

Problem po wymianie rozrządu!!
#1
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:05
Problem wygląda tak ze po wymianie paska rozrzadu (ustawiony na znaki) silnik jak jest zimny pracuje bez żadnych problemów, cicho lecz jak się rozgrzeje zaczynają dochodzić dziwne stuki tak jakby zawór dotykał tłoka. Nie wiem co mam z tym z robić. może ktoś mi poradzi w czym może tkwic problem. Prosze o pomoc pozdrawiam P.S stuki nie są regularne
#2
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:16
#3
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:33
Witam !
Problem wygląda tak ze po wymianie paska rozrzadu (ustawiony na znaki) silnik jak jest zimny pracuje bez żadnych problemów, cicho lecz jak się rozgrzeje zaczynają dochodzić dziwne stuki tak jakby zawór dotykał tłoka. Nie wiem co mam z tym z robić. może ktoś mi poradzi w czym może tkwic problem. Prosze o pomoc pozdrawiam P.S stuki nie są regularne
podlacze sie do tematu bo dreczy mnie ten sam problem dziwne cykanie co 2-3 sekundy mozna powiedzie co obrot w tym samym momecie. objaw sie zaczyna po rozgrzaniu do temperatury pracy jak zinmy tego dzwieku nie ma. kombinawalem juz kilka razy z paskie ,napinaczem i rolkami i wydaje mnie sie z to pasek nie uklada sie dobrze na kola zebate i skutkiem jest taki dzwiek. od mojej wymiany mam drugi pasek i efekt ten sam Pasek conti.ja juz zrobilem 4 kkm i narazie sie nic nie dzieje jezeli chodzi o panewki czy popychacze, tylko jest ten zam dzwiek, znika po zalozenie starego paska jest to troche wkurzajace bo chodzi jak diesel

#4
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:41
#5
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:41
Zajrzyjcie tam tam jest plik w pdf do sciagniecia i jest opsiane od a do z wszystko co ijak pwoinno bycOto link: http://forum.omegakl...ead.php?t=24766
#6
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 21:45
#7
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 22:05
pasek conti z rolki i napinacz Ruville taki jaki byl i jest montowany seryjnie bez pompy wody stara GMTo napiszę tak: 1-podejrzeć zawsze można, bo może coś nie tak z montażem. 2-jakiej firmy zastosowany został pasek rozrządu oraz rolki prowadzące i napinacz ewentualnie pompa wodna? 3-hydropopychacz, o którym pisałem mógł rozcykać się spontanicznie.
#8
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 22:06
#9
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 22:20
pasek conti z rolki i napinacz Ruville taki jaki byl i jest montowany seryjnie bez pompy wody stara GM
Seryjnie to było montowane GM

Ale poddaję się, mechanik musiałby zobaczyć co i jak. Szczególnie ten 4 cylinder u sergio99 (za mocny naciąg?).
#10
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 22:53
#11
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 23:03
#12
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 23:08
#13
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 23:24
Dzieki za info mam nadzieje ze nic nie uszkodziłem ponieważ stuki sa naprawde bardzo lekko słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku. jak myslisz Florek czy oby wszystko z glowicą jest wporządku (silnik normalnie odpala, obroty są równe) dzięki jeszcze raz za info. pzdr
Jeśli zastosowany pasek jest odpowiedni, pozostałe elementy również a mechanik zrobił wszystko zgodnie ze sztuką pozostaje mieć nadzieję, że wszystko jest w porzadku. Należy zwrócić uwagę, czy wskazówka na napinaczu znajduje się podczas pracy w najgłębszym wycięciu nieruchomej cześci napinacza "NEW". Można również ustawić wał w GMP (znak na wale na dole, co 2 obrót) i zobaczyć, czy wcięcia na kołach pokrywają się ze znakami na obudowie tylnej rozrządu (nic nie kosztuje a robi sie to szybko, nawet pod blokiem). Lekkie stuki to może być objaw hydropopychacza, który jak na złość rozcykał sie po wymianie paska, ot przypadek (sugeruję się tym rozgrznym silnikiem, niektórym cyka na zimno, innym na ciepło).
#14
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 23:36
#15
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 23:43
#16
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 06:30
witam.najprawdopodobniej trzeba sprawdzic montaz a co do rolek to fabrycznie montowane sa inne wiem z życia że wpolsce wszystko jest możliwe nawet barakowe rolki z napisami firm
#17
OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 17:18
eryjnie to było montowane GM . Teraz fakt, Contitech chyba robi dla Opla, ale koledzy mający V-ki donosili, że kiedyś na pierwszy montaż robił Gates
Ale poddaję się, mechanik musiałby zobaczyć co i jak. Szczególnie ten 4 cylinder u sergio99 (za mocny naciąg?).
gates robil do V-łek
jak wymienialem rorzad na zimnym silniku ustwaialem napinacz na new to po rozgrzanu silnika byl powyzej new czyli jeszcze bardziej nacigniety.a jak motor pracowal wskazowka drgala miedzy new a used.Aha jak obracam wal kluczem i jest cykl sprezania to slychac jak pasek trzeszczy no to co moze byc przyczyna??? wydaje mi sie ze kola zebate albo pasek zly ale paski mialem juz 2 conti i efekt ten sam
Dzieki za info mam nadzieje ze nic nie uszkodziłem ponieważ stuki sa naprawde bardzo lekko słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku. jak myslisz Florek czy oby wszystko z glowicą jest wporządku (silnik normalnie odpala, obroty są równe) dzięki jeszcze raz za info. pzdr
moja tez normalnie odpala na dotyk pracuje rowno itd
#18
OFFLINE
Napisany 13 września 2009 - 20:07