paska ;-)